Skrevet av Emne: kondis  (Lest 1626 ganger)

Utlogget xerion

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 396
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 396

  • kroppen min er som chili.. STERK!
kondis
« : 30. juli 2003, 12:37 »
igår så spilte jeg fotball med noen kamerater, og når jeg måtte ta noen spurter fram og tilbake etter ballen så var jeg sliten som en makk..
men når jeg hadde spilt en stund så kunne jeg spurte fram og tilbake og overalt uten å kjenne det i det hele tatt på kondisen, hva kommer dette av?

og hvorfor kommer det ikke når vi skal ta cooper-testen på skolen?

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Re:kondis
« #1 : 30. juli 2003, 12:42 »
Er ofte slik at når man løper rundt i sirkel på en bane så kjenner man lettere at man er sliten og derfor gir opp raskere enn man gjør om man fokuserer på noe annet, som for eksempel å få tak i en ball. Derfor opplever jeg selv at det å spille et ballspill som setter fokuset over på noe annet ofte kan gi bedre resultater enn å bare løpe.

Dette prinsippet blir også brukt i en del aktiviteter på treningstudioer. Et godt eksempel er spinning, som egentlig ikke er noe annet enn at man sykkler som gal på en ergometer sykkel. Skal man gjøre det alene blir man fort sliten og gir opp når det blir for tungt, hadde faktisk ikke orka det tempoet i 60 minutter. Når jeg er med på en spinning time med en instruktør, og det sitter mange folk rundt om i lokalet og tråkker på så gir det motivasjon, og fokuset kommer bort i fra at en er sliten og man yter derfor mer.

Dette er nok psykisk relatert i tillegg til at når man har mosjonert i en periode blir varm i muskulaturen, dette medfører at man klarer å holde et tempo over en lengre periode da kroppen omstiller seg. Hjerterytme, pustemønster osv forandrer seg når man blir varm..

Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!