Skrevet av Emne: Kosthold tips til økt muskelmasse  (Lest 6992 ganger)

Utlogget roonay

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Kosthold tips til økt muskelmasse
« : 20. august 2006, 09:17 »
skal begynne å trene for fullt etter et allt  for langt avbrekk og for første gang i livet vil jeg begynne å spise litt mer fornuftig =)

jeg har ikke mye fett jeg vil bli kvitt men vil helst ikke ha noe mer men jeg vi gå opp kraftig i muskelmasse.

Noen som har noen gode råd/guider til hva jeg kan spise for å legge på meg muskler samtidig som jeg ikke blir "små feit"? har ikke tenkt til å ese ut for så å deffe igjen.  Jeg holder meg unna gainer'n og holder meg til "rent" protein.

orker ikke å spise kun kyllingfilet, tunfisk og pasta men skal holde meg unna junken.

veier 70 kg og er nesten 1.80. helt normal kropp Cheesy

hvis noen har noen gode råd/matlister som passer meg så vær snill å kom med dem!

setter pris på alle svar!

mvh,
Rune!

Utlogget roonay

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

SV: Kosthold tips til økt muskelmasse
« #1 : 20. august 2006, 09:20 »
ser nå at denne posten ligger i helt feil seksjon! beklager dette!

Utlogget S_T_A_L_K_E_R

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

SV: Kosthold tips til økt muskelmasse
« #2 : 20. august 2006, 20:29 »
Du kan faktisk gå ned i fett% samtidig som du bygger maksimalt med muskelmasse.

Først for å regne ut hva du forbrenner  på en vanlig da så må du gå her: http://www.iform.no/pub/art.php?id=310

Når det er gjort så legger du til ca 100-200 kcal mer enn hva du forbrenner til ditt daglige kosthold.

Deretter så ser du på denne artikkelen her om hvordan du kan lykkes med å gå ned i fett% samtidig som du bygger maksimalt med masse: http://www.iform.no/pub/art.php?id=146

PS: FOr å lykkes i det som jeg skrev over så må du telle kcal. OG jeg har selv prøvd ut den artikkelen i ca 2 måneder og jeg er nesten helt rippet for fett.

LYKKE TIL

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Kosthold tips til økt muskelmasse
« #3 : 21. august 2006, 18:30 »
Å bygge og å ta av fett samtidig er ikke noe jeg hadde satsa på. Er ikke _fullt_ så enkelt som STALKER her skal ha det til. Hadde jeg vært deg hadde jeg satsa på å fått i meg 2500-3000 kcal til dagen, med noe sånt som 20-40-40-fordeling (fett, karbs, prots).
Ta en deff til våren i stedet for, du...

Et annet tips: ikke ta treninga så tungt. Har funnet ut at jeg har bedre fremgang om jeg ikke legger SÅ mye vekt på å ha et perfekt kosthold til en hver tid, og heller satser på å få i meg et eller annet hver 2 time, litt mer uavhengig av prots/fett/karbs. MÅ ikke være kylling til middag, liksom, du kan spise andre ting også, som kanskje ikke er "typisk" byggemat...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget roonay

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

SV: Kosthold tips til økt muskelmasse
« #4 : 21. august 2006, 18:32 »
ok takker for svar Smiley

Utlogget S_T_A_L_K_E_R

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

SV: Kosthold tips til økt muskelmasse
« #5 : 21. august 2006, 19:58 »
Å bygge og å ta av fett samtidig er ikke noe jeg hadde satsa på. Er ikke _fullt_ så enkelt som STALKER her skal ha det til. Hadde jeg vært deg hadde jeg satsa på å fått i meg 2500-3000 kcal til dagen, med noe sånt som 20-40-40-fordeling (fett, karbs, prots).
Ta en deff til våren i stedet for, du...

Et annet tips: ikke ta treninga så tungt. Har funnet ut at jeg har bedre fremgang om jeg ikke legger SÅ mye vekt på å ha et perfekt kosthold til en hver tid, og heller satser på å få i meg et eller annet hver 2 time, litt mer uavhengig av prots/fett/karbs. MÅ ikke være kylling til middag, liksom, du kan spise andre ting også, som kanskje ikke er "typisk" byggemat...


hmmm... du må ha misforstått meg du.

JEg skrev at jeg hadde prøvdt ut opplegget og hatt veldig gode resultater av det.  og ikke snakk som om du er proff bygger. Prøv før du åpner munnen.

OPPLEGGET FUNKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NB: Og det er så enkelt som jeg nevner det. Kroppsbygging er ikke mer vanskelig enn man prøver ut selv

Utlogget Zeke1983

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 399

SV: Kosthold tips til økt muskelmasse
« #6 : 21. august 2006, 20:00 »

hmmm... du må ha misforstått meg du.

JEg skrev at jeg hadde prøvdt ut opplegget og hatt veldig gode resultater av det. og ikke snakk som om du er proff bygger. Prøv før du åpner munnen.

OPPLEGGET FUNKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NB: Og det er så enkelt som jeg nevner det. Kroppsbygging er ikke mer vanskelig enn man prøver ut selv

Nå har vel ikke du heller blitt proff bygger av dette programmet?!

Å deffe å bygge muskler er VELDIG vanskelig uansett hva du hevder..
Women play hard to get... I play hard to want...

Utlogget Zeke1983

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 399

SV: Kosthold tips til økt muskelmasse
« #7 : 21. august 2006, 20:04 »
Roonay:

Gratulerer med et bra valg!

Noen tips på veien:

Tren baseøvelser- Det gir mest bang for bucks, om man kan bruke et sånn utrykk.
Treningssplitt og programmer ligger det mange av på denne sida, bare søk!

Mat: Du trenger sikkert masse mat, du er høy og temmelig lett til høyda. Spis masse mat, men spis ren og ubehandlet mat. Frukt, egg, potet, fisk og fugl og kjøtt. Er masse å velge i.

Har du noen mere konkrete spørsmål så kom med dem;)
Women play hard to get... I play hard to want...

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: Kosthold tips til økt muskelmasse
« #8 : 21. august 2006, 20:55 »
Som zeke sier, baseøvelser og masse mat. Jeg ville heller ikke satset på å bygge muskler og miste fett samtidig.

Utifra hvordan stalker skriver ville jeg ikke tatt han helt seriøst heller.

Så skal du se resultatene kommer etterhvert Wink mvh petter
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Kosthold tips til økt muskelmasse
« #9 : 21. august 2006, 23:29 »

hmmm... du må ha misforstått meg du.

JEg skrev at jeg hadde prøvdt ut opplegget og hatt veldig gode resultater av det.  og ikke snakk som om du er proff bygger. Prøv før du åpner munnen.

OPPLEGGET FUNKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NB: Og det er så enkelt som jeg nevner det. Kroppsbygging er ikke mer vanskelig enn man prøver ut selv

Jeg skal fortelle deg en ting, min gode mann. Jeg har prøvd det _aller_ meste som finnes av treningsprogrammer, matprogrammer og rutiner, og INGEN TING fungerer så bra som å gjøre en ting i gangen. Man kan selvfølgelig beholde en relativt lav fettprosent året gjennom selv om man bygger muskler (Kaaby er et eksempel), men å både legge på seg muskler og få vekk fett på en gang er mer vanskelig enn det strengt tatt behøver å være. I tillegg kan man jo ikke vite om man får optimalt ut av treninga si når man hele tiden må balansere på kaloriene på den måten der.

Hvis du har hatt veldig gode resultater med det vil jeg gjerne vite hva du legger i "gode resultater". Det JEG tror er at du har gått ned i fettprosent og dermed har blitt litt mer markert og at du derfor har _trodd_ at du har lagt på deg mer muskelmasse.
Kan jeg spørre om hvor lenge du kjørte på denne måten også, kanskje?

En annen ting, ut i fra hvordan du skriver så vil jeg tippe at du er mellom 14-17 år gammel. Hvor mye erfaring kan man egentlig ha i den alderen der?

Btw, ro ned tegnsettinga, ellers rapporterer jeg deg.. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget roonay

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

SV: Kosthold tips til økt muskelmasse
« #10 : 22. august 2006, 08:57 »
takker for gode svar! spessielt warlock, virker som du har peiling på hva du snakker om!
det jeg har gjort før er å spise 2 ganger om dagen og da spist MASSE og i tilleg bare usunn mat.
Vil nå prøve å få i meg minst 5 måltider om dagen og mindre junk byttet ut med mer proteinrik mat.

regner ikke med at man legger på seg mer av å spise 5 ganger om dagen enn 2 ganger? det er vel heller når man spiser mye og sjeldent man legger på seg fett har jeg rett?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Kosthold tips til økt muskelmasse
« #11 : 22. august 2006, 14:09 »
Er sunnere å spise 5-6 ganger om dagen, for da holder man blodsukkeret gjevnt. Man tilfører også gjevn "strøm" av næringsstoffer, som gjør at man bygger mer effektivt.
Et tips bare: ikke tenk så VELDIG mye på fettet enda, tenk på å legg på deg muskler først. Men selvsagt, om du plutselig fyker opp i fettprosent så er det kanskje en tanke å kutte ned bittelitt på karbs/fett. Men du må nesten kjøre en periode for å se hvordan det funker. Prøv og feil, ikke sant. Ingen som er verdensmester med en gang... Wink

Ikke tenk at du eter for mye, tenk at du eter _nok_ for å bygge muskler. Fettet får du alltids vekk seinere.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget S_T_A_L_K_E_R

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

SV: Kosthold tips til økt muskelmasse
« #12 : 22. august 2006, 18:39 »
Nå har vel ikke du heller blitt proff bygger av dette programmet?!

Å deffe å bygge muskler er VELDIG vanskelig uansett hva du hevder..

Hvem har sagt at det er vanskelig. MAn trenger bare å telle kalorier. og når alle har gått på skole så er vel det ingen problem.

Driter så langt i om alle er uenig med meg her. Er så ufattelig mange som kaster bort tiden sin på og deffe og bygge i en endeløs sirkel.

Nei jeg er ikke proff bygger heller men det er det vel ingen som kan kalle seg her heller.

Og opplegget om å brenne fett og bygge muskler samtidg var bare en pekepinn på hva man kan gjøre. JEg bygger utrolig bra med opplegget men det er opp til den enkelte å følge det.

Utlogget S_T_A_L_K_E_R

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

SV: Kosthold tips til økt muskelmasse
« #13 : 22. august 2006, 18:50 »
Jeg skal fortelle deg en ting, min gode mann. Jeg har prøvd det _aller_ meste som finnes av treningsprogrammer, matprogrammer og rutiner, og INGEN TING fungerer så bra som å gjøre en ting i gangen. Man kan selvfølgelig beholde en relativt lav fettprosent året gjennom selv om man bygger muskler (Kaaby er et eksempel), men å både legge på seg muskler og få vekk fett på en gang er mer vanskelig enn det strengt tatt behøver å være. I tillegg kan man jo ikke vite om man får optimalt ut av treninga si når man hele tiden må balansere på kaloriene på den måten der.

Hvis du har hatt veldig gode resultater med det vil jeg gjerne vite hva du legger i "gode resultater". Det JEG tror er at du har gått ned i fettprosent og dermed har blitt litt mer markert og at du derfor har _trodd_ at du har lagt på deg mer muskelmasse.
Kan jeg spørre om hvor lenge du kjørte på denne måten også, kanskje?

En annen ting, ut i fra hvordan du skriver så vil jeg tippe at du er mellom 14-17 år gammel. Hvor mye erfaring kan man egentlig ha i den alderen der?

Btw, ro ned tegnsettinga, ellers rapporterer jeg deg.. Wink

Ok da er det min tur til å fortelle deg min gode mann.

For det første: JEg er 20 år og har trent i 1-2 år. Jeg har lest meg grønn på alle treningsartikkler og opplegger som er blitt laget og jeg kan det jeg snakker om. Så jeg har en del erfaringer ja.

Og hvis du lurer på om jeg har økt i masse så er svaret JA. JEg har økt i alle øvelser hva uke i 2 måneder som jeg har holdt på med dette opplegget.

Og om du raporterer meg så vær så god. Er en fri verden og man kan snakke ut som man vil.

Utlogget Zeke1983

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 399

SV: Kosthold tips til økt muskelmasse
« #14 : 22. august 2006, 19:08 »
Hvem har sagt at det er vanskelig. MAn trenger bare å telle kalorier. og når alle har gått på skole så er vel det ingen problem.

Driter så langt i om alle er uenig med meg her. Er så ufattelig mange som kaster bort tiden sin på og deffe og bygge i en endeløs sirkel.

Nei jeg er ikke proff bygger heller men det er det vel ingen som kan kalle seg her heller.

Og opplegget om å brenne fett og bygge muskler samtidg var bare en pekepinn på hva man kan gjøre. JEg bygger utrolig bra med opplegget men det er opp til den enkelte å følge det.

Gratulerer! Du er en av de få som klarer å gå ned i fett% og samtidig bygge muskler!
NEI! Det er ikke bare å telle kcal å tro at alle kan gå ned i fett% og bygge muskler. Det er nemlig to forskjellige faser for kroppen. Man kan beholde massen på en deff hvis man er heldig. For å ikke gå ned i muskler må man ha et slavisk bra kosthold med masse proteiner. Men dette vet du sikkert siden du har lest deg grønn i alle artikler. Du har kanskje gått tre år på skole og lært dette? Eller gått ned 35 kilo mens du har prøvd å beholde det lille av muskler du har?

Min gode mann: Jeg ønsker deg virkelig lykke til med treninga og håper du har en noe mer ydmyk holdning til folk som har minst like god peiling på dette i fremtida!

MVH Johan
Women play hard to get... I play hard to want...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!