Skrevet av Emne: blå/brun/lilla flekk på biceps?? hvorfor kommer dette?  (Lest 2751 ganger)

Utlogget lazerlarz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

heisann.  Smiley

kan noen svare meg på hvorfor jeg får en flekk på innsida(nermest kroppen) av biceps? venstre arma generelt, men nå også en liten en på høyre. får det etter jeg har løftet tungt.

som nå, holder på med biceps med curlstang? den sitte øvelsen, med rett rygg og har bøyde stanga foran deg.

er ikke det at jeg ikke har gjort det før.. bare lurer på hvorfor jeg får denne flekken. den er litt småvondt å klemme på, men kjenner nesten ingenting.
går over hvis jeg ikke traner så hardt.

noen jeg har snakket med sier jeg sannsynligvis har sprengt et blodkar. men på høyre arm har jeg også fått en liten flekk... hva er dette??

har det noe og si at jeg har gått på kreatin en stund? har fått strekkmerker mellom brystet og skuldra. nesten armhula sånn.(men bare en strek Huh) tror det er pga pek-dek.


hadde værdt greit med noen glupe svar, så jeg ikke holder på å herpe armene mine what

Utlogget Liz

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 579
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 579

  • Tough aint enough
Ville ikke tro at dette er farlig.Det er helt sikkert bare blodutredelse.Et kar som brister når muskelen kontraheres og skaper spenning og.. litt stort trykk kanskje.. Selv får jeg masse sånt når jeg trener.. og spesielt når jeg trener legghev.. da ser jeg helt herpa ut etterpå :-) Og masse blå merker av alle former og størrelser.. og det kan jo også være noe slikt.. for et blåmerke er jo ikke akkurat behagelig.Men om du er usikker er det jo bare å høre med noen "erfarne" på gymmet eller fagkyndige.Litt vanskelig å gjette eller tro så mye uten å faktisk se det.



heisann. Smiley

kan noen svare meg på hvorfor jeg får en flekk på innsida(nermest kroppen) av biceps? venstre arma generelt, men nå også en liten en på høyre. får det etter jeg har løftet tungt.

som nå, holder på med biceps med curlstang? den sitte øvelsen, med rett rygg og har bøyde stanga foran deg.

er ikke det at jeg ikke har gjort det før.. bare lurer på hvorfor jeg får denne flekken. den er litt småvondt å klemme på, men kjenner nesten ingenting.
går over hvis jeg ikke traner så hardt.

noen jeg har snakket med sier jeg sannsynligvis har sprengt et blodkar. men på høyre arm har jeg også fått en liten flekk... hva er dette??

har det noe og si at jeg har gått på kreatin en stund? har fått strekkmerker mellom brystet og skuldra. nesten armhula sånn.(men bare en strek Huh) tror det er pga pek-dek.


hadde værdt greit med noen glupe svar, så jeg ikke holder på å herpe armene mine what

Høyde: 173 cm
Vekt.. 58-64 kg (off season - 70 kg)

"I never saw a wild thing
sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough
without ever having felt sorry for itself". 
DH Lawrence

Utlogget lazerlarz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

bra bra, det var akkurat det farsan sa også. tror ikke det er noe farlig Cool

trening imra tidlig:) tidlig= våkne midt på dagen, itjnå rush Tongue

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Fikk lignende selv etter en dc biceps økt om fredagen, tok å tøyde ut dc stil, og så spente jeg biceps. hadde enorm pump, og klemte til. kjente et lite stikk inne i armen. har kjent slikt før når jeg har føtt skikkelig trøkk. men  så la jeg merke til at  jeg hadde et svakt blåmerke  på armen seinere på kvelden.  mellom biceps og triceps. 

 jeg lurer på nå er om jeg har fått en fiber sprenging/brist.  Eller om det rett og slett gikk noen blodkar pga. pumpen...  ser ut som det  er  på brachialisen  blå merket sitter på.   Litt ømt å ta på som alle blåmerker, men ingen smerter ved bruk.  ser heller ikke noen bulker eller hakk, tegn på avriving...,

Noen med erfaringer der?
Uansett for sikkerhets skyld legger jeg meg på en to ukers  trenings cruise.....

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Høres ut som helt vanlige strekkmerker, spør du meg...

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

ikke akkurat strekk merker,  på meg ser det ut som noen har gitt meg et slag midt på armen... mulig jeg gikk borti noe på treningen eller  no, men ikke strekkmerke eller slike blod utredelser man kan få på skuldrene hvis man tar tung knebøy eller legghev i maskin.    blåmerket var knapt synlig den første dagen... var tydligere dagen etterpå... litt mørkere og synligere.  ca 1x2cm i størrelse.   

hadde det gjort vondt og sett ut som armen til dorian yates hadde jeg løp til lege lol..

Blir vel noen lette uker på meg nå for sikkerhets skyld.. føler ikke helt for å max DC stil ....

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Jeg tror du hadde kjent det hvis du hadde røket over noen muskelfibre. Kjæresten min har et stort hakk og det kjentes godt når han gjorde det. På den annen side så kan det jo være at det er såpass lite at det ikke kjennes....
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!