Skrevet av Emne: Rulleskøyter som kardio.  (Lest 9691 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Rulleskøyter som kardio.
« : 03. august 2006, 13:57 »
Hei!

Jeg har sett et par her som bruker rulleskøyter + staver som kardio. Er det noen som har noen tanker rundt dette og hvordan dette innvirker på lårmuskulaturen mtp restitusjon o.l? Jeg er gammel langrennsløper (tro det eller ei), og rulleski er vel den formen for kondisjonstrening jeg har likt best i min tid.. så, noen tanker rundt?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget elicca

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 130

SV: Rulleskøyter som kardio.
« #1 : 03. august 2006, 21:12 »
Leste nettopp om det i elle(eller et annet jente magasin).Sto det var topp trening for rompe og lår,så det tar nok en del på musklene.Har aldri prøvd det selv,men det ser jo dritgøy ut! Smiley

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Rulleskøyter som kardio.
« #2 : 03. august 2006, 22:40 »
Jeg bruker masse rollerblades på sommeren som kardio,dette fordi det er fryktelig morsomt,slitsomt og sparer knærne masse iforhold til løping f.eks.
Har ikke merket noe på restitusjonsevnen hvis jeg kjører en hard og 2 "lette" økter i uka.Går man på flat mark vil det nok ikke ha noe å si om man kjører flere harde økter i uka hvis nødvendig.
Jeg bruker ikke staver fordi jeg vil spare overkroppen min til benktreningen,for der er jeg veeeldig dårlig,dessuten har jeg knapt gått på ski i mitt liv... Tongue
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

SV: Rulleskøyter som kardio.
« #3 : 04. august 2006, 19:41 »
Så lenge økta ikke er sinnsykt hard, er du uthvilt dagen etter.

mvh tidligere skiskytter Wink

Utlogget tiind

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

  • Whatever it takes!
SV: Rulleskøyter som kardio.
« #4 : 06. august 2006, 11:12 »
Jeg synes rulleskøyter er flott som kardio.. Jeg er en aktiv skøyteløper som bruker rulleskøyter til å trene på sommers tid det er flott trening for beinmusklaturen, men det er også bra trening for resten av kroppen. du bruker mange forskjellige muskler hvis du gjør det riktig

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Rulleskøyter som kardio.
« #5 : 06. august 2006, 14:32 »
Noen som har forslag på ikke altfor dyre skøyter? Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Rulleskøyter som kardio.
« #6 : 06. august 2006, 15:45 »
Noen som har forslag på ikke altfor dyre skøyter? Smiley

De fleste burde ha skøyter på tilbud nå.
Du som er så tung bør ha skøyter med Aluminiummeier på(ikke plast).Derfor vil de koste fra 1000kr og oppover.
Selv synes jeg "Salomon" er meget bra skøyter,tåler bra med juling og er veldig gode å ha på føttene.De siste jeg har fikk jeg skreddersydd til mine føtter.(kosta flesk).
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget tiind

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

  • Whatever it takes!
SV: Rulleskøyter som kardio.
« #7 : 06. august 2006, 16:28 »
Skal du bruke staver til ruleskøytene eller skal du bare bruke rulleskøyter?
Hvis du skal bruke staver vil jeg anbefale et par som går litt oppover leggen. Hvis ikke er det mye bedre å gå med lave rulleskøyter fordi de støtter ikke så mye sånn at du får bedre balanse og trener leggmuskulatoren mer.
Uansett så vil jeg anbefale noen som koster hvertfall over 1000 kroner pågrunn av kvaliteten. Du trenger ikke å kjøpe formtilpasset rulleskøyter hvis du bare skal bruke dem til mosjon.
Hvis du ser på brukerbildet mitt (til høyre) så ser du toppmodellen til verdens ledende produsent innen rulleskøyter. Det er en lav sko som er formtilpasset foten min. Jeg vil ikke anbefale den for mosjonister.
Prisen den vil du ikke vite!   
http://www.robito.no selges det massevis av rulleskøyter i alle slags prisklasser. De som jobber der kan også veldig mye om det hvis du har noen spørsmål.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Rulleskøyter som kardio.
« #8 : 06. august 2006, 20:27 »
Skal du bruke staver til ruleskøytene eller skal du bare bruke rulleskøyter?
Hvis du skal bruke staver vil jeg anbefale et par som går litt oppover leggen. Hvis ikke er det mye bedre å gå med lave rulleskøyter fordi de støtter ikke så mye sånn at du får bedre balanse og trener leggmuskulatoren mer.
Uansett så vil jeg anbefale noen som koster hvertfall over 1000 kroner pågrunn av kvaliteten. Du trenger ikke å kjøpe formtilpasset rulleskøyter hvis du bare skal bruke dem til mosjon.
Hvis du ser på brukerbildet mitt (til høyre) så ser du toppmodellen til verdens ledende produsent innen rulleskøyter. Det er en lav sko som er formtilpasset foten min. Jeg vil ikke anbefale den for mosjonister.
Prisen den vil du ikke vite!   
http://www.robito.no selges det massevis av rulleskøyter i alle slags prisklasser. De som jobber der kan også veldig mye om det hvis du har noen spørsmål.
Uansett,en nybegynner bør ha skøyter som går oppover leggen,dette fordi de er enklere å gå på.
Selv jeg har det som er en dreven skøyteløper.. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget tiind

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

  • Whatever it takes!
SV: Rulleskøyter som kardio.
« #9 : 06. august 2006, 20:44 »
Jeg tror jeg ville ha anbefalt det jeg også for nybegynnere ja..

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Rulleskøyter som kardio.
« #10 : 06. august 2006, 20:53 »
Tusen takk for gode tips!

Planen er for meg å gå med staver, det som ligner mest på det jeg er vant til.. Smiley Jeg skal se på linken og se om jeg finner noe som passer! staver med gummiknotter, hvor selges slikt tro?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget tiind

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

  • Whatever it takes!
SV: Rulleskøyter som kardio.
« #11 : 06. august 2006, 21:15 »
På linken jeg skrev over selges de hvis du trykker på der det står rulleskøyter i margen og så trykker du på linken der det står nordic skating så får du opp staver og nordic skating skøyter..
Men de selges også i de fleste sportsbutikker her i landet.. Der de har rulleski og gåstaver..

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

SV: Rulleskøyter som kardio.
« #12 : 03. november 2006, 20:33 »
Min kardio med rulleskøyter er en times skating på rampen. Du blir ganske "sliten" av det, og svetten renner. Likevel føler jeg ikke at lårene blir helt paff dagen etterpå, så da er det ned og prøve mer! I tillegg er det kjempegøy og lære seg nye triks Wink
Støttes av Lånekassen

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Rulleskøyter som kardio.
« #13 : 03. november 2006, 21:52 »
Min kardio med rulleskøyter er en times skating på rampen. Du blir ganske "sliten" av det, og svetten renner. Likevel føler jeg ikke at lårene blir helt paff dagen etterpå, så da er det ned og prøve mer! I tillegg er det kjempegøy og lære seg nye triks Wink
Enig i at det er gøy å lære seg nye triks,men du får ikke stort bedre kondisjon av det.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

SV: Rulleskøyter som kardio.
« #14 : 04. november 2006, 14:23 »
Enig i at det er gøy å lære seg nye triks,men du får ikke stort bedre kondisjon av det.

Er du klar over hvor tungt det er og stå og pumpe i en pipe? Å skøyte som f... på flaten for å få nok fart? Det er rimelig tung intervalltrening.

Etter at jeg sto mye på skøyter i sommer fikk i alle fall jeg myye bedre kondisjon. Så lenge du ikke sitter og tenker for mye så er det ganske slitsomt og tar mye på kondisen.
Støttes av Lånekassen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!