Skrevet av Emne: Dave Tate begynner å se bra ut  (Lest 6768 ganger)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #15 : 12. mai 2006, 10:43 »
At Tate har "lært andre mer om bøy enn det Randen har" betyr vel ingenting. Hadde Randen orket kunne han sikkert laget en nettside og omtalt sine egne metoder i de samme svulstige lag som Westside/Elite Fitness gjør, og således skapt seg en liten fanskare. Amerikanerne virker svært oppsatt på å glamorisere og vitenskapliggjøre treningsfilosofiene sine, og dette virker for meg til å gjøre at flere tror disse teoriene har mer for seg enn andre.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #16 : 12. mai 2006, 10:45 »
Hadde Randen orket kunne han sikkert laget en nettside og omtalt sine egne metoder i de samme svulstige lag som Westside/Elite Fitness gjør, og således skapt seg en liten fanskare

Svakt... "Hadde han orket" betyr ingenting...  Deal


Utlogget oyvindskog

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 288
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 288

SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #17 : 12. mai 2006, 12:35 »
Amerikanerne virker svært oppsatt på å glamorisere og vitenskapliggjøre treningsfilosofiene sine

"I don't give a shit about science at all!" –Dave Tate

Det er vel vitenskapeliggjøring så det holder.
Han har vist også sagt at den beste måten å bruke boka Supertraining på var som en 1-board press.

Uansett om man er enig i treningsfilosofiene til folk som Dave Tate og Louie Simmons eller ikke, så kan men likevel ikke stikke under en stol at de gjør svært mye treningsinformasjon tilgjengelig 100% gratis. De kan jo ikke lastes for at folk ikke klarer å tilpasse informasjonen til sine egne mål og sin egen treningskapasitet. 

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #18 : 12. mai 2006, 16:54 »
Vær så snill......

Dave Tate har drevet med styrkeløft siden 1983. Oppnådde sitt første "elite" resultat i 1987, og var topp 20 i sin vektklasse i USA fra 1987 til 2005. Han har i tillegg trent med noen av de beste løfterne i verden uansett forbund. Jeg har aldri sett ham påstå at han er en superløfter, men resultatene taler for seg. Mannen er sterk. At han i tillegg leverer forståelige artikler om trening, gratis er et pluss.

Slutt å være så negative bare fordi mannen ikke er en klispisende trøtting med livsmotto "Praktisch, Quadratisch, GUT!"

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #19 : 12. mai 2006, 16:56 »
Nå bommet du litt igjen Saktemensikkert.. Smiley Dave Tate bruker endeløse timer på å hjelpe styrkeløftere rundt om i verden, gratis.. fordi han brenner for sporten. Det at du og han er uenige når det gjelder valg av tilskudd og føderasjon er en ting, men at du til stadighet skal trekke hans kompetanse i tvil blir litt trist når man ser de resultater han og "hans" har avlet frem i en årrekke..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #20 : 13. mai 2006, 00:06 »
Nå bommet du litt igjen Saktemensikkert.. Smiley
Hm? Noe spesielt du sikter til? Jeg skjønte bare ikke helt hvor Expedite skulle hen med sammenlikningen med Randen. Dette har ikke med mitt forhold til doping å gjøre, selv om jeg skjønner at du trekker det inn i forhold til andre diskusjoner vi har hatt om Elite Fitness/Westside.

Jeg har bare ikke skjønt hva som er så revolusjonerende med å jobbe med ens svakheter for å bli sterkere, dette er da ikke nytt i treningssammenheng. I styrkeløftsammenheng er det jo ikke så mange som jobber med disse svakhetene som hovedøvelsene, men dette har jo (mener jeg) med at det er ulike forbund man sammenlikner.

Nuvel.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #21 : 13. mai 2006, 07:03 »
Hadde jeg orket, så kunne jeg forklart hva jeg mente til sikkert 100 stykker!!! rofl
Men jeg orker ikke.. KM nå.. Smiley

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #22 : 13. mai 2006, 08:25 »
Grunnen til at jeg synes du bommet er vel "randen kunne ha...".. Igjen er det, som vanlig, enklere å snakke snakket enn å gå gangen (Fritt oversatt). De fleste kan, kunne ha, burde ha.. osv, men det er på langt nær alle som GJØR.. Det er det jeg mener, Dave Tate kan kritiseres for så mangt, fra kosthold (ikke den senere tid kanskje), treningsfilosofi, dopingståsted, føderasjonsvalg o.l., men han GIR av seg selv, hele tiden.. og DET synes jeg er en viktig og beundringsverdig egenskap.. Smiley Selvsagt kan man si "men han tar jo penger for noe av det".. og joda, han tar penger for noe av det.. og akkurat som jeg ikke kan ringe dietmar og kreve et supersspesialisert program helt uten videre kan ikke alle ringe dave tate/maile dave tate og spørre om superinvividualiserte program.. Wink Så igjen: Selv om det i NSF er på moten å gjøre narr av Westsidegutta i enhver sammenheng fordi de er teite dopetroll som ikke løfter ordentlig benk/bøy og knapt nok kan regnes som markløftere, så HAR dave tate gjort endel for styrkeløftsporten og for hobbystyrkeløftere verden rundt.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget oyvindskog

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 288
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 288

SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #23 : 13. mai 2006, 11:19 »

Jeg har bare ikke skjønt hva som er så revolusjonerende med å jobbe med ens svakheter for å bli sterkere, dette er da ikke nytt i treningssammenheng. I styrkeløftsammenheng er det jo ikke så mange som jobber med disse svakhetene som hovedøvelsene, men dette har jo (mener jeg) med at det er ulike forbund man sammenlikner.

Nuvel.

Du har helt rett i at det ikke er noe revolusjonerende med å jobbe med sine svakheter, men jeg ser ikke helt hvorfor informasjon må være revolusjonerende for å være verdifull. At man bør jobbe med sine svakheter er vel også en svært liten del av den informasjonen du kan få fra EliteFts/Westside. Det du har her er utøvere på høyt nivå som forteller deg akkurat hva de gjør og hvorfor de gjør det. Selv om dette kanskje ikke er direkte overførbart til den konkuranseformen norske styrkeløftere bedriver vil jeg tro at man vil kunne hente inn mange nyttige tips. Hjemmesida til Elitefts er etter min mening en av de bedre kildene for treningsinformasjon på nettet.


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #24 : 22. mai 2006, 20:43 »
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #25 : 04. juni 2006, 03:14 »
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget celius

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

  • Disiplin
SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #26 : 11. juni 2006, 11:36 »
Fant et til av han... Sykt.


Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #27 : 11. juni 2006, 11:47 »

Lats og nakke så rart ut... eller er det bare meg?
Fant et til av han... Sykt.


26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget celius

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

  • Disiplin
SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #28 : 11. juni 2006, 11:54 »
Synes ikke latsen hans ser så rar ut, men nakken.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dave Tate begynner å se bra ut
« #29 : 11. juni 2006, 12:10 »
Det er vel bare et enormt volum kopmbinert med en litt sær kroppsholdning der og da som gjør det.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!