Skrevet av Emne: Hvorfor går det alltid ut over barna  (Lest 7877 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #30 : 07. august 2006, 23:03 »
Hva er det du babler om egentlig Maui..? Hva er det egentlig jeg "blåser bort" med andre verdenskrig..? Syreinntak og forumposting bør ikke kombineres..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #31 : 07. august 2006, 23:08 »
Hva er det du babler om egentlig Maui..? Hva er det egentlig jeg "blåser bort" med andre verdenskrig..? Syreinntak og forumposting bør ikke kombineres..

Ohh person angrep,nå var du flink Smiley

Fant du ikke på noe bedre??

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #32 : 07. august 2006, 23:25 »
Fant på noe bedre? Det du skrev var uforståelig Maui.. Smiley og du er nok ikke den som bør rope høyest om "person angrep".. Synd det ikke eksisterer en ignorefunksjon her på forumet..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #33 : 07. august 2006, 23:33 »
Vel nå er det vel mange her som kommer med personangrep mot hverandre, men det har seg bare slik at Hr-thyve har en litt arrogant og annen vinkel og få det frem på Grin

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #34 : 07. august 2006, 23:35 »
Vel nå er det vel mange her som kommer med personangrep mot hverandre, men det har seg bare slik at Hr-thyve har en litt arrogant og annen vinkel og få det frem på Grin

Ja du sier noe Grin

nann-rosita

  • Gjest
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #35 : 07. august 2006, 23:36 »
Er faktisk enig med at Jødene har blitt stilt i dårlig lys oppgjennom tidene, pga deres evne til å gjøre alt om til penger .

Dette så vi i russland da de ble jaget, samt italia og mange andre land opp gjennon historien... Etter år 1500 .

Men skal man se det hele ved et historisk perspektiv , så har ikke denne befolkningen/gruppen vært så mild og snill de heller.

På 200-300 tallet førte de en "krig" mot bastardene , nemlig barn av blandingspar ( jøder og kristne) , fordi disse var urent blod. De ble steiner ihjel , offentlig henrettet osv... Dette var barn , kvinner , eldre osv som ble utsatt for massive overgrep fordi de "ødela" den rette troen.

På 600 tallet drev de iherdig krig mot muslimer , som  på denne tiden var et passifistfolk. Disse skulle knekkes . På 650 tallet kom det i hop en traktat , som ble godkjent av alle parter, hvor det ble inndelt i soner hvor kristne, jøder og muslimer fikk hver sin del av jordområdene, og det var "fred" en kort tid. Desverre var nok de kristne for grådige og gikk igjen til angrep på jødene. Påskuddet var hevn fordi de hadde henrettet Jesus Kristus. Og den store personen bak, var Paven .

Her kom en bølge store religionskriger mellom jøder og kristne, og begge var like klin gærn.
Her brukte de muslimene som bankkonto, dvs de rante og herjet muslimer og undertrykket dette folket , for å få deres rikdommer og landområder , slik at de kunne krige mot de kristne .
Det hele snudde seg på 900 tallet da muslimene tok til vettet og begynte forsvare seg og sin religion. herav det ofte brukte ordet "Jihad" , som opprinnelig betyr å "verne om" . Og en av de største muslimske lederne gjennom tiden ; Salahadin , gjenopprettet freden , kastet ut tempelridderne ( som hadde misbrukt bådeland , religion, og folket på det groveste) . Salahadin ga amnesti til ALLE som ønsket bo i jerusalem og landet for øvrig, med krav om at det skulle være "et folk, fred og ro " ,men med religionsfrihet .

På 1200 - 1400 tallet fikk tyrkia og england istand en handelsavtale, og england, frankrike og tyskland gikk da til krig SAMMEN  med tyrkerne ( det ottomanske riket) , for å gjenerobre Jerusalem .
I århundrer foregikk det kkriger her nede, og jøder begynte flykte. Ikke pga muslimene, men pga de kristne korstogene , som herjet.

VI vet jo at mange slo seg opp i andre middelhavsland , og dette førte til stor misunnelse for de som satt å så på nykommerne.
Vi vet jo mye av hva som skjedde etter dette, vi kan takket den jødiske befolkning for våre banker og banksystem , som garantert IKKE ville vært slik som i dag uten dem. De hadde nese for penger. Og dette har de blitt hetset for. Sett på som gjerrige , griske og pengegale folk. Pga sjalusi.

Andre verdens krig er historie, og den var stgg. Desverre er den blitt misbrukt i media , for at folk skal syns synd på jødene 60 år etter. Ja , det var fælt! Helt enig! Men det betyr ikke at de skal unnskylles for det de gjør mot eldre , barn , gravide kvinner etc. Man har sett tv , hørt nyheter, jeg har familie og venner som har bodd i Libanon , som har vært der med FN styrker, og sett private filmopptak!
Filmopptak hvor israelske soldater lar gravide kvenner dø i kontrollposter, hvor de lar barn dø av varmen i biler de ikke får gå ut av ved kontrollposter osv..

Kriger er mellom milititære og ledere. Og man bør ta hensyn til sivile.
Når ble et lite barn på to mnd terrorist , som ble skutt og drept med sin mor og bestemor, bare fordi de kjørte gjennom en kontrollpost uten å stoppe, fordi de måtte på sykehus? Eller en liten jente på fire som døde i varmen ved kontrollposten, mens israelske soldater stod å drakk vann å så på ?? DETTE kaller jeg etnisk renskning!

Jeg er ikke enig i at Israel er den store stygge ulven i denne konflikten som er nå.
Som jeg tidligere har sagt ; det er begge. men det er ikke BARE Libanon og palestinerne som skal ha skylda her! Israel er ikke så jækla hyggelig de heller.

Nok historie....

Og Thyve, før du begynner gnåle om referanser , som du alltid gjør når du er uenig , så ta en titt i bøkene . Teologisk og historisk fakultet har fantastiske  bibliotek her i Oslo. Det er masse bøker på dette, som fremstiller fakta, og jeg kan love at i bøkene er både muslimer, jøder og ikke minst kristne like skyldig i overgrep , massakre og folkemord.

Man vil vel kanskje tro det beste om sitt og sine, på lik linje med England som faktisk har UTELATT mye av sin grusomme historie på i skolebøkene, fordi de vil at udåder skal ties ihjel...

Vi er alle mennesker, og alle fortjeneer vi fred og ro , og muligheten for å se våre barn vokse opp.
Men barn vokst opp i krig kjenner ikke annet enn krig, og det er almennhetens oppgave å skaffe fred!

Nann

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #36 : 09. august 2006, 19:08 »
"På 600 tallet drev de iherdig krig mot muslimer , som  på denne tiden var et passifistfolk. Disse skulle knekkes . På 650 tallet kom det i hop en traktat , som ble godkjent av alle parter, hvor det ble inndelt i soner hvor kristne, jøder og muslimer fikk hver sin del av jordområdene, og det var "fred" en kort tid. Desverre var nok de kristne for grådige og gikk igjen til angrep på jødene. Påskuddet var hevn fordi de hadde henrettet Jesus Kristus. Og den store personen bak, var Paven .
"

hva er det du våser om? Wink Muhammed startet med å regelrett henrette den jødiske stammen som beskyttet ham..

Jeg begynner seriøst å tvile på din påståtte religionsstudietid når jeg leser det du skriver i denne tråden.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #37 : 09. august 2006, 19:09 »
BLe faktisk litt forbanna i dag, på CNN hvor de anklaget araberne for å stå bak. har folk GLEMT at Israelerne/ Jødene også er arabisk opphav??


...

Nann-Rosita da.. Smiley en Jøde er ifølge tradisjonen Arabernes stamfar, ikke motsatt.. *sukk* igjen, religionsstudier?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

nann-rosita

  • Gjest
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #38 : 09. august 2006, 21:01 »
igjen snakk om hjernevask .....

EDIT:

det virker på meg som om at du alltid opptrer rimelig arrogant så lenge du ikke er enige med folk. Dvs Din oppfatning av historien , kan for alt jeg vet være preget at din egen religion/religiøse bakgrunn. Som muslimene på sin måte  er blinde for sin egen religions feil.
Dette er en gjenganger uansett hva som diskuteres. Du kan ikke lene deg bare litt tilbake og faktisk innse at du ikke ALLTID trenger ha rett, og faktisk ikke alltid har rett.  Må vel være litt enklere å faktisk klare puste, og ikke være supermann hele tiden ? ( Ikke frekt ment! Bare så dette er sagt) ..

La meg si det sånn, jeg stiller meg ikke tvilende til DIN utdannelse eller hva du måtte lære. Men jeg vet hva jeg har av utdannelse, og hva historien sier..





Når det kommer til "arabaere" så er dette et  navn på et folkeslag generelt. Ikke hvem som kommer hvor fra.

Kanskje på tide du leser litt også ?

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #39 : 09. august 2006, 21:51 »
igjen snakk om hjernevask .....

EDIT:

det virker på meg som om at du alltid opptrer rimelig arrogant så lenge du ikke er enige med folk. Dvs Din oppfatning av historien , kan for alt jeg vet være preget at din egen religion/religiøse bakgrunn. Som muslimene på sin måte  er blinde for sin egen religions feil.
Dette er en gjenganger uansett hva som diskuteres. Du kan ikke lene deg bare litt tilbake og faktisk innse at du ikke ALLTID trenger ha rett, og faktisk ikke alltid har rett.  Må vel være litt enklere å faktisk klare puste, og ikke være supermann hele tiden ? ( Ikke frekt ment! Bare så dette er sagt) ..

La meg si det sånn, jeg stiller meg ikke tvilende til DIN utdannelse eller hva du måtte lære. Men jeg vet hva jeg har av utdannelse, og hva historien sier..





Når det kommer til "arabaere" så er dette et  navn på et folkeslag generelt. Ikke hvem som kommer hvor fra.

Kanskje på tide du leser litt også ?

KO Grin

Honnør.

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #40 : 09. august 2006, 22:25 »
Gangsta jews running the streets Tongue

http://www.youtube.com/watch?v=Sdwm0pDDyIk

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #41 : 09. august 2006, 22:54 »
Sitat

igjen snakk om hjernevask .....

EDIT:

det virker på meg som om at du alltid opptrer rimelig arrogant så lenge du ikke er enige med folk. Dvs Din oppfatning av historien , kan for alt jeg vet være preget at din egen religion/religiøse bakgrunn. Som muslimene på sin måte  er blinde for sin egen religions feil.
Dette er en gjenganger uansett hva som diskuteres. Du kan ikke lene deg bare litt tilbake og faktisk innse at du ikke ALLTID trenger ha rett, og faktisk ikke alltid har rett.  Må vel være litt enklere å faktisk klare puste, og ikke være supermann hele tiden ? ( Ikke frekt ment! Bare så dette er sagt) ..

La meg si det sånn, jeg stiller meg ikke tvilende til DIN utdannelse eller hva du måtte lære. Men jeg vet hva jeg har av utdannelse, og hva historien sier..





Når det kommer til "arabaere" så er dette et  navn på et folkeslag generelt. Ikke hvem som kommer hvor fra.

Kanskje på tide du leser litt også ?

hjernevask..? fordi jeg har gjort grundigere forarbeid enn en jente som lever på en religionsutdannelse hun tydeligvis aldri kom godt i gang med...?

Jeg opptrer arrogant om jeg er enig med folk eller ikke jeg, eller jeg opptrer rasjonelt uansett om jeg er enige med folk eller ikke, det kommer nok veldig an på øyet som ser. Videre er jeg meget klar over at jeg faktisk HAR rett i dette tilfellet, fordi du kommer med så mange håpløse påstander. Om du ser på Albert Houranis bøker om islams historie og hans bøker om arabisk kulturs historie så kommer det meget godt frem at Muhammed på ingen måte var en fredsæl mann lenger enn han måtte. Det øyeblikk han følte seg sterk nok til å erobre gjorde han det, mao: han var taktisk. Ingen menn av hans kaliber angriper før de er sterke nok. Videre er det en kjensgjerning at han slaktet de jødene som tok vare på ham etter at han flyktet fra Mecca første gang.

Avslutningsvis virker det som du ikke helt forstod hva jeg mente da jeg sa at  "ifølge tradisjonen".. Det at arabere og jøder er i slekt rent etnisk er hevet over enhver tvil, men å påstå at araberne på noe vis er stamfedrene til jødene har du lite om noe belegg for å påstå.

Som vanlig går du i forsvarsposisjon og slenger rundt deg med karakteristikker, men argumenter er det dårligere med.. Selvsagt får du honnør fra Maui, og det bør vel egentlig si sitt.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #42 : 09. august 2006, 22:57 »
igjen snakk om hjernevask .....

EDIT:

det virker på meg som om at du alltid opptrer rimelig arrogant så lenge du ikke er enige med folk. Dvs Din oppfatning av historien , kan for alt jeg vet være preget at din egen religion/religiøse bakgrunn. Som muslimene på sin måte  er blinde for sin egen religions feil.
Dette er en gjenganger uansett hva som diskuteres. Du kan ikke lene deg bare litt tilbake og faktisk innse at du ikke ALLTID trenger ha rett, og faktisk ikke alltid har rett.  Må vel være litt enklere å faktisk klare puste, og ikke være supermann hele tiden ? ( Ikke frekt ment! Bare så dette er sagt) ..

La meg si det sånn, jeg stiller meg ikke tvilende til DIN utdannelse eller hva du måtte lære. Men jeg vet hva jeg har av utdannelse, og hva historien sier..





Når det kommer til "arabaere" så er dette et  navn på et folkeslag generelt. Ikke hvem som kommer hvor fra.

Kanskje på tide du leser litt også ?
Må ærlig si jeg tror mest på Ulrik her.. Wink

Men det kommer vel ikke som noe bombe det heller. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

nann-rosita

  • Gjest
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #43 : 09. august 2006, 23:00 »
Må ærlig si jeg tror mest på Ulrik her.. Wink

Men det kommer vel ikke som noe bombe det heller. Smiley

ja er vel det dette er , nemlig å tro.. Eller hva?

Hva ulrik måtte mene å tro er meg egentlig knekkende likegyldig, vet hva jeg har lest og lært. Og stiller meg egentlig tvilende til at teologisk fakultet driver "vranglære  " til så mange studenter. men for all del , tro hva du ønsker.


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor går det alltid ut over barna
« #44 : 09. august 2006, 23:05 »
Jeg kan jo vise til Bernard Lewis, Albert Hourani, Alan Dershowitz m.fl. De fleste som har bedrevet forskning (på seriøst vis) er relativt enige om Muhammeds liv og virke, og det at han slaktet minst to av tre stammer i Medinaområdet...

Sitat
Source: Watt, Muhammad at Medina, Oxford UP, 1956, p. 196.

(1) In April 624 (or a month or two later) after his victory at the Battle of Badr in March, a battle which made his position in Medina more secure, Muhammad expelled the one clan that dominated the trades in Medina: Qaynuqa. One day a Muslim woman was conducting business in this Jewish section, and some Jews (or one Jew) fastened her skirt to a nail. When she stood up, she was exposed. A Muslim happened to be present and witnessed the practical joke and the ridicule, and killed one of the pranksters, who avenged their friend’s death in turn. Despite this prank found in Islamic source documents, it is unclear what his real motives were, for the trick is found elsewhere in pre-Islamic Arab literature. Regardless, the reaction was disproportionate. But what elicited this expulsion? Was it the Jewish refusal to become Muslims? Jewish opposition to his policies and religion?

For example, Abu Bakr, one of his chief companions, barged into a Jewish school, led by two rabbis. Abu Bakr called on one of the rabbis "to fear God and become a Muslim because he knew that Muhammad was the apostle of God who had brought the truth from Him and that they would find it written in the Torah and the Gospel." One of the rabbis sassed him, saying that Allah must be poor, if Muhammad has to borrow money from the Jews. Enraged, Abu Bakr struck him hard on the face, telling him: "Were it not for the treaty between us I would cut off your head, you enemy of Allah!" The story ends with the rabbi denying to Muhammad that he sassed Abu Bakr (note how the Jew is not only a blasphemer but also a liar), but the prophet got a revelation that the rabbi had mocked Allah (cf. Sura 3:181). Thus, Abu Bakr was justified in using physical violence in response to disrespectful words. He is a Muslim hero. Incidentally, it is many quickly narrated stories like this one that are found everywhere in early Islamic sources that shock fair-minded readers

Sitat
Muhammad and the Jews of Medina
Over several years after his arrival in Medina, Muhammad killed or expelled all Jews from Medina. In 625, after the defeat in the Battle of Uhud at the hands of the Meccan army, Muhammad expelled from Medina the Jewish tribe of Banu Nadir, who then found refuge in Khaybar. In 627, after the Battle of the Trench, Muhammad and his followers beheaded all the men and children of Banu Qurayza, the only Jewish tribe remaining in Medina at that time, and enslaved their women.[1][5]
1)  Veccia Vaglieri, L Khaybar. In P.J. Bearman, Th. Bianquis, C.E. Bosworth, E. van Donzel and W.P. Heinrichs (Ed.), Encyclopaedia of Islam Online. Brill Academic Publishers. ISSN 1573-3912.

5) Stillman (1979), pp. 14–16
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!