Skrevet av Emne: treningsmuligheter for en som er inne til førstegangstjenesten?  (Lest 2120 ganger)

Utlogget Slettet12345

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 37

hei,

jeg har vert inne til førstegangstjenesten i en måned nå, jeg har en time fysisk fostring etter frokost, i tilegg en del push-ups og ferdigstilling, men noe mer er det ikke. Jeg har tenkt å få trent litt dette året, er ikke alltid så god tid til å spise, så kroppsbyggning er vel egentlig utelukket, men jeg ønsker å bli mest mulig markert, få tfrem six packen og litt sånn snacks...

de har treningsrom som er helt ok, har tenkt å bruke 3-4 i uken på styrketrening, litt jogging i helgen.

noen som har tips til trenings, kosthold, har vert inne til førstegangstjenesten selv og har noen tips.

vet at det er mangen poster om dette, men jeg sitter på en begrenset militær nettcafè og har ikke så mye tid.

på forhånd takk for hjelp...

Utlogget Spea

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

Hei.

Det hadde hjulpet mye om du fortalte hvor mye fritid du har - da er det lettere å se an hva du trenger å trene, og hvor ofte du får gjort det.
Det er litt forskjell på en soldat som jeger og stab, for eksempel.

Men uansett.

Timen med fyfo etter frokost - er dette egentrening?
Min erfaring er at det felles opplegget for trening i Forsvaret er heller dårlig.
Det tar ikke hensyn til individualitet, og dermed må man basere seg fullt og helt på egentrening - hvis du ønsker å trene målrettet styrke, for eksempel.

For å bli markert må du få ned fettprosent - og da er jo løping glimrende - noe du aldri får nok av i militæret.  Wink
Utnytt løpe-mulighetene, løp alt du har helse til...
Altså anbefaler jeg å løpe oftere enn litt i helgen

Hmm, mye jeg holder på å skrive ned her, men må nesten ha svar på spørsmålene mine først.
Hva slags tjeneste du har - hvor hardt det er fysisk, osv.
Liten vits i å sammenligne med min egen periode i Forsvaret, hvis det er veldig ulikt.


Kommer tilbake med svar om du er interessert, med andre ord.

Utlogget Jeppo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Kunne du ha gitt noen tips til meg også?

Har havnet i Stab og har derfor jæævlig god tid til trening.

Har et greit treningsstudio og gode joggemuligheter.
Har FYFO 3 ganger i uka, veldig varierende i intensitet men vi har ganske sprekt befal som til nå har lagt opp et ganske stramt løp. Fyfo er på man morgen, tir morgen og fre ettermiddag. Er jo kun 3 måltider her og 2 av disse består stort sett av brødmat. smører ofte kveldsmat som også er brødmat. Perm og hjemreise hver helg stort sett men har gode muligheter til både jogg og pump også der.

En annen ting er at jeg fant ut at jeg har gått ned noe sinnsykt på flere øvelser. En stund siden jeg har trent nemlig, vært gjennom aspiranten på Rena bl.a. og den har kanskje tæra litt? Noen tips for å komme back in shape?

Har litt grunnlag fra 2år i studio og et aktivt liv.;;--;;

på forhånd takk for tips ._.

Utlogget Spea

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

Jeppo, var det meg du ville ha tips fra?
Sorry - har ikke vært så mye her inne.



Leste innlegget ditt, men litt usikker på hva du egentlig vil ha tips om..? :unsure:

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!