Skrevet av Emne: Trege proteiner  (Lest 2347 ganger)

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

SV: Trege proteiner
« #15 : 04. august 2006, 11:04 »
Btw, UAC.. Jeg hadde på en måte rett på første påstand, gjorde litt research på det...

Insulinfølsomheten ER høyere etter trening enn ellers, derfor gjør det mer skade med fett etter trening enn ellers på dagen...
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Trege proteiner
« #16 : 04. august 2006, 11:10 »
Vet du hva insulinFØLSOMHET er for noe ?

problemet med fett etter trening er at mengden insulin vil bli LAVERE og det er noe man overhodet ikke ønsker.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

SV: Trege proteiner
« #17 : 04. august 2006, 11:15 »
Vet du hva insulinFØLSOMHET er for noe ?

problemet med fett etter trening er at mengden insulin vil bli LAVERE og det er noe man overhodet ikke ønsker.

En faglig forklaring på insulinfølsomhet har jeg dessverre ikke.
Men en kort forklaring kan vel være at insulinnivået er lettere påvirkelig rett etter trening...

Jepp, fett etter trening gjør insulinmengden lavere seff, men det jeg skulle få fram var at det var verre å innta fett rett etter trening enn ellers... Ja, fett vil senke GI'n på karbo og gjøre proteinopptaket tregere, men det er etter trening det er verst å innta fett...

Du har garantert mye mer peiling enn meg på kosthold og hvordan kroppen fungerer, men jeg vil bare få fram litt fakta, og bevise at jeg ikke har fullstendig feil... Smiley
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Trege proteiner
« #18 : 04. august 2006, 11:18 »
Poenget var at du skrev :


Olje (all slags fett) i shaken rett etter trening, senker insulinnivået sånn at opptaket av næring går tregere... Dette gjelder kun etter trening...

Og det gjelder bestandig, og ikke KUN etter trening.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

SV: Trege proteiner
« #19 : 04. august 2006, 11:58 »
Poenget var at du skrev :

Og det gjelder bestandig, og ikke KUN etter trening.

Jepp, er med på den..
Jeg visste faktisk ikke at fett ellers senker insulinnivået noe vesentlig, jeg visste at det var litt, men at det var så lite at det var uvesentlig...
Derfor svarte jeg slik...

Friends? Smiley hehehe
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Trege proteiner
« #20 : 04. august 2006, 11:59 »
Friends? Smiley hehehe

Skal vel verre ting til for å bli uvenn med meg. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Trege proteiner
« #21 : 04. august 2006, 20:14 »


Jepp, fett etter trening gjør insulinmengden lavere seff, men det jeg skulle få fram var at det var verre å innta fett rett etter trening enn ellers... Ja, fett vil senke GI'n på karbo og gjøre proteinopptaket tregere, men det er etter trening det er verst å innta fett...

Fett tatt etter trening i forbindelse med karbohydrater og proteiner er ikke så lurt ettersom insulinfølsomheten er høy både i musklene og i fettcellene. Fett tatt ved dette tidspunktet vil bli smelt rett inn på innlagring fremfor å bli brukt som energi. Dette er litt dumt med tanke på at fettet som er lagret ikke like lett slippes ut i blodstrømmen for å brukes som energi..

Sånn når det er sagt så vil også måltidene du spiser før trening påvirke denne fettinlagringen etter trening ettersom fettsyrene fra måltidene før trening sirkulere fortsatt i blodet og ved inntak av ettertreningsdrikken/måltidet så vil kroppen smell de frie fettsyrene som allerede er i sirkulasjon på innlagring..

Om du er på lavkarb diet så spiller dette liten rolle ettersom kroppen bruker mesteparten av energien fra fett, men med vanlig diet kan dette bli en ulempe i lengden. Derfor annbefales det at  måltidene før trening bør består av karbohydrater (for å gi energi) proteiner (for å gi byggesteiner) og litt fett som smørning til ledd, tarm etc.. Mens måltidene etter først/andre måltidet etter trening kan godt bestå av mest proteiner,fett og mindre mengde karbohydrater. Dette siden kroppen om natten for det meste bruker frie fettsyrer som energi.





Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!