Skrevet av Emne: Hvordan bulke uten å legge på seg unødvendig mye fett?  (Lest 7115 ganger)

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Det letteste syns jeg er å ikke nødvendigvis legge seg på et fast antall kcal, men heller øke utover vedlikeholdsmengden du er på nå. (dersom du ikke går opp i vekt for tiden). Legge til et par spiseskjeer med olje i et par av måltidene kan være en grei start. Dersom man sliter med å gå OPP i vekt kan en kostholdsplan være greit, men det skal ikke være noe problem for de aller fleste av oss.

Du skal ha karbohydrater FØR trening og. Men når man kommer opp i kaloriene etter hvert blir det tilslutt en hel del karbohydrater i løpet av en dag. Karb til frokost er for meg en selvfølge, men slettes ikke for alle. Dersom du har lest loggen til noen av de som driver på med lavkarbdietter/karbsykling vil du se at de spiser karb til frokost (iallefall på ikketreningsdager) og før og etter trening på treningsdager. Karb er livsviktig for meg før trening, for å få den energien i kroppen jeg trenger. Nøkkelen i innlegget mitt var at man ta de fleste karbohydratene etter trening. Utover dette må en bare finne ut hvor mye en trenger, og dersom du er som meg og trenger karb før trening, så ta karb før trening. Dette er vel bevist positivt mtp på proteinsyntesen etter trening og..

Et godt råd dersom du virkelig ikke vil legge på deg for mye fett, er å bruke god tid på å gå opp i vekt. En matplan hvor du slavisk skal innta 3500 kcal hver dag, uavhengig av energiforbruk vil kunne medføre at du spiser mer enn du trenger. Viktig å huske at hver dag er ikke lik. Det er derfor jeg gjør som jeg gjør, jeg teller ikke kalorier, men sørger for å spise måltider som gjør at jeg blir sulten igjen hver 3. time, og som sagt tidligere, dersom man ikke er sulten, ikke spis. Unntaket får være viss man er syk, da matlysten er så dårlig, at jeg pleier å bli bedre dersom jeg spiser doble porsjoner Evil

Jeg har og selv veldig lyst å prøve karbsykling fra høsten av, må bare ta meg tiden til å sette opp et skikkelig opplegg.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Takk igjen for svar Haalvor Smiley

Noen andre som har innspill på hvordan bulke uten å legge på seg mye fett?

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
Takk igjen for svar Haalvor Smiley

Noen andre som har innspill på hvordan deffe uten å legge på seg mye fett?

Deffe uten å legge på seg fett må være noe nytt....

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?