Skrevet av Emne: Doping i sykkelsporten...  (Lest 7181 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Doping i sykkelsporten...
« #31 : 02. juli 2006, 16:04 »
1 Intet proff sykkellag vil dope bare kapteinen. Hvordan skal hjelperytterne være på nivå og ha mulighet til å følge og hjelpe? De har nok penger til å dope hele laget.

2 Det internasjonale Sykkelforbundet er det eneste særforbundet som varsler de utøverne som skal testes, PÅ FORHÅND! Hvorfor?

3 Aktuell doping for en syklist er; EPO, Vekst, Insulin og IGF1. 3 av disse er vanskelige å spore. I tillegg kommer god gammeldags bloddoping etter finsk modell.

4 Ved doping over flere år vil utøveren likevel ha jevn progresjon i tillegg. Doping utelukker ikke fremgang, tvert imot.

5 Innen semiproff-syklingen er det slikt et press og slike kostnader på dopingbehovet, at enkelte av utøverne ikke har råd til skikkelig transport og opphold mellom konkurransene. (2håndsinfo) Proffene er bedre enn semiproffene... Go figure....

6 Når det gjelder Koss. Han var legestudent og lege under sin aktive karriære. Aktuelle preparater for en skøyteløper er/var vekst og insulin. På den tiden var ikke vekst mulig å teste for. og selv når det ble mulig, så er ikke den testmetoden særlig brukt grunnet høy kostnad. Uten å kunne avsløre kilde, så tør jeg vedde en årslønn på a) Koss var dopet  og b) Vekst var 1 av tingene han brukte opp mot konkurranser, og Insulin under mesterskapene.

(Mener ikke å sverte Koss, men kan være greit å teste naiviteten og ytringsfriheten)

Pkt 2 her er for meg idioti. Om dette stemmer har sporten lite troverdighet uansett nivå.

Pkt 4 får du honnør for, det er så sant så sant.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Doping i sykkelsporten...
« #32 : 03. juli 2006, 10:21 »
Prøver meg i denne tråden, dette lurer jeg virkelig på:

-Er det bare meg, eller er det en overvekt av syd-europeere som driver med doping i sykkelsporten (i hvert fall de som blir tatt)?

Om jeg ikke husker feil, er det ikke bare i år at det er en overvekt av våre sydlandske venner som ryker til. Rytterne fra de samme landene var jo heller ikke akkurat overlykkelig over at det ble innført hjelm-påbud i rittene (eller husker jeg feil igjen?)

-Hva skyldes dette?
-Er de generelt dummere enn andre?
-At sykling i opptil 100 km/h på løvtynne dekk på overopphetet asfalt (=olje som pilper opp til overflaten bl.a) burde automatisk føre til at hjernen tenker: "Her må jeg beskyttes", er for meg en selvfølge.
-Er de så blendet av å oppnå suksess, at de driter loddrett i hvordan de får det?
-Kan de dopede rytterne med hånden på hjertet si til seg selv: Dette fortjente jeg, selv om jeg jukset, da de slo de rene?

Noen har nevnt for meg at det hersker en slags "macho-kultur" innenfor sykkelsporten i disse landene. Da lurer jeg bare på:

-Er det macho at hjernemassen ligger strødd utover et større område på asfalten?
-Er det macho å jukse når man ikke er god nok?

 what


Utlogget Rørosingen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

SV: Doping i sykkelsporten...
« #33 : 03. juli 2006, 10:29 »
1 Intet proff sykkellag vil dope bare kapteinen. Hvordan skal hjelperytterne være på nivå og ha mulighet til å følge og hjelpe? De har nok penger til å dope hele laget.

Hvis det er profflagenes ledelse som står bak dopingen, noe det tyder på, så er det rart at ikke hele lag med samtlige utøvere er involvert. At noen av utøverne i et profflag tar avstand fra doping er logisk, men det må isåfall føre til at de har et system som kartlegger utøvernes moral mht dopingetikk. Det høres ikke særlig vanntett ut siden de som har en annen moral vil kunne lekke opplysninger hvis han får mistanke mot sine lagkamerater. Hvis Credit Agricole-ryttere skulle blitt tatt, så ville det vært nesten vært et personlig angrep på Thor Hushovd der han kunne kommet i et forklaringsproblem hvis lojalitet er forseglet med en underskrift i en kontrakt.
Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!