Skrevet av Emne: Angående Dietmars mengdetreningsprogram  (Lest 1182 ganger)

Utlogget AgentOrange

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 109
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 109

Angående Dietmars mengdetreningsprogram
« : 12. juli 2006, 23:21 »
Har hatt et par ukers ufrivillig treningsopphold nå, og tenkte jeg skulle starte opp med Dietmars mengdetreningsprogram. Bortsett fra at jeg må rulle meg ut av stoler, og knapt klarte å komme meg inn i bilen etter treningen i dag virker programmet bra. Men jeg har noen spørsmål:

1. Rygghev og magen står sist i programmet. Pleier dere å ta disse øvelsene sist eller først i treningen? Tok disse øvelsene først i oppkjøringsprogrammet, og syntes det fungerte fint. Vanskeligere å droppe magetreningen da! Smiley

Noe av merkingen i programmet er litt vanskelig å skjønne;

2. Utenfor "benkpress uten stopp, smalt grep", står det "føttene på benken". Gjelder dette benkpressen, eller skråbenken som det står rett under?

3. Så har vi "knebøy nakke med stopp". Utenfor her står det med rødt "på kloss, bredt stand". Gjelder dette for både onsdag og fredagsøkten?

4. Så har vi dette tri-settet da. Har skjønt opplegget her, men kan ikke si at jeg trives med å legge beslag på såpass mange "apparater" samtidig. Men hva gjør "markløft på kloss" midt inne i trisettet? Den skal vel tas etterpå?

5. Og hvor høy bør den klossen til "markløft på kloss" være.

6. Og så kommer vi til "Good mornings" og "Stiffleggmarkløft fra heng". I programmet står bare "Good mornings" på mandag, begge to på onsdag og bare "stiffleggmarkløft fra heng" på fredag. Men i forklaringen står det at nybegynnere og unge utøvere skal ta "Stiffleggmarkløft fra heng", mens "Good mornings" er for viderekommene løftere. Skal en da velge en av disse øvelsene og ta den hver økt, eller?

Syntes kanskje det ble litt mye belastning på nedre delen av ryggen med markløft fra kloss, good mornings, stifflegmarkløft og rygghev med vekt i samme økten!  what

7. Er det noen andre som synes det blir litt lite trening for øvre del av ryggen med bare 3 sett "nedtrekk foran, smalt grep" i uken?

Dersom noen av dere guruer der ute vil ta dere tid til å svare, så er jeg takknemlig.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Angående Dietmars mengdetreningsprogram
« #1 : 12. juli 2006, 23:37 »
1. Dette avgjør du selv, men om du synes det er lettere å følge programmet ved å gjøre det først er saken klar. Dessuten bruker mange disse to øvelsene som oppvarming før De tre store.

2. 'Føttene på benk' er for smalbenk.

3. Nakkebøy med stopp på kloss onsdag, vanlig nakkebøy på fredag.

4. Trisettet er benkpress + biceps + stangroing.

5. Så høy som du vil, men ikke høyere enn at du får løftet med god teknikk.

6. Dersom du trener god morgen trenes denne mandag og onsdag, dersom du velger strake ML fra heng trenes denne onsdag og fredag.

7. Dra markløft med skikkelig teknikk, du, så skal du alltids få trent øvre del av rygg ganske bra. Stangroing er jo også effektivt, og her kan du f.eks. "treffe" øvre rygg bra ved å bøye deg så nærme 90 grader som mulig. I tillegg kan du variere mellom å dra stangen mot brystet og mot magen.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Rimstad

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

SV: Angående Dietmars mengdetreningsprogram
« #2 : 13. juli 2006, 00:22 »
Når jeg kjører trisett, beslaglegger jeg bare knebøyracken, det går greit å kjøre benk, biceps og stangroing på den.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!