Skrevet av Emne: Metroseksuelle gutter...  (Lest 175661 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Metroseksuelle gutter...
« #240 : 06. desember 2006, 15:44 »
Takk for tipset! Nå kan jeg alltid skrive riktig når jeg poster innlegg på forskjellige forum der rettskriving betyr alt. Du reddet dagen min....


Ingen årsak. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Sv: Metroseksuelle gutter...
« #241 : 06. desember 2006, 15:44 »
Kjedelig at du blir irritert. Det er ikke i min hensikt. Jeg syntes ikke man bare bør la mennesker gjøre som man vil. HVis de ikke lærer, føler jeg at dette er noe som samfunnet har skyld i, og dette vil ikke jeg ta del i. Men jeg skjønner godt din irritasjon over mine bastante påstander, da jeg lett har en tendens til å skrive akkurat det jeg mener! Smiley Heller det enn det motsatte. Vi er nok ikke sååå uenige skal du se..
Enig!
men tenåringer vil alltid være tenåringer, sånn er det bare. Men det kommer en tid man må "vokse opp" også - og noen kan trenge ett spark i rompa ja Smiley
Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Metroseksuelle gutter...
« #242 : 06. desember 2006, 16:46 »
Her var det mange fordommer ute å gikk.....er dere den gjengen som også banker opp homofile og mener de burde utvises fra rikets grenser?
Ingen har snakket om homofile. Du bør sjekke definisjonen av 'metroseksuell' før du kaster bensin på er diskusjonsbål hvor du har tilgode å ha et godt argument. Homofili har eksistert siden tidenes morgen, det samme har krig og drap. Disse tendensene i menneskenaturen (ja det er vår natur) er destruktive og fremmer ikke akkurat vår evne tilå overleve. Dog slutter vi ikke, hverken med ondskap eller kjærlighet til tross for samme kjønn. Smiley Love conquers all!! Smiley (slik.. nå viste jeg en myk side...rofl )

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Metroseksuelle gutter...
« #243 : 06. desember 2006, 17:01 »
Hvor snakker jeg om metroseksualitet i innlegget mitt? Jeg liker ikke det begrepet i det hele tatt, og har heller ikke prøvd å diskutere det. Denne tråden har utviklet seg til mer enn en diskusjon om "metroseksualitet". Det jeg sier er at legningen din ikke avgjøres av hvor mye tid du bruker på utseende. Og om jeg bruker ti minutter på å ordne håret mitt vs. dine to minutter med barberhøvelen, så betyr ikke det at du er noe mer heterofil. Ikke mer mandig heller, men det er min mening.

og;
Jeg synes liksom det med å være macho er noe man enten har eller ikke har i seg. Enkelte kan prøve alt dem klarer med å la skjegget sitt gro vilt, skamklippe hode sitt og drikke så mye mjød at det renner mjød av alle kroppsåpninger, men allikevel være så feminine at jeg blir flau av å være i nærheten av dem.

Nå er det vitterlig metroseksualitet som er trådens tema, og det har ganske tydelig blitt forklart at å beskrive f. eks bruk av solarium som en homofil agonist, _ikke_ er det samme som å tillegge solariumsbrukeren en faktisk homofil legning! En idealtypisk metroseksuell mann er jo nettopp en hetereofil person hvis livsstil ellers er av stereotyp homofil art. Mange av disse forsøkene på å forsvare metroseksualitet -- ditt inkludert -- er derfor skivebommerter.

Hvorvidt en person er "macho", handler nok etter mitt syn både om biologiske og kulturelle interaksjonseffekter. Det hjelper således ikke all verdens å ha gener som Samson, dersom ens livsstil er dominert av trendifisert glasskaffe, R&B, solarium, trange rosa moteklær, knekk i håndleddet et cetera.


Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Metroseksuelle gutter...
« #244 : 06. desember 2006, 17:09 »
Så så...det er fullt mulig å si sin mening uten å måtte overøse innlegg med ironi og sarkasme, samt rote dypt i fremmedordboka for å virke troverdig. Innlegget mitt inneholdt dog en spissformulering mot slutten, som noen her tydeligvis tok bokstavelig.

Om innlegget er treffende eller ikke, er vel opp til hver enkelt å vurdere. Dette er kun et uttrykk for min mening, og de som føler seg truffet lar vel seg vise ved at de tar seg tid til å koke sammen et krasst svar.

 


At du blir svart på en krass måte, har å gjøre med ditt svært retarderte innlegg. Å tolke det i retning av at du skrev et treffende og provoserende er mildt sagt på trynet -- det er lite som tyder på at du er kapabel til noe slikt.

Videre kommer jeg ikke til å slutte verken med ironi, sarkasme eller bruk av ord som du måtte finne vanskelig. Problemet ligger jo her i din mangelfulle forståelse, og min tålmodighet med sinker er faktisk ikke ubegrenset.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Metroseksuelle gutter...
« #245 : 06. desember 2006, 17:16 »
Barbaren Conan....det var mannfolk det. Og THE PUNISHER! For ikke å snakke om Hulk Hogan og He-Man *gliser*

Hvor ble alle de barske mannsidealene fra min lykkelige, voldsomme barndom på 80-tallet av?Huh

Har du lest de nyere Conan-bladene, de som trykkes i farger? De nye tegnerne har tegnet Conan på en helt blasfemisk måte; altfor tynn og veik. Man burde kunne saksøke folk for slik tukling med et av den fiktive verdenshistoriens fremste forbilder!

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Metroseksuelle gutter...
« #246 : 06. desember 2006, 19:07 »
Det er ikke direkte overraskende at de unge og håpefulle skal sette seg i en posisjon der de vet alt og dermed kan komme med naive og relativt håpløse påstander som "folk må gjøre som de vil". Folk kan og skal ikke gjøre som de vil, det er derfor vi har lover i dette (og de fleste andre land). I tillegg til disse lovene har man også uskrevne normer og regler som i stor grad regulerer det daglige liv. Disse normene, som skrevne normer og regler, har vi mulighet til å påvirke og tilpasse gjennom mer eller mindre demokratiske mekanismer. Konklusjonen? Jo, selvsagt kan jeg si: Menn skal ikke sminke seg, de skal ikke kle seg i skjørt og de skal ikke gå i string. Det er min mening om hva menn BØR gjøre. Ser man på historiens forløp har ofte store kulturers fall vært deres egen dekadense. Jeg synes å ane et sørgelig forutsigbart fall i horisonten... :/
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Metroseksuelle gutter...
« #247 : 06. desember 2006, 19:12 »
Har du lest de nyere Conan-bladene, de som trykkes i farger? De nye tegnerne har tegnet Conan på en helt blasfemisk måte; altfor tynn og veik. Man burde kunne saksøke folk for slik tukling med et av den fiktive verdenshistoriens fremste forbilder!

Fullstendig enig med deg. Dessverre har jeg en stund igjenn av abonnemanget mitt. Gi oss tilbake svart hvit Conan.

Du er nok utrolig fornøyd over støtten fra en retad som ikke engang klarte å lage et bedre innlegg enn dette (eller rettskriving).   Undecided Wink

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Metroseksuelle gutter...
« #248 : 06. desember 2006, 19:40 »

En maskulin mann er en mann som er trygg på seg og som respekterer at vi alle er forskjellige individer uansett hvilken kjønn

Niks, det har faktisk ingenting med maskulinitet å gjøre.
For å si det litt flåsete: dersom du tar en vanlig mann og sprøyter testosteron inn i ham i store mengder vi du se en adferdsendring. Denne endringen er en økning i vedkommendes maskulinitet. Hvor grensen går kan man strides om, men når noen "menn" er så feminine at er fremstår som kvinner med penis, da er de ikke menn i mine øyne (muligens she-males). Ikke at menn er bedre enn kvinner, for all del, men samfunnet bør ha en balanse og det innebærer at kvinner ideelt sett bør være relativt feminine og menn relativt maskuline.

Manns- og kvinnesynet fra 1920-1950-tallet var etter mitt syn aldeles glimrende (i det store og det hele). Så kom 68erne og ødela absolutt HELE det norske samfunnet.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Metroseksuelle gutter...
« #249 : 06. desember 2006, 19:48 »
Har du lest de nyere Conan-bladene, de som trykkes i farger? De nye tegnerne har tegnet Conan på en helt blasfemisk måte; altfor tynn og veik. Man burde kunne saksøke folk for slik tukling med et av den fiktive verdenshistoriens fremste forbilder!

Leste faktisk lite Conan, men hadde jeg hatt bedre tid skulle jeg gjort det.
Føler at behovet for å låse meg inne på et rom isolere meg fra dette degenererte samfunnet med en diger bunke Conan, body builder blader og He-Man figurer blir sterkere og sterkere Smiley




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Tvangsinnlagt-Kjekkas

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

Sv: Metroseksuelle gutter...
« #250 : 06. desember 2006, 19:56 »
Jeg forbeholder også min rett til å kverrulere. Smiley

Skrivefeil.. Kverulere.
Ingen over, ingen ved siden!

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Metroseksuelle gutter...
« #251 : 06. desember 2006, 20:05 »
Når man alt er inne på metroseksualitet ... Er ikke mye av aktiviteten som bedrives av treningsforumets mannlige medlemmer å regne som uttrykk for metroseksualitet. Jeg tenker for eksempel på selvbruningskrem, slanking, ønske om å få "sprettrumpe", å stå på en scene sammen med andre menn bare iført en pastellfarget badebukse!?

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Metroseksuelle gutter...
« #252 : 06. desember 2006, 20:10 »
Skrivefeil.. Kverulere.

Hvis du ser hvem jeg svarte på, og hvordan hun skrev konstruktet, ville du skjønt at dette var en ironisk "form" av ordet. Dog, jeg burde satt anførselstegn rundt ordet slik at du, og andre som deg, ville skjønt ironien. Tar derfor selvkritikk på dette.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Metroseksuelle gutter...
« #253 : 06. desember 2006, 20:13 »
Når man alt er inne på metroseksualitet ... Er ikke mye av aktiviteten som bedrives av treningsforumets mannlige medlemmer å regne som uttrykk for metroseksualitet. Jeg tenker for eksempel på selvbruningskrem, slanking, ønske om å få "sprettrumpe", å stå på en scene sammen med andre menn bare iført en pastellfarget badebukse!?

Er vel ingen som har påstått at fitnessgutta er maskuline vel? Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Metroseksuelle gutter...
« #254 : 06. desember 2006, 20:16 »
Er vel ingen som har påstått at fitnessgutta er maskuline vel? Tongue
Det skrev jeg heller ikke at noen har påstått. Jeg ville bare trekke frem mer metroseksualitet, noe som bør være adekvat i en diskusjon med metroseksualitet som tema.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!