Skrevet av Emne: Doping i sykkelsporten...  (Lest 7182 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Doping i sykkelsporten...
« #15 : 03. juni 2006, 23:32 »
Han ble visst satt under press fra høyere hold i NIF, på at ting var litt vel tydelig.. han ble sterkt anmodet om å legge opp litt før han selv egentlig ville, og engasjerte seg fra da av sterkt i WADA... Det var ETTER at han hjalp kjæresten sin med å dope seg..... Kjekt å være lege av og til..

Atter engang, REN og skjær synsing fra min side...

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Doping i sykkelsporten...
« #16 : 03. juni 2006, 23:35 »
Det finnes mange faktorer, mannen er ein kuk enkelt og greit,  tidligare var han ein dopa kuk.
Fordi om du ikke liker Koss,betyr ikke det at han er dopet?eller hva  what
Du kritiserer en moderator i en annen tråd her om uvitenhet,men her trår du meget tøft uti det selv...
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

SV: Doping i sykkelsporten...
« #17 : 03. juni 2006, 23:41 »
Mr. Benkpress skrev: Det finnes mange faktorer, mannen er ein kuk enkelt og greit, tidligare var han ein dopa kuk.

Hissigproppens sure oppstøt og fantasier om kuk og doping etc. tyder på en noe forsinket forbrenning av nærings- og/eller nytelsesmidler inntatt tidligere på kvelden. Prognosene er imidlertid relativt gode. Det anbefales derfor å vente med nye innlegg til normal tankevirksomhet er gjenopprettet.

Vennlig hilsen
Nero

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Doping i sykkelsporten...
« #18 : 03. juni 2006, 23:57 »
Punkt 1. Han er ein løgner.

I tiden rundt Grimseth og Ånes sakene, var det ein kosttilskuddsdebat der han forklarte sitt negative syn på kosttilskudd, g at han ikkje ein gang tok vitamintpiller, for han såg på dette som på grensa til doping.  Dei som trente på tis, kan bekrefte at han satt å styrta i seg shaker etter trening, han var og blandt dei første som testa ut kreatin i norge, og stilte villig opp på reklamer for kreatin, noko eg synes er merkelig om han også den gangen skulle ha ein slik restreksiv holdning til doping og kosttillskud, isåfall meinte han då at doping var greit, om man tar i betraktning hans seinare uttalelser.


Punkt 2. Milijøet rundt han
I tida rundt 94 var han sammen med ein kvinnlig kroppsbygger, han trente då til tider på Haralds gym, etter som eg har hørt. Uten at dette nødvendigvis skulle bety at han var dopa, då det sikkert finnes folk på Haralds som er reine Grin

litt seinare, så vart dama hans som var blandt verdens beste svømmere (ikkje kroppsbyggerdama, om ikkje den beste, vart tatt for dopingmissbruk imens dei var sammen.

Med så klare holdninger han tilsynelatende viser, synes eg det er litt rart at han befatter seg med eit slikt milijø. Det er jo nesten som om ein Jøde skulle gått på nynasist fester for hygge seg.

Punkt 3. Den enorme formtoppen mot OL 94


Punkt 4. Eg har blitt fortalt dette også av andre som har tette bånd til støtteapperatet rundt koss.

Eg er overbevist at dette er tilfelle.  
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Doping i sykkelsporten...
« #19 : 04. juni 2006, 00:04 »
Surfa litt mens jeg venter på nye innlegg på tf... kom over denne

http://www.nettavisen.no/sport/sykling/article652969.ece
Publisert for en 4 timer siden...  Kardio
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Doping i sykkelsporten...
« #20 : 04. juni 2006, 00:10 »
Mr. Benkpress skrev: Det finnes mange faktorer, mannen er ein kuk enkelt og greit, tidligare var han ein dopa kuk.

Hissigproppens sure oppstøt og fantasier om kuk og doping etc. tyder på en noe forsinket forbrenning av nærings- og/eller nytelsesmidler inntatt tidligere på kvelden. Prognosene er imidlertid relativt gode. Det anbefales derfor å vente med nye innlegg til normal tankevirksomhet er gjenopprettet.

Vennlig hilsen
Nero


Prognosene er nok dårligere enn som så, Hissig er eg pga. lite kjærlighet i oppveksten. Tankevirksomheten er lav grunna arv. Når det kan tillegges at eg er edru, så ser eg kansje at eg har eit problem, eg kan jo og tillegge at eg eg er 27 år, difor er det små muligheter for store endringer i personlighet.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

SV: Doping i sykkelsporten...
« #21 : 04. juni 2006, 00:29 »
Mr. Benkpress opplyser i sine to første punkter at Koss har prøvd kreatin og trent på treningsstudio sammen med kjæresten sin. Enkelte vil trolig mene at dette er betydningsfulle indisier på at Koss har urent mel i posen - bare spør et tilfeldig utvalg av mødre rundt om i dette langstrakte land. Enkelte andre derimot, vil nok med god rett si at Mr. Benkpress burde legge seg og få en god natts søvn.

Vennlig hilsen
Nero   

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Doping i sykkelsporten...
« #22 : 04. juni 2006, 00:42 »
Mr. Benkpress opplyser i sine to første punkter at Koss har prøvd kreatin og trent på treningsstudio sammen med kjæresten sin. Enkelte vil trolig mene at dette er betydningsfulle indisier på at Koss har urent mel i posen - bare spør et tilfeldig utvalg av mødre rundt om i dette langstrakte land. Enkelte andre derimot, vil nok med god rett si at Mr. Benkpress burde legge seg og få en god natts søvn.

Vennlig hilsen
Nero   


Er ikkje kreatin doping?


Eg synest ellers at det er ganske morosamt at "folk" ikkje trur at Koss er dopa fordi han er ein slik fin fyr som hjelper folk i den 3. verden, i tillegg til å være ein slik motstander av doping som han er no.

Dette bør jo Armstrong også sett i gang med, da vil nok misstankene til han dø ut. 
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
SV: Doping i sykkelsporten...
« #23 : 04. juni 2006, 16:06 »
Tror de fleste som er overbevist om hvor rene idrettsutøvere på toppnivå er, burde møte enkelte av disse. De vil da i mange tilfelle bli overrasket over å se at de som i media fremstilles som hellige anti-doping ambassadører og voktere av alt som er godt, i virkeligheten er egoistiske, selvsentrerte drittsekker som er villige til å gå over lik for rekorder og pokaler (faktisk også ofre sitt eget liv og ettermæle, iflg undersøkelse utført av IAAF).

Mange eliteutøvere har rett og slett en skrue løs, de skyr ingen midler når det gjelder å nå sine mål. De er villige til hva som helst, det å sette ett stikk er milevis under barrieren hos flere.

Det er også noe å tenke på at dopingkontrollører blir/har blitt bestukket, og positive prøver dekket over av menn i dress med store finansielle interesser.

Sport er penger. Der det er penger er det "juks" i alle former, inkludert doping. Matforgitning, transport/bagasje-sabotasje, timeranlegg/utstyrs-triksing osv, alt utnyttes i større eller mindre grad.

Til de som ser ting litt svart/hvitt: ja, jeg vet det finnes mange normale, jordnære toppidrettsutøvere.
question everything

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Doping i sykkelsporten...
« #24 : 04. juni 2006, 16:08 »
Koss var dopa, så å bruke han navn sammen med rui og randen er på grensa til skandale..

Pr. definisjon var Koss like dopa som de to andre du nevner - de er ikke tatt noen gang noen av de 3. I det norske folk så er det ikke så mange styrkeløftere som går fri heller, dersom en skal stole på alt av rykter som går. Synd, men sant.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Doping i sykkelsporten...
« #25 : 04. juni 2006, 17:06 »
Tror de fleste som er overbevist om hvor rene idrettsutøvere på toppnivå er, burde møte enkelte av disse. De vil da i mange tilfelle bli overrasket over å se at de som i media fremstilles som hellige anti-doping ambassadører og voktere av alt som er godt, i virkeligheten er egoistiske, selvsentrerte drittsekker som er villige til å gå over lik for rekorder og pokaler (faktisk også ofre sitt eget liv og ettermæle, iflg undersøkelse utført av IAAF).

Mange eliteutøvere har rett og slett en skrue løs, de skyr ingen midler når det gjelder å nå sine mål. De er villige til hva som helst, det å sette ett stikk er milevis under barrieren hos flere.

Det er også noe å tenke på at dopingkontrollører blir/har blitt bestukket, og positive prøver dekket over av menn i dress med store finansielle interesser.

Sport er penger. Der det er penger er det "juks" i alle former, inkludert doping. Matforgitning, transport/bagasje-sabotasje, timeranlegg/utstyrs-triksing osv, alt utnyttes i større eller mindre grad.

Til de som ser ting litt svart/hvitt: ja, jeg vet det finnes mange normale, jordnære toppidrettsutøvere.
Det hadde vært greit med litt dokumentasjon for noen av disse påstandene.. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Doping i sykkelsporten...
« #26 : 01. juli 2006, 23:08 »
Punkt 1. Han er ein løgner.

I tiden rundt Grimseth og Ånes sakene, var det ein kosttilskuddsdebat der han forklarte sitt negative syn på kosttilskudd, g at han ikkje ein gang tok vitamintpiller, for han såg på dette som på grensa til doping.  Dei som trente på tis, kan bekrefte at han satt å styrta i seg shaker etter trening, han var og blandt dei første som testa ut kreatin i norge, og stilte villig opp på reklamer for kreatin, noko eg synes er merkelig om han også den gangen skulle ha ein slik restreksiv holdning til doping og kosttillskud, isåfall meinte han då at doping var greit, om man tar i betraktning hans seinare uttalelser.


Punkt 2. Milijøet rundt han
I tida rundt 94 var han sammen med ein kvinnlig kroppsbygger, han trente då til tider på Haralds gym, etter som eg har hørt. Uten at dette nødvendigvis skulle bety at han var dopa, då det sikkert finnes folk på Haralds som er reine Grin

litt seinare, så vart dama hans som var blandt verdens beste svømmere (ikkje kroppsbyggerdama, om ikkje den beste, vart tatt for dopingmissbruk imens dei var sammen.

Med så klare holdninger han tilsynelatende viser, synes eg det er litt rart at han befatter seg med eit slikt milijø. Det er jo nesten som om ein Jøde skulle gått på nynasist fester for hygge seg.

Punkt 3. Den enorme formtoppen mot OL 94


Punkt 4. Eg har blitt fortalt dette også av andre som har tette bånd til støtteapperatet rundt koss.

Eg er overbevist at dette er tilfelle. 


Ikke mange håndfaste bevis på dopinganklagene som blir rettet mot Koss her. Det å gå fra å ikke like kosttilskudd til bruk som følge av kunnskap tror jeg det er flere enn Koss som har klart!

Pioner innen kosttilskudd (kreatin) og trening på Haralds vil kanskje for mange danne grunnlag for ugler i mosen, men hos andre blir dette bare søkt. Det at man har hørt av noen at "han og hun doper seg", har jeg lært på mine usle 23 år er informasjon man med glede kan ta rennafart og drite langt i. Hvor mange styrkeløftere, strongmen, bodybuildere etc, jeg har hørt "må dope seg" er overveldende. Skulle jeg fulgt disse ryktene hadde jeg gitt opp all integritet og mest sannsynlig vært 15 kg større, med en del bivirkninger på nakken (bokstavelig talt i følge mange nybegynnere på forumet Smiley). Det hadde sannslynligvis vært naivt av meg å tro at mange av disse ikke doper seg, noe jeg heller ikke tror. MEN, jeg drar ikke slutninger om dopingbruk før det er bevist. Det jeg har fått med meg er at det foregår doping i ALLE idretter. Inkludert styrkeløft. Ja det testes mye i den sporten. Det gjør det i sykling også. Favoritter i begge idrettene har blitt tatt for dopingbruk i begge idrettene i senere tid. (Uten at jeg skal blusse opp i en sak som for mange ligger død). Få i stykreløft, men det eksisterer der likevel. Å tro noe annet er naivt og lite overveid. MEN, de som konkurrerer som blir bevist rene på tester, la nå de være rene da! I likhet med Koss hvor det ikke ble bevist noen ting. La nå ikke han bli dømt i ettertid grunnet kreatinbruk...

Nei jeg får ta dette tilbake til trådstarters poeng. Sykkelsporten har fått et så kraftig slag i trynet at ALLE syklistene gjenværende i Touren vil bli mistenkeliggjort i denne sammenheng. Og ikke uten grunn. At det kan gå så langt i en av verdens største sporter er meg forbi. Da er det garantert noe galt med hele systemet, inkudert støtteapparatet. UAVHENGIG AV NASJON. Når pengene blir brukt til doping på bekostning av transportmidler og andre grunnleggende faktorer, er noe riv ruskende galt.

Derfor spør man seg selv, KOMMER DET EN TID DA MAN GIR BLANKE I DOPING, ETTERSOM ALLE GJØR DET OG "DET Å TA ALLE" BLIR UMULIG? Og hvilken sport blir i såfall først ute? Noen idretter er nok allerede ute å kjøre i denne sammenheng. Kan man derfor bruke disse sportene for å stanse det i andre idretter? Kan man se på skadevirkninger?

Jeg kjenner flerei miljøer knyttet opp mot idretter profilert på dette forumet. En venninne av meg var sammen med en kar som konkurrerer i en av disse idrettene. Jeg spurte hun, skal XX konkurrere snart? Hun svarte at det gikk ikke nå, han hadde ikke råd. Jeg syntes dette virket rart da det ikke koster allverden å melde seg på. Skjønte raskt at det ikke var innmeldingsavgiften hun pratet om. (Dette til ettertanke).
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Doping i sykkelsporten...
« #27 : 02. juli 2006, 00:37 »
Doping har aldri vært noe tema for meg...

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/tourdefrance/article1374168.ece

Thor har hatt en gradvis progresjon som sykkelrytter. Vi har optimalisert hele tiden. Det er når noen plutselig oppnår gode resultater, man kan begynne å lure. Hvis vi hadde måttet bruke juks for å oppnå dette, ville vi sluttet forlengst, sier Kvålsvoll.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Doping i sykkelsporten...
« #28 : 02. juli 2006, 00:44 »
Ved bruk av hgh så vil man jo ha gradvis progresjon... Og han får jo mye lettere motstand i år siden han var en av de heldige som ikke ble tatt. Veldig bra fremgang på Thor i det siste, regner med han tar den grønne trøya i år og gjør det bra mot den gule også  Wink
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Doping i sykkelsporten...
« #29 : 02. juli 2006, 10:42 »
1 Intet proff sykkellag vil dope bare kapteinen. Hvordan skal hjelperytterne være på nivå og ha mulighet til å følge og hjelpe? De har nok penger til å dope hele laget.

2 Det internasjonale Sykkelforbundet er det eneste særforbundet som varsler de utøverne som skal testes, PÅ FORHÅND! Hvorfor?

3 Aktuell doping for en syklist er; EPO, Vekst, Insulin og IGF1. 3 av disse er vanskelige å spore. I tillegg kommer god gammeldags bloddoping etter finsk modell.

4 Ved doping over flere år vil utøveren likevel ha jevn progresjon i tillegg. Doping utelukker ikke fremgang, tvert imot.

5 Innen semiproff-syklingen er det slikt et press og slike kostnader på dopingbehovet, at enkelte av utøverne ikke har råd til skikkelig transport og opphold mellom konkurransene. (2håndsinfo) Proffene er bedre enn semiproffene... Go figure....

6 Når det gjelder Koss. Han var legestudent og lege under sin aktive karriære. Aktuelle preparater for en skøyteløper er/var vekst og insulin. På den tiden var ikke vekst mulig å teste for. og selv når det ble mulig, så er ikke den testmetoden særlig brukt grunnet høy kostnad. Uten å kunne avsløre kilde, så tør jeg vedde en årslønn på a) Koss var dopet  og b) Vekst var 1 av tingene han brukte opp mot konkurranser, og Insulin under mesterskapene.

(Mener ikke å sverte Koss, men kan være greit å teste naiviteten og ytringsfriheten)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!