Skrevet av Emne: ADN VS TIL  (Lest 20353 ganger)

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: ADN VS TIL
« #15 : 01. mai 2006, 22:27 »
Bortimot tidenes tåpeligste innslag - for ikke å snakke om utspill!!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: ADN VS TIL
« #16 : 01. mai 2006, 22:35 »
Det ADN ikke vil,det er at vi tar kont.med folk som er medlemmer i Norges kroppsbygger og fitnessforbund.De driver med suspekte ting å må IKKE forenes med idretter som er medlemmer i NIF.Dette er veldig uheldig og gir feil ringvirkninger sier de..Hehe dust sier jeg..

Hvis begge idrettsutøvere respekterer hverandres valg,synes jeg ikke dette er noe problem jeg.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: ADN VS TIL
« #17 : 01. mai 2006, 22:39 »
TIL som seriemester neste år? Ihvertfall om samarbeidet fortsetter Wink

ADN






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: ADN VS TIL
« #18 : 01. mai 2006, 23:21 »
Alle vet jo at sånne bolere bare trykker seg fulle av medisiner for å bli svære. De kan jo ingenting. Proteinpulver og vekter--nei, takke meg til fotball og grovbrød med brunost, du!

[/sarkasme]

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: ADN VS TIL
« #19 : 01. mai 2006, 23:23 »
Hva er det egentlig ADN har uttalt i denne saken? Noen sitater?
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget careface

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

SV: ADN VS TIL
« #20 : 02. mai 2006, 00:39 »
Hva er det egentlig ADN har uttalt i denne saken? Noen sitater?

At tromsø il beveger seg inn i en gråsone med å kontakte en kroppsbygger. Siden holdningene til doping innenfor kroppsbygger miljøet ikke er bra.
shut up!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: ADN VS TIL
« #21 : 02. mai 2006, 01:33 »
Idiotisk.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: ADN VS TIL
« #22 : 02. mai 2006, 09:51 »
Hva er det egentlig ADN har uttalt i denne saken? Noen sitater?
Det var en utrent rep. fra ADN som uttalte seg på TV igår. Gikk på hvor dumt det var av TIL, å henvende seg til djevelen fremfor å følge føringene fra Olympiatoppen... Man var faretruende nær en gråsone ved å inngå samarbeid med en person som Stellander...  Utidig, ufint og fordømmende.

Jeg syns forresten han ADN-fyren så utrent ut... Han kunne trengt noen råd fra Strellander selv...

Utlogget Darkforce

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

SV: ADN VS TIL
« #23 : 02. mai 2006, 10:29 »
SKEPTISK
Tromsø-spillerne bruker et proteintilskudd som Olympiatoppen anbefaler dem å slutte med - fordi det kan være forurenset og føre til positive dopingprøver.

henning.olsen@vg.no camilla.vesteng@vg.no - VG papirutgave, 3 dager gammel

Tromsø får sportsdrikk, energibarer og proteintilskudd fra firmaet Proteinfabrikken AS i Sandefjord.

Tirsdag var firmaets salgssjef, kroppsbygger Thomas Stellander, i Tromsø for å holde ernæringsforedrag for spillerne.

- Til alle forhandlere må vi vise et godkjenningsbevis, som viser at alle produkter er dopingfrie. Vi får proteiner levert fra Tine Meierier, det er like rent som å kjøpe gaudaost i butikken, sier Stellander.

- Vi bruker det du ser overalt i andre idrettsmiljøer. Vi prøver bare å bli flinkere. Det burde Olympiatoppen og alle glede seg over, sier Tromsøs sportssjef Steinar Nilsen til VG.

Sjeflege Lars Engebretsen i Olympiatoppen har ingen problemer med sportsdrikken eller energibarene.

-Men proteintilskudd fra Proteinfabrikken ville vi ikke rådet utøvere til å bruke av frykt for at de kunne blitt dopingtatt, sier Engebretsen.

- En utøver som mottar stipend fra Olympiatoppen ville blitt bedt om å slutte med å bruke det. Dersom vedkommende ikke sluttet, ville det endt med at han / hun hadde mistet stipendet, sier Engebretsen.


Restriktivt

Etter at Stian Grimseth og Fritz Aanes ble dopingtatt etter å ha brukt forurenset kosttilskudd under Sydney-OL i 2000, har Olympiatoppen innført en meget restriktiv holdning.

På sine hjemmesider garanterer Proteinfabrikken at firmaets produkter er produsert i Norge og ikke inneholder «substanser som kan gi et positivt utslag på dopingtester».

- Alle store aktører på det norske markedet hevder dette. Jeg ville ikke stolt på det om jeg var topputøver, sier Lars Engebretsen.

- Vi har gjort undersøkelser som viser at mellom 0 og 20 prosent av alt kosttilskudd du kjøper i butikkene, er forurenset på en slik måte at det gir utslag i dopingtester, fortsetter han.


Daglig leder i Proteinfabrikken, Bjørn Hansen, er overrasket over påstandene fra Olympiatoppen og Anti-doping Norge.

- Det er overraskende fordi produktet kommer fra norsk melk. Proteindrikken er så solid, godt norsk som geitosten. Det er synd for norske idrettsutøvere at de blir villedet. Det grunnleggende poenget vårt er å ivareta enhver utøvers sikkerhet, sier Hansen.

Også Antidoping Norge er skeptisk til Tromsøs bruk av proteintilskudd.

- Vi stiller oss undrende til om dette er lurt av klubben og er usikre på hvilken signaleffekt dette kan ha, sier spesialrådgiver Andreas Høistad.



Synes Olympiatoppen med lege Lars Engebretsen i spissen kommer med mye rart her, skulle likt å sett de undersøkelsene som sier at opp mot 20% av alt kosttilskudd skal inneholde ulovlige substanser.... 

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: ADN VS TIL
« #24 : 02. mai 2006, 10:34 »
Sitat
- Vi har gjort undersøkelser som viser at mellom 0 og 20 prosent av alt kosttilskudd du kjøper i butikkene, er forurenset på en slik måte at det gir utslag i dopingtester, fortsetter han.

Mellom 0 og 20 prosent ja...

riktig! Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Diver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

SV: ADN VS TIL
« #25 : 02. mai 2006, 10:42 »
Den kosttilskudds undersøkelsen som IOC gjorde i 2002 er nok sikkert aktuell. Den viste at 14,8% av 634 kosttilskudd inneholdt stoffer som ville gi deg en positiv dopingprøve. Av de 14,8% var alt fra C-vitamin til Kreatin og proteinpulver + masse mere greier som man ikke skulle tro at inneholdt noe kødd. Rapporter ligger ute på nettet, men jeg fiksa ikke å legge inn en link til den her (jada, jeg veit jeg er ammatør)

Tror for øvrig jeg hadde stussa litt hvis en selger fra PF hadde kommet inn i idrettsklubben min og sagt at jeg må bruke kosttilskudd fra PF. Jo mer PF-pulver jeg bruker, jo mer penger kan han døtte i lomma. Så vidt jeg veit er Stellander produktsjef i PF, og når han atpåtil er en av verdens 50 beste kroppsbyggere (det sier han selv) skjønner jeg godt at folk innen idretten blir redde for at det kan komme positive dopingprøver. Idretten er jo livredd for positive dopingprøver, for da forsvinner sponsorer og folk gidder ikke følge med på idretter hvor det er mye juks.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: ADN VS TIL
« #26 : 02. mai 2006, 10:47 »
Det at et firma bidrar med konsulenthjelp er vel på ingen måte unormalt? Videre blir det særs merkelig å basere sitt syn på norsk tilskudd utifra 30 prøver (Norway   30   1   3.3%), det blir et veldig smalt og lite egnet utvalg. Hadde de testet 300 forskjellige bokser, hadde nok prosentandelen sunket litt.. når det er et såpass lavt antall vil et tilfeldig tilfelle utgjøre en altfor stor prosentandel.

1) proteintilskudd er en viktig del av kostholdsopplegget til mange atleter.
2) olympiatoppen er bakstreversk både i sine holdninger mot porteintilskudd og rent ernæringsmessig når det gjelder proteinnivå i kosten
3) Proteinfabrikken har aldri hatt noen slike problemer og det er naturlig at de hjelper en god og stor kunde (TIL) som attpåtil har en historikk med denne konsulenten.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: ADN VS TIL
« #27 : 02. mai 2006, 10:49 »
...skulle likt å sett de undersøkelsene som sier at opp mot 20% av alt proteinpulver skal inneholde ulovlige substanser.... 

Ikke proteinpulver, men kosttilskudd.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Darkforce

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

SV: ADN VS TIL
« #28 : 02. mai 2006, 11:06 »
Ikke proteinpulver, men kosttilskudd.
Sorry ble litt raskt før jeg måtte på skolen, fikset
Smiley

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: ADN VS TIL
« #29 : 02. mai 2006, 11:28 »
Det jeg reagerer mest på er de undersøkelsene på diverse tilskudd som har blitt gjort av IOC. Når et tilskudd har testet positivt så skal jo ikke dette gå ut over alle de tilskuddene som faktisk holder mål.

At ADN reagerer på dette er ikke overaskende i det hele tatt. Det virker som det er deres plikt til å være overnervøse. De hadde tjent mye på å heller hjelpe TIL til et godt samarbeid med Stellander og Co.

Jeg sier meg bare enig med TIL og Stellander og venter bare på at FFK snart skal kontakte meg Cheesy

Soje

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!