Skrevet av Emne: Verdensmester på 10.07...  (Lest 4315 ganger)

Utlogget Halvorsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 349
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 349

  • Tren smart, og husk - trening skal være gøy!
Re:Verdensmester på 10.07...
« #15 : 05. september 2003, 07:51 »
Ganske så engi med jens-mulla der. Skal en løpe under 9 blank så må nok de fysiske forutsetningene endres, ellers så må det til en revulusjon innen  treningsmetoder. Har stor tro på at tidene vil krype nedover, men det kommer til å være få og små skritt nedover. Rekordene på 100m har det jo med å stå en stund.

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Re:Verdensmester på 10.07...
« #16 : 07. oktober 2003, 17:37 »
Jeg personlig har en liten mistanke om at årets dårlige tider kan komme av noe mindre doping enn tidligere.

Denne teorien begrunner jeg med at mange land nok er i ferd med å forstå alvoret omkring doping. Slett ikke alle, men en del. Bare dette kan være med på å gjøre doping vanskelig. I tillegg kommer også den "lille" insatsen WADA gjør.

Et argument som har blitt brukt mot denne terorien tidligere en de enorme summene det dreier seg om. Dette argumentet tror jeg kan brukes også andre veien. Ikke bare er de største konkurransene i vest europa, men det er også der dopingkontrollen er strengest.  Med andre ord tror jeg like gjerne at utøvere som konkurrerer mye kanskje ikke tør å dope seg med dagenst sjanse for å bli tatt.

Jeg må riktignok presisere at jeg tror dette dessverre gjelder kun de store øvelsene med mye penger på spille. Ta f.eks årets verdensmester i slegge. Han har kastet en konk. utenfor hviterussland i hele sesongen 2003. Det var VM.

Nå jeg nå er inne på slegge må jeg jo si at årets VM ikke bare var preget av dårlige resultater. I slegge var tre menn over 80 m. Det har vel knapt skjedd siden de "glade" 80 åra. I fjor kastet 19 stk over 80m  i konk. Årets legnste kast innehas av en japanser ved navn Murofushi, på 189 cm og 96kg (84,86) WR = ca 86,50.

Min teori Smiley

mvh
Hammer
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Andreas Hjelmtveit

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

Re:Verdensmester på 10.07...
« #17 : 08. oktober 2003, 21:58 »
Doping er et problem man aldri vil få helt vekk. Ser ikke bort fra at de som springer på friidrettsbanen om 50år er noen genmanipulerte umenneskelige dyr som kun er alet opp for en spesiell gren! Noe må man ivertfall finne på for å sette nye rekorder! (håper det aldi skjer, men man vet aldri..)

Alle kan vel si seg enig i at det ikke er like underholdende å sitte å se på et friidretts VM hvor ingen av deltakerne er i nærheten av noen verdensrekord, enn å se noen sette verdensrekord, selv om en vet det er med dop!

Man kan jo se på de svakere resultatene som et godt tegn, som skyldes at flere land tar dopingprobleatikken på alvor og man nå ser et "renere" VM..

Utlogget Halvorsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 349
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 349

  • Tren smart, og husk - trening skal være gøy!
Re:Verdensmester på 10.07...
« #18 : 09. oktober 2003, 06:35 »
Men er det noe morsomt å se på folk som bare yter dårligere og dårligere? Nei, og sånn sett kan idretten fort gjøre seg en bjørnetjeneste med veldig aktivit antidoping arbeid. Klart en dopingfri idrettsverden hadde ideologisk sett vært det optimale, men underholdningsverdien risikerer å bli drastisk redusert og til syvende og sist så er det jo underholdning det handler om.

Utlogget adio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 165
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 165

Re:Verdensmester på 10.07...
« #19 : 10. oktober 2003, 00:32 »
tenk dere en verden uten dop........det hadde vært digg det!  alt som telte var treningsvilje!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!