avstemning
Spørsmål: Burde AAS kriminaliseres ?
Ja
Nei

Skrevet av Emne: Burde AAS kriminaliseres?  (Lest 21508 ganger)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #15 : 28. mai 2006, 21:05 »
Og ironisk nok:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/28/467405.html

Diskusjonen starter igjen. Var det bolene, eller var det hypperene.

Trist sak uansett:(

Har det egentlig noe å si?
Han har visst klart hva han har puttet i kroppen sin, og må stå til ansvar for sine handlinger!
Den ene er ikke noe bedre enn den andre.
Hvis han unnskylder seg med at han ikke klarer å kontrollere seg selv når han drikker og bruker hyppere, må han da for helvete la det være!
Hadde jeg hisset meg opp av alkohol, ville jeg selvsagt ikke drukket!

Disse voldommene, hadde de dukket opp hvis han ikke brukte steroider?
Siden han tydelig ikke har hatt noen kontroll over seg selv, har steroidene gjort han til en svært farlig mann.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #16 : 28. mai 2006, 21:08 »
Skal AAS kriminaliseres, må en også se på andre ting. Alkohol, røyk osv er jo også skadelig, ja faktisk flere mer eller mindre dokumenterte skadevirkninger i forhold til AAS. Finner da eksempler på altfor mange personer som er typisk rastløse og utagerende, og disse blir ikke nødvendigvis bedre av noen halvlitere enn en kur. En burde heller prøve å få oversikt på problemet enn å kriminalisere. Som Hans Høyhet sa et annet sted, så nytter det ikke å kriminalisere. Det er tankesettet til folk som må endres, de må få lyst på noe annet.  
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #17 : 28. mai 2006, 21:14 »
Sitat
Det er tankesettet til folk som må endres, de må få lyst på noe annet
word.

Hadde vært interresant om Hans Høyhet posta sin mening her.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #18 : 28. mai 2006, 22:08 »
1 For å kriminalisere, må misbruk av reseptbelagt medisin flyttes fra legemiddelloven og til narkotikaloven... Kripos har lett etter samfunnsrelaterte problemer i sammenheng med steroider, og funnet nada.. Kripos selv vil ikke gjøre det til en politioppgave å sjekke at folk har resept på de medisinene de bruker.
.. TOLLloven og paralellimport, derimot, smuglingen av varer er allerede kriminalisert.

2 Kriminalisering vil muligens føre til at miljøer går mer underground, prisene går opp, og MER penger kommer inn i bransjen.... MER lukurativt å selge steroider og MER penger til de "kriminelle" selgerne...

3 Jeg ser problemet i idretten... men HVA GALT gjør bolerne i samfunnet ellers?? Er de ikke en uglesett og relativt utstøtt rase? Misunnelige jantenordmenn ser jo ned på store folk som får til å bygge kropp... mener de er patetiske og impotente..  what

Jeg vil heller se at vi greier å håndtere de kriminelle vi allerede har... våre voldtektsmenn, bedragere, voldsmenn, fyllesvin, vanekriminelle, tyver, drapsmenn og hvitsnippforbrytere, før vi finner opp et problem som ikke eksisterer.

idag går tyver og voldsmenn fritt omkring i soningskø...

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #19 : 28. mai 2006, 23:10 »
NEI


Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #20 : 29. mai 2006, 00:12 »
1 For å kriminalisere, må misbruk av reseptbelagt medisin flyttes fra legemiddelloven og til narkotikaloven... Kripos har lett etter samfunnsrelaterte problemer i sammenheng med steroider, og funnet nada.. Kripos selv vil ikke gjøre det til en politioppgave å sjekke at folk har resept på de medisinene de bruker.
.. TOLLloven og paralellimport, derimot, smuglingen av varer er allerede kriminalisert.

2 Kriminalisering vil muligens føre til at miljøer går mer underground, prisene går opp, og MER penger kommer inn i bransjen.... MER lukurativt å selge steroider og MER penger til de "kriminelle" selgerne...

3 Jeg ser problemet i idretten... men HVA GALT gjør bolerne i samfunnet ellers?? Er de ikke en uglesett og relativt utstøtt rase? Misunnelige jantenordmenn ser jo ned på store folk som får til å bygge kropp... mener de er patetiske og impotente.. what

Jeg vil heller se at vi greier å håndtere de kriminelle vi allerede har... våre voldtektsmenn, bedragere, voldsmenn, fyllesvin, vanekriminelle, tyver, drapsmenn og hvitsnippforbrytere, før vi finner opp et problem som ikke eksisterer.

idag går tyver og voldsmenn fritt omkring i soningskø...

Honnør til min teamkamerat! Kunne ikke sagt det bedre:)

Mvh L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #21 : 29. mai 2006, 10:07 »
Jeg mener at det ikke bør kriminaliseres. Folk må få lov til å drive med det dem vil. Hvis noen vil bruke sin tid på å bygge kropp er det vell og bra, dette er i utgangspunktet et sunn og frisk interesse. Hvis noen vil gå over til å bruke AAS er det dems valg, det er bare tull med å lage lover for å kriminalisere folk som i bunn og grunn utdøver en sunn interesse. Men ta Alkohol, dette er vell kanskje det største samfunnsproblemet vi har, og ringvirkningene av alkohol er enorme. Dette er noe som burde vært tatt tak i, sammen med røyk. Begge disse stoffene er jo stimulerende stoffer. Disse brukes for å ruse seg, men det har innvirking på så utrolige mange flere en seg selv. Dette har ikke AAS i samme omfang, i tillegg er ikke AAS et stoff for å stimulere i den forstand. Jeg skjønner at det er personer, spesielt unge som kan se opp til en som bruker AAS, men det er så mye annet som er verre en dette. Sett en ungdom foran tv-en i et par timer, hvor mange mord tror du han\henne har fått med seg da?
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #22 : 29. mai 2006, 10:10 »
1 For å kriminalisere, må misbruk av reseptbelagt medisin flyttes fra legemiddelloven og til narkotikaloven... Kripos har lett etter samfunnsrelaterte problemer i sammenheng med steroider, og funnet nada.. Kripos selv vil ikke gjøre det til en politioppgave å sjekke at folk har resept på de medisinene de bruker.
.. TOLLloven og paralellimport, derimot, smuglingen av varer er allerede kriminalisert.

2 Kriminalisering vil muligens føre til at miljøer går mer underground, prisene går opp, og MER penger kommer inn i bransjen.... MER lukurativt å selge steroider og MER penger til de "kriminelle" selgerne...

3 Jeg ser problemet i idretten... men HVA GALT gjør bolerne i samfunnet ellers?? Er de ikke en uglesett og relativt utstøtt rase? Misunnelige jantenordmenn ser jo ned på store folk som får til å bygge kropp... mener de er patetiske og impotente.. what

Jeg vil heller se at vi greier å håndtere de kriminelle vi allerede har... våre voldtektsmenn, bedragere, voldsmenn, fyllesvin, vanekriminelle, tyver, drapsmenn og hvitsnippforbrytere, før vi finner opp et problem som ikke eksisterer.

idag går tyver og voldsmenn fritt omkring i soningskø...

 Bow Bow  Honnør for den, skulle gitt deg to også hvis det gikk ann  2thumbsup
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget RONNY S7

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 482

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #23 : 29. mai 2006, 10:20 »
AAS og Alkohol(ikke minst) skaper vold og annen kriminalitet i samfunnet så hadde vært helt greit for meg om de kriminaliserte begge deler.
1.70 og 84-86kg. Armer=44cm

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #24 : 29. mai 2006, 10:36 »
AAS skaper vold og annen kriminalitet? Vil du utdype litt mer.
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #25 : 29. mai 2006, 10:42 »
AAS og Alkohol(ikke minst) skaper vold og annen kriminalitet i samfunnet så hadde vært helt greit for meg om de kriminaliserte begge deler.

Hvis du tenker litt lengre enn din egen nese så kunne det jo vert at du hadde forstått at kriminalisering av AAS og Alkohol IKKE hadde ført til mindre kriminalitet. Hadde jo blitt helt Chigago...
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget RONNY S7

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 482

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #26 : 29. mai 2006, 10:44 »
Kjenner flere som sitter inne pga vold osv der de har vært misbrukere av AAS i lengere tid,er vell en almenn kjent sak. Hvor mange av torpedoene i norge har aldri rørt AAS?
1.70 og 84-86kg. Armer=44cm

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #27 : 29. mai 2006, 10:45 »
Har du hørt fortellingen om høna og egget ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget RONNY S7

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 482

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #28 : 29. mai 2006, 10:45 »
Hvis du tenker litt lengre enn din egen nese så kunne det jo vert at du hadde forstått at kriminalisering av AAS og Alkohol IKKE hadde ført til mindre kriminalitet. Hadde jo blitt helt Chigago...

enig,jeg sa for min del!
1.70 og 84-86kg. Armer=44cm

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Burde AAS kriminaliseres?
« #29 : 29. mai 2006, 10:51 »
AAS og Alkohol(ikke minst) skaper vold og annen kriminalitet i samfunnet så hadde vært helt greit for meg om de kriminaliserte begge deler.

Hva førte alkoholforbudet i Norge (som faktisk kom etter en folkeavstemning) til tidlig på 1900-tallet? Oppnådde man noe som helst i positiv retning ved å forby alkohol i USA under depresjonstiden? All empiri tilsier at det hjelper svært lite å innføre slike forbud. Majoriteten av voskne nordmenn nyter alkohol fra tid til annen, og alkohol har vært et naturlig innslag i vår kultur i opptil flere århundrer.

 Et forbud mot alkohol vil derfor skape flere problemer enn det løser, og det er helt irrelevant å argumenter med at "dersom vi hadde oppdaget alkohol i dag, hadde det aldri blitt tillatt". Tradisjonens autoritet er en sterk kraft.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!