Skrevet av Emne: Styrkeløft, strongman og doping.  (Lest 40625 ganger)

Utlogget Viraloid

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #105 : 24. juni 2006, 23:09 »
Drit i doping kontroller. Gjør doping lovlig, slik at vi kan få en jævla svær folke nasjon!!!
Just livin' the dream baby!!!

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #106 : 24. juni 2006, 23:19 »
Drit i doping kontroller. Gjør doping lovlig, slik at vi kan få en jævla svær folke nasjon!!!


Du har skjønt det du;) luringen



3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Viraloid

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #107 : 24. juni 2006, 23:26 »
Ja faen, etter å ha møtt mange av de største byggerne og strongmenna i landet, så skjønner man. Size really matters!!
Just livin' the dream baby!!!

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #108 : 24. juni 2006, 23:27 »
Skulle sikkert ikke sagt bæra, men som Strongman(også) kunne jeg ikke la være.......he he...

Styrkeløft : idrett org. gjennom NIF og derunder Antidoping Norge som foretar testing for NSF.(her er doping forbudt)

Strongman : IKKE org. "idrett" dvs ikke undelagt NIF og dets regelverk.

Det er flere såkalte org. som arr. stevner og serier int. Her hjemme er stevnene fristilt hvem som helst til å arr. stevner. (Vil man feks ha stevnet som en Strongman Norge konkurranse søker man også får man basert på øvelser etc. arr ett landsdelsstevne feks.)
(her er ikke doping forbudt)


Diskusjonen ellers skjønner jeg ikke, vil man være ren og løfte i NSF fortsett med det(uansett møter man utenlandske utøvere som langt fra er rene...)

..vil man være med i Strongman så gjør man det.....enten man er i NSF eller ikke....


Vil man ha en ren strongmanidrett: gå til tinget i NSF og be de starte NSF Strongman der de rene kan løfte........
NSF ville sikkert ha tjent mere penger på ett slikt stevne enn de stakkars bevilgningene de mottar....(nå uttaler jeg meg på veldig sviktende grunnlag da jeg ikke har peiling på økonomien i NSF)

.........uansett hva som sies om Strongman: vit en ting: VI GIR ALLE SAMMENS FAEN....så det er ingen vits i å si noe som helst til oss.....

Sinnsyk Sterk hilsen fra
Strongman Roy Holte


Enig med Roy her. Faktum er simpelt: Reglene er forskjellige. Done. Slik er det bare.

HELT forskjellige idretter til tross for noen likhetstrekk.
Og skal jeg være ærlig: Jeg tror WSM og lignende strongmanstevner hadde vært DRIT kjedelig å se på om alle var rene. Hvorfor? For du risikerte da (som noen tidligere sa) at en publikummer hopper inn og denger ut reppene med max vekta til "verdens sterkeste mann" foran trynet på publikum, og det har bare blitt helt FEIL.

Sterkeste mann betyr: STERKESTE MANN. Ingen betingelser. Den som er sterkest er den de leter etter. (ikke kom inn nå å snakk om styrke vs teknikk) det er en annen diskusjon:)

Norges og Verdens sterkeste mann SKAL være DIGRE BEIST som er giganter i størrelse, og slenger på vekter andre kan drømme om å lette på.

DET ER STRONGMAN!

BB er det samme. Mr Olympia: Se for dere: Vinneren Ronnie Coleman, rådeffet på 95kg.. Og en publikumer med magerutene og alt på 130kg står og heier. Det blir også feil.

Nei, BB, Strongman, og styrkeløft er HELT forskjellig. Kritikken mot BB og strongman kommer (i mine øyne) fra de som er mindre, ikke når opp eller lignende, som trenger en unnskyldning pga at de ikke har nått opp.

Vil du bli verdens sterkeste mann? Hva er du villig til å ofre for tittelen? Gjør et valg, og husk: Når du legger opp og tenker "Gjorde jeg ALT jeg kunne for å nå mitt mål?"

Da må du vurdere om du valgte riktig eller ikke. Dop eller ikke dop. Det handler om å kunne se tilbake, og tenke at du gjorde ditt beste.

I fare for å ski HELT ut av topic, sier jeg takk for meg for i kveld.

Mvh L


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Viraloid

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #109 : 24. juni 2006, 23:33 »
Enig med Roy her. Faktum er simpelt: Reglene er forskjellige. Done. Slik er det bare.

HELT forskjellige idretter til tross for noen likhetstrekk.
Og skal jeg være ærlig: Jeg tror WSM og lignende strongmanstevner hadde vært DRIT kjedelig å se på om alle var rene. Hvorfor? For du risikerte da (som noen tidligere sa) at en publikummer hopper inn og denger ut reppene med max vekta til "verdens sterkeste mann" foran trynet på publikum, og det har bare blitt helt FEIL.

Sterkeste mann betyr: STERKESTE MANN. Ingen betingelser. Den som er sterkest er den de leter etter. (ikke kom inn nå å snakk om styrke vs teknikk) det er en annen diskusjon:)

Norges og Verdens sterkeste mann SKAL være DIGRE BEIST som er giganter i størrelse, og slenger på vekter andre kan drømme om å lette på.

DET ER STRONGMAN!

BB er det samme. Mr Olympia: Se for dere: Vinneren Ronnie Coleman, rådeffet på 95kg.. Og en publikumer med magerutene og alt på 130kg står og heier. Det blir også feil.

Nei, BB, Strongman, og styrkeløft er HELT forskjellig. Kritikken mot BB og strongman kommer (i mine øyne) fra de som er mindre, ikke når opp eller lignende, som trenger en unnskyldning pga at de ikke har nått opp.

Vil du bli verdens sterkeste mann? Hva er du villig til å ofre for tittelen? Gjør et valg, og husk: Når du legger opp og tenker "Gjorde jeg ALT jeg kunne for å nå mitt mål?"

Da må du vurdere om du valgte riktig eller ikke. Dop eller ikke dop. Det handler om å kunne se tilbake, og tenke at du gjorde ditt beste.

I fare for å ski HELT ut av topic, sier jeg takk for meg for i kveld.

Mvh L


Beste innlegget på denne siden jeg har lest, ps, står nykomling men har blitt litt for ofte bannlyst Angry
Just livin' the dream baby!!!

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #110 : 24. juni 2006, 23:37 »
Enig med Roy her. Faktum er simpelt: Reglene er forskjellige. Done. Slik er det bare.

HELT forskjellige idretter til tross for noen likhetstrekk.
Og skal jeg være ærlig: Jeg tror WSM og lignende strongmanstevner hadde vært DRIT kjedelig å se på om alle var rene. Hvorfor? For du risikerte da (som noen tidligere sa) at en publikummer hopper inn og denger ut reppene med max vekta til "verdens sterkeste mann" foran trynet på publikum, og det har bare blitt helt FEIL.

Sterkeste mann betyr: STERKESTE MANN. Ingen betingelser. Den som er sterkest er den de leter etter. (ikke kom inn nå å snakk om styrke vs teknikk) det er en annen diskusjon:)

Norges og Verdens sterkeste mann SKAL være DIGRE BEIST som er giganter i størrelse, og slenger på vekter andre kan drømme om å lette på.

DET ER STRONGMAN!

BB er det samme. Mr Olympia: Se for dere: Vinneren Ronnie Coleman, rådeffet på 95kg.. Og en publikumer med magerutene og alt på 130kg står og heier. Det blir også feil.

Nei, BB, Strongman, og styrkeløft er HELT forskjellig. Kritikken mot BB og strongman kommer (i mine øyne) fra de som er mindre, ikke når opp eller lignende, som trenger en unnskyldning pga at de ikke har nått opp.

Vil du bli verdens sterkeste mann? Hva er du villig til å ofre for tittelen? Gjør et valg, og husk: Når du legger opp og tenker "Gjorde jeg ALT jeg kunne for å nå mitt mål?"

Da må du vurdere om du valgte riktig eller ikke. Dop eller ikke dop. Det handler om å kunne se tilbake, og tenke at du gjorde ditt beste.

I fare for å ski HELT ut av topic, sier jeg takk for meg for i kveld.

Mvh L


Beste innlegget på denne siden jeg har lest, ps, står nykomling men har blitt litt for ofte bannlyst Angry

Thanx man. Må si sin mening, noen finner den kanskje støtende, men slik er det i landet vårt. Noen mener noe, andre mener annet. Argumentasjon på sakelig nivå er uansett mening flott:)

L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #111 : 25. juni 2006, 00:04 »
Jeg tror gjerne på at de fleste er reine....men jeg skjønner også at folk kan være skeptisk til styrkeløftere, spesielt om man ikke kjenner de personlig. Antidoping norge la i juli i fjor fram en rapport hvor de systematisk hadde analysert alle dopingtester gjort av norske utøvere i norge i perioden 1998-2002. Jeg siterer konklusjonen:

"Dopingsaker kjennetegnes ved at det er menn under 30 år som har vært anmeldt for å ha brutt dopingbestemmelsene. Styrkeløft er den idretten som fortsatt dokumentert er mest utsatt fordopingmisbruk. Amerikansk fotball og styrkeløft er de idretter som har flest positive prøver sett i forhold til antall tester. Det er likeledes fortsatt flest utøvere som tester positivt på
anabole steroider, men det synes å være en økende tendens til at flere tester positivt på stimulerende midler. Mange utøvere anfører sykdom/skade som årsak til at de testet positivt. Utøvere som nektet å avlegge dopingprøve, anførte ofte rettsvillfarelse som årsak. Den normale reaksjon for brudd på dopingbestemmelsene var uansett begrunnelse 2 års diskvalifikasjon."

Sitat slutt: Jeg tror ihvertfall folk som leser sånne rapporter får bekreftet mange av "fordommene" sine mot store folk som løfter tunge vekter. Wink
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Dr.feelgood

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #112 : 25. juni 2006, 00:31 »

HELT forskjellige idretter til tross for noen likhetstrekk.
Og skal jeg være ærlig: Jeg tror WSM og lignende strongmanstevner hadde vært DRIT kjedelig å se på om alle var rene. Hvorfor? For du risikerte da (som noen tidligere sa) at en publikummer hopper inn og denger ut reppene med max vekta til "verdens sterkeste mann" foran trynet på publikum, og det har bare blitt helt FEIL.



Det er svært trist om det er slik at strongman er så svake uten dop at hvem som helst fra publikum kan gjøre reps på konkurransevektene deres.... what



Utlogget Viraloid

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #113 : 25. juni 2006, 00:35 »
Sitat
Det er svært trist om det er slik at strongman er så svake uten dop at hvem som helst fra publikum kan gjøre reps på konkurransevektene deres....

Du vet vel at de gutta har gener i hundre. Ikke mange som blir så sterke som de er, med eller uten AS. Det sitaet der hørtes helt patetiskt ut etter min menig, siden du får det til å høres ut som at hvem som helst kan bli en strongman i verdensklasse.
Just livin' the dream baby!!!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #114 : 25. juni 2006, 00:46 »
Det er svært trist om det er slik at strongman er så svake uten dop at hvem som helst fra publikum kan gjøre reps på konkurransevektene deres.... what



Her var det vel snakk om en dopet tilskuer... Wink

NSF Strongman hørtes morro ut... noe á la Dietmar sine Stasjonstreninger... Smiley

Utlogget Arild "Hulk" Haugen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #115 : 25. juni 2006, 11:28 »
Synes det er litt trist at etter nsm, som alle synes var et kjempe show der alle gjorde en kanon innsats, er det eneste som blir diskutert dopingmissbruk......

Strongman i norge er foreløpig en veldig liten sport som enda er under utvikling, i fjor stilte 6 stk på nsm, i år stilte 10 stk. Det betyr at vi er altfor få og det blir altfor dyrt for hver enkelt å gå inn i nif. VI har akkurat begynt selv å jobbe med å få opp en org i norge for satsende strongmen. (Pro strongman team) Så i fremtida håper vi å kunne gå inn under nif....Men det tar tid å bygge opp idretten i norge akkurat som styrkeløft for 20-30 år siden..
På verdens basis så er det faktisk stengt forbudt å bruke as og andre narkotiske midler.

Det finnes flere forbund ute i verden, jeg var nettop med på et worldcup stevne hvor jeg ble testet i Minsk i Hviterussland. venter ennda på resultatet. Jeg måtte også gjennom omfattende undersøkelse for både hjerte, fysisk form, og svært omfattende blodprøve hvor det er klare regler for verdiene i blodet.....

Personlig mener jeg at strongman har et veldig ufortjent rykte om dopingmissbruk... Som alle andre idretter kan det hende det fins unntak, og folk som bryter reglene.

Noe som jeg også ønsker å påpeke spesielt til dere styrkeløftere og andre som rakker ned på oss. Jeg er 20år har trent siden jeg var 16 år og har brukt all min fritid og penger på mat trening og kosttilskudd. Kjenner svært mange gode styrkeløftere og mener personlig de ikke har rare kunnskapen om ernæring, hvor jeg mener at 70% av mine resultater kommer fra. Mange tenker alltid slik om de ser noen som er bedre enn de selv, at de må bruke dop, men det går faktisk alltid ann å finne større talent enn deg sjøl, og folk som ofrer og vet mer enn deg om trening ol..

PS: Det er faktisk strengt forbudt å bruke dop både i norge og internasjonalt, men enda har vi ikke testing i Norge, men det betyr ikke at vi har lov eller gjør det..

Hilsen Arild Haugen


Norges Sterkeste Mann 2007 og 2008

Min hjemmeside: www.arildhaugen.com

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #116 : 25. juni 2006, 11:33 »
Edit:... you got PM Wink
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #117 : 25. juni 2006, 11:45 »
Synes det er litt trist at etter nsm, som alle synes var et kjempe show der alle gjorde en kanon innsats, er det eneste som blir diskutert dopingmissbruk......

Strongman i norge er foreløpig en veldig liten sport som enda er under utvikling, i fjor stilte 6 stk på nsm, i år stilte 10 stk. Det betyr at vi er altfor få og det blir altfor dyrt for hver enkelt å gå inn i nif. VI har akkurat begynt selv å jobbe med å få opp en org i norge for satsende strongmen. (Pro strongman team) Så i fremtida håper vi å kunne gå inn under nif....Men det tar tid å bygge opp idretten i norge akkurat som styrkeløft for 20-30 år siden..
På verdens basis så er det faktisk stengt forbudt å bruke as og andre narkotiske midler.

Det finnes flere forbund ute i verden, jeg var nettop med på et worldcup stevne hvor jeg ble testet i Minsk i Hviterussland. venter ennda på resultatet. Jeg måtte også gjennom omfattende undersøkelse for både hjerte, fysisk form, og svært omfattende blodprøve hvor det er klare regler for verdiene i blodet.....

Personlig mener jeg at strongman har et veldig ufortjent rykte om dopingmissbruk... Som alle andre idretter kan det hende det fins unntak, og folk som bryter reglene.

Noe som jeg også ønsker å påpeke spesielt til dere styrkeløftere og andre som rakker ned på oss. Jeg er 20år har trent siden jeg var 16 år og har brukt all min fritid og penger på mat trening og kosttilskudd. Kjenner svært mange gode styrkeløftere og mener personlig de ikke har rare kunnskapen om ernæring, hvor jeg mener at 70% av mine resultater kommer fra. Mange tenker alltid slik om de ser noen som er bedre enn de selv, at de må bruke dop, men det går faktisk alltid ann å finne større talent enn deg sjøl, og folk som ofrer og vet mer enn deg om trening ol..

PS: Det er faktisk strengt forbudt å bruke dop både i norge og internasjonalt, men enda har vi ikke testing i Norge, men det betyr ikke at vi har lov eller gjør det..

Hilsen Arild Haugen

Dop eller ikke, det du presterer er det bare å bøye seg i støvet for.  Bow



 

Utlogget Nortroll

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #118 : 25. juni 2006, 11:53 »
Og Ronnie Coleman bruker Cell-Tech... you got PM Wink

hahaha....lol

Jeg har også tatt Cell-Tech en gang i tiden, men jeg ble ikke så stor som Ronnie Coleman:(

Bold

  • Gjest
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #119 : 25. juni 2006, 15:00 »
Synes det er litt trist at etter nsm, som alle synes var et kjempe show der alle gjorde en kanon innsats, er det eneste som blir diskutert dopingmissbruk......

Strongman i norge er foreløpig en veldig liten sport som enda er under utvikling, i fjor stilte 6 stk på nsm, i år stilte 10 stk. Det betyr at vi er altfor få og det blir altfor dyrt for hver enkelt å gå inn i nif. VI har akkurat begynt selv å jobbe med å få opp en org i norge for satsende strongmen. (Pro strongman team) Så i fremtida håper vi å kunne gå inn under nif....Men det tar tid å bygge opp idretten i norge akkurat som styrkeløft for 20-30 år siden..
På verdens basis så er det faktisk stengt forbudt å bruke as og andre narkotiske midler.

Det finnes flere forbund ute i verden, jeg var nettop med på et worldcup stevne hvor jeg ble testet i Minsk i Hviterussland. venter ennda på resultatet. Jeg måtte også gjennom omfattende undersøkelse for både hjerte, fysisk form, og svært omfattende blodprøve hvor det er klare regler for verdiene i blodet.....

Personlig mener jeg at strongman har et veldig ufortjent rykte om dopingmissbruk... Som alle andre idretter kan det hende det fins unntak, og folk som bryter reglene.

Noe som jeg også ønsker å påpeke spesielt til dere styrkeløftere og andre som rakker ned på oss. Jeg er 20år har trent siden jeg var 16 år og har brukt all min fritid og penger på mat trening og kosttilskudd. Kjenner svært mange gode styrkeløftere og mener personlig de ikke har rare kunnskapen om ernæring, hvor jeg mener at 70% av mine resultater kommer fra. Mange tenker alltid slik om de ser noen som er bedre enn de selv, at de må bruke dop, men det går faktisk alltid ann å finne større talent enn deg sjøl, og folk som ofrer og vet mer enn deg om trening ol..

PS: Det er faktisk strengt forbudt å bruke dop både i norge og internasjonalt, men enda har vi ikke testing i Norge, men det betyr ikke at vi har lov eller gjør det..

Hilsen Arild Haugen

 rofl"Tok vi for mye Møllers tran, farfar" Help

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!