Skrevet av Emne: ZMA-X fra PF  (Lest 26017 ganger)

Utlogget Joe Weider

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: ZMA-X fra PF
« #15 : 14. oktober 2008, 21:31 »
Har tatt ZMA i ca 1 mnd nå og er utrolig positivt overasket når det kommer til søvnkvaliteten. Har tidliger i likehet med trådstarter vært helt avhenging av sterkere sovetabletter og har generelt sovet dårlig etter at jeg endelig klarte å slutte med det. Nå etter at jeg begynte med ZMA er jeg utvilt hver morgen. Når det kommer til effekten på treningen så er det litt vanskelig å si, men jeg har hatt fin fremgang i det siste.

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: ZMA-X fra PF
« #16 : 15. oktober 2008, 17:10 »
En sover kanskje litt bedre, men det er vel også det eneste den gjør med mindre man sliter med kramper i musklene, eller hvis en har fått beskjed av legen at en har for lite magnesium i kroppen. personlig syns jeg at ZMA er et Veldig oppskrytt produkt som overhodet ikke er verdt pengene. Hvis du tror at du har for lite mineraler i kroppen så kan du jo eventuelt bare hive i deg en multivitamin. er over dobbelt så billig Wink

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: ZMA-X fra PF
« #17 : 15. oktober 2008, 22:00 »
Øsnker og tilføye at det er et flertall som ikke trenger ZMA, grunnet at man får zink, magnesium og aminossyrer (b16) i et normalt norsk kosthold.

Er flere studier som viser at ZMA virker for de som ikke har nok av disse mineralene, men de som har normale verdier vil ZMA ikke ha virkning.

Fra en dosering av ZMA får du i deg ca 30 mg sing, 450 mg magnesium og rundt 10 mg B6. Til sammenligning inneholder hvetekli rundt 30 mg sing pr 100g, og det meste av kjøtt havre, nøtter eggeplomme og ost (++) rundt 4-6 mg sing pr 100g. Hvetekli inneholder også mye magnesium ( ca 500 mg pr 100g) og alt av proteinpulver, havre hvete, nøtter sjokolade (++) også fra 100 mg g pr. 100 og oppover. vitamin b6 finnes også i ra mengde i de fleste vegatabilske og animalske vatvarer.

Selv forbruket av mineraler og vitaminer øker under styrketrening vil jeg tro de fleste med et relativt godt kosthold vil ha nok av disse!

De aller fleste tar tilskuddet mest for sikkerhetsskyld slik at de er sikkre på at de har nok. Dette kan jo også kalles å drite ut penger:p men forstår de godt, har selv gjort det. Men jeg anbefaler på det sterkeste og dra til en lege og få sjekket verdiene i kroppen, om du f.eks har nok jern osv..


Sliter du med kramper, søvnmangel, sløvhet, langrestitusjonstid så kan det hende ZMA er svaret:)


Utlogget Martin123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

Sv: ZMA-X fra PF
« #18 : 28. februar 2009, 17:34 »
du får ingen bivirkninger hverken på eller av  Wink

Får kviser av ZMA-X fra PF jeg (eneste ZMA jeg har gått på though) - men likevell. Kanskje jeg er enesten i verden, men jeg merka at kvisene kom veeeldig lett når jeg gikk på zma, og at de forsvant like lett når jeg slutta

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Sv: ZMA-X fra PF
« #19 : 05. januar 2010, 11:41 »
Det er en stund siden noen sa noe i denne posten, men jeg kom bare over den når jeg leste nedover listen av tråder her.

Det jeg vil si er at det er faktisk enkelte bivirkninger av ZMA tilskudd. Jeg har gått på ZMA tilskudd fra både TN og PF, og begge har gitt meg samme bivirkningen. Jeg vet om folk som har sluppet unna dette, men andre igjen som har opplevd det samme som meg.

ZMA er et veldig bra tilskudd hvis du er ute etter å øke metabolismen i kroppen din ved å øke testosteronnivået. Som alle vet så vil dette gi et bedre grunnlag for å bygge muskler i og med at testosteron er det som gjør menn til menn Smiley Uansett... det som også kan skje ved å øke testosteronnivået i kroppen er at man kan få kviser av det. Da snakker jeg ikke om slike kviser man hadde i fjeset når man var 14. Disse kvisene oppstår som oftest på ryggen og andre plasser på overkroppen og minner veldig om de kvisene man ser at "bolere" (folk som bruker anabole steorider) har. De er store, rødlige/lilla, men har ikke slik gusje inni seg. Dog så er de så pass store at de kjennes og syns veldig godt og kan etterlate store arr i huden som ikke ser så veldig bra ut hvis man har solt seg. Bare tenk deg masse hvite streker og prikker/felt på ryggen når resten av kroppen er brun. I tillegg har de en tedens å begynne å blø helt tilfeldig, så hvis du går med en lys t-skjorte eller noe sånt så kan du oppleve at folk plutselig spør "Hvorfor har du en stor blodflekk på skjorta de?" og dette er ikke veldig kjekt. Det kan også gjøre vondt når du ligger å presser i benken i og med at du blig liggendo oppå de og skvise dem mellom deg og benken. Dette kan igjen føre til at det går betenelse i de og da har du det gående med arr og alt annet jævlig du ikke har lyst til å oppleve.

Så hvis du har hatt problemer med kviser eller uren hud tidligere, eller har det nå. Og syns dette er veldig fælt fordi du føler deg stygg eller noe. Da ikke av usunn kost, men bare rent genetisk så bør du tenke deg om en gang eller to før du begynner å bruke dette produktet.

Jeg vil gi produktet 7,5/10 fordi det er så utrolig bra når det kommer til bygging og restitusjon, men minus fordi det har gitt meg problemer med huden.

Dette er ikke fake, dere kan sikkert finne andre poster om dette rundt om på nettet ved hjelp av google. Jeg tenke bare at jeg skulle nevne det i og med at det er min erfaring.

Jeg vil heller ikke snakke nedlatende om noen produsenter eller noe, for dette gjelder sikkert alle ZMA tilskudd i og med at de inneholder det samme hele gjengen. Så dette er bare en avhandling om ZMA generelt i mine øyne.


-Cocho
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: ZMA-X fra PF
« #20 : 22. februar 2010, 13:12 »
Dere vet at zink og magnesium tilskudd er billigere (mye mye mye billigere) og funker like bra?

Ingredienser å se etter i sink tilskuddet:

sinksitrat og sinkaminosyrechelat. Jeg kjøper på sunkost

Ingredienser å se etter i magnesium tilskuddet:

Magnesiumnitrat og magnesiumoksid, gir best opptak. Kjøpt på sunkost!

Her får du mer av de aktive stoffene, i tillegg koster det 400 kg for 100 tabletter i hver boks! Altså billigere, bedre kvalitet og mer kvantum! What is there not to gain?

ZMA er bare overpriset, kjøp seperate ingredienser - det er tross alt bare sink magnesium og vitamin b6 ikke noe hokuspokus grabbar!

Ha en sprek uke! *knuse ZMA*  >Cheesy

Utlogget metalhead

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Sv: ZMA-X fra PF
« #21 : 24. februar 2010, 22:59 »
Ingredienser å se etter i sink tilskuddet:

sinksitrat og sinkaminosyrechelat. Jeg kjøper på sunkost

Ingredienser å se etter i magnesium tilskuddet:

Magnesiumnitrat og magnesiumoksid, gir best opptak. Kjøpt på sunkost!
Feil, det gir dårligst opptak. http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94131.0


Her får du mer av de aktive stoffene, i tillegg koster det 400 kg for 100 tabletter i hver boks! Altså billigere, bedre kvalitet og mer kvantum! What is there not to gain?
Hvordan får du dette til å bli billigere?

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: ZMA-X fra PF
« #22 : 24. februar 2010, 23:02 »
Feil, det gir dårligst opptak. http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94131.0Hvordan får du dette til å bli billigere?

Chelaterte mineraler taes lettere opp i kroppen.

Og 400 kr for 100 doser istedet for 300 kr for 30 doser? hallo? fleste zma tilskudd koster mellom 200-400 kr for månedsdoser.

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: ZMA-X fra PF
« #23 : 25. februar 2010, 08:29 »
Bluebearworkout
300 for 30 dagsdoser, hvilke dagsdoser er det du opererer med da ?
Og  er du nå helt sikker på påstanden din rundt magnesiumoksid og opptak ?

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: ZMA-X fra PF
« #24 : 25. februar 2010, 09:57 »
Bluebearworkout
300 for 30 dagsdoser, hvilke dagsdoser er det du opererer med da ?
Og  er du nå helt sikker på påstanden din rundt magnesiumoksid og opptak ?

Magnesiumoksid i seg selv taes dårligere opp, men om du hadde lest så skrev jeg også magnesiumsitrat som er tilsatt for å gi et best mulig opptak! Smiley

Så beklager hvis dere misforstå, og ja - magnesiumoksid i seg selv er dårlig, men tilsatt magnesiumsitrat så gir det godt opptak.

Ang. prisene:

https://www.tn.no/butikk/produkt/zma

90 tabletter à 3 stk daglig ca 300 kr.

Fra PF (merk at der er magnesiumoksid uten sitrat)

45 dagsdoser:

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/loginVnet.aspx?
ReturnUrl=/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx%3fplid%3d3386&plid=3386

Her er den billigste jeg fant, som var svært billig, men merk magnesiumoksid (dog med hjelpestoffer)

http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/4

500 kapsler til 250 kr ca 250 dager

Så ZMA trenger ikke være billig, men hos de store aktørene så er det ganske dyrt. Da er det kjekt at vi på treningsforum gir tips til billigere og evt bedre tilskudd med samme effekt istedet for å kverulere.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!