Skrevet av Emne: Tanker rundt kosthold, karbohydrater og dagsform.  (Lest 821 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Hei!

De foregående ukene har kostholdet mitt vært ca slik:

mandag-fredag : 70g karb på dager jeg ikke trener, 100g karb på de dagene jeg trener. Generelt mye proteiner og ganske mye fett. Fredag kveld til lørdag kveld: mye karbo.. spisedag. Søndag: 100g karbo, treningsdag.

Dette gikk greit de første tre ukene, eneste problemet var vel litt lavt energinivå jevnt over og spesielt på kickboksinga og slikt.

Deretter fulgte en uke med forberedelser til strongman (mye mat.. Tongue) og en periode hjemme hos mor, dvs mye karbohydrater jevnt over. Det jeg merket denne uka (bortsett fra at kreatin og karbo gjorde at vekta fløy i været..) var at selv om energinivået var bra, så var også dagsformen relativt ustabil. Mye "vond" mage, uvel-følelse o.l. Dette kan jo bero på kreatin vs. ikke kreatin til vanlig og den påfølgende dehydrasjonen, men likevel tror jeg faktisk at kroppen min fungerer på litt lavere karbohydratnivå enn det jeg har hatt den siste uken.

Konklusjon: Fremover, uansett vekttap/økning vil jeg prøve å legge meg på et sted mellom 150-200g karbohydrater, 250-300g proteiner og mellom 100-130g fett. Da havner jeg på 3000-3300 kcal daglig. Jeg vil prøve å se hvordan kroppen fungerer med litt mer karbohydrater og litt mindre fett fremover.

Noen tanker/kommentarer?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

som den store karen du er, så vil jeg tro du bør ligge på nesten det doble   Deal  kjøre på, kjøre hardt!
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Hehe, jeg har en skremmende lav forbrenning mtp både størrelse og aktivitetsnivå. Jeg la meg på ca 5000-6000kcal fra August til Desember, det førte til en relativt grei vektøkning på 10-12kg.. Wink Litt for rask mao. En mellomting kan vel være grei etterhvert.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.

Noen tanker/kommentarer?

Ikke annet enn at jeg har gjort meg de samme erfaringene. Nå sitter jeg jo veldig mye på en kontorstol, og det har sikkert også litt betydning - men støtter deg i din anbefaling.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!