Skrevet av Emne: Ruth Kasirye  (Lest 2105 ganger)

truls

  • Gjest
Ruth Kasirye
« : 03. mai 2006, 19:33 »
Overrasket! ingen emner med dette! fy og fy! uff uff! Da faar jeg ta ansvar:


Ruth loefte live paa eurosport idag, deltok i A- gruppa.

Hun startet i klasse 58 kg og rykket 88 og stoetet 108. Kanonresultat mener jeg. 7 plass er slett ikke verst, og jeg tror det kommer flere kilo fra den kanten fremover!!

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Ruth Kasirye
« #1 : 03. mai 2006, 20:26 »
Hva er persene hennes?


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Mesterinne

  • Gjest
SV: Ruth Kasirye
« #2 : 03. mai 2006, 20:29 »
Norske rekorder (nå gikk hun i 58)

58 kg      Ruth Kasirye   Tønsberg-Kam.   82,0 kg      Doha   11.11.2005
58 kg      Ruth Kasirye   Tønsberg-Kam.   103,0 kg      Doha   11.11.2005
58 kg      Ruth Kasirye   Tønsberg-Kam.   185,0 kg      Doha   11.11.2005
                     
63 kg      Ruth Kasirye   Tønsberg-Kam.   90,0 kg      Tønsberg   04.02.2006
63 kg      Ruth Kasirye   Tønsberg-Kam.   110,0 kg      Tønsberg   04.02.2006
63 kg      Ruth Kasirye   Tønsberg-Kam.   200,0 kg      Tønsberg   04.02.2006

Utlogget Kaka

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

SV: Ruth Kasirye
« #3 : 03. mai 2006, 20:39 »
Flott innsats av Ruth! Hun blir spennende å følge mot OL i 2008! Hun har hatt en utrolig utvikling som løfter pga seriøs og målrettet trening, Synd at det ikke er flere løftere i Norge som "vil" satse slik hun gjør! Det hadde hvert artig om vi hadde fådd frem flere vektløftere som kunne kjempe om en topp 10 plassering i 2008 OL! Men slik det ser ut i dag er nok Ruth den eneste vektløfteren i Norge som kan klare en Topp 10 plassering i 2008.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Ruth Kasirye
« #4 : 03. mai 2006, 21:06 »
Flott innsats av Ruth! Hun blir spennende å følge mot OL i 2008! Hun har hatt en utrolig utvikling som løfter pga seriøs og målrettet trening, Synd at det ikke er flere løftere i Norge som "vil" satse slik hun gjør! Det hadde hvert artig om vi hadde fådd frem flere vektløftere som kunne kjempe om en topp 10 plassering i 2008 OL! Men slik det ser ut i dag er nok Ruth den eneste vektløfteren i Norge som kan klare en Topp 10 plassering i 2008.

Kven er du og kva veit du om seriøsitet?Huh?
Meiner du at det ikkje er andre som trener minst like seriøst som Ruth???
Kan det være at det er ein veledig stor forskjell bredden på herresida er  enn på kvinnesida.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Kaka

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

SV: Ruth Kasirye
« #5 : 03. mai 2006, 21:35 »
Du har et par gode poeng og jeg innrømmer at jeg var litt for bestemt i mitt forrige innlegg. Innlegget var ment som heder til Ruth som er veldig seriøs med treningen sin og får betalt for det. Bredden på herre og damesiden er her i Norge ganske stor, men internasjonalt er den ikke fullt så stor. Geir Grønnevik og Per hordnes er vel de Seniorene i Norge som kan hevde seg best internasjonalt på herresiden. Det er klart at disse to trener veldig seriøst og bra. var kanskje litt fustrert av savnet etter Stian Grimseth når jeg skrev innlegget?! Men veien til en topp 10 plassering er klart kortere for Ruth enn feks Grønnevik. En av faktorene kan helt klart være breddeforskjell på dame og herresiden. En annen faktor kan være hvor mye man faktisk satser/ofrer for å bli god. Man spaserer seg ikke til en 7 plass i et EM. For å få gode resultater må det seriøs og god trening til uansett om man er dame eller herreløfter. Innlegget var ment som skryt til Ruth som har lagt ned mange timer arbeid for å oppnå gode resultater. Mente ikke å rakke ned på mannelige løftere..klart det er noen som trener seriøst der også.

truls

  • Gjest
SV: Ruth Kasirye
« #6 : 03. mai 2006, 21:49 »
Litt usikker paa hva mister stormunn mener her jeg..

Mener du at nivaaet paa damesiden er lavere internasjonalt og at det er derfor hun hevder seg? (da har du delvis rett, stoerre forskjell fra 1 til 7 plass hos damene enn hos herrene), 
men "variert" kosthold gir kanskje stoerre effekt hos damene? (jeg vet ikke) ref stoetresultat paa 135kg i 58kg klassen!!)

Synes uansett resultatet er kanonbra. Hun faar 297 herrepoeng med disse loeftene. Er bare cirka 20 herreloeftere i Norge som klarer dette.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Ruth Kasirye
« #7 : 03. mai 2006, 21:51 »
Du har et par gode poeng og jeg innrømmer at jeg var litt for bestemt i mitt forrige innlegg. Innlegget var ment som heder til Ruth som er veldig seriøs med treningen sin og får betalt for det. Bredden på herre og damesiden er her i Norge ganske stor, men internasjonalt er den ikke fullt så stor. Geir Grønnevik og Per hordnes er vel de Seniorene i Norge som kan hevde seg best internasjonalt på herresiden. Det er klart at disse to trener veldig seriøst og bra. var kanskje litt fustrert av savnet etter Stian Grimseth når jeg skrev innlegget?! Men veien til en topp 10 plassering er klart kortere for Ruth enn feks Grønnevik. En av faktorene kan helt klart være breddeforskjell på dame og herresiden. En annen faktor kan være hvor mye man faktisk satser/ofrer for å bli god. Man spaserer seg ikke til en 7 plass i et EM. For å få gode resultater må det seriøs og god trening til uansett om man er dame eller herreløfter. Innlegget var ment som skryt til Ruth som har lagt ned mange timer arbeid for å oppnå gode resultater. Mente ikke å rakke ned på mannelige løftere..klart det er noen som trener seriøst der også.

3 damer på nm er vel ikkje spesielt bredt, ingen av dei var vel veldig breie heller. Ellers så kan eg bekrefte at Jostein, Steinar, Per og Geir stort sett går rundt å venter på å bli gode, den som venter på noe godt venter ikkje forgjeves
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Ruth Kasirye
« #8 : 03. mai 2006, 21:53 »
Synes uansett resultatet er kanonbra. Hun faar 297 herrepoeng med disse loeftene. Er bare cirka 20 herreloeftere i Norge som klarer dette.

Er du blandt desse?Huh
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Ruth Kasirye
« #9 : 03. mai 2006, 21:54 »
Sitat
Vektløfting:  130-147-277-314p

314 for å være nøyaktig mr. Benkpress.. Wink Må du lære deg å lese.. Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

truls

  • Gjest
SV: Ruth Kasirye
« #10 : 03. mai 2006, 21:55 »
Er du blandt desse?Huh

naturligvis. Med kjempestor.. margin Smiley

314 for å være nøyaktig mr. Benkpress.. Wink Må du lære deg å lese.. Tongue

tenkte jeg ikke paa en gang.. takk for hjelpen med aa sette stormunn paa plass Smiley

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Ruth Kasirye
« #11 : 03. mai 2006, 21:59 »
314 for å være nøyaktig mr. Benkpress.. Wink Må du lære deg å lese.. Tongue

Skremende, skal det så lite til for å gjere 300 poeng?
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Ruth Kasirye
« #12 : 03. mai 2006, 23:03 »
Overrasket! ingen emner med dette! fy og fy! uff uff! Da faar jeg ta ansvar:


Ruth loefte live paa eurosport idag, deltok i A- gruppa.

Hun startet i klasse 58 kg og rykket 88 og stoetet 108. Kanonresultat mener jeg. 7 plass er slett ikke verst, og jeg tror det kommer flere kilo fra den kanten fremover!!

For de som ikke vet det så kan man på eurosport.no automatisk få info på mail om når vektløfting og styrkeløft sendes! Fant dette først ut i dag....

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Ruth Kasirye
« #13 : 03. mai 2006, 23:56 »
Gratulerer til Ruth og norsk vektløfting. Blir spanande å sjå kva denne jenta kan få til i åra framover. Ikkje langt unna dobbel kroppsvekt i støt er meget bra!

Utlogget Kaka

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

SV: Ruth Kasirye
« #14 : 04. mai 2006, 02:35 »
"mister stormunn" ja jeg fortjener vel den når jeg er så dårlig til å få fram synspunktene mine. driter meg ut å skriver meg bare lenger inn i dritten. Skal bruke tid til å trene på å skrive bedre.

Jeg syns vektløfting er en utrolig artig sport og respekterer og ser opp til alle de du nevner mr.benkpress. tviler heller ikke på at de trener seriøst, ville bare trekke fram Ruth som et eksempel på at det lønner seg å satse. Resultatene vil komme........

Over and Out

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!