Skrevet av Emne: Sannheten om egget  (Lest 5840 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

SV: Sannheten om egget
« #15 : 08. mai 2006, 19:17 »
Jepp, det var en del feil i denne artikkelen som ble oversett fra min side. Beklager det.

Nå skal det språklige være korrekt.

Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Sannheten om egget
« #16 : 08. mai 2006, 22:54 »
Har ikke vært borti noen 16-åringer her på forumet som er i nærheten av å ta Stian Lund på kunnskaper. Meget bra! Så får det heller være at det skorter litt på grammatikken - de artiklene er uansett verdt å korrekturlese, og ikke bare skumlese.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Terjer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

SV: Sannheten om egget
« #17 : 08. mai 2006, 23:38 »
Egg er døtsbra ,trener du mye så spis 4-6 eggevitter morgen og kveld da vil du merke at du får mye mere muskelmasse

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Sannheten om egget
« #18 : 08. mai 2006, 23:49 »
Egg er døtsbra ,trener du mye så spis 4-6 eggevitter morgen og kveld da vil du merke at du får mye mere muskelmasse

Jo men det finnes andre kilder til proteiner enn egg... så alt med måte, og på riktig måte... Smiley
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Terjer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

SV: Sannheten om egget
« #19 : 09. mai 2006, 00:25 »
Ja ja men det er en av di beste.
Jay cutler spiser 12 egg til frokost og 12 egg til kvels (eggevitter)
ronnie coleman spiser en stekepanne full av eggevitte til frokost og disse 2 er noen av di beste .
Uansett selv om det er mange kilder må du bruke di beste for og få nokk.
Proteinpulver-egg-linser-kjøtt og kylling er di mest vanelige og husk at vi snakker om og bygge muskler her på forumet og da trenger vi ca 200 g proteiner om dagen

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Sannheten om egget
« #20 : 09. mai 2006, 09:22 »
Nå skal det språklige være korrekt.

Jeg foreslår at du forsøker å korrekturlese èn gang til, for det er forsatt flere feil i artikkelen enn hva en gjennomsnittlig lærerstudent er i stand til å telle...




Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Sannheten om egget
« #21 : 09. mai 2006, 09:48 »
For å komme med litt konstruktiv kritikk: Så lenge artikler preges av et mildt sagt svakt språk, vil fokus ligge på dette for mange, noe man også kan lese av reaksjonene her i etterkant. Man kan gjerne si "fokuser på artiklen, ikke la skrivefeilene bry dere" o.l, men det er vel ganske tydelig at skrivefeil BRYR oss.. Smiley Om det er behov for korrekturlesing så er det liten tvil om at det er mange på forumet som holder et språklig høyt nivå.. så det skal være mulig å få både det faglige og språklige opp på "g".
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

SV: Sannheten om egget
« #22 : 09. mai 2006, 10:11 »
Beklager igjen, jeg hadde rettet opp alle feil i går kveld, men så fikk jeg mail om en teori feil og da rettet jeg opp dette i filen på min egen PC, og erstattet filen på servern, og det var den fila på servern som jeg hadde rettet tidligere på kvelden. Så da ble alt feil igjen uten om teorien.

Beklager på det sterkeste. Nå skal alt være korrekt igjen.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Sannheten om egget
« #23 : 09. mai 2006, 10:13 »
Sitat
Det som teller mest for kolesterol mengden i blodet er hvilket og hvor mye fett man spiser. Spiser du for mye umettet fett som inneholder størst mengde av det negative kolesterolet LDL - det vil si fett fra fete kjøttstykker og melkeprodukter etc - vil gi en økt risiko for sykdom og ikke minst redusert fettforbrenning.

Denne påstanden her er direkte feil !
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
SV: Sannheten om egget
« #24 : 09. mai 2006, 14:40 »
Denne påstanden her er direkte feil !

Utdyp! Smiley
Er nysgjerrig.
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Sannheten om egget
« #25 : 09. mai 2006, 15:30 »
Hvor mye fett man spiser spiller svært liten rolle for kolestrolet, det som er avgjørende er den totale kcalorimengden. Det er selvsagt lett at kcal-inntaket går i taket med mye inntak av fett, men det er ikke poenget.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Sannheten om egget
« #26 : 11. mai 2006, 05:21 »
Ja ja men det er en av di beste.
Jay cutler spiser 12 egg til frokost og 12 egg til kvels (eggevitter)
ronnie coleman spiser en stekepanne full av eggevitte til frokost og disse 2 er noen av di beste .
Uansett selv om det er mange kilder må du bruke di beste for og få nokk.
Proteinpulver-egg-linser-kjøtt og kylling er di mest vanelige og husk at vi snakker om og bygge muskler her på forumet og da trenger vi ca 200 g proteiner om dagen

Da er det kanskje best å gjøre det riktig.
Med dette mente jeg:
"Et høyere proteininntak enn nødvendig er forholdsvis bortkastet når målet er å øke muskelmassen, fordi kroppen vil omdanne opptil halvparten av proteinet til glukose. Dette er en dyr måte å øke karbohydrattilførselen på, samtidig som omdannelsesprosessen er energikrevende for kroppen, og vil "spise opp" kalorioverskuddet som skal brukes til å øke kroppsvekta." Kostholdsoppsett i teori og praksis

Det er viktig å finne ut hvor mye den enkelte skal ha av proteiner. Personlig gir jeg en blanke i hvor mange egg de forskjellige muskelknutene spiser.  Cool
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Sannheten om egget
« #27 : 11. mai 2006, 07:30 »
Men dette du sier som "som omdannelsesprosessen er energikrevende for kroppen, og vil "spise opp" kalorioverskuddet som skal brukes til å øke kroppsvekta.", dette er jo egentlig bare en fordel for å holde vektoppgangen minst mulig fettmessig.

Videre er jeg av den mening av at slike diskusjoner skal gjøres på en ikke-økonomisk base, så får enhver optimalisere innenfor sin egen økonomi i etterkant. Men jeg vil nå påstå at høyprotein dietter (lav karb) er en fordel, både når det kommer til at kroppen får nok næring, samt den termogene effekten. Men, det er viktig at hovedkilden til proteinet er mat, og ikke pulver.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Sannheten om egget
« #28 : 11. mai 2006, 12:26 »
Et relevant abstract:

Division of Metabolism, Endocrinology and Nutrition, University of Washington, School of Medicine, Seattle 98195-6426, USA. mkratz@u.washington.edu

As early as at the beginning of the last century, animal studies have pointed to a causal role of dietary cholesterol in atherogenesis. In humans, however, most observational studies have not provided convincing evidence for an impact of cholesterol intake on coronary heart disease (CHD). Rather, these studies have consistently established a close association between a certain eating pattern and the risk of CHD. This eating pattern has usually been characterized by a high intake of total fat, saturated fatty acids (SFA) and cholesterol, and a low intake of fiber and polyunsaturated fatty acids (PUFA). In typical western diets the amounts of total fat, SFA, and cholesterol are strongly correlated with each other, while they are negatively related to the intake of fiber and PUFA. Thus, it has not been possible to determine whether the association between the above mentioned eating pattern and CHD is due to the high consumption of SFA, cholesterol, both, or an insufficient supply of one or more protective factors such as fiber or PUFA. As the consumption of eggs leads to a high intake of cholesterol without necessarily resulting in high uptake levels of SFA and total fat, several groups have tried to elucidate the effect of cholesterol by investigating the relationship between the consumption of eggs and the development of CHD. Based on these studies, the association between dietary cholesterol and CHD risk is, if anything, minor in nature. This is consistent with the finding that an increase in dietary cholesterol intake results in only a minimal increase in the total/high-density lipoprotein cholesterol ratio. Taken together these studies suggest that the association between dietary cholesterol and CHD is small, as most subjects can effectively adapt to higher levels of cholesterol intake. Nevertheless, lowering dietary cholesterol content might reduce the risk of CHD considerably in a subgroup of individuals who are highly responsive to changes in cholesterol intake.

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Sannheten om egget
« #29 : 12. mai 2006, 19:34 »
Men dette du sier som "som omdannelsesprosessen er energikrevende for kroppen, og vil "spise opp" kalorioverskuddet som skal brukes til å øke kroppsvekta.", dette er jo egentlig bare en fordel for å holde vektoppgangen minst mulig fettmessig.

Videre er jeg av den mening av at slike diskusjoner skal gjøres på en ikke-økonomisk base, så får enhver optimalisere innenfor sin egen økonomi i etterkant. Men jeg vil nå påstå at høyprotein dietter (lav karb) er en fordel, både når det kommer til at kroppen får nok næring, samt den termogene effekten. Men, det er viktig at hovedkilden til proteinet er mat, og ikke pulver.

Jeg er helt enig med deg. En hver kropp har sin egen forbrenning. så proteininntaket må reguleres etter dette.
Men hvis max muskelbygging er målet, vil ikke det være gunstig å finne riktig forhold mellom prot/karb/fett for best mulig framgang?
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!