avstemning
Spørsmål: Når kan man med rette kalle seg sterk?
75 kg i benken - 12 (9.3%)
100 kg i benken - 25 (19.4%)
125 kg i benken - 34 (26.4%)
150 kg i benken - 32 (24.8%)
225 kg i benken - 26 (20.2%)
Stemmer totalt: 119

Skrevet av Emne: Når er man sterk?  (Lest 16222 ganger)

Utlogget 12431

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

SV: Når er man sterk?
« #75 : 16. april 2006, 12:25 »
om man idetheletatt prøver å ta chuck norris i håndbak, så imploderer universet. Det har iallefall jeg hørt  Shocked

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Når er man sterk?
« #76 : 16. april 2006, 19:27 »
Å være sterk er ikke å være sterk relativt til noe. Absolutt styrke er etter min mening å ta  300 - 200 - 300 i henholdsvis knebøy, benkpress og markløft uten styrkeløftsutstyr. Mr. Benkpress har mye rett i det man sier. Er man jente og løfter 120 kg så er man ikke sterk, men relativt sett er man veldig sterk ettersom det er få jenter som løfter så mye. Er man 90 kg og bare løfter 120 kg så er man fortsatt ikke sterk. Er man 16 år og løfter 120 kg så er man heller ikke sterk - men har sansynligvis ett stort potensiale for å bli sterk. Å være sterk er å klare å løfte mye. Ikke mye i forhold til alder, kroppsvekt eller kjønn. Når jeg var 62 kg så var ikke målet å bli sterk i forhold til min kroppsvekt. Det ville jeg kanskje vært med 200 - 120 - 200 - men 200 - 120 - 200 er så liten vekt... sååå liten vekt. Hvis man er 16 år og 62 kg så må man tåle å være svak helt til man klarer 300 - 200 - 300. Hvis man aldri klarer det så har man aldri klart å bli sterk. Hvis man vil bli sterk må man tåle å ofre skjønnheten og spise mye for å bli stor. Er man lang og tynn så er ikke det noen unnskyldning heller. Spis bare enda mer.

Det er én ting å være flink, ha potensiale, ha talent, være disiplinert, spise bra, gjøre alt som trengs - men det er noe annet å VÆRE STERK. Som regel trenger man alt av de forenevnte egenskapene. Viktigst av alt er imidlertid viljen. Man må ville bli sterk og være rede på å ofre ting for å nå målet. Ingen mennesker som aldri har trent klarer 300-200-300, men flere utrente ukjente en-eller-annen kan ta 200-120-200. Om man trener vekter eller ikke, om man veier 60 kg eller er 1,20 høy har ikke noe å si for om man er sterk eller ikke. Hvordan kan man kalle seg sterk hvis man ikke kan løfte bakdelen av en bil når kona ligger under hjulene og roper om hjelp? Noen kan aldri bli sterke uansett hvor hardt de prøver - men styrke og livet er ikke rettferdig. De som vil at det skal være rettferdig og gjemmer seg bak Wilks og kroppsvekt, sykdommer, ledd, muskelstørrelser osv. har bare unnskyldninger å komme med. Ikke alle - men nesten alle - kan bli mye sterkere enn de er i utgangspunktet. MYE sterkere. Har man bare litt talent og gener i orden så er man som regel bare alt for forfengelig eller har ikke vilje nok til å virkelig bli sterk.

300 - 200 - 300 are the numbers. Not the number of the beast.

Den eneste jeg godt kjenner som har vært sterk er Sturla Davidsen. Olaf Dahl er snart sterk. Han har tatt over 200 i benk for lenge siden og løfter 300 som ingenting i marken. 300 i bøy er han nok ikke sterk nok for enda. Neste år kommer han til å passere denne grensa.

Selv vil det ta minst ett år før jeg kan kalle meg sterk. Relativt sett er jeg råsterk - men styrke er ikke noe relativ greie for oss mennesker. Styrke er styrke - og for å kunne kalle seg sterk bør man ta 300 - 200 - 300. Igjen - etter min mening.


eg og du tar vel det samme i benk, men du vege jo like mykje som ei sjøløve og eg vege like mykje som ein godt trent Tiger. Ergo er eg sterkare enn deg i benk.
Kroppsvekt må telle inn her, sjølv om eg veit du har lyst å bli 150kg om det må til  Gull

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Når er man sterk?
« #77 : 16. april 2006, 19:33 »
Iogmed at dere ikke tar 200 i denne øvelsen (som er standarden Einar satte for å være sterk) så blir det vel riktigere å si at du er mindre svak?

Utlogget xfer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 94

SV: Når er man sterk?
« #78 : 17. april 2006, 00:20 »
jeg syns alle som tar 120kg+ i benk er STERKE.
jeg ser opp til alle på gymmen som er større enn meg. Smiley

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Når er man sterk?
« #79 : 17. april 2006, 10:31 »
jeg syns alle som tar 120kg+ i benk er STERKE.
jeg ser opp til alle på gymmen som er større enn meg. Smiley
Hva om de er kortere enn deg?Setter du deg på huk da slik at du ser opp til de? what
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Når er man sterk?
« #80 : 17. april 2006, 12:28 »
Hva om de er kortere enn deg?Setter du deg på huk da slik at du ser opp til de? what

Fy faen, du as!! rofl
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Når er man sterk?
« #81 : 17. april 2006, 14:09 »
Pappa har aldri tatt benkpress, markløft ELLER knebøy i sitt liv, men jeg synes han dog er sterkere enn alle... Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Arnold88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 58

SV: Når er man sterk?
« #82 : 17. april 2006, 21:26 »
130kg maks er vanelig for en mann som trener regelmessig. når du går over 130 som feks 140-150-160 da begynner det og gå hvor godt innstilit mann er og gener. og det er det jeg ville kalle veldig sterk. at folk tar langt over 200kg rent vell uten noe som helt ulovelig.. vell det tror jeg ikke på  Grin

140kg 8 ganger er livs målet mitt.
www.iform.no
treningsforum er full av dobbelt moral.

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
SV: Når er man sterk?
« #83 : 17. april 2006, 21:29 »
130kg maks er vanelig for en mann som trener regelmessig. når du går over 130 som feks 140-150-160 da begynner det og gå hvor godt innstilit mann er og gener. og det er det jeg ville kalle veldig sterk. at folk tar langt over 200kg rent vell uten noe som helt ulovelig.. vell det tror jeg ikke på Grin

140kg 8 ganger er livs målet mitt.
130 kg i benkpress for ein som trener regelmessig er nok ikkje vanlig. Berre å gå på eit stort gym å sjå på dei som trener benkpress, ikkje mange som tar over si eiga kroppsvekt faktisk.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Raga

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

SV: Når er man sterk?
« #84 : 17. april 2006, 21:46 »
Enig i at man begynner å bli sterk når man begynner å kommer over 140 - 150kg, selv om en som klarer det ofte ikke vil kalle seg sterk. Målet mitt er å klare å løfte noe rundt de kiloene der til det begynner å bli vanskelig å øke i maksløft. Så får jeg se etter det hva neste målsetning blir, regner med at en må ofre mer for å øke etter det.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Når er man sterk?
« #85 : 17. april 2006, 21:47 »
130kg maks er vanelig for en mann som trener regelmessig. når du går over 130 som feks 140-150-160 da begynner det og gå hvor godt innstilit mann er og gener. og det er det jeg ville kalle veldig sterk. at folk tar langt over 200kg rent vell uten noe som helt ulovelig.. vell det tror jeg ikke på  Grin

140kg 8 ganger er livs målet mitt.
Jeg tror du bør ta en titt inn i norske styrkeløftklubber,det er mange der som tar over 200 i benkpress og de er rene!!
130 kg i benkpress for ein som trener regelmessig er nok ikkje vanlig. Berre å gå på eit stort gym å sjå på dei som trener benkpress, ikkje mange som tar over si eiga kroppsvekt faktisk.
2thumbsup
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Arnold88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 58

SV: Når er man sterk?
« #86 : 18. april 2006, 00:58 »
den sterkeste mannen jeg har sett i benk på et gym! det hva på city gym i sandnes, når jeg hadde øyenene på en rimelig stor bamse som måtte ha vært godt over 100kg! rett og slett feit. og han tok 165kg 6rep...men du såg han bruker bol, det utolig lett og se for et trent øye..
han hadde jo noe digre biceps som nakke..det avslører bolere,
men steroider er jo veldig "hysj hysj" i slike miljøer.  Erter
men selfølgelig jeg kan tro på folk kan klare 200kg i benk uten noe tull. jeg vett at det er en så trener på atleten på gandal som tar 260kg i benk, han konkurerer jo.

Men hvordan er det mulig.. Ohmy det er jo jævla tungt  Huh
www.iform.no
treningsforum er full av dobbelt moral.

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Når er man sterk?
« #87 : 18. april 2006, 07:34 »
masse som spiller inn, men ein må sjå kor mykje ein løfter i forhold til si eiga kroppsvekt.Ein kan sammenligne ei sjøløve på 125+ og ein godt trent tiger på 78 kg, men sjå på forholdet av antall kg løfta og antall kg kroppsvekt
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

SV: Når er man sterk?
« #88 : 18. april 2006, 10:38 »
at folk tar langt over 200kg rent vell uten noe som helt ulovelig.. vell det tror jeg ikke på  Grin


Typisk pisspreik fra slike som rett og slett ikke har peiling på hva de prater om. "Jeg blir nok aldri sterkere enn at jeg kan løfte 160 kg benk - ergo alle som løfter 200 + må være full av dop" 
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Når er man sterk?
« #89 : 18. april 2006, 17:30 »
den sterkeste mannen jeg har sett i benk på et gym! det hva på city gym i sandnes, når jeg hadde øyenene på en rimelig stor bamse som måtte ha vært godt over 100kg! rett og slett feit. og han tok 165kg 6rep...men du såg han bruker bol, det utolig lett og se for et trent øye..
han hadde jo noe digre biceps som nakke..det avslører bolere,
men steroider er jo veldig "hysj hysj" i slike miljøer.  Erter
men selfølgelig jeg kan tro på folk kan klare 200kg i benk uten noe tull. jeg vett at det er en så trener på atleten på gandal som tar 260kg i benk, han konkurerer jo.

Men hvordan er det mulig.. Ohmy det er jo jævla tungt  Huh

Ja den med denne nakken bør du utdype litt bedre!
Å komme med slike utsagn UTEN å ha den minste peiling på hva du snakker om,burde vært forbudt!!
Typisk pisspreik fra slike som rett og slett ikke har peiling på hva de prater om. "Jeg blir nok aldri sterkere enn at jeg kan løfte 160 kg benk - ergo alle som løfter 200 + må være full av dop" 
Jeg støtter meg til denne jeg!Da hun vet hva som foregår her til lands. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!