Skrevet av Emne: Karbohydrater  (Lest 2199 ganger)

Utlogget Mr.Pectoralis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Re:Karbohydrater
« #15 : 02. september 2003, 21:56 »
Ok, tenk nå litt! Vi snakker her om en person på 60kg som sikkert har et ønske om å legge på seg muskler/gå opp i vekt. For at han skal få til dette så må han spise mer kalorier enn det han forbruker. En kan ikke bygge mer masse viss alt en spiser går med til energiforbruk. I tiden rett etter trening er kan musklene ta opp dobbelt så mye karbo dobbelt så fort som ellers. Dette må uynyttes. Du må ikke tro at det er så lett å legge på seg fett at hvis en spiser mer karbo en hva glykogenlagrene i de trente musklene klarer å ta opp så vil det lagres som fett. Vi har også et glykogenlager i leveren som karboen kan lagres i. Ikke glem at karbo er kroppens mest anabole næringsemne. Karbo stimulerer også utsondringen av insulin som er veldig muskeloppbyggende. Ja jeg vet at for mye insulin fører til større fettlagring, men viss det ergang om dagen du ikke trenger tenke på dette så er det etter trening. Jeg kan være med på tankegangen din viss man går på deff, og kun skal prøve å bevare den musklemassen man har , men skal man bygge muskler så må man ikke være redd for å ta for mye karbo etter trening. Angry

Nameless

  • Gjest
Re:Karbohydrater
« #16 : 02. september 2003, 23:41 »
Ok, tenk nå litt! Vi snakker her om en person på 60kg som sikkert har et ønske om å legge på seg muskler/gå opp i vekt. For at han skal få til dette så må han spise mer kalorier enn det han forbruker. En kan ikke bygge mer masse viss alt en spiser går med til energiforbruk. I tiden rett etter trening er kan musklene ta opp dobbelt så mye karbo dobbelt så fort som ellers. Dette må uynyttes. Du må ikke tro at det er så lett å legge på seg fett at hvis en spiser mer karbo en hva glykogenlagrene i de trente musklene klarer å ta opp så vil det lagres som fett. Vi har også et glykogenlager i leveren som karboen kan lagres i. Ikke glem at karbo er kroppens mest anabole næringsemne. Karbo stimulerer også utsondringen av insulin som er veldig muskeloppbyggende. Ja jeg vet at for mye insulin fører til større fettlagring, men viss det ergang om dagen du ikke trenger tenke på dette så er det etter trening. Jeg kan være med på tankegangen din viss man går på deff, og kun skal prøve å bevare den musklemassen man har , men skal man bygge muskler så må man ikke være redd for å ta for mye karbo etter trening. Angry

I hans tilfelle så tror jeg ikke han hadde tatt skade av å tatt 1g x kroppsvekta okok, når man er 60kg så har man vanligvis høy forbrenning. Men de aller fleste "ikke-hardcore" har ei rimelig full lever, husker ikke hvor mye den kunne lagre, 1600-2000kcal? noe sånnt, men prøvde kanskje heller å diskutere på generelt grunnlag, og om det var nødvendig med full karbladning. På diett er det en selvfølge man bør være mer obs på det.  Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!