Skrevet av Emne: ADN VS TIL  (Lest 20354 ganger)

Utlogget Traxtor

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 144
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 144

SV: ADN VS TIL
« #105 : 07. mai 2006, 17:32 »
faen a, erre ingen som tar opp stelly når han er på tv? isåfall legg ut ett sted a! btw: så er stellander jævlig flink til å lære bort alt han kan om kosthold etc. , veldig useriøs kommentar av S.A.T.S
training is your BEST supplement!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: ADN VS TIL
« #106 : 07. mai 2006, 23:40 »
Siterer fra http://www.antidoping.no/files/{016C2831-6CDC-4ECD-81CE-E72383544905}.pdf

"Bruk av kosttilskudd innebærer alltid en risiko." - herregud. Er de totalt lobotomert? Hvilke idiot av en tilbakestående amøbe klarte å komme med denne påstanden?

0g videre:

"Slike produkter kan være forurenset  med stoffer som vil gi positive utslag ved en dopingprøve."

ok - hvor sannsynlig er dette da? Hvor mange produkter har de testet, og hvor mange produkter er funnet positive?

Og les videre selv folkens. Dette er virkelig tragisk! 

...

"Bruk av kosttilskudd bør skje i samråd med helsepersonell"

Så nå bør man gå til fastlegen sin for å høre om det er greit å ta en proteinbar eller kjøpe whey-proteiner fra multipower?

Skremselspropaganda i stor stil!

Kosttilskudd og doping er to vidt forskjellige ting!

At en kroppsbygger hjelper TIL med bedre kosthold vil heller ikke si at spillerene begynner å dope seg.

Man kan mene hva man vil om Stellander, men når det gjelder bygging har han tross alt OPPNÅDD noe. Skal man først dope seg, så gjør det med stil, kunnskap og gjør det skikkelig!

Det er nok av halvfeite oppblåste gym-rotter rundt omkring i landet som ikke ligner grisen. Og det er fullstendig fælt.

Når det er sagt er det bare en ting å gjøre - holde seg unna doping, men bruk kosttilskudd om man trener hardt.

proteiner - glutamin - kreatin - dette er tilskudd som virker og som er ufarlige.

antidopingnorge skyter seg selv i foten.

det er riktig at et godt kosthold må være basis. men å si at å bruke kosttilskudd er bare tull er totalt latterlig.

antidoping norge gjør sikkert mye bra, men de fremstår som totalt idioter i visse sammenhenger.


edit: Det haglet inn med honnør på denne posten, så det virker som om at folket er enig generelt sett. Har vært på olympiatoppen.no og lest hva som står om kosttilskudd der, og hvilke anbefalinger de gir. De er moderate, men likevel mer edruelige enn det antidopingnorge er. Er det manglende forståelse hos antidopingnorge? Har de for laber kunnskap rett og slett?

Hvilken interesse har de av å male fanden på veggen?

Her er hva olympiatoppen skriver om kosttilskudd:

http://www.nif.idrett.no/files/{E74195A5-8A76-43E7-8D91-0E1440A1EE08}.pdf

Olympiatoppen har som sin viktigste oppgave å lede an og være en pådriver i toppidrettsarbeidet
i Norge. Dette arbeidet skal til enhver tid være basert på idrettens grunnverdier;
glede - helse - felleskap - ærlighet. Olympiatoppen skal bidra til at utviklingen i norsk
toppidrett baseres på god etikk og moral. Olympiatoppens holdning til kosthold og bruk av
kosttilskudd er forankret i NIF’s holdning til doping og organisasjonens antidopingarbeid.
For å sikre en enhetlig holdning og adferd vedrørende kosthold og bruk av kosttilskudd
blant toppidrettsutøvere som er kvalifisert for stipend i Olympiatoppen, har Olympiatoppen
fastsatt følgende prinsipper:


Kosthold

Et optimalt kosthold fremmer helse og idrettsprestasjoner.
Olympiatoppens mål er at norske toppidrettsutøvere skal ha et optimalt kosthold som skal gi
dem et konkurransefortrinn. Toppidrettsutøvere må tilpasse kostholdet til individuelle og
idrettsspesifikke behov for å kunne prestere sitt beste. Olympiatoppen skal bidra til at alle
toppidrettsutøvere får et optimalt kosthold, blant annet gjennom kostholdsveiledning.
Støtteapparat må prioritere kostholdsarbeid for at dette skal lykkes.

Kompetanse

Kunnskap om sammenhengen mellom kosthold, helse, restitusjon og prestasjon er
nødvendig for å forstå kostholdets betydning.
Olympiatoppen har utarbeidet kostholdsanbefalinger til toppidrettsutøvere og skal
kontinuerlig arbeide med å bevisstgjøre holdninger og øke kompetansen på dette området i
toppidretten. Toppidrettsutøvere og støtteapparat skal tilegne seg kostholdskompetanse og
plikter å gjøre seg kjent med Olympiatoppens anbefalinger.

Kosttilskudd

I spesielle situasjoner kan bruk av kosttilskudd aksepteres for toppidrettsutøvere.
Toppidrettsutøvere forplikter seg til å optimalisere kostholdet og treningsmetoder forut for,
og samtidig med, eventuell bruk av kosttilskudd. Bruk av kosttilskudd skal kun skje etter en
individuell vurdering og medisinsk kontroll for å ivareta toppidrettsutøverens helse og
redusere risiko for at de får i seg forbudte stoffer. Dette skal skje i samarbeid mellom
medisinsk ansvarlig i særforbund og Olympiatoppen. Toppidrettsutøvere skal rapportere
eventuell bruk av kosttilskudd til Olympiatoppen.

Ansvar

Toppidrettsutøveren har selv ansvaret for eventuelt inntak av forbudte stoffer gjennom
kosttilskudd.
Alle kosttilskudd kan inneholde stoffer som står på dopinglisten, selv om dette ikke går frem
av produktdeklarasjonen. Olympiatoppen vil øke toppidrettsutøverens bevissthet om denne
risikoen gjennom veiledning basert på risikovurderinger.


Markedsføring

Toppidrettsutøvere er rollemodeller for barn og ungdom.
Alle aktører i idretten må være seg sitt ansvar bevisst. Toppidrettsutøvere og støtteapparat
tilknyttet Olympiatoppen skal ikke delta i distribusjon, salg og reklame for kosttilskudd med
ukjent eller høy risiko for innhold av forbudte stoffer.
Olympiatoppen forplikter seg til å følge opp disse prinsippene i sin daglige virksomhet.
Toppidrettsutøvere skal forplikte seg gjennom en egenerklæring til å følge disse
retningslinjene. Den som bryter denne erklæringen, må være forberedt på å miste støtten fra


Olympiatoppen.
Oslo, november 2005
Jarle Aambø
Toppidrettssjef

Som man kan se har de en svært restriktiv linje hva gjelder kosttilskudd, men jeg ser ikke noe galt i å ha en slik restriktiv linje. Jeg er ganske sikker på at utøvere på toppnivå får akkurat de kosttilskudd de trenger. Smiley

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: ADN VS TIL
« #107 : 07. mai 2006, 23:42 »
ja jeg beklager det der..det jeg mente hva et jeg hva sterkeste i skuldre på min alder på min alder på mitt gym..
Er det der norsk..? biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: ADN VS TIL
« #108 : 07. mai 2006, 23:44 »
Jeg syns bildeteksten under bildet av han ADN-fyren var best:
Sitat
Anders Hauge Engebretsen forteller guttene på Sogn vgs. om anabole
steroider og risiko ved bruk av kosttilskudd
.
Her sidestilles faktisk kosttilskudd med anabole steroider....

Herregud for noen idioter....


Sitat
– Jeg har noe hvitt pulver fra en boks med en muskelmann utenpå, er
det farlig? lurer Kent-Werner Alvestad.
Her har dere en lovende rekrutt ADN.. i riktig hjernevaskealder, og dum nok...  :Smiley


Gi meg ett skandinavisk kosttilskudd som har spor av nandrolon eller testosteron....
Og ETTER DET, kan dere gi meg det av tilskuddene som har så mye tilsatt testo og nandrolon, at det laboratoriet i Køln IKKE frikjenner meg... Wink

FOrurenset tilskudd er en dinosaur. Og de tilfellene vi HAR sett er mer sannsynlig kamufleringstilfeller enn reelle...

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: ADN VS TIL
« #109 : 07. mai 2006, 23:45 »
Siterer fra http://www.antidoping.no/files/{016C2831-6CDC-4ECD-81CE-E72383544905}.pdf

"Slike produkter kan være forurenset  med stoffer som vil gi positive utslag ved en dopingprøve."

Mennesker du møter på gata kan være forbannede og dytte deg overende ved første forsøk. -Ikke gå ut døra.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Adicted

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

SV: ADN VS TIL
« #110 : 08. mai 2006, 14:17 »
Etter all denne skrivingen om PF sitt proteinpulver laget av Tine og ADN advarer mot dette, så er det kanskje  på tide å advare det norske folk mot å drikke melk eller inta melkeprodukter. Om man drar denne lengre å ser på hva "Kjøttfabrikkene" rundt om verden dytter inn av hormoner mv for å få raskere vekst på dyrene og større muskler på de, så kan man vel kutte ut å ete kjøttet også... Hva med all medisineringen av fjørfe, fisk krøtter i det norske landbruket ? Er mye skumle medisiner som slår ut på det meste av tester tror jeg.... Hva med korn/mais/soyaprodukter? En rimelig stor andel av produksjonen av disse som er bassert på genmodifikasjon... tror kanskje det bør forskes mer før noen slakter et enkeltprodukt og spesielt fra bare en leverandør. Tror kanskje man bør ete mindre av kjøtt man ikke vet hvor kommer fra enn å kutte ned på proteinpulver....

Ok dette var på siden, men diskusjonen om proteinpulveret er rett å slett patetisk. Tør jeg spørre om det er Noen på forumet her eller i idrettsverdenen som kan vise til RESULTATER og IKKE intar kosttilskudd av noen form slik ADN og andre mener er nok ?

Hysterisk hele greia spør du meg...
Har du problemer med din venn, gi trompeter til hans barn....

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: ADN VS TIL
« #111 : 08. mai 2006, 16:09 »
Honnør Stallion, kunne IKKE vært mere enig.

ADN opptrer som idioter. Desverre:(

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: ADN VS TIL
« #112 : 08. mai 2006, 22:53 »
Hva slags protein lager tine egentlig? Foredles det til de forskjellige proteinproduktene av Proteinfabrikken? Og hvor gjøres eventuellt dette?
Jeg vet at Tine har laget 80 WPC men ikke hørt om at de har laget isolat før f.eks.

Hvis PF må sende produkter ut av landet, kan det være en grunn til at ADN og OLT er skeptiske til produktene? I så fall, hvorfor tas Multipower inn i varmen?

Soje

Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

SV: ADN VS TIL
« #113 : 14. mai 2006, 23:58 »
Hva slags protein lager tine egentlig? Foredles det til de forskjellige proteinproduktene av Proteinfabrikken? Og hvor gjøres eventuellt dette?
Jeg vet at Tine har laget 80 WPC men ikke hørt om at de har laget isolat før f.eks.

Hvis PF må sende produkter ut av landet, kan det være en grunn til at ADN og OLT er skeptiske til produktene? I så fall, hvorfor tas Multipower inn i varmen?

Soje

PF sender ikke noe av pulvere ut av landet før de selger det her. Alt blir laget i norge.
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!