Skrevet av Emne: Gå opp i benkpress..  (Lest 4098 ganger)

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Gå opp i benkpress..
« #15 : 29. april 2006, 05:10 »
Når jeg økte 80% vekt i benken på 6 måneder  2thumbsup Trente jeg bare VELDIG hardt i benken og spiste VELDIG mye bananer før og etter trening Cheesy  La på meg 10kg i vekt, mesteparten muskler som hjelper godt på når man løfter vekter Tongue

Oppfølgingsspørsmål: Når man skal løfte 1RM i benkpress, hva slags oppvarming er anbefalt for å spare styrke, men samtidig bli bedre forberedt for løftet?
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

SV: Gå opp i benkpress..
« #16 : 30. april 2006, 12:59 »
"Hvordan skal jeg øke i benk?"

Teite spørsmål fortjener teite svar:

"Du må trene benk!"

  No no No no No no Du er jo ganske rutinert i forhold til den gutten, så jeg synes nok at du bør ta hensyn til de som ikke kan like mye som deg. Vi er her for å lære Deal
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

SV: Gå opp i benkpress..
« #17 : 30. april 2006, 13:11 »
"Øvelse gjør mester" 2thumbsup
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
SV: Gå opp i benkpress..
« #18 : 30. april 2006, 13:22 »
Jeg tar ikke særlig mye i benken jeg heller, men det uttrykket: "Øvelse gjør mester" gjelder også i trening. Det viktigste er ikke hvordan du gjør det, det viktigste ER at du gjør det. Når han sitter fast neste gang kan han heller prøve et av de fancy programmene man finner rundt omkring på nettet (b.la. treningsforum sitt eller sheiko)!


Riktig at øvelse gjer mester, men er jo viktig å gjere det riktig også. Jo bedre teknikk ein har jo meir vil ein løfte med tid og stunder.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

SV: Gå opp i benkpress..
« #19 : 30. april 2006, 13:26 »
Riktig at øvelse gjer mester, men er jo viktig å gjere det riktig også. Jo bedre teknikk ein har jo meir vil ein løfte med tid og stunder.

Hehe, nå tenkte jeg naturligvis ikke på teknikk men selve treningsrutinen. Kan vel ligge til "med riktig teknikk gjør øvelse mester" innen trening!
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

SV: Gå opp i benkpress..
« #20 : 30. april 2006, 13:33 »
Men jeg synes altfor mange i dag løfter med helt feil teknikk bare for å skryte Undecided Selv om en gutt på 16 løfter f.eks 100 kg, så sier det ingenting om hvor stor den gutten er. De fleste er altfor opptatt av å skryte av maksløftet sitt, og maksløft skal man ikke tenke så mye på hvis man vil bygge. Det er bedre å løfte med bra teknikk litt under 100 enn å løfte med en elendig teknikk på 100.
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Utlogget neven

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 436

  • ssk
SV: Gå opp i benkpress..
« #21 : 30. april 2006, 17:11 »
Men jeg synes altfor mange i dag løfter med helt feil teknikk bare for å skryte Undecided Selv om en gutt på 16 løfter f.eks 100 kg, så sier det ingenting om hvor stor den gutten er. De fleste er altfor opptatt av å skryte av maksløftet sitt, og maksløft skal man ikke tenke så mye på hvis man vil bygge. Det er bedre å løfte med bra teknikk litt under 100 enn å løfte med en elendig teknikk på 100.

Så evig enig!

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

SV: Gå opp i benkpress..
« #22 : 30. april 2006, 17:29 »
Virker nesten som at maksløftet deres er viktigere enn helsen og treninga vett... Undecided
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Gå opp i benkpress..
« #23 : 30. april 2006, 19:52 »
Men jeg synes altfor mange i dag løfter med helt feil teknikk bare for å skryte Undecided Selv om en gutt på 16 løfter f.eks 100 kg, så sier det ingenting om hvor stor den gutten er. De fleste er altfor opptatt av å skryte av maksløftet sitt, og maksløft skal man ikke tenke så mye på hvis man vil bygge. Det er bedre å løfte med bra teknikk litt under 100 enn å løfte med en elendig teknikk på 100.

Det stemmer nok det...  Jeg har problemer med teknikk med maksløft!  Det er fordi jeg av en eller annen grunn er mye svakere på høyre side enn venstre side så den henger ofte etter. Det er noe jeg ikke finner noe logisk forklaring for!
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Gå opp i benkpress..
« #24 : 30. april 2006, 20:08 »
Før gikk man opp til eksamen,nå går man opp i benk.. Shocked
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Gå opp i benkpress..
« #25 : 30. april 2006, 21:12 »
Før gikk man opp til eksamen,nå går man opp i benk.. Shocked

Om 2 uker går jeg opp til eksamen i 10. klasse...  Kanskje jeg blir heldig å går opp i benkpress i steden for norsk, matte eller engelsk
Back From the Dead...

... or something like that.

2strong

  • Gjest
SV: Gå opp i benkpress..
« #26 : 30. april 2006, 23:13 »
Det stemmer nok det... Jeg har problemer med teknikk med maksløft! Det er fordi jeg av en eller annen grunn er mye svakere på høyre side enn venstre side så den henger ofte etter. Det er noe jeg ikke finner noe logisk forklaring for!

Grunnen til dette er ofte "mentalt" og ikke stor styrkeforskjell.

Prøv å tving deg selv til å låse av utpresset jevnt med begge armene på de fleste arbeidsettene dine.
Tenk aktivt på det under hele løftet og konsentrer deg skikkelig om å få dette til.
Når du har lært opp nervesystemet til overkomme denne "feilen" så vil løftebanen din bli mye mere stabil.

Hadde dette problemet en stund for flere år siden jeg også, men greide å venne meg av det. Smiley

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Gå opp i benkpress..
« #27 : 30. april 2006, 23:59 »
Grunnen til dette er ofte "mentalt" og ikke stor styrkeforskjell.

Prøv å tving deg selv til å låse av utpresset jevnt med begge armene på de fleste arbeidsettene dine.
Tenk aktivt på det under hele løftet og konsentrer deg skikkelig om å få dette til.
Når du har lært opp nervesystemet til overkomme denne "feilen" så vil løftebanen din bli mye mere stabil.

Hadde dette problemet en stund for flere år siden jeg også, men greide å venne meg av det. Smiley


Takk...  Skal gjøre det ett forsøk! Frustrerende å nå ett nytt mål i benken og likevel føle at det ikke er "godkjent" på teknikken!
Back From the Dead...

... or something like that.

2strong

  • Gjest
SV: Gå opp i benkpress..
« #28 : 01. mai 2006, 00:04 »
Ikke bli skuffet hvis du ikke får det til med engang, ting som dette tar tid og det er trening og terping som skal til. Smiley
Bare prøv å "ofre" noen av benksettene dine på hver trening til dette formålet der du virkelig konsentrerer deg om å løfte beint.

Du få gi tilbakemelding om hvordan det går etter hvert.  2thumbsup

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!