Skrevet av Emne: Dopinkontroll på treningsentere på vei tilbake  (Lest 17153 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Hadde ADN holdt seg til dopingtesting og holdt seg langt unna alt det andre de ikke har hverken mandat eller kompetanse for å uttale seg om, så hadde dette vært fryd og gammen. Problemene oppstår når ADN omtaler proteinpulver som om det var nandrolon og tunge hantler som om det var djevelen (les: stereoidebrukernes) verktøy.
Jeg er slik at jeg ikke bryr meg så hardt om hva ADN mener om mitt forbruk av proteiner.
Det jeg prøver å si her er ADN driver med en jobb som jeg må respektere i den idretten jeg driver.Jeg har ingen problemer med å stille mot folk som er dopa,men hvem er den moralske vinneren?ADN er et organ som prøver å bidra til et likt konkurranse grunnlag for idrettsutøvere.Det er jo bevist flere ganger at det er folk som ikke klarer å holde seg på matta,men som doper seg.Det gir også et dårlig rykte til idretten.Det er også bevist at enkelte folk som har drevet med doping har kommet helt på skråplanet med sterkere stoffer,det koster stat(deg og meg)masse penger,hadde da ADN vært der før hadde dette kanskje vært unngått.
Håper du mente det som en spøk, for det var et utrolig tåpelig utsagn...
Sett fra min side der dette ikke en spøk,jeg har ingenting usnakket med ADN.Kommer de på trening til meg for å teste er de hjertelig velkommen.
Hva deres synspunkter om kosttilskudd o.l.angår,det får være deres sak.
Jeg bruker kosttilskudd fra TN og det er stoffer som er utprøvd i flere dopingkontroller med NEGATIVT utslag.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Blir litt på kanten og si at alle som har noe imot ADN har svin på skogen da.. Selv om du også har rett, så ikke dra alle under en kam for det.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Blir litt på kanten og si at alle som har noe imot ADN har svin på skogen da.. Selv om du også har rett, så ikke dra alle under en kam for det.
Jeg kan si det på en litt annen måte.

De fleste som har noe imot ADN og f.eks.politiet,er gjerne folk som har noe usnakket med de!

Ble dette noe bedre?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
ADN&SATS

Blir kos når de super kriminele begynne ta over anabole steroide markede JIPPPPI og de som tar et valg i livet som ADN ikke har en dritt med må gjemme seg enda mer bort.

Forbud skaper bare større marked THATS iT så dere får vel takke brev fra div gjenger rofl

Forbud mot Redbull,V12,Glutamin,store doseringer med vitaminer osv osv osv osv osv osv.

Grønnsak land Undecided GRATULERER Gull

"Blir kos når de super kriminele begynne ta over anabole steroide markede JIPPPPI og de som tar et valg i livet som ADN ikke har en dritt med må gjemme seg enda mer bort."

For så vidt tror jeg at (uten at jeg vet noe sikkert) at det allerede ER MEGET kriminelle som styrer handelen av disse tingene også. (de fleste driver med det ene og det andre, narko, bol, våpen m.m)

"Forbud skaper bare større marked THATS iT så dere får vel takke brev fra div gjenger rofl"

I og for seg enig, men ikke med at markedet blir større, men:

Et forbud vil kanskje føre til en kunstig prisøkning på disse medkamentene på det svarte markedet. Ettersom en antar at disse medikamentene blir smugglet fra "fattigere land" en norge, vil dermed smuggling og distribusjon lønne seg mere, og dermed bringe med seg flere organiserte kriminelle som ser på dette som inntektskilde.

Det er enkel markedsøkonomi: Varen blir mere "eksklusiv/dyr" pga mere lover og hardere straffer mot, og smugglerene krever mere i pris som kompensasjon for at de tar større risiko for å innføre/distribuere disse stoffene. Mere inntekt er mere fristende for alle kriminelle (og ikke kriminelle for den del).

Min tanke om saken:)

Mvh L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget TylerDurden

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Men hva er det ADN tester for da? Bare anabole steroider?

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
"Blir kos når de super kriminele begynne ta over anabole steroide markede JIPPPPI og de som tar et valg i livet som ADN ikke har en dritt med må gjemme seg enda mer bort."

For så vidt tror jeg at (uten at jeg vet noe sikkert) at det allerede ER MEGET kriminelle som styrer handelen av disse tingene også. (de fleste driver med det ene og det andre, narko, bol, våpen m.m)

"Forbud skaper bare større marked THATS iT så dere får vel takke brev fra div gjenger rofl"

I og for seg enig, men ikke med at markedet blir større, men:

Et forbud vil kanskje føre til en kunstig prisøkning på disse medkamentene på det svarte markedet. Ettersom en antar at disse medikamentene blir smugglet fra "fattigere land" en norge, vil dermed smuggling og distribusjon lønne seg mere, og dermed bringe med seg flere organiserte kriminelle som ser på dette som inntektskilde.

Det er enkel markedsøkonomi: Varen blir mere "eksklusiv/dyr" pga mere lover og hardere straffer mot, og smugglerene krever mere i pris som kompensasjon for at de tar større risiko for å innføre/distribuere disse stoffene. Mere inntekt er mere fristende for alle kriminelle (og ikke kriminelle for den del).

Min tanke om saken:)

Mvh L

Ja la oss sette oss ned og se det i øynene,det er ingen vits i å kjøre en kamp mot doping.
Fordi det er nøkkelen til fremgang... Deal

Jeg mener kampen er ikke tapt ennda,med strengere straffer,både til langere og dopingtatte idrettsfolk vil kanskje friste til mindre bruk.Hva med 10 års karantene?istedet for 2...
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Ja la oss sette oss ned og se det i øynene,det er ingen vits i å kjøre en kamp mot doping.
Fordi det er nøkkelen til fremgang... Deal

Jeg mener kampen er ikke tapt ennda,med strengere straffer,både til langere og dopingtatte idrettsfolk vil kanskje friste til mindre bruk.Hva med 10 års karantene?istedet for 2...

Strengere straffer er sikkert vel å bra, men det skal jo gjerne stå i forhold til straffer ellers i samfunnet da.... Slikt sett er det kanskje allerede svært så solide straffer ??

Uansett skal en være klar over en ting, og det er at strengere straffeverk medfører hardere brukergrupper - det være seg i eller utenfor idretten. Så får en ta stilling til om en ønsker noe i forhold til dette.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Strengere straffer er sikkert vel å bra, men det skal jo gjerne stå i forhold til straffer ellers i samfunnet da.... Slikt sett er det kanskje allerede svært så solide straffer ??

Uansett skal en være klar over en ting, og det er at strengere straffeverk medfører hardere brukergrupper - det være seg i eller utenfor idretten. Så får en ta stilling til om en ønsker noe i forhold til dette.
Honnør.


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

Hva er galt med tester? Redd for å få positiv?

Å fjerne de tyngste manualere derimot, er idiotisk.

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
Min personlige mening

ADN  SATS 

Selv om jeg synes ADN er en gjeng med inavla duster uten kunnskap om steroider som bare driver propaganda må jeg si en ting. Jeg beundrer dem faktisk. Selv om metodene deres er høyst tvilsomme når de bruker feilinformering og skremselspropaganda så er de faktisk veldig effektive. Når smågutter jeg snakker med ikke hadde brukt steroider uansett hvor hardt de hadde trent fordi at de er redd for liten tiss som ikke virker og hjerteinfarkt så har faktisk ADN gjort oppgaven sin. Er ikke målet med ADN og hindre at unge gutter begynner å bruke steroider? Dette klarer de jo meget bra. De som bruker steroider kommer alltid til og gjøre det, men at ADN kan få de som er litt interresert i å begynne til å bli livredde for alle bivirkningene synes jeg de gjør en god jobb. Det med å fjerne de tyngste manualene og kaste de største bolerne ut fra treningstudio er jeg også, tro det eller ei, ganske enig i. Kan det hindre rekruttering så er det verdt det. Så selv om folk har meget mye imot ADN, en liste som jeg skriver meg på anytime, så må dere innrømme at de får jobben gjort. Uansett hvor urettferdige metodene deres er.
 what
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Det man i realiteten gjør når man kaster ut de tyngste manualene og tunge vekter fra treningsstudie.. og nekter tunge bøy, mark og benk.. er å kaste ut slike som meg (okda, litt selvgod må jeg få være.. Tongue ) Expedite, Fenrik Flink, TT, trim1, Rødhette, tingeling, danielP, silentk, gilberg.. osv, er det noe vi ønsker?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
Det man i realiteten gjør når man kaster ut de tyngste manualene og tunge vekter fra treningsstudie.. og nekter tunge bøy, mark og benk.. er å kaste ut slike som meg (okda, litt selvgod må jeg få være.. Tongue ) Expedite, Fenrik Flink, TT, trim1, Rødhette, tingeling, danielP, silentk, gilberg.. osv, er det noe vi ønsker?

Det kan jo diskuteres, men trenger ikke gjøre det i public. Going to MSN mode Smiley
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Det kan jo diskuteres, men trenger ikke gjøre det i public. Going to MSN mode Smiley
Kan det diskuteres?


Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Jeg er slik at jeg ikke bryr meg så hardt om hva ADN mener om mitt forbruk av proteiner.
Det jeg prøver å si her er ADN driver med en jobb som jeg må respektere i den idretten jeg driver.Jeg har ingen problemer med å stille mot folk som er dopa,men hvem er den moralske vinneren?ADN er et organ som prøver å bidra til et likt konkurranse grunnlag for idrettsutøvere.Det er jo bevist flere ganger at det er folk som ikke klarer å holde seg på matta,men som doper seg.Det gir også et dårlig rykte til idretten.Det er også bevist at enkelte folk som har drevet med doping har kommet helt på skråplanet med sterkere stoffer,det koster stat(deg og meg)masse penger,hadde da ADN vært der før hadde dette kanskje vært unngått.Sett fra min side der dette ikke en spøk,jeg har ingenting usnakket med ADN.Kommer de på trening til meg for å teste er de hjertelig velkommen.
Hva deres synspunkter om kosttilskudd o.l.angår,det får være deres sak.
Jeg bruker kosttilskudd fra TN og det er stoffer som er utprøvd i flere dopingkontroller med NEGATIVT utslag.
TN solge faktisk slankepiller som gjorde at en utøver ble testet positivt for ett år eller to siden. Slankepillene inneholdt sporstoffer av prohormoner. Hadde  vært temmelig bedritent om hun som ble testet ikke labtestet de pillene sine...

Hadde en vanlig mosjonist på sats spist de samme pillene, som man fikk kjøpt på helsekosten, og blitt testet, hadde den personen blitt kastet ut av treningssenteret pga dopingmisbruk. Og  det er der problemet til ADN ligger.

For alt jeg vet inneholder kosttilskuddet mitt sporstoffer av både det ene og det andre, hvorfor skal jeg gidde å bry meg om det?

En annen ting er at bruk av aas faktisk er lovlig å bruke her i landet, og så lenge man ikke er medlem i NIF står man fritt til å bruke det som man vil. Er det noe som må endres FØR man kan begynne å teste vilkårlig på treningssentre, så er det den loven.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

^Henger meg med på den.

Den "det er lov å bruke, men ikke kjøpe/selge loven" er helt på trynet. :Smiley
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!