avstemning
Spørsmål: Burde AAS kriminaliseres ?
Ja
Nei

Skrevet av Emne: Burde AAS kriminaliseres?  (Lest 21505 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Burde AAS kriminaliseres?
« : 28. mai 2006, 18:40 »
Burde AAS kriminaliseres,eller skal vi ha de samme reglene som idag?
Eller burde vi hatt slappere holdninger til bruk?
Skal det være forskjell på bruk/missbruk ihht.straffer?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #1 : 28. mai 2006, 18:44 »
Spørsmålet blir vel under hvilken lov AAS skal gå. Er det under legemiddelloven eller narkotikalovgivningen ? Det i seg selv er et særdeles fundamentalt spørsmål for å svare på dette.

Personlig er jeg klart i mot en kriminalisering, spesielt pga. at politimyndighetene i dag ikke evner å overholde det regelverket som finnes.

For å dra en parallel - i det øyeblikk en narkoman har satt sprøyta si kan ikke politiet lenger pågripe vedkommende. Skjønn det den som vil, den forskjellen der.... what
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #2 : 28. mai 2006, 18:49 »
Hvorfor skal det kriminaliseres? At en personer bruker aas går ikke utover andre, like harmløst som at en person bruker snus. De farlige bivirkningene er det litt vanskeligere å styre unna, men i bunn og grunn har du selv valgt å ta den risikoen.. Akkurat som røyking.

Synes ikke det er nødvendig å kriminalisere det, men at klubber og organisasjoner som vil være AD tester brukerne sine og har forhåndsregler!
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #3 : 28. mai 2006, 18:52 »
Hvorfor skal det kriminaliseres? At en personer bruker aas går ikke utover andre, like harmløst som at en person bruker snus. De farlige bivirkningene er det litt vanskeligere å styre unna, men i bunn og grunn har du selv valgt å ta den risikoen.. Akkurat som røyking.

Synes ikke det er nødvendig å kriminalisere det, men at klubber og organisasjoner som vil være AD tester brukerne sine og har forhåndsregler!
Men brukere støtter opp om "Organisert kriminalitet",det er ikke å stikke under en stol..Synes du det er greit?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #4 : 28. mai 2006, 18:55 »
Men brukere støtter opp om "Organisert kriminalitet",det er ikke å stikke under en stol..Synes du det er greit?

Altså burde det selges lovlig over disk ? Eller .... ?

Nok en gang, det samme skjer med narkotika, og håndhevingen der er også "lunken" ....

Dessuten, skal man se på dette her og krinimnalisering, så må det være samfunnsnyttig å gjøre det. Og sammenligner man AAS med en rekke andre lovlige og ulovlige stoffer så er kostnadene rent samfunnsmessig for misbruk av AAS minimale. Det i seg selv er en ekstrem tung ting på vektskålen når det kommer til å ta en politisk avgjørelse på dette.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #5 : 28. mai 2006, 19:01 »
Men brukere støtter opp om "Organisert kriminalitet",det er ikke å stikke under en stol..Synes du det er greit?

Ja.. Det var minst like mye kriminalitet for 50år siden som det er nå, landet blir ikke mer lovlydig med tiden. Det å kriminalisere det totalt(dvs. alle stoffer på ADN's liste? Du må nesten utdype hvilke stoffer det er snakk om her) tror jeg ikke vil gjøre noen som helst nytte. Norges overfylte fengsel har personser som utgjør en større trussel for samfundet enn en kar som har solgt legemidler illegalt som er smuglet inn fra utlandet.
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #6 : 28. mai 2006, 19:05 »
Å kriminalisere ADN's liste vil jo være å kriminalisere store deler av befolkningen det. Men du peker på et artig tema Rap., nemlig hvilke stoffer skal dette gjelde for ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #7 : 28. mai 2006, 19:32 »
Jeg tror det hadde blitt mye mere oversiktlig og mindre på disse kriminelle miljøene hvis vi hadde ordnet en slik "resept"ordning til de som vil bruke AAS.For det viser seg at det er marked for det,og det er tvilsomt at alle vil slutte med det.derfor synes jeg at det burde vært legen som utsteder resept for slike ting.Dvs.du må til nærmeste apotek for å få kjøpt din dose.Da vil alle også være sikre på å få rene produkter.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #8 : 28. mai 2006, 19:47 »
Hvorfor skal det kriminaliseres? At en personer bruker aas går ikke utover andre, like harmløst som at en person bruker snus. De farlige bivirkningene er det litt vanskeligere å styre unna, men i bunn og grunn har du selv valgt å ta den risikoen.. Akkurat som røyking.

Synes ikke det er nødvendig å kriminalisere det, men at klubber og organisasjoner som vil være AD tester brukerne sine og har forhåndsregler!

Er du blond ? Du tror ikke guttungene lar seg påvirke av de lokale biffene ?? Jeg har sett flere som har latt seg inspirere av andres bruk og havnet ut i elendighet. For ikke å snakke om at du sprøyter penger inn i en råtten verden. Du lever ikke i et vakum.....
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #9 : 28. mai 2006, 20:04 »
Er du blond ? Du tror ikke guttungene lar seg påvirke av de lokale biffene ?? Jeg har sett flere som har latt seg inspirere av andres bruk og havnet ut i elendighet. For ikke å snakke om at du sprøyter penger inn i en råtten verden. Du lever ikke i et vakum.....

Nei, har mørkebrunt hår faktisk.. Såklart lar de seg påvirke, men husk at det er flere som lar seg påvirke av andre ting. Jenter som får spiseforstyrrelser fordi de vil se ut som bikini modeller, gutter og jenter som begynner å røyke fordi de oppfatter det som tøft, gutter bruker snus fordi de oppfatter det som kult siden de som er 3-4år eldre bruker det..
Man kan ikke ulovliggjøre alt som kan påvirke andre med negativt resultat. Er ikke helt rett å si at det er deres egne valg, for det er ikke alle som er gamle nok til å skjønne alvoret, men et valg om å bruke eller ikke bruke steroider er et dilemma på lik linje som andre valg man må ta i livet om sex, alkohol, tobakk, rusmiddler, trafikkadferd, etc.

Ved å støtte det illegale markedet sprøyter vi penger inn i en råtten verden, som desverre er større en det legale markedet..

Think about it!

Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #10 : 28. mai 2006, 20:19 »
Er mot Kriminalisering.

Mener folk burde ha rett til å velge selv. Enige med både argumentene til UAC og Raphaug. Meget enig.

Mennesker må da kan være i stand til å ta sine egene valg, og stå ved dem. Dette kommer i flere ting i livet som; ståsted til narko, hvilken utdannelse en vil ta, om en vil trene, eller ikke trene, aas eller ikke, prøv hasj eller ikke..

Livet er en vei med mange veier, du velger selv hvilken vei du tar, og i mine øyne er ikke AAS verdt å bruke mer ressusjer på, før eventuellt politiet har fjernet narkoen fra gatene, og det ser ikke jeg kommer til å skje med det første..

Kjemp kampen der først, for det er der ting skjer.

Er det rettferdig at en person som kanskje ikke bryr noen med sitt trenings opplegg ikke skal få gjøre hva han vil, fordi en og annen idiot kaster dårlig lys på hans treningsopplegg? Kanskje kampsport skal forbys, for det er der de lager disse "drapsmaskinene"...

Kanskje vi skal forby alkohol også, fodi at så mange GRUSOMME hendelser har skjett folk i alko rus..

Nei. Fakta er at majoriteten av AAS brukere i norge (som er ganske mange ja) blir kastet dårlig lys på, pga at enkelt tilfeller gjør idiotiske ting, og trenger noe å skylde på.

Dersom AAS var så innmari farlig, og skapte psykopater med første stikk, hvorfor er det ikke da MYE MER kriminelle saker innen treningsmiljøene en det er?

Og; Alle typer mennesker er å finne i treningsstudioer! Også narkomane til og med.

Anyways; I fare for å skli ut: jeg er  I MOT illegalisering av aas, og mine damer og herrer:
LA DISKUSJONEN BEGYNNE:)

(denne blir nok lang) Kardio

Honør til begge.

L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #11 : 28. mai 2006, 20:31 »
Og ironisk nok:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/28/467405.html

Diskusjonen starter igjen. Var det bolene, eller var det hypperene.

Trist sak uansett:(

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #12 : 28. mai 2006, 20:47 »
Jeg er også imot kriminalisering. Synes hele tanken er patetisk mtp. konsekvensene alkohol gir både på mikro- og makroplan.

Jepp. Gode, Gamle, Aksepterte, Alkohol vennen vår er ikke noe god ting, hverken for hode eller kropp den heller...Smiley

L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #13 : 28. mai 2006, 20:56 »
Synes alle som stemmer bør gi en begrunnelse, eller sitere en annens persons innlegg når de avgir sin stemme.
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #14 : 28. mai 2006, 21:03 »
Raphaug, jeg kan desverre ikke gi en god begrunnelse til hvorfor jeg mener AAS bør kriminaliseres, mitt syn er at situasjonen med AAS som det er nå ikke er bra, og det bør endres på. Kanskje det fins bedre løsninger en kriminalisering, men hva vet vel jeg?






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!