Skrevet av Emne: litt hjelp..?  (Lest 4180 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: litt hjelp..?
« #15 : 25. april 2006, 08:49 »
liker man rytme..

http://www.youtube.com/watch?v=49wrgJE1n48
http://www.youtube.com/watch?v=E6hZLn-WHCs

Spesielt den siste der.. der har man SJEL og rytme.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Satser

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

SV: litt hjelp..?
« #16 : 25. april 2006, 10:43 »
Det er godt vi er enige.. Grin

Hadde det bare vært noen rappere som IKKE oppførte seg som 12 åringer i en lekegrind med et overdimensjonert markeringsbehov..


Kanye West, Common,The Roots, Beastie Boys, A Tribe called quest, De La Soul, Fugees, Guru, Wu Tang Clan, Public Enemy, Nas, Disposable heroes of Hipocrisy for å nevne noen.

Jeg liker gutta med markeringsbehov også jeg. Ice T, Dr Dre, Biggie, Dmx, Tupac,

Tilslutt en selvmordserklæring i dette fora: Toppen av markeringsbehov må være John Petrucci, Joe Satriani og resten av flinkisgutta som sitter og gnukker og gnir på gitarene sine og tenker jeg er så dyp, så rask, så pretensiøs, så teknisk begavet at ingen skjønner hva jeg holder på med. Jeg er guds gave til gitar tapping. Det er som diskusjonen vi hadde da vi var sneiper om at Peter Criss i Kiss var verdens beste trommis fordi han var sabla rask.

 Grin

Utlogget O/T_Kongen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 135
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 135

  • I r tehpwn.
SV: litt hjelp..?
« #17 : 25. april 2006, 15:00 »
(kan ikke si jeg er en av de som pumper så mye da Oo,)Metal/tungrock  Mye energi ivertfall. Mer spesifikt er jo metallica utrolig konge. Musikk som Kanye west har laget er også bra, men det er kun fordi han lager genial musikk. Generelt all musikk som jeg liker går ann Smiley
You can turn your back on a person, but, never turn your back on a drug. Especially when it"s waving a razor-sharp hunting knife in your eye.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: litt hjelp..?
« #18 : 25. april 2006, 23:13 »
Hvis noen påstår at petrucci og satriani kun gnukker og gnir på gitarene sine har de nok ikke hørt stort på musikken de prøver å omtale.. Wink jeg sier som Jesus: Tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør!
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: litt hjelp..?
« #19 : 25. april 2006, 23:30 »
Godt det ikke bare er jeg som lurer på hva i alle dager det er som gjør at folk som 19 øre kalles "stjerner". Er jo så lite gjennomtenkt som det kan bli. Diskriminerende og, fysj, nei, for noe søppel. Hvordan var den derre sutte på løpet og kose med avtrekkern, Thyve? Mener nå at den passer genialt i denne sammenheng, eller hva? Tongue
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: litt hjelp..?
« #20 : 25. april 2006, 23:32 »
19-øre med venner kan finne seg en pistol, sutte på løpet og fikle med avtrekkeren! selv om jeg faktisk tviler på at 19-øre treffer, selv fra så kort hold..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Selected

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 517
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 517

SV: litt hjelp..?
« #21 : 26. april 2006, 01:22 »
Digger å høre på beinhard rap på trening.
Synes det blir dritt kjedelig å høre på dream theater ol i lengeden, selv om de har sine fine treningslåter de også.
DIE HARD

Utlogget Satser

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

SV: litt hjelp..?
« #22 : 26. april 2006, 11:05 »
Kjære hr. Thyve.
Jeg skal ikke dra dette for langt da jeg leste du er midt i eksamenstiden. Lykke til forresten.
Du må alikevel innrømme at det er noe pretensiøst og rollespillaktig over Dream Theater. De tar seg selv så sinnsykt høytidelig. De sender et signal om at vi er det intelektuelle alibi innen tung rock. Vi smiler helst ikke da kan forstyrre tankeprosessen vår. Du trenger bevis, ikke bare tomt prat. Sjekk ut disse titlene og si med hånda på hjertet at det ikke smaker kvasi-intelktualisme lang vei. Det høres jo ut som de falt i astrologi gryta som barn. Grin

When dream and day unite
The silent man,
Images and words,
Falling into infinity,
Scenes from a memory,
Six degrees of inner turbulence,

Jeg kan godt lage et par jeg og:
The glass of the inner soul
Morning phropecy will come true
Naked abyss.

Takke meg til good ol`50 med get rich or die trying. Tekst med baller Wink

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: litt hjelp..?
« #23 : 26. april 2006, 11:09 »
1) Det virker som du aldri har sett Dream Theater live, sett intervjuer eller lest noe av det de skriver.. De er særs selvironiske, smiler og ler og er på ingen måte selvhøytidelige, "rollespillaktige" (hva nå enn det er..?) eller pretensiøse.. Lager de teknisk komplisert musikk for et stort publikum? ja.. Skal de straffes fordi de velger å lage musikk med teknisk kvalitet? nei.. Det du kommer med her er stort sett hentet direkte fra Jante (i en flyktning krysser sitt spor).. Det at du ikke forstår tekstene, som som ofest er særs realistisk knyttet til faktiske hendelser eller har en ganske klar storyline.. det får du ta på din kappe.. Smiley

Videre har 19-øre særs lite "baller", fyren har jo tekster som min bror på 13 synes er barnslige..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: litt hjelp..?
« #24 : 26. april 2006, 11:21 »
Hvis noen påstår at petrucci og satriani kun gnukker og gnir på gitarene sine har de nok ikke hørt stort på musikken de prøver å omtale.. Wink jeg sier som Jesus: Tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør!

Siterer DU jesus ?? Blir ikke det litt omvendt mening i forhold til hva du mente da.... ?? :Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

DuMonde

  • Gjest
SV: litt hjelp..?
« #25 : 26. april 2006, 11:30 »
Jeg betviler også din kjennskap til Dream Theatre, selv om du snakker som om du satt i samme rom med dem senest i forigårs...
Som Thyve sier, er dem svært selvironiske i f.eks intervju, dem smiler og ler på scenen på konsertene dems... det virker som du prøver å fremme at det er feil å lage avansert og bra musikk? la meg høre en Am og en D igjennom en hel låt så er jeg fornøyd liksom... og la for all del en beat som varer i 4 measures gå om.. og om.. og om igjen...

Nei og atter nei...  Det finnes faktisk de av oss som liker litt avansert musikk med litt hold i... en plan rett og slett, og bra musikalske prestasjoner Grin

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: litt hjelp..?
« #26 : 26. april 2006, 11:32 »
Det er godt vi er enige.. Grin

Hadde det bare vært noen rappere som IKKE oppførte seg som 12 åringer i en lekegrind med et overdimensjonert markeringsbehov..

Hørt mye på rap ser jeg! Wink Denne påstanden blir like virkelighetsfjern som å si at Dream Theater er black metal. Homopåstander og med andre ord hva du tenker på når du hører på menn som rapper får du ta på din egen kappe.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Satser

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

SV: litt hjelp..?
« #27 : 26. april 2006, 11:44 »
Diskutere musikk er jo i utgangspunktet menigsløst da det ikke er objektive målbare kriterier for god og dårlig musikk som alle kan enes om.
Du nevner gode tekster og høy grad av teknisk kompetanse som kriterier du setter høyt. Du mener DT besitter begge. Jeg mener de ikke besitter det første men utvilsomt det andre kriteriet. Mitt motiv for innlegget var ment som  en humoristisk harselering med DT og det de står for rett og slett fordi de innbyr til det på samme måte som 50 cent. DT er ifølge meg ikke mindre imagebevisste enn gangsterrappere, forskjellen ligger i uttryksform.
Selvhøytidligheten deres bommet jeg tydligvis med. Jeg skal innrømme at jeg ikke har sett noen lengre intervjuer med DT. Fansen deres derimot er et annet kapittel... Smiley

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: litt hjelp..?
« #28 : 26. april 2006, 17:54 »
Så den siste filmen du la ut thyve... er mektig imponert, tenk å kunne spille sånn musikk! Tenk så heldig jeg er som kan høre på sånn musikk!






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!