Skrevet av Emne: Brazillian jiu jutsu  (Lest 15364 ganger)

Utlogget Powerpack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 345
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 345

Re:Brazillian jiu jutsu
« #45 : 12. desember 2003, 08:43 »
"Thaiapene" var ironsik ment til Biospher, du skjønte kanskje ikke det!!!!

Hver og en av oss driver vel med den kamporten vi syntes er best, og trives best med. Tror nok ingen kan komme å si at en sport er bedre en andre, det er VELDIG mye avhengig av person til person......

De som ikke har fått slått bort alt vettet skjønner vel det. :Smiley
Uten mat og drikke, duger helten ikke...

104 kg 187 cm

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:Brazillian jiu jutsu
« #46 : 12. desember 2003, 11:02 »
men det ER kampsporter som er bedre enn andre. Såklart er det det!
sjokk og vantro

Utlogget Crostraining

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Re:Brazillian jiu jutsu
« #47 : 12. desember 2003, 21:28 »
men det ER kampsporter som er bedre enn andre. Såklart er det det!
I forhold til hva?
Det er flere element som betyr noe for at du skal bli god og en av de som er viktigste grunnene er at du har god instruktør som virkelig kan lære deg noe?
Grunn 2 noen arter velger å fokusere på lette formen for konkuranse, noen på den mer kraftfulle og noen på rent effektivt forsvar.
Det beste er nok å krysse stiler om en har kunnskap til det (etter min mening da). Det finnes ikke noe entydig svar, bare løsninger.
Kjell Torbjørn Tofte
Self defence isn't a style, it 's just how you can survive.


Konkurrerende utøver i Kampsport.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Brazillian jiu jutsu
« #48 : 12. desember 2003, 22:09 »
trener man 80% mønster, 15% poengsparring og 5% selvforsvar, vil man, selvsagt etter mitt syn, bli dårligere på å forsvare seg selv enn noen som trener 100% selvforsvar.. men men.. Wink


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
Re:Brazillian jiu jutsu
« #49 : 12. desember 2003, 22:12 »
Er det nokon av dykk som konkurrerer?
listefyll returns

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Brazillian jiu jutsu
« #50 : 12. desember 2003, 22:20 »
jeg har konkurrert på nm-nivå 2-3 år før i tiden.. Wink nå konkurrerer jeg ikke.. mulig jeg gjør det igjen i fremtiden! er ikke bra nok med sølv og bronsje.. må ha gull og.. Tongue men nå er det realistisk selvforsvar som er viktigst.. og å ha det morsomt på trening! noen få må har jeg satt meg konkurransemessig og.. men de får vi vente med å offentliggjøre.. Grin


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Re:Brazillian jiu jutsu
« #51 : 13. desember 2003, 11:14 »
sikter på badboy cup til neste år. hardt trening.  men ikke alltid tiden strekker til Sad

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Brazillian jiu jutsu
« #52 : 17. desember 2003, 16:58 »
Haha, lå og rista av Jens-mulla's glimrende kommentar, og Vitors geniale side... Slo opp og leste litt... Det bildet med katanaen, så hadde den undertittelen "Ninja sword" for meg fortsatt til å humre Grin  og ang. Bio... Har noen egentlig en peiling på hvordan det er mulig å skrive sånn? Skjønner ikke jeg, skrev ikke sånn i førsteklassen heller... Må jo være enn type fæl dialekt, der man bruker MYE!!! mere alt enn hos alle andre!!!!!!!
Nesten så jeg feller en tåre ved tanken på at det faktisk sitter en stakkar i fullt alvor og skriver sprøyt som det der...

Utlogget The_Ronin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Re:Brazillian jiu jutsu
« #53 : 17. desember 2003, 19:36 »
We are all climbing different paths through the mountain of life, and we have all experienced much hardship and strife.
There are many paths through the mountain of life, and some climbs can be felt like the point of a knife.
Some paths are short and others are long, who can say which path is right or wrong?
The beauty of truth is that each path has its own song, and if you listen closely you will find where you belong.
So climb your own path true and strong, but respect all other truths for your way for them could be wrong.

Den er kanskje litt for dyp for majoriteten her,  men det er verdt et forsøk...
Eat, sleep and train...   Its that simple..!!!

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Re:Brazillian jiu jutsu
« #54 : 18. desember 2003, 10:27 »
men det ER kampsporter som er bedre enn andre. Såklart er det det!

Bedre til hva?? Når du snakker om kampsport, så vil jeg anta at du utelukker selvforsvar og kampkunst, men i tilfelle du ikke gjør det så utvider det mulighetene ytterligere!

Vil du bli norgesmester i en kampsport? I så fall er du nødt til å trene den spesielle kampsporten med alle dens feil og mangler, og alle dens styrker. Hvis du vil gjøre det stort i taekwondo så hjelper det faktisk lite å crosstrene i judo... Vil du gjøre det bra i shoot så er mulighetene større, men det er fortsatt snakk om sport.

Vil du bli bra på selvforsvar? I så fall har alle (jepp, alle!) som fokuserer på konkurransedelen en ulempe, fordi man der har regler for hva som er "lov" og "ikke lov", noe man ikke har i selvforsvar. Ergo er det rene selvforsvarsgrener (som for eksempel krav maga) som gjør det best. Har du en basis fra andre kampformer er det selvfølgelig bare en fordel!

Synes du konkurranse er tull, og tror du sjansen for at du noensinne vil få bruk for selvforsvar på gata er minimal, men har lyst til å utforske andre aspekter ved kampkunsten, så er det atter andre former som er "best" til dette. Jeg tviler på om en som driver med kyudo eller iaido vil være vanvittig rå på selvforsvar eller gjøre det stort i kampsportkonkurranser, men at mange av dem er store kampkunstnere er det liten tvil om!

Og ikke nok med det!! I tillegg til alt dette, at dine egne mål med treningen faktisk avgjør hva som er "best", så kommer det faktum at vi alle er forskjellige, både fysisk og mentalt. Og det er til syvende og sist utøveren selv som avgjør hvor bra han/hun klarer å bruke og tilpasse kampformen sin.

Og Bio... *sukk* nei, jeg gidder ikke...

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Re:Brazillian jiu jutsu
« #55 : 18. desember 2003, 10:47 »
Glemte å kommentere denne:

Hadde jeg begynt med noe hadde jeg vært deg så ville det vært BJJ. Grunnen til at jeg hadde valgt dette isteden for krav maga er at i krav maga så blir du ikke noe dyktig i å sparke og slå.

Hæ?? Man blir da ikke noe god til å sparke og slå når man bedriver bjj heller?? Bjj er stort sett grappling, og når du så senere sier at

de fleste klubbene som trener BJJ i norge har også Vale Tudo treninger, og dette er en trening som blander Muay Thai med BJJ, dermed så får de både bra trening oppe og bra bakkekamp.

så er jo det en helt annen sak!! Da trener du muay thai for å bli bra til å sparke og slå, ikke bjj!! Hvis du bare trener bjj så blir du crap på å sparke og slå!!

Grunnen til dette er at systemet som blir brukt her i norge går ut på å tjene mest mulig penger på kortest mulig tid.

Nok en gang: Hæ?? Hvor i alle dager har du dette fra?? De aller fleste som driver km driver dette veldig seriøst over lang tid. De gir riktignok korte selvforsvarskurs, men disse er da også stort sett mye bedre enn korte selvforsvarskurs gitt av andre, "vanlige" kampsportutøvere!


Derfor har de kurs som varer i veldig kort tid og man lærer noen tekniker som vil fungere som selvforsvar på gaten mot en angriper som kanskje ikke har trent noe kampsport selv, men mot en bokser, kickbokser eller BJJ utøver så vil de få problemer.

Noe som er felles for absolutt alle som trener kampsport eller selvforsvar. Ting man lærer er alltid mye mer effektivt mot noen som ikke kan noe som helst, og jo mer motstanderen din kan, jo vanskeligere blir det! Dessuten er det jo faktisk sånn at dersom du ser rent selvforsvarsmessig på det, så er det heller sjelden folk med lang erfaring fra kampsportmiljøet havner i bråk...

Det er fordi at disse trener teknikene om og om igjen så de blir en refleks som man ikke behøver å tenke på engang hvis det skjer noe.

Noe man også gjør innen km. Som sagt, så er det plenty av km-utøvere som trener i årevis, og disse trener da de samme enkle teknikkene om og om igjen til de sitter. Korte selvforsvarskurs kan selvfølgelig ikke gi det samme muskelminnet, men det er det heller ikke laget for. Korte selvforsvarskurs er som oftest laget for å "vekke" folk, få dem til å tenke og oppføre seg på en annen måte, og egentlig ikke gi dem noe særlig teknisk ballast i det hele tatt!

Og nok en gang kommer det samme momentet inn med at mye avhenger av utøveren!! Å trekke fram folk i verdensklasse, og bruke det som "bevis" på hvorfor det ene er bedre enn det andre er faktisk bare tull!! Dette er etter all sannsynlighet gutter som hadde blitt knallrå uansett hva de hadde satset på!! Men selv ikke de hadde klart å få inn en submission hvis en krav maga-utøver hadde stukket ut begge øynene deres Wink

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:Brazillian jiu jutsu
« #56 : 18. desember 2003, 12:56 »
men det ER kampsporter som er bedre enn andre. Såklart er det det!

Bedre til hva??

til å sloss rett og slett.
sjokk og vantro

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Re:Brazillian jiu jutsu
« #57 : 18. desember 2003, 14:14 »
Hvorfor i alle dager vil du bli god til "å sloss"Huh? Jeg er etter hvert blitt veldig flink til å unngå og sloss, og er ganske så stolt av det!

Det jeg prøvde å si var at forskjellige kampformer (ikke kampsporter) har forskjellige fordeler og ulemper, og at de kan være bedre hver til sitt bruk. Og å si at en kampsport gjør det god til å sloss er en selvmotsigelse...

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Re:Brazillian jiu jutsu
« #58 : 18. desember 2003, 14:18 »
Hvorfor i alle dager vil du bli god til "å sloss"Huh? Jeg er etter hvert blitt veldig flink til å unngå og sloss, og er ganske så stolt av det!

Det jeg prøvde å si var at forskjellige kampformer (ikke kampsporter) har forskjellige fordeler og ulemper, og at de kan være bedre hver til sitt bruk. Og å si at en kampsport gjør deg god til å sloss er en selvmotsigelse...

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:Brazillian jiu jutsu
« #59 : 18. desember 2003, 15:23 »
Når jeg sie "slossing" så mener jeg enten på gata eller i kontrollerte former som f.eks mma.
 Jeg har trent flere tradisjonelle former som tkd,karate og ninjutsu og hvis man rett og slett er ute etter å bli en god fighter så er de totalt underlegne andre kampsporter som boksing,kickboxing,bryting,kravmaga osv. når det gjelder effektiv fighting.
og hvorfor er det en selvmotsigelse å si at en kampsport gjør deg god til å sloss? Riktignok er f.eks boksing en sport, men kom ikke her å si at en erfaren bokser ikke er en trussel på gata. Jeg ville mye heller gått en kamp mot en 10stjernes-mcdojo svartbelte enn en bokser eller bryter.
sjokk og vantro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!