Skrevet av Emne: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.  (Lest 9384 ganger)

Utlogget ej

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #30 : 15. mai 2006, 12:00 »
folk som bruker tilskudd og forsvarer det , gir faen i anlyse, så lenge det gir resultater og ikke har forstore bivirkninger "man har ikke vondt av noe man ikke vet" GET IT!?

Og de som bruker det gir da samtidig faen i om de blir flådd til skinnet av fake produkter. Solgt av firmaer som antakelig ikke aner hva de selger.

Hvordan aner de hvor store bivirkninger de får, når de ikke aner hva som er i produktet?

Ser at Ronny57 er svar skyldig på hva hans produkt inneholder...

Jeg håper mange av dere følger"Expedite" sine kloke ord i innlegget overfor.

Legger også merke til at ingen av de som selger produktene har brydd seg med å delta i denne debatten. Det er jo gammel taktikk å forsøke å tie ting ihjel... 

De som selger har heller ikke lagt ut analyse på butikkene sine. Folk får danne seg opp sin egen mening om det. På meg virker det som om de gir faen i analyse de også. Da kan de ihvertfall ikke regne med å bli tatt særlig seriøst i store deler av det idrettsmiljøet de så gjerne vil selge til.

Mvh Jan Myhre
Salgsselskapet E&J / ej-shop.no
Jeg er ikke kjent for å være en "rævslikker". Den jobben gjør mange andre så mye bedre Wink

Utlogget RONNY S7

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 482

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #31 : 15. mai 2006, 23:51 »
ej: Jeg har lab analyse av det CEE produktet jeg bruker på pc`n og innholdet er så bra som det kan bli på alle måter.(og hvis du lurer så er det ikke en crapp analyse fra produsenten).

Har vell over 50 lab analyser liggende på forskjellige produkter så vet hvordan de ser ut og hva som skal stå på en slik,og hvem som er seriøse lab firmaer.

Sikker på at du ikke bruker forumene som verktøy til å finne ut hvordan levrandør du skal bestille CEE hos? Wink

1.70 og 84-86kg. Armer=44cm

Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #32 : 16. mai 2006, 08:25 »
Sikker på at du ikke bruker forumene som verktøy til å finne ut hvordan levrandør du skal bestille CEE hos? Wink



 rofl En mann som Jan har mange nok kontakter rundt omkring enn at han skulle brukt et stakkars lite treningsforum for å skaffe informasjon..

Etter alle disse fornuftige innleggene hans burde du vel forstå bedre enn å trekke slike konklusjoner??

M.
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

Utlogget ej

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #33 : 16. mai 2006, 10:55 »
ej: Jeg har lab analyse av det CEE produktet jeg bruker på pc`n og innholdet er så bra som det kan bli på alle måter.(og hvis du lurer så er det ikke en crapp analyse fra produsenten).

Har vell over 50 lab analyser liggende på forskjellige produkter så vet hvordan de ser ut og hva som skal stå på en slik,og hvem som er seriøse lab firmaer.

Sikker på at du ikke bruker forumene som verktøy til å finne ut hvordan levrandør du skal bestille CEE hos? Wink



Da kan du vel legge ut analysen. Så vi andre også kan se hvor rent det er. Eller er analysene hemmelige? Det ser slik ut, siden ingen av leverandørene til nå har lagt de ut på butikken sin. Er de muligens redde for at en proff skal få se de?


Jeg er ikke kjent for å være en "rævslikker". Den jobben gjør mange andre så mye bedre Wink

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #34 : 16. mai 2006, 16:07 »
Og de som bruker det gir da samtidig faen i om de blir flådd til skinnet av fake produkter. Solgt av firmaer som antakelig ikke aner hva de selger.

Hvordan aner de hvor store bivirkninger de får, når de ikke aner hva som er i produktet?

Ser at Ronny57 er svar skyldig på hva hans produkt inneholder...

Jeg håper mange av dere følger"Expedite" sine kloke ord i innlegget overfor.

Legger også merke til at ingen av de som selger produktene har brydd seg med å delta i denne debatten. Det er jo gammel taktikk å forsøke å tie ting ihjel... 

De som selger har heller ikke lagt ut analyse på butikkene sine. Folk får danne seg opp sin egen mening om det. På meg virker det som om de gir faen i analyse de også. Da kan de ihvertfall ikke regne med å bli tatt særlig seriøst i store deler av det idrettsmiljøet de så gjerne vil selge til.

Mvh Jan Myhre
Salgsselskapet E&J / ej-shop.no

hehe,, riktig... men dems valg!  de lever i håpet Cheesy 
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget RONNY S7

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 482

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #35 : 16. mai 2006, 18:49 »
Mange store ord, men veldig lite holdbart. Du var sikkert svært så fornøyd med det avsluttende spørsmålet ditt, det var imidlertid ikke jeg. Det er nærliggende å tro at CEE-produktet du bruker inneholder diverse intoksikerende stoffer som påvirker dømmekraften din.

hehe,det var da en god gammeldags spøk da!!!

hvis du ikke tror på meg så kan du vell bare spørre etter lab analyse hos de som selger cee produkter.

Da kan du vel legge ut analysen. Så vi andre også kan se hvor rent det er. Eller er analysene hemmelige? Det ser slik ut, siden ingen av leverandørene til nå har lagt de ut på butikken sin. Er de muligens redde for at en proff skal få se de?




Jeg velger å ikke legge ut noen analyse her nei,den biffen kan folk fikse selv.
Når det gjelder innhold av kreatinin så er det vell naturlig at cee inneholder mer en monohydrat siden prossesen med å gjøre kreatinet vannløselig er enklere
enn å gjøre det vann og fettløselig for å øke opptaket inn i
musklene.
innholdet av kreatinin i de cee produktene jeg har vært borti er  minimalt
høyere sammenlignet med monohydrat.

I og med at opptaket av cee er mye høyere, og at en dosering  på 2-4g pr dag er nok for god effekt så får du vell i deg mindre kreatinin en av vanlig monohydrat/creapure.

Jeg er ingen ekspert på området så ikke skyt meg hvis jeg er helt på vill spor her,bare min generelle oppfatning.
Men jeg kan faktisk lese en analyse og kjenner kroppen min så godt at jeg veit at iallefall jeg har hatt knalleffekt av cee og at monohydrat ikke virker på meg.

Dere kan feks lese dagboken til benpressmannnen når han drev på med cee og lese om utviklinga hans. En mann som har prøvd det meste av kosttilskudd på markedet.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=17783.0


1.70 og 84-86kg. Armer=44cm

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #36 : 16. mai 2006, 23:06 »
Erfaringene til EN mannn holder ikke et fingerbøll med vann engang... det som diskuteres, er labtester. og skikkelige tester...

Uten slike fremlagt, er ingenting hverken påvist, eller bevist...

Jeg har også virkning av tilskuddene jeg tar, men jeg tar flere samtidig, og kan ikke fortelle deg HVA som virker hvordan... egentlig...

Men vi får se etter at jeg begynner på null.. Smiley MED tester av produktene.

Utlogget ej

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #37 : 18. mai 2006, 11:48 »
hehe,det var da en god gammeldags spøk da!!!

hvis du ikke tror på meg så kan du vell bare spørre etter lab analyse hos de som selger cee produkter.

Jeg velger å ikke legge ut noen analyse her nei,den biffen kan folk fikse selv.
Når det gjelder innhold av kreatinin så er det vell naturlig at cee inneholder mer en monohydrat siden prossesen med å gjøre kreatinet vannløselig er enklere
enn å gjøre det vann og fettløselig for å øke opptaket inn i
musklene.
innholdet av kreatinin i de cee produktene jeg har vært borti er minimalt
høyere sammenlignet med monohydrat.

I og med at opptaket av cee er mye høyere, og at en dosering på 2-4g pr dag er nok for god effekt så får du vell i deg mindre kreatinin en av vanlig monohydrat/creapure.

Jeg er ingen ekspert på området så ikke skyt meg hvis jeg er helt på vill spor her,bare min generelle oppfatning.
Men jeg kan faktisk lese en analyse og kjenner kroppen min så godt at jeg veit at iallefall jeg har hatt knalleffekt av cee og at monohydrat ikke virker på meg.

Dere kan feks lese dagboken til benpressmannnen når han drev på med cee og lese om utviklinga hans. En mann som har prøvd det meste av kosttilskudd på markedet.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=17783.0




Hvis du ikke har ett eneste tall å komme med, kan du bare la vær å svare. Det imponerer ikke meg mye å se at du skriver "minimalt høyere innhold av kreatinin", og at du"vell får i deg mindre kreatinin enn vanlig monohydrat". Uten ett eneste tall å vise til blir det bare tomme ord. Det skjønner alle.

Jeg benekter ikke at du og benpressmannen har fått resultater. Men jeg spør om dere aner av hva. Og om dere aner hvor mye kreatinin og andre urenheter/biprodukter dere har fått i dere. Det tror jeg ikke. Du sier jo selv at du ikke er noen ekspert...

Og det er det springende punkt her. En må virkelig være ekspert - og vel så det. For, som jeg har skrevet tidligere: her snakker vi om virkelig proffe kjeltringer. Som har fått uttallige forhandlere over hele verden til å selge sine varer.

Tror du ikke jeg har fått labanalyser fra leverandører av flere av de merkene som selges i Norge? De ser tilforlatelige ut - for en ikke-fagmann.

Jeg sladrer ikke på mine bransjekollegaer.

Men jeg synes nå tiden er mer enn overmoden for dem til å gjøre noe som egentlig skulle være en selvfølge: Å legge ut en labanalyse av innholdet i det de selger, slik at kundene kan se hva de får i seg. Som sagt: har de gode nok produkter vil jo det være en kjempefordel å dokumentere!

Eller de kan innrømme at de er blitt lurt til å selge noe de ikke har kvalitetssikret godt nok. Jeg vet det siste er vanskelig. Det kan jo være folk som har opparbeidet seg et visst ry som fagpersoner, og en slik "nedtur" blir da hard å svelge. Men som sagt: her er mange som er blitt lurt. Mange du ikke skulle tro kunne blitt det.

Mvh Jan Myhre
Salgsselskapet E&J / ej-shop.no
Jeg er ikke kjent for å være en "rævslikker". Den jobben gjør mange andre så mye bedre Wink

Utlogget RONNY S7

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 482

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #38 : 18. mai 2006, 20:35 »
ej: jeg var hos legen før jul og tok en slik årskontroll med 6-7 blodprøver osv,da jeg fikk svaret ei uke senere stod det bla kreatinin som et punkt som var testet.
Legen sa at kreatinin nivået mitt var helt normalt enda jeg brukte 5-8g cee hver dag på den tiden.
Vet ikke om det har noe å si i denne saken men men.

1.70 og 84-86kg. Armer=44cm

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #39 : 21. mai 2006, 14:06 »
ej: jeg var hos legen før jul og tok en slik årskontroll med 6-7 blodprøver osv,da jeg fikk svaret ei uke senere stod det bla kreatinin som et punkt som var testet.
Legen sa at kreatinin nivået mitt var helt normalt enda jeg brukte 5-8g cee hver dag på den tiden.
Vet ikke om det har noe å si i denne saken men men.

Et ord: LABTEST!!!

Utlogget ej

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #40 : 24. mai 2006, 20:20 »
ej: jeg var hos legen før jul og tok en slik årskontroll med 6-7 blodprøver osv,da jeg fikk svaret ei uke senere stod det bla kreatinin som et punkt som var testet.
Legen sa at kreatinin nivået mitt var helt normalt enda jeg brukte 5-8g cee hver dag på den tiden.
Vet ikke om det har noe å si i denne saken men men.



Har nok mindre å si, ja. Gir nok ikke utslag etter noen dagers/ukers bruk...

MEN det som er viktig er at jeg har registrert at mange brukere av disse produktene klager over kvalme og/eller hodepine ved bruk. Det skyldes IKKE kreatin, men kreatinIN, eller noen av de andre biproduktene i dårlig rensede produkter (dihydrotriazine el dicyandiamide f.ex.).
Så: BE OM ANALYSE! Som viser mengde kreatinin, dicyandiamide og dihydrotriazine i prod.

Registrerer også at mange synes CEE/ME-produktene smaker vondt/surt/syrlig. Det skyldes sannsynligvis, som skrevet tidligere, at det er puttet en syre i monohydratblandingen.... Vanlig i de fake produktene.
BE OM ANALYSE!

Tilslutt denne faglige utfordringen (som jeg håper de som selger CEE/ME også vil/kan svare på): Kreatin av god kvalitet må være MER enn 99,9% ren. Hvordan er det mulig å fremstille ett CEE/ME produkt som er så rent?

Mvh Jan Myhre
Salgsselskapet E&J / ej-shop.no
Jeg er ikke kjent for å være en "rævslikker". Den jobben gjør mange andre så mye bedre Wink

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #41 : 24. mai 2006, 23:47 »
Har nok mindre å si, ja. Gir nok ikke utslag etter noen dagers/ukers bruk...

MEN det som er viktig er at jeg har registrert at mange brukere av disse produktene klager over kvalme og/eller hodepine ved bruk. Det skyldes IKKE kreatin, men kreatinIN, eller noen av de andre biproduktene i dårlig rensede produkter (dihydrotriazine el dicyandiamide f.ex.).
Så: BE OM ANALYSE! Som viser mengde kreatinin, dicyandiamide og dihydrotriazine i prod.

Registrerer også at mange synes CEE/ME-produktene smaker vondt/surt/syrlig. Det skyldes sannsynligvis, som skrevet tidligere, at det er puttet en syre i monohydratblandingen.... Vanlig i de fake produktene.
BE OM ANALYSE!

Tilslutt denne faglige utfordringen (som jeg håper de som selger CEE/ME også vil/kan svare på): Kreatin av god kvalitet må være MER enn 99,9% ren. Hvordan er det mulig å fremstille ett CEE/ME produkt som er så rent?

Mvh Jan Myhre
Salgsselskapet E&J / ej-shop.no

Jeg bruker X-ce-me fra proteinfabrikken, jeg har aldri hatt vondt i hodet før, men har plutselig vært litt "plaget".
Kan det ha noen sammenheng?
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #42 : 25. mai 2006, 00:26 »
Det er jo veldig vanskelig å si sikkert. Be om en uavhengig labanalyse og prøv å kutte ut bruken to-tre uker og kanskje "plagene" blir borte.

Soje

Utlogget RONNY S7

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 482

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #43 : 26. mai 2006, 12:34 »
Har nok mindre å si, ja. Gir nok ikke utslag etter noen dagers/ukers bruk...

MEN det som er viktig er at jeg har registrert at mange brukere av disse produktene klager over kvalme og/eller hodepine ved bruk. Det skyldes IKKE kreatin, men kreatinIN, eller noen av de andre biproduktene i dårlig rensede produkter (dihydrotriazine el dicyandiamide f.ex.).
Så: BE OM ANALYSE! Som viser mengde kreatinin, dicyandiamide og dihydrotriazine i prod.

Registrerer også at mange synes CEE/ME-produktene smaker vondt/surt/syrlig. Det skyldes sannsynligvis, som skrevet tidligere, at det er puttet en syre i monohydratblandingen.... Vanlig i de fake produktene.
BE OM ANALYSE!

Tilslutt denne faglige utfordringen (som jeg håper de som selger CEE/ME også vil/kan svare på): Kreatin av god kvalitet må være MER enn 99,9% ren. Hvordan er det mulig å fremstille ett CEE/ME produkt som er så rent?

Mvh Jan Myhre
Salgsselskapet E&J / ej-shop.no


Hei igjen Smiley
Vet du hvor store mengder kreatinin man kan innta pr dag og hvor lenge før det blir helseskadelig?

Når det gjelder den faglige utfordringen så er vell svaret være umulig,i og med at du tar et monohydrat og tilsetter ester så vil kreatin % gå ned. akkurat som når du tar en drink og hiver i en isbit så vil alkohol % gå ned.

Er vell ingen ulempe at kreatin % går ned 1-3% hvis opptaket dobbles?


Hvor nye bør slike lab analyser være i følge deg? Ser at bla dine på 90+ er over 2 år gamle og at det er bestillt av produsent. Ikke helt troverdig er mitt syn. Fiks en av nyere dato med sjokoldesmak da vell?



 

1.70 og 84-86kg. Armer=44cm

Utlogget ej

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

SV: EJ-Shop's "kamp" mot CEE o.l.
« #44 : 31. mai 2006, 13:47 »
Artig forsøk å prøve å vri diskusjonen over på mine analyser av 90+. Du vet sikkert at i prod av prot.pulver får du ikke de farlige biproduktene du får ved fremstilling av kreatin. Som var det vi diskuterte her. Men tar gjerne en disk om testing av alle prod. Bare start ny tråd. Jeg er blant de aller beste på området, skal bli bedre, men vet om mange som er mye værre. Noen av dem gjemmer seg veldig godt i denne disk også Smiley

Hovedpoenget her er at du ikke aner hvor mye kreatinin, dihydrotriazine og dicyandiamide du får i deg ved å innta disse fake produktene. For de er ikke analysert for det! Det må jeg kunne slå fast, etter nå å ha prøvd å få analyser over flere uker. Ikke en kjeft har kommet med det.

Den faglige disk er neppe umulig. Hva skjer når du kobler ester til kreatin monohydrat? Det bør de vel vite de som selger det, ihvertfall. La oss høre!

Har du lest siden i bodybuilding.com ?  Det er ganske utrolig lesing. Kanskje ikke så utrolig for oss som vet at bb.com ikke er særlig nøytrale, men dog. Les en gang til her: http://www.bodybuilding.com/store/cee.html

Her påstås det, i en Product FAQ, at CEE er enkelt å fremstille. Så, for å underbygge det, vises det til analyser.

Den ene ”analysen”, som viser innhold av CEE, kommer fra et trading firma i Shanghai! Den andre CEE positive "analysen" er fra ”gud vet hvor”. Her er det kun et papirark uten et navn…

Ingen av disse "analysene" som påberoper seg innhold av CEE viser til innhold av creatinine…For ikke å snakke om de andre biproduktene.

Så kommer det virkelig interessante: Analysene fra tredje part.

Analyse 1 part A fra IBC Labs i USA. Den viser et innhold på:
<0,001 mg/g CEE.
721 mg/g Creatine og
19,64mg/g Creatinine.

Diagrammet (Part B) underbygger det samme:
CEE: 0 mg/g
Creatine: 700 mg/g
Creatinine: 21 mg/g

Analyse 2 part A fra IBC Labs viser:
CEE: <0,001 mg/g
Creatine: 426,9 mg/g
Creatinine: 12,87 mg/g

Analyse 2 part B er en ThermoLife Product Analysis.

Der ble det hevdet at produktets fire kapsler inneholdt:
2000mg CEE
0,0 mg Creatine og
0,00 mg Creatinine.

Analysen viste:
0,0 mg CEE
1707,6 mg Creatine og
25,75 mg Creatinine.

Trenger jeg å si mer. Hvordan artikkelen i bb.com da kan konkludere som de gjør er for meg litt rart. De stoler da tydeligvis mer på et trading firma i Shanghai, og et papirark uten labnavn, enn på tredjeparts labanalyse. De forsøker å snu saken på hodet, og mistenkeliggjøre tredjepartsanalysene. Kanskje kan det ha noe med at bb.com tjener bra på å selge CEE?

Jeg sier som artikkelen: Folk får bedømme selv.

Som sagt før: Her er mange kyniske forretningsfolk, og mange som er blitt lurt som du kanskje ikke skulle tro kunne bli det…


Mvh Jan Myhre
Salgsselskapet E&J / ej-shop.no

Jeg er ikke kjent for å være en "rævslikker". Den jobben gjør mange andre så mye bedre Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!