Skrevet av Emne: lfaros loggbok - ryggbilde og film side 10  (Lest 34375 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #30 : 10. mai 2006, 22:13 »
Nei nei nei!Kjør ferdig det du holder på med for så kjøre det mengdeprog.etterpå,Det er min mening.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #31 : 10. mai 2006, 22:22 »
Nei nei nei!Kjør ferdig det du holder på med for så kjøre det mengdeprog.etterpå,Det er min mening.

jeg hadde egentlig bestemt meg for å holde på, men det var sjefen for stavanger løfterklubb som anbefalte meg å gå over til mengdeprogram.
Og må innrømme at det var en del hardere en jeg hadde trodd (så for meg at mengdeprogram var noe man tok mellom oppbygningsprogrammene).
Men gøy var det iallefall! (spyinga ble jeg egentlig både stolt og flau av samtidig)

nå ble jeg rådvill her, han driver og trener slik selv, ga han meg dette programmet for å virke eplekjekk?
Hva skal jeg gjøre?

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #32 : 11. mai 2006, 05:04 »
jeg hadde egentlig bestemt meg for å holde på, men det var sjefen for stavanger løfterklubb som anbefalte meg å gå over til mengdeprogram.
Og må innrømme at det var en del hardere en jeg hadde trodd (så for meg at mengdeprogram var noe man tok mellom oppbygningsprogrammene).
Men gøy var det iallefall! (spyinga ble jeg egentlig både stolt og flau av samtidig)

nå ble jeg rådvill her, han driver og trener slik selv, ga han meg dette programmet for å virke eplekjekk?
Hva skal jeg gjøre?

Trodde du hadde mengdeprogram?? Eller hadde du oppbyggingsprogram?? Nå ble jeg rådvill her med tanke på introen din på loggen.  Huh
Et ekte mannfolk er ikke redd for dassen...  biggrin
hehe, jeg er enig i konklusjonen din i hverfall...
Spør eplekjekken om hvorfor dette programmet er bedre for deg enn det du hadde. Hvis han hadde en grunn for å dytte det opp i tryne på deg, så kan han vel dele denne visdomen med deg også? Hvis ikke det kommer noe fornuftig ut av epleskrotten, så kan du vel bare gå tilbake til det opprinnelige prog. siden du ble anbefalt det?!?

Er ikke en av dem som gir opp, jeg klager bare litt på veien, kan ikke være for optimist heller ,farlig det der!

Det er lov å klage. Alt for mange optimister går på tryne, det er demoraliserende. Folk med godt humør(realistiske optimister) er inspirerende! De når nemlig målene sine!!! headbang

Og der var gymbaggen stjålet, det var med andre ord innbrudd nummer to i bilen min på en liten måned.
Hvem som egentlig har behov for ett styrkeløftbelte, noen gamle joggesko og en vinterjakke vet jeg ikke, men borte er det.
Tomflaskene i bilen var også borte, så jeg tror det er en hjemløs som vil ha startkapital og utstyr til å begynne med styrkeløft der ute, og om dere ser ham, så gi beskjed!

Egentlig like greit, får kjøpe meg ett nytt belte, var litt for stort uansett!

Ja jeg ville blitt helt oppgitt selv. Hadde innbrudd i bilen for litt over et år siden. Anlegget og cdene var ikke rørt men brillene, solbriller og notatbok(delvis brukt) og litt annet rask forsvant, for ikke å glemme kulepennen til å skrive i blokken med(at det går ann)!!! Synd med beltet... what

Jepp jeg er sent, ikke tidlig oppe hvis du skjekket kl. på mld. Har jobbet natt.....
God morgen...  :18smileysleep:
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #33 : 11. mai 2006, 18:20 »
Trodde du hadde mengdeprogram?? Eller hadde du oppbyggingsprogram?? Nå ble jeg rådvill her med tanke på introen din på loggen.  Huh
Et ekte mannfolk er ikke redd for dassen...  biggrin
hehe, jeg er enig i konklusjonen din i hverfall...
Spør eplekjekken om hvorfor dette programmet er bedre for deg enn det du hadde. Hvis han hadde en grunn for å dytte det opp i tryne på deg, så kan han vel dele denne visdomen med deg også? Hvis ikke det kommer noe fornuftig ut av epleskrotten, så kan du vel bare gå tilbake til det opprinnelige prog. siden du ble anbefalt det?!?
Støtter den 2thumbsup
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #34 : 11. mai 2006, 19:16 »
Trodde du hadde mengdeprogram?? Eller hadde du oppbyggingsprogram?? Nå ble jeg rådvill her med tanke på introen din på loggen.  Huh
Et ekte mannfolk er ikke redd for dassen...  biggrin
hehe, jeg er enig i konklusjonen din i hverfall...
Spør eplekjekken om hvorfor dette programmet er bedre for deg enn det du hadde. Hvis han hadde en grunn for å dytte det opp i tryne på deg, så kan han vel dele denne visdomen med deg også? Hvis ikke det kommer noe fornuftig ut av epleskrotten, så kan du vel bare gå tilbake til det opprinnelige prog. siden du ble anbefalt det?!?


Kjørte ett oppbyggingsprogram som jeg fant på styrkeloft.no, opp mot konkurranse og synes det så ganske gøy ut (det som jeg trente med de 5 første treningene.)
Hvor det er en "konkurranse" dag i uke 12 hvor man skal se om man er klar for målene man har satt.

Samtidig som dette skjedde laget sjefen ett mengdetreningsprogram til meg, med en del endringer og ga det til meg på mandag og sa det var bedre å begynne med.
Meg og min treningskompis valgte å trene det heller, og til min skrekk og fortvilelse var det hakket hardere en noenting jeg har gjort før, noe som selvfølgelig gjorde det veldig gøy også.

Skal snakke med ham førstkommende fredag da han mest sannsynlig er på treningsstudioet på samme tiden som meg og finne ut hvorfor han mener det er bedre, og hva jeg bør gjøre.

Liker virkelig ikke disse byttegreiene, og pleier ikke å holde på slik, men jeg er jo en helt fersk "styrkeløfter" og føreløpig har jeg ikke dannet meg nok inntrykk til å vite hva som er bra og hva som er dårlig.
Ettersom dette er ett litt annet univers en det jeg har hatt de siste 5 årene.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #35 : 11. mai 2006, 19:21 »
Jeg ser ingen grunn til at du skal kjøre mengde nå..Mengde etter et toppeprog.
Jeg mener du må få opp styrken først,så trene mengde.Mengdeprog.er tøfft å følge,derfor er det viktig med litt styrke slik at du får eff.av det.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #36 : 11. mai 2006, 19:25 »
haha, får gå tilbake igjen da Smiley

Men hvorfor er det ikke lurt å kjøre mengdeprogram først egentlig?

må ha noen argumenter å komme med, kan ikke si at jeg snakket med en kar på internet som sa at jeg burde bytte tilbake, hehe.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #37 : 11. mai 2006, 19:30 »
haha, får gå tilbake igjen da Smiley

Men hvorfor er det ikke lurt å kjøre mengdeprogram først egentlig?

må ha noen argumenter å komme med, kan ikke si at jeg snakket med en kar på internet som sa at jeg burde bytte tilbake, hehe.
Et mengdeprogram er et program som øker utholdenheten i musklene,det er flere rep.og gjerne mange sett.Treningsmengden er stor,derfor legger du en god plattform til et nytt toppeprogram,der du sanssynlig vil få bedre fremgang enn hvis du har startet med et nytt toppeprog.med en gang.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Rimstad

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #38 : 11. mai 2006, 19:59 »
Siden dere snakker om mengdeprogram så må jeg spørre hvor man kan få tak i et slikt et, og hvordan man eventuelt leser det.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #39 : 11. mai 2006, 20:03 »
styrkeloft.no under treningsprog.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Rimstad

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #40 : 11. mai 2006, 20:09 »
Deilig, takk skal du ha!

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #41 : 11. mai 2006, 20:54 »
Et mengdeprogram er et program som øker utholdenheten i musklene,det er flere rep.og gjerne mange sett.Treningsmengden er stor,derfor legger du en god plattform til et nytt toppeprogram,der du sanssynlig vil få bedre fremgang enn hvis du har startet med et nytt toppeprog.med en gang.

genialt svar, takker!
Vi diskuterte det litt her, og ble enige om å gå tilbake til toppeprogram Smiley
Så blir alt normalt i den lille loggen min igjen!

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #42 : 12. mai 2006, 09:47 »
jeg hadde egentlig bestemt meg for å holde på, men det var sjefen for stavanger løfterklubb som anbefalte meg å gå over til mengdeprogram.
Og må innrømme at det var en del hardere en jeg hadde trodd (så for meg at mengdeprogram var noe man tok mellom oppbygningsprogrammene).
Men gøy var det iallefall! (spyinga ble jeg egentlig både stolt og flau av samtidig)

nå ble jeg rådvill her, han driver og trener slik selv, ga han meg dette programmet for å virke eplekjekk?
Hva skal jeg gjøre?

Trodde du hadde mengdeprogram?? Eller hadde du oppbyggingsprogram?? Nå ble jeg rådvill her med tanke på introen din på loggen.  Huh
Et ekte mannfolk er ikke redd for dassen...  biggrin
hehe, jeg er enig i konklusjonen din i hverfall...
Spør eplekjekken om hvorfor dette programmet er bedre for deg enn det du hadde. Hvis han hadde en grunn for å dytte det opp i tryne på deg, så kan han vel dele denne visdomen med deg også? Hvis ikke det kommer noe fornuftig ut av epleskrotten, så kan du vel bare gå tilbake til det opprinnelige prog. siden du ble anbefalt det?!?


genialt svar, takker!
Vi diskuterte det litt her, og ble enige om å gå tilbake til toppeprogram Smiley
Så blir alt normalt i den lille loggen min igjen!

Er du helt sikker på hva du sier her nå? Jeg tror ikke "sjefen" anbefalte deg å skifte til et nytt program når du allerede hadde startet på et. Var det ikke slik at du spurte sjefen om et styrkeløftprogram og at han anbefalte mengdetrening? Og at han en uke etter sendte deg og kompisen din et mengdeprogram? I mellomtiden har vel du startet på et konkurranseprogrammet fra styrkeløft.no, og det er i seg selv ikke så dumt. Men du sier jo at du ikke har planer om å konkurrere med det første, så hvorfor valgte du da konkurranse/oppkjøring fremfor mengde når du laget program?   

Da du spurte om treningsprogram sa du at du var redd for å miste ”kroppsbyggereffekten” med et styrkeløftprogram. Et mengdeprogram bygger mer volum enn et oppkjøringsprogram og passer derfor bra. En annen ting er at mengdetrening passer bra for nybegynnere i og med at det legger veldig godt grunnlag for fremtiden. Mengdetrening passer også bra til å forbedre seg løfteteknisk; noe som sikkert ikke hadde er så dumt i og med at noen av øvelsene kanskje er ny og uvante.

Når dette er sagt så er det viktigste at du trener et (Dietmar)program – da vil du uansett få fremgang. Men den knotingen du viser tegn til her med å skifte frem og tilbake etter å ha diskutert ukritisk med noen knotepunger på treningsforum fører ingen steds hen. Slutt å syte og ta et valg. Man får ingen fremgang av å diskutere hvordan man skal trene - man får fremgang av å trene!

Ellers er jeg for øvrig enig i at denne sjefen er en eplekjekk idiot som dytter ting opp i trynet på folk. Jeg tåler selv ikke folk som tar seg tid til å svare på all slags spørsmål og se på teknikk. Er man interessert kan man like gjerne sjekke disse tingene på internett.

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #43 : 12. mai 2006, 09:57 »
Jeg ser ingen grunn til at du skal kjøre mengde nå..Mengde etter et toppeprog.
Jeg mener du må få opp styrken først,så trene mengde.Mengdeprog.er tøfft å følge,derfor er det viktig med litt styrke slik at du får eff.av det.

Dette høres for meg helt feil ut. Først legger man grunnlag med mengdetrening, deretter går man over på oppkjøring til konkurranse. På sikt så et det mengdetreningen man blir sterk av. Unge nybegynnere bør kjøre mye mengde før de går over på oppkjøring.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Loyds dagbok - en uke gammel styrkeløfter
« #44 : 12. mai 2006, 10:09 »
Enig med deg Lumbago  Smiley
Er i mengde man blir sterkere, og kan rette på svakheter. Oppkjøring er kun til topping av form. Og er mer nedbrytende enn oppbyggende,.
Kjør mengde  Deal
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!