Skrevet av Emne: Strongman og doping  (Lest 10858 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Strongman og doping
« #15 : 18. august 2006, 17:39 »
Meget gjennomtenkt artikkel, og gjennomsyret av selvforherligelse og mangel på skamvett.

Kreve at noe er idrettslig forankret for at det skal sendes på tv... hva skjer med Circue de soleil, NYPD blue og Farmen nå da??

Seriøst tragiske "krav" som her stilles....

Jeg skjemmes på artikkelskrivers vegne...

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Strongman og doping
« #16 : 18. august 2006, 17:40 »
Litt off-topic, men noe som irriterer meg noe så sinnsykt er når styrkeløftere hele tide skal sammenligne sin styrke (hvor mye di tar i benk, mark, bøy) med folk som driver med bygging eller strongman.... eller folk som rett og slett bare trener med vekter. Styrkeløftere har kun en oppgave; og bli sterkest mulig i _tre øvelser_. Hvor mange øvelser må en strongman og en bb'er mestre? Maaaange. Og bryr de seg så jææævlig masse om hva de makser i benk, mark og bøy. Nysj.


Sånn, måtte bare få det ut.
Tja...nå er jeg i et styrkeløft og strongmanmiljø,Jeg har vært i BB miljøet en stund og kan si der var de fleste veldig opptatt av hva de tar i benk.
Spør en f.eks.kroppsbygger om hva han tar i bøy?Jeg er ikke styrkeløfter,jeg er kroppsbygger,men spør hva han tar i benk?er han sterk der kommer svaret ofte før du har spurt ferdig spørsmålet. Wink

Hva som er maksløfta til en strongman,tja ta Arild Haugen f.eks.han er ikke redd for å kringkaste sine maxløft..
Så det er bare å hetse en styrkeløfter for han bare snakker om sine maxløft,da min erfaring av dette sier noe helt annet..
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget nullet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

SV: Strongman og doping
« #17 : 18. august 2006, 17:46 »
Jeg skjemmes på artikkelskrivers vegne...

Signerer den!

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: Strongman og doping
« #18 : 18. august 2006, 17:47 »
Tja...nå er jeg i et styrkeløft og strongmanmiljø,Jeg har vært i BB miljøet en stund og kan si der var de fleste veldig opptatt av hva de tar i benk.
Spør en f.eks.kroppsbygger om hva han tar i bøy?Jeg er ikke styrkeløfter,jeg er kroppsbygger,men spør hva han tar i benk?er han sterk der kommer svaret ofte før du har spurt ferdig spørsmålet. Wink

Er en kar råsterk i benk og du spør han hva han tar svarer han jo selvfølgelig på det. Det er jo helt naturlig. Poenget mitt var at bb'ere og strongmen stort sett ikke trener for å bli sterkest mulig i bøy, benk og mark, men har andre mål med treningen (JA JEG VET DET FINNES MANGE DER UTE SOM TRENER FOR Å BLI STERK I BENKPRESS).

Sitat
Hva som er maksløfta til en strongman,tja ta Arild Haugen f.eks.han er ikke redd for å kringkaste sine maxløft..
Så det er bare å hetse en styrkeløfter for han bare snakker om sine maxløft,da min erfaring av dette sier noe helt annet..

Jeg sier ikke at styrkeløftere ikke skal snakke om resultatene sine. Jeg bare missliker enkelte styrkeløftere som ser på seg selv som større atleter enn bb'ere og strongmen fordi de klarer og løfte mer enn dem i bøy, mark, benk.
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Strongman og doping
« #19 : 18. august 2006, 17:50 »
Styrkeløftere, meg selv inkludert, blir bedre STYRKELØFTERE... ikke større kraftatleter...

Hvorfor skal styrkeløft ha copyright på "STYRKE" ? Hva med vektløfterne... Fy og SKAM!! det er ingen styrkeløftere som greier 190 i støt, og så kaller de seg sterke??!! Wæææææ.. buhuhu... rofl

andreassk

  • Gjest
SV: Strongman og doping
« #20 : 18. august 2006, 17:52 »

 Jeg bare missliker enkelte styrkeløftere som ser på seg selv som større atleter enn bb'ere og strongmen fordi de klarer og løfte mer enn dem i bøy, mark, benk.

Hvorfor misliker du dette? Det er vell ingenting bedre som gir større muskler og styrke en bøy, mark og benk? Desutten er jo styrkeløft en MYE renere sport, ergo styrkeløftere ER større atleter.

... i mine øyne Smiley

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Strongman og doping
« #21 : 18. august 2006, 17:54 »
Er det mange styrkeløftere som sammenligner løftene sine med byggere slogum?  Snu litt på det da slogum; tror du ikke det er irriterende for en som driver rent og trener hardt som styrkeløfter skal hele tida forsvare styrken sin fremfor dopede byggere som sammenligner sine løft i knebøy (kvarte bøy) og benk( uten stopp med sprett i kassa og rompa i været!) med styrkeløftere?

Uansett en helt grei kronikk- Bull-Hansen er jo en form for kjendis(iallefall norges mest kjente styrkeløfter) så han burde kanskje fronte dette i vg/dagblad/nrk?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Strongman og doping
« #22 : 18. august 2006, 17:54 »
I dine øyne... definisjonen atlet, derimot er ikke begrenset til idrettsutøvere. Wink

Større idrettsfolk, skal jeg være enig med deg i at de er! Smiley

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: Strongman og doping
« #23 : 18. august 2006, 17:58 »
Hvorfor misliker du dette? Det er vell ingenting bedre som gir større muskler og styrke en bøy, mark og benk? Desutten er jo styrkeløft en MYE renere sport, ergo styrkeløftere ER større atleter.

... i mine øyne Smiley

Skjønner du ikke at kroppsbyggere og strongmen har et helt annet mål med treningen sin enn å makse mest mulig i benk, mark og bøy? Derfor blir det en helt latterlig sammenligning. Hvis du synes styrkeløftere er større atleter. Ok, syns det.
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: Strongman og doping
« #24 : 18. august 2006, 18:00 »
Er det mange styrkeløftere som sammenligner løftene sine med byggere slogum?  Snu litt på det da slogum; tror du ikke det er irriterende for en som driver rent og trener hardt som styrkeløfter skal hele tida forsvare styrken sin fremfor dopede byggere som sammenligner sine løft i knebøy (kvarte bøy) og benk( uten stopp med sprett i kassa og rompa i været!) med styrkeløftere?

Ja det er mange som gjør det, og ja, det er sikkert like irriterende når det går andre veien.

Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

andreassk

  • Gjest
SV: Strongman og doping
« #25 : 18. august 2006, 18:05 »
Progresjon er jo uansett stikkordet innenfor trening, om det er styrkeløft, bygging eller strongman.

Vil tro de fleste strongmen trener disse øvelsene gjevnlig. Så ja, jeg tror det er vikitg for strongmen å være sterk i de tre store.

En del av strongmanøvelsene er jo nesten som markløft, bare at de bytter ut stanga med vekter, med bildekk eller noe...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784


Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: Strongman og doping
« #27 : 18. august 2006, 18:13 »
Progresjon er jo uansett stikkordet innenfor trening, om det er styrkeløft, bygging eller strongman.

Vil tro de fleste strongmen trener disse øvelsene gjevnlig. Så ja, jeg tror det er vikitg for strongmen å være sterk i de tre store.

En del av strongmanøvelsene er jo nesten som markløft, bare at de bytter ut stanga med vekter, med bildekk eller noe...

Ja, dekkvelting er jo nesten akkurat det samme som markløft. Og farmers walk blir jo nesten akkurat det samme som knebøy. Bra du har peiling ihvertfall. Fatt at styrkeløft _kun_ trener for å makse mest mulig i bøy, mark og benk (de fleste trener vel stort sett kun disse øvelsene tre ganger i uken minst). Strongmen og kroppsbyggere har en del andre mål med treningen sin. Gidder ikke dra den diskusjonen noe lenger.
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

SV: Strongman og doping
« #28 : 18. august 2006, 18:21 »
Jeg skjønner ikke hvorfor (noen) styrkeløftere klager på at strongman får mer oppmerksomhet enn styrkeløft, når styrkeløftsporten ikke gjør noen ting for å tekke publikum.
Det ordner seg for greie gutter.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

SV: Strongman og doping
« #29 : 18. august 2006, 18:23 »
Synes forfatteren blander kortene litt. Greitt nok å skrive et innlegg angående doping i strongman, men når han samtidig viser en liten misunnelse på strongman pga medieinteresse, synes jeg argumentasjonen blir svak. Idrett er idrett, underholdning er og blir underholdning - sånn er det bare.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!