Skrevet av Emne: Hva skjer med kvinner ?  (Lest 11777 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hva skjer med kvinner ?
« #75 : 21. august 2006, 18:11 »
Flere soningsssteder er jo absolutt det enkleste svaret i så måte... Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #76 : 23. august 2006, 21:24 »
UAC/ Expedite: Er ikke det at jeg ikke vet / forstår hvordan rettsvesenet er bygd opp. På enkelte områder mener jeg bare at det rett og slett er bygd opp feil! Og hvis noe så groteskt som voldtekt noen gang skulle skje med deres barn ( gud forby) så tenker jeg at deres syn på dens kriminelle retts til frihet vil endre seg drastisk.

I noens øyne er  f,eks. en strafferamme på 21 år for voldtekt kanskje streng nok straff - problemet er bare at det er aldri noen som er blitt dømt til strengeste straff...strengeste tror jeg er 14 år ( det var en  grov gjengvoldtektssak oppe i media for ikke så lenge siden og en av forbryterne fikk iaf 14 år).  Og når de i tillegg ofte bare soner 2/3 av straffen sin  er dette rett og slett et hån mot offrene.

Og du expedite - vær så snill å slutt med den arrogante besserwisser tonen din. Bare fordi jeg ikke har sympati for mennsker som skader små barn og kvinner og ikke har jobbet i fengsel betyr ikke at jeg ikke har peil! Du kommenterer hele tiden hvor lite jeg vet om alt mulig om hvorfor ting er sånn og slik...
Men jeg har kanskje sett litt mer/ hørt litt mer / vet litt mer om hva som forgår på "andre siden" enn deg..... what og at det kanskje er derfor sympatien/ lojalitete min heller ligger hos de mest forsvarsløse som kanskje ikke har mulighet til å si ifra fremfor de som tvinger seg på og skader andre mennekser!

Og kan du med hånden på hjerte mene at hvis en pedofil forgrep seg på vilja at han/ hun burde slippe ut igjen? Ville du virkelig tatt sjansen på at han / hun var rehabilitert nok til at det ikke skjedde igjen?....( så vidt jeg vet er ikke kjemisk kastrering ikke tillatt i norge enda...uten at jeg ville stolt for mye på det allikevel). Vær ÆRLIG!
Eller at det er strengere straff for å stjele et munkmaleri ( en TING) enn å misshandle sin kone? Eller et barn som har bodd 8 år hos sin bestemor pga en narkoman mor plutselig blir " dømt" til å flytte tilbake til sin fremdeles narkomane mor ( ekspertvitners utsagn) mot hans vilje? Kan du helt ærlig sitte der å si at det ikke er noe alvorlig feil et sted da?!
Hvis Kikki hadde dengt deg i åresvis og barna deres hadde måtte sett på dette  - hadde du virkelig villet at hun skulle få ha deler av omsorgen for barna dere hvis dette gikk rettens vei?
Hvis du svarer ja på alle disse tingene så vet nå ikke jeg helt om du er noe mindre sprø enn kvinnene som skriver kjærlighetserklæringer til denne gale barnemorderen e.l ....


janne

  • Gjest
SV: Hva skjer med kvinner ?
« #77 : 24. august 2006, 09:08 »
Signerer den Mystique, strafferammene for vold og overgrep i Norge er et hån mot offrene, spesielt ovenfor barna som har opplevd dette. Hadde det vært opp til meg, hadde mennesker som forgrep seg mot barn ALDRI sluppet ut!

paulramone

  • Gjest
SV: Hva skjer med kvinner ?
« #78 : 24. august 2006, 09:48 »
second that!

Utlogget Satser

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #79 : 24. august 2006, 09:56 »
Signerer den Mystique, strafferammene for vold og overgrep i Norge er et hån mot offrene, spesielt ovenfor barna som har opplevd dette. Hadde det vært opp til meg, hadde mennesker som forgrep seg mot barn ALDRI sluppet ut!

Dette feltet er  komplisert. Jeg leste for under en uke siden om en 18 åring som ble dømt til 2 års fengsel for å ha hatt sex med en 14 åring. Nesten hele dommen ble gjort betinget da det var beviselig kjærlighet og ingen form for tvang med i bildet. Jeg er sikker på at du er enig med meg at denne mannen ikke fortjener livstid.  I debatten om strafferammer finnes ingen enkle løsninger desverre.

janne

  • Gjest
SV: Hva skjer med kvinner ?
« #80 : 24. august 2006, 10:33 »
Klart det er komplisert, ingenting er bare sort/hvitt og verden består ikke av kun rett eller galt, men mye innimellom. Men når en person som voldtar og dreper to jenter på 7-8 år får 15-17 år i fengsel.....ja DA er det noe ALVORLIG galt med rettssystemet og strafferammene. Slike mennesker skulle ALDRI sluppet ut igjen.....de fortjener ingeting mer enn en kule i hodet....de fortjener i hvertfall IKKE at vi skattebetalere betaler for deres mat-drikk-utdannelse i fengsel.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #81 : 24. august 2006, 10:42 »
Mystique... Dine "argumenter" rundt Vilja er ikke argumenter... det er syting i mangel av argumenter. Å påstå at jeg ville ment noe annet om atte og hvis atte, det blir mer en HÅN, enn en god profeti...
Sitat
Og kan du med hånden på hjerte mene at hvis en pedofil forgrep seg på vilja at han/ hun burde slippe ut igjen? Ville du virkelig tatt sjansen på at han / hun var rehabilitert nok til at det ikke skjedde igjen?....( så vidt jeg vet er ikke kjemisk kastrering ikke tillatt i norge enda...uten at jeg ville stolt for mye på det allikevel). Vær ÆRLIG!
Eller at det er strengere straff for å stjele et munkmaleri ( en TING) enn å misshandle sin kone? Eller et barn som har bodd 8 år hos sin bestemor pga en narkoman mor plutselig blir " dømt" til å flytte tilbake til sin fremdeles narkomane mor ( ekspertvitners utsagn) mot hans vilje? Kan du helt ærlig sitte der å si at det ikke er noe alvorlig feil et sted da?!
Hvis Kikki hadde dengt deg i åresvis og barna deres hadde måtte sett på dette  - hadde du virkelig villet at hun skulle få ha deler av omsorgen for barna dere hvis dette gikk rettens vei?
Hvis du svarer ja på alle disse tingene så vet nå ikke jeg helt om du er noe mindre sprø enn kvinnene som skriver kjærlighetserklæringer til denne gale barnemorderen e.l ....

Sitat
Og du expedite - vær så snill å slutt med den arrogante besserwisser tonen din. Bare fordi jeg ikke har sympati for mennsker som skader små barn og kvinner og ikke har jobbet i fengsel betyr ikke at jeg ikke har peil! Du kommenterer hele tiden hvor lite jeg vet om alt mulig om hvorfor ting er sånn og slik...
Men jeg har kanskje sett litt mer/ hørt litt mer / vet litt mer om hva som forgår på "andre siden" enn deg.....  og at det kanskje er derfor sympatien/ lojalitete min heller ligger hos de mest forsvarsløse som kanskje ikke har mulighet til å si ifra fremfor de som tvinger seg på og skader andre mennekser!
Hva vet du om min livserfaring og yrkeserfaring, og hvordan vet du at du har opplevd mer enn meg?? Logisk brist...

Sitat
Og hvis noe så groteskt som voldtekt noen gang skulle skje med deres barn ( gud forby) så tenker jeg at deres syn på dens kriminelle retts til frihet vil endre seg drastisk.
Atter engang.. dette er hypotetisk, og intet argument.. DU har ingen anelse om mitt grunnlag for mine meninger. Det kan jeg GARANTERE deg.

Og at du ikke er i stand til å argumentere på enten faglig, eller saklig måte, får du ta på egen kappe, ikke skyld på MIN arroganse eller besserwisser-oppførsel.

Kunne du kommet med ett eller annet uten hypoteser?? hva med noe konkret??

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #82 : 24. august 2006, 10:50 »
Signerer den Mystique, strafferammene for vold og overgrep i Norge er et hån mot offrene, spesielt ovenfor barna som har opplevd dette. Hadde det vært opp til meg, hadde mennesker som forgrep seg mot barn ALDRI sluppet ut!
Å lage en generell regel som dette vil SVEKKE rettsikkerheten, spesielt i lys av alle de sakene som nå dukker opp som uskyldig dømte, og justismord.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #83 : 24. august 2006, 10:53 »
Å øke LENGDEN på straffer i norge vil føre til SENKET rettsikkerhet for offer, i og med at det da vil gå lengre før overgriper blir innkalt til soning.

Det som er i veien med systemet er innholdet i rehabiliteringen, og tilgangen på soningsplasser... DA ville de KORREKT dømte sone mye lengre, og få startet tidligere på soningen.

nann-rosita

  • Gjest
SV: Hva skjer med kvinner ?
« #84 : 24. august 2006, 11:11 »
Å øke lengden på straffer i Norge, OG AKTISK BRKE DE til de fulle, ville kanskje avskrekket mer.

Å ha mindre "koselige" fengsel ville kanskje avskrekka mer

Det som gjør meg dritforbanna , er at de bruker MYE MYE  mer pr fange , enn de bruker pr elev i skolen, og pr eldre på syke og aldershjem.

DET gjør meg forbanna..

Pedofile, vil ALDRI bli "frisk" . Gi dem et nakkeskudd , og fjern de fra jordens overflate . MIN MENING!!!

Gjengkrimminelle ( B- og a-gjengen) Gi dem alle våpen , og steng hele hurven inn i et bomberom med vann og brød, og si at den siste som overlever, skal få BMW'en sin tilbake.. Under forutsetning at kun EN overlever..

Voldtektsforbrytere, er som regel iflg statikk , gjengangere, og gjør det flere ganger... Gi dem kjemisk kastrering, og Chip i nakken som tilkjennegir hvor de er til enhver tid.

Barne- og ungdomskriminelle, får EN sjanse til... Bootcamp/Skole med sinnsykt strenge regler ... Nulltoleranse på avvik!!

Ungdomskriminelle som dreper andre... livstid!! Sorry , men dreper du som barn , er du allerede så skrudd i nøtta . At det er skjeldent håp.


Ang om noen hadde rørt mitt barn; Hadde uten tvil drept de selv og tatt livsvarig på forvaring!!

Jeg vet jeg er ekstrem. Men jeg er irritert over dette !"stakkars forbryteren" -systemet som vi har i dag.

Venninna mi ble slått ned av en jentegjeng i fjor, saken dras ut i det vide og brede...
Sheri havna i lang tid på sykehus, og har fått varige med etter dette ( både psykisk og fysisk) , og jentegjengen går løst rundt i byen , og truet henne daglig. Mens rettvesenet ikke helt klarer bestemme seg om de skal lage sak eller ikke...

Jeg har liten , eller ingen tiltro til norsk rettsvesen , eller norsk politi .. Etter denne og de siste dagers hendelser..


Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #85 : 24. august 2006, 11:18 »
Satser: Tilfellet du bekriver bør selvfølgelig vurderes anderledes. Har også møtt på slike saker - en jente jeg gikk på dansing med ble gravid med typen før hun var " lovlig" og det ble nesten rettsak av det - men tror det ordnet seg...
Men det er noe helt annet enn at en av baneheiamorderne  får bevege seg utenfor murene fritt en halvtime hver dag - det er ikke SÅ langt til et busstopp der unger kommer med skoebussen til fengselet. Mange vil kanskje si - ja hva kan han få til på en halvtime da?! kanskje ikke så mye - men skal man virkelig ta sjansen?
For noen år siden var det en sak her i bergen der en mann som nettopp var sluppet ut ( husker ikke om det var fra fengsel eller psyk. institusjon) fra soning for overgrep mot barn. Kort tid etter prøvde han sammen med en dame å kidnappe/ forgripe seg på et lite barn! Heldigvis var det en dame som fikk stoppet hele greia. Rahabilitert my ass!
Jeg vet at det går en fyr fritt rundt i byn som misbrukte sin samboers datter ( ble tatt på fersken og det var mistanke om at han hadde forgrepet seg på de andre barna også) pga rettsikkerheten for små barn er for dårlig.
Jeg vet at det går folk fritt rundt i byn som er skyldig i vold med døden til følge pga at saken draes ut i det uendelige / pga bevisets tilstand etc etc...mens en familie har mistet sin sønn, bror, onkel, far pga noe så meningsløst.

Dette er bare noen få eksempler jeg kunne ha ramset opp på at rettssikkerheten er for dårlig for barn og kvinner i dette landet.
Dette er også hovedgrunnen til at jeg valgte IKKE å studere jus( ville spesialisert meg på strafferett) - orker ikke tanken på å jobbe innenfor et system som etter min mening funker for dårlig og se så mye lidelse og sorg forbigå i stillhet uten at de skyldige får noe særlig straff.

Expedite: så forklar meg - siden du helt tydelig har så mye mer livserfaring og vet så mye mer om rettsvesenet, soningspermisjoner etc etc enn meg.
Jeg vet ingenting om din livserfaring nei - men du vet heller ingenting om min så slutt å kommenter at jeg bare styre i mangel av argument bla bla bla....mange av de " hypotesene" som jeg har nevnt  vet jeg om for a fact - de er ikke hypoteser...
Og hvorfor jeg nevner vilja er fordi jeg vil du skal prøve å sette deg inn i hvordan du selv ville reagert hvis noen skadet det du har mest kjært - regner med at du som GOD far ville gjort hva som helst for å beskytte din lille edelsten -  hvis du kaller det en logisk brist så vel da får du ta det på din kappe.

Og vil jo si at logikken din brister endel også når du uttaler deg om min livserfaring og yrkeserfaring.

Vil du jeg skal nevne flere eksempler på maglende rettsikkerhet enn det jeg allerrede har gjort?

Og DU syter hele tiden om manglende soningsplasser etc etc - det går faktisk an å bygge fler og du snakker om at  å øke lengden på straffer i norge bare vil øe problemet. Det er bare det at strafferammene er der de - 21 års fengsel for grov voldtekt f.eks, men strafferammene brukes ikke. Kanskje det er der hovedproblemet ligger.

men vi blir nok aldri enig - jeg mener du tar feil du mener jeg tar feil. At du evnt an ha samvittighet til å mene at en barnevoldtekstforbryter bør få slippe ut igjen får du ta på din kappe.....

Utlogget Tommy Drama

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 527
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 369

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #86 : 24. august 2006, 11:29 »
Barne- og ungdomskriminelle, får EN sjanse til... Bootcamp/Skole med sinnsykt strenge regler ... Nulltoleranse på avvik!!

Barnekriminelle får EN sjanse? Her snakker vi tydeligvis om å ta problemet ved alt annet enn roten...

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #87 : 24. august 2006, 11:40 »
Expedite: har du forresten tenkt på at enkelte har det BEDRE/ tryggere bak murene pga at det de har gjort er så grusomt at det vekker så mye sinne og raseri hos folk at kommer de ut så risikerer de selv å bli utsatt for kriminelle handlinger - i verste tilfeller drept - om de kommer ut?

Utlogget Satser

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #88 : 24. august 2006, 11:49 »
Nann-Rosita, eller Keiser Nero som er ditt virkelige navn. Disse tiltakene fungerte ikke i middelalderen og fungerer ikke i dag.

Jeg lurer på når den jevne nordmann skal skjønne at strengere straffer ikke virker prevantivt ved forbrytelser av den typen vi snakker om her. Viggo Kristiansen fikk 21 års fengsel med 10 års forvaring. Det er i realiteten en livstidsdom. Det som da bør diskuteres er permisjonsordnigene for seksualforbrytere, ikke strengere straffer.

Utlogget Zuul

SV: Hva skjer med kvinner ?
« #89 : 24. august 2006, 11:49 »
En liten ting her Nann-Rosita og alle andre som helst vil ha livet av folk eller tukle med kroppen deres, stenge dem inne for godt, osv.

Justimord. Det skjer, og hva da. Hvordan ville du Nann deg etter å ha tatt bort fritheten, verdigheten og seksualdriften til et menneske for så å oppdage mange år etter at heisann, jeg tok vist feil.

Verden er mer kompleks enn hva enkelte av dere ser ut til å tro. I Norge har vi et rettsprinsipp der målet er  føre den dømte tilbake til samfunnet, og ideelt sett skal man vere skyldig forbi en hver rimlig tvil for å dømmes. Desverre fungere det ikke alltid, og da lider en uskyldig stakkar. Det er like ille som om offeret blir ramma, og begge deler bør unngås.

En annen ting: Vil dere virklig leve i et samfunn uten tilgivelse, nåde og rehabilitering?


Både Nann og Mystique er glad i å ta fra ekstreme tilfeller: drap, voldtekt og pedofili. En pedofil er en syk person, og skal ikke straffes ideelt sett, men de bør heller ikke gå løs uten at man er sikker på de ikke utøver sin legning. Men så lenge en pedofil ikke utøver så kan man heller ikke straffe. Det er ikke straffbart å ha psykiske diagnoser. Hva skal man gjøre? Ikke vet jeg, men det involverer nok tvungen psykiatrisk behandling av et eller annet slag. Det er uansett et faktum at de fleste kriminelle i landet her ikke dreper, voldtar eller misbruker barn. Langt de fleste kriminelle er ungdom som har havna på skråplanet, folk som stjeler, bryter seg inn, rapper biler, driver hærverk, smugling, salg av narkotika. Og disse burde man både kunne rehabilitere og tilgir i mine øyne.

Hvordan dette skal gjøres er jo et åpent spørsmål. terapi, skolegang, fysisk arbeid og god disiplin er virkemiddel jeg ser for meg. Formålet må vere å gi dem tilbake selvfølese, tilhør til samfunnet, mål med livet og redskapene til å skape et liv.

Siden de fleste drap, voldtekter og sånne ting skjer i rus/affekt tviler jeg på straffelengden i seg selv virker avskrekkende i seg selv. Du tenker neppe på det når du klikker i fylla, narkorus, psykose osv. lengden på straffen er uansett et stridstema: For meg bunner det i to alternativ: skal de tilbake til samfunnet eller ikke. Om en straff er 14 eller 21 år er likegyldig vist personen ikke er klar for å vende tilbake når han slipper ut.  Ergo bør straffen enten vare evig, eller så bør debatten dreie seg på hvordan man rehabilitere folk.

Det finnes ikke en gyldig sannhet for hva man bør gjøre, siden enhver sak og person er unik.

De eksemplene dere kommer med dekker noen få element av begrepet straff og forbrytelse. Å bruke argument som at en barnevoldteksforbryter slipper fri for å argumentere for hardere straffer er effektivt for å score poeng og få løs følelsene i folket. Selvsagt ville enhver reagert med sinne og fortvilelse vist deres barn ble rammet, men det er nettopp derfor vi har et rettsvesen. For å sikre at vi ikke handler i blindt sinne, men gir alle en rettferdig rettsak. Holmgang og blodfeider har vi gått bort i fra: i dag handler demokratiet for å sette grensene, og så utøver rettsvesenet justisen på våre vegner. Er man uenig i dette bør man jobbe politisk for å finne en bedre løsning.

Og skal man komme fra til en bedre løsning bør man også ha en debatt som er mer saklig enn å bruke argument enn at fengesel er for koslig, trekke fram ekstreme tilfeller og argumentere for at barn bør få livstid.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!