Skrevet av Emne: Rasmus sin DC-logg  (Lest 3165 ganger)

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Rasmus sin DC-logg
« : 04. september 2006, 22:52 »
Nå starter jeg da opp loggbok for n'te gang etter mange mislykkede forsøk. Hva får meg til å tro at jeg klarer å følge opp denne gangen? Jo, jeg må gjøre mye av skolearbeidet mitt på PC'n og da er det flott med en unnskyldning for å lure seg litt unna.. Enough crap, lets talk doggcrap! I dag var min første dag på DC-programmet og jeg må si at det var en av de beste og mest fullkommne treningen jeg har hatt! Alt var perfekt; øvelsene, sammensetningen, smerten og gleden av å være ferdig!  Grin

Slik var treninga:

Benkpress: 3x10x70kg + tøying
Sittende MP i smithmaskin: 3x12x40kg + tøying
Enhånds pushdown: 3x12x11,85kg + tøying
Nedtrekk i maskin: 3x12-15x30kg + tøying
Hyper: 3x20x10kg + tøying

ENORMT TUNGT MED 5SEK SENKING AV VEKTA!!!

Har fått med meg at spisingen er enormt viktig i DC, så her er mitt litt mislykkede forøk på å få i meg tilstrekkelig med mat for i dag:

Frokost: 80gr havregryn, 300ml melk, 20gr rosiner, 60gr whey
Lunch: Grov langang med roastbeef, 500ml is-te  :Smiley
Før trening: 60gr whey
Etter trening: 80gr whey, 40gr raske karbs (suga i form av saft), 10gr kreatin, 10gr glutamin
Middag: 400gr kyllinglår med salat
Kvelds: 50gr whey og 150gr kyllinglår m/salat

Flau over spisinga mi i dag...  Embarrassed

Kan vel også nevne at jeg per dags dato veier rundt 90kg (opp på relativt normalt nivå etter at salmonella gjorde meg rundt 20% mindre i sommer), er 189cm høy og trent styrkeløft ett par år.  Er nå student på Høyskolen i Bergen.
Mine beste løft på stevne er:
Knebøy 210
Benkpress 125
Markløft 227,5   
- veide da 83 kg etter 1mnd i rekrutten  - unnskyldninger  Kiss

Beste treningsløft uten drakt:
6x110kg i benkpress
3x160kg i knebøy
2x200kg i markløft


Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Rasmus tror han skal bli stor!
« #1 : 05. september 2006, 22:58 »
DC? Kutta ut styrkeløft eller? Når var du dimma egentlig, har ikke fått med meg det jeg..


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Rasmus sin DC-logg
« #2 : 07. september 2006, 22:59 »
Kan så absolutt ikke konvertere til bygging nei, det er på ingen måte aktuelt Wink

Men føler med deg med den salmonellaen din, kan tenke meg du sleit med å ha havna på 75kg etter å ha liggi over 90kg ja. Men sikkert godt å være ferdig i militæret da..

Forventer at du er med på jr-nm 07 Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

SV: Rasmus sin DC-logg
« #3 : 07. september 2006, 23:07 »
MYE jeg kan påpeke på kostholdet ditt, men det viktigste er at du bør spise mer protein, og spise bedre karbo kilder enn du har spist på disse dagene... Spis mer sunt fett, og dropp rapsoljen etter trening... Og kjør på med mer karbo ette trening, ca 1g pr kg kroppsvekt... Måltidene dine før trening bør inneholde mer karbo, det er dette du skal bruke under trening, med ufylte glycogenlagre har du ikke mye krutt å ta av... gjerne bruk en shake på 30g whey og 30-40g karbo rett før trening...

Dette er DC, du skal ikke ha mer enn et arbeidssett.. Du har tre...
Om du kjører det slik, ikke kall det DC Smiley
Skjønner heller ikke hvordan du har energi og krefter til å kjøre et sett til med tung militærpress f.eks når du har tømt deg heeeelt med rest pauser og det som er..  Jeg klarer det ikke, og kan gjerne føle meg helt utbrent og utslitt etter et sett og ser mannen med ljåen, SÅ INTENSIVT skal det være... That's what makes DC so fucking good Smiley
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

SV: Rasmus sin DC-logg
« #4 : 08. september 2006, 09:52 »
Seriøst?! Har jeg misforstått alt her!? mener jeg leste at skulle være 3 arbeidssett.. og skal en bruke restpauser de første 6ukene en begynner på programmet?  jaja, bra at feilenene ble påpekt tidlig da, har bare hatt 2 treninger! Takk skal du ha! think rasmus has to do some DC reading.

Skal prøve å skjerpe kostholdet mitt. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg kan spise og ikke kan spise.. Før har jeg bare vært vant med å skuffle i trynet alt som jeg kommer over, med det eneste forbehold om 200-250gr protein til dagen. Tror at jeg går tilbake til det gamle kostholdet mitt, til jeg får noen til å hjelpe meg med et skikkelig dc-kosthold.

Tja, hva kan en spise... Smiley

Proteinkilder som kjøtt,egg,melk og proteinpulver...
Karbokilder som pasta,ris,bønner,havregryn,skikkelig grovbrød.
Fettkilder som oliven olje, raps etc..

Bør da vel ikke så være så vanskelig det Wink

Protein nivået bør være rundt 4x kroppsvekt, tell protein og ikke fett og carbs.. Du skal ha kalorioverskudd...

"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

SV: Rasmus sin DC-logg
« #5 : 09. september 2006, 13:26 »
Vet dette, men UaC kritiserte inntaket mitt pga jeg spiste både karbs, fett og prot i samme måltid.. Skal visst ikke gjøre det når en skal spise etter DC. Men driter i det foreløpig..

I går:

frokost:100gr havregryn 60gr whey
Lunch: 5egg 4fullkornsbrødskiver + 70gr gainer
Før trening 80gr gainer
etter trening: 80gr whey, 60gr raske karbs, 10gr glutamin 6gr kreatin
middag: 2 kyllingfileter m/ris og salat
kvelds: 150gr biff m/salat + 50gr kaseinprotein

Litt bedre ihvertfall..

Der begynner det å bli ja Wink

Fett, prot og carbs skal ikke inntas i samme måltid nei...
Er rundt en mnd siden jeg selv startet med dc, og kjører enda ikke dette systemet..
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

SV: Rasmus sin DC-logg
« #6 : 12. september 2006, 13:55 »
1. dag med DC:

Benkpress: 1x20x65
Hantelpress: 1x25x12 (undervurderte meg selv litt)
Pushdown: 1x20x16.75
Nedtrekk maskin: 1x18x35
Rygghev: 1x20x10

Spising:
frokost: 80gr havregryn/300ml melk/rosiner + 60gr whey
Lunch: 4egg og 4brødskiver 40gr kokt skinke
Før trening: 80gr gainer
Etter trening: 70gr whey, 50gr raske karbs, 10gr glutamin, 6gr kreatin
Middag: 180gr tortelini, 250gr kjøtteig
Kvelds: 120gr kyllingfilet + litt salat + bittebittelitt dressing
Før leggetid: 50gr kaseinprotein

Enormt flott trening!, gleder meg allerede til å ta meg helt ut igjen på neste trening..
Burde jeg kanskje ta glutamin og kreatin før trening? ellers er jeg veldig lite flink å ta glutamin og kreatin på treningsfrie dager, er dette veldig dumt?

Rygghev i DC? Vil ikke kalle det en fullgod DC øvelse.
Hvor blir det av Markløft, Rack Deads, stang roing osv?
Ville heller brukt rygghev som en prioritets øvelse om korsryggen henger litt igjen styrkemessig..

Ellers har spisingen din også blitt bedre, selv om jeg ville byttet ut noe av carbs kildene...
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

SV: Rasmus sin DC-logg
« #7 : 13. september 2006, 09:29 »
Hva kunne jeg byttet ut? Pleier å spise ris, havregryn og grovbrød.. Må vel være godt nok det, eller??

Ryggen min henger absolutt ikke etter, er nok der jeg er sterkest. Personlig har jeg aldri kjørt en øvelse som tar så bra på ryggstrekkerne som rygghev, vil ihvertfall kjøre den litt til. Markløften kommer! Hvor lang tid bruker en på sekningen der, mener å ha lest at en ikke trenger å bruke så lang tid som på de andre øvelsene?

Takk for innspill!

det er tortellini'n og gainer'ne jeg reagerte litt på, men så så jeg at det var "post" og "pre" workout shakes Smiley sry

Markløft skal ikke brukes trege negativer på, tror ikke ryggen din ville likt det Wink
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Rasmus sin DC-logg
« #8 : 20. september 2006, 20:33 »
Hvilken øvelse gjør du for legger? En eller annen tåhev..? Tåpress i benpress maskin? 140 kg. er jo ett høyt tall. Cheesy
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Rasmus sin DC-logg
« #9 : 20. september 2006, 23:17 »
Hvordan gjør du det med DC'n rundt konkurranse? Hvordan legger du inn utstyrstrening i dc treningen? Og er ikke det sånn i dc at du cycler på øvelser, er ikke det litt dårlig for styrkeløften om du må bytte ut feks markløft?

-Nysgjerrig.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Rasmus sin DC-logg
« #10 : 21. september 2006, 17:10 »
Ok, høres smart ut!

Tar det som en utfordring! Og skal selvfølgelig møte den utførdringen i skikket vektklasse å så jeg blir lit mindre knust :p Cheesy






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

SV: Rasmus sin DC-logg
« #11 : 26. september 2006, 13:08 »
2 siste treninger:
Skråbenk i smithmaskin: 20x60kg
Enhåndspushdown: 20x8
Sidehev: 20x3,25
Maskin2 for bredde: 20x30
Goodmorning: 20x60

Knebøy: 20x100 + krampe i venstre lår
Lårspark: 20x35
Curl med ez-stang: 20x25
Magemaskin: 20x35
Underarm: 20x12?
Legger: 20x75?

Er lei av DC! har lyst til å begynne med 5x5 powerbuilding igjen.. men jeg skal prøve å holde ut en stund til.. dry



Lei av DC? Then you're not hardcore enough Smiley

Jeg har aldri hatt så god framgang som nå, og aldri hatt det så morro...
Det er så forbanna motiverende...
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!