Skrevet av Emne: Skuldersmerter  (Lest 10219 ganger)

Utlogget Jørgen C

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

SV: Skuldersmerter
« #30 : 21. november 2005, 12:10 »
Det virker som du har fått en kraftig betennelse i skulderen.

Modifenac 75 mg på resept fra lege er en mulighet. Jeg har hatt en lignende skade tok flere måneder før jeg ble bra. Måtte til slutt få satt kortison. Etter dette forsvant all smerten.

Det er svært viktig at du oppsøker en spesialist får å satt en kortison sprøyte, fordi det er vanskelig å treffe eksakt skadested.

Jeg brukte en klinikk i Oslo med godt resultat. Den kortisonen som brukes i dag er mer mildere enn de typene som ble brukt tidligere med tanke på at muskelvev blir "spist opp" osv.
lykke til. Smiley
Går alltid for gull.
NM Gull 04.

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Skuldersmerter
« #31 : 21. november 2005, 20:31 »
Det virker som du har fått en kraftig betennelse i skulderen.

Modifenac 75 mg på resept fra lege er en mulighet. Jeg har hatt en lignende skade tok flere måneder før jeg ble bra. Måtte til slutt få satt kortison. Etter dette forsvant all smerten.

Det er svært viktig at du oppsøker en spesialist får å satt en kortison sprøyte, fordi det er vanskelig å treffe eksakt skadested.

Jeg brukte en klinikk i Oslo med godt resultat. Den kortisonen som brukes i dag er mer mildere enn de typene som ble brukt tidligere med tanke på at muskelvev blir "spist opp" osv.
lykke til. Smiley
[/quote

er det slike private klinikker som en må betale dyrt for en behandling?
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Jørgen C

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

SV: Skuldersmerter
« #32 : 26. november 2005, 09:11 »
ja prisen var relativ høy, men man slipper iallefall flere måneders fravær fra treningen. Dessuten er personalet "proffe" med tanke på behandling. med tanke på en rekke behandlinger andre steder, vil det være et alternativ.

De ønsker ofte MR av skulderen, men da må du skaffe henvisning fra lege for å ta disse bildene. Ser da om det er skader sene avrivinger osv i skulderen.
Går alltid for gull.
NM Gull 04.

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Skuldersmerter
« #33 : 15. januar 2006, 21:45 »
Har funnet ut ka problemet med skulderen er. Etter ein grundig undersökelse av ein naprapat i Sverige, kunne han fastslå at skulderproblemet mitt er muskulärt.
Triggerpunktsmerte fra infraspinatus og supraspinatus gir den intense smerten på framsida av skulderen, samtidig som korte og sterke brystmuskler (pectoralis masjo og minor) pluss subclavius gjer problemet verre ved at dei innover roterer skuldra.Fölgelig vil då musklane på baksida, spesielt infraspinatus og supraspinatus (også rhomber, trapezius pars transversa) bli spent og dei vil få problemer med å holde skulderen i ein nöytral posisjon.Dette medförer innover rotasjonen og ein större feilbelastning, som over tid har skapt "store" triggerpunkt i rotatorcuffen, og då spesielt infraspinatus og supraspinatus.
Videre så er sjölve leddet, art.glenohumerale, ute av stilling då muskulaturen rundt drar i ulike retninger, så her må muskel tonus og triggerpunkt behandles, samtidig som ein utöver muskeltöying av både muskulatur på framside og bakside.Videre så må leddet mobiliseres med tanke på å få det til å "sitte" normalt i leddkapselen/leddhula.

Behandlingen er smertefull og krever en fullstendig ro av leddet i den tida som behandlingen pågår, og den som undersökte anslo 10-15 behandlinger, för en kunne forsiktig trene opp igjen först og fremst rotatorcuffen.
Så er bare og vente og sjå ka som skjer videre.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

SV: Skuldersmerter
« #34 : 28. april 2006, 18:47 »
Vart skuldra bra til slutt?
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Skuldersmerter
« #35 : 28. april 2006, 20:15 »
skulderen er bra som bare det, faktum er at slurver eg med stretching/trening av rotator cuff så kjenner eg at smertene kommer smygande tilbake.samtidig må eg kutte ned på benk treninga, eller i allefall stabilisere den inbalansen mellom bakside og framside ved å stretche og styrke opp baksiden.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

SV: Skuldersmerter
« #36 : 30. april 2006, 14:53 »
Ja, trening av rotator cuffen er jo, som all trening, ferskvare.
Men ekstremt lett å hoppe over trening av cuffen, da det ikke er verdens mest spennende trening akkurat...Smiley
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Skuldersmerter
« #37 : 06. mai 2006, 10:31 »
det er sant at det er ikkje så spennande å trene rotator cuff, men vil seie det er mykje meir funksjonelt å trene rotator cuff enn benkpress."Alle" trener jo bare benk og aldri spesifikt rotator cuff, så er ikkje rart det er mange som sliter med skulderproblem.Musklene på baksiden der er jo relativt små, men viktige!
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!