Skrevet av Emne: Hasj ;/  (Lest 11559 ganger)

nann-rosita

  • Gjest
SV: Hasj ;/
« #30 : 13. september 2006, 20:28 »
Og jeg er mot, så jeg er heller ikke nøytral.. bare gøy ed uenighet! Smiley
Jeg er også mot.. Dvs jeg er VELDIG mot.. Gammel UMN trasker..
Så veldig mot.. jaja

Utlogget thomasan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Spartaner
SV: Hasj ;/
« #31 : 13. september 2006, 20:49 »
Hyggelig Smiley Skulle gjerne tatt en debatt om legalisering en dag, men det passer vel ikke helt inn her og nå, pluss det hadde tatt for lang tid Tongue
Det ER en skam å snu!

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

SV: Hasj ;/
« #32 : 13. september 2006, 21:02 »
Og har man THC i seg i så store konsentrasjoner at det slår ut på hurtigtest (som trenger høy kons for utslag) så har man vært i besittelse også. Wink

Selvsagt. Men er du i besittelse av steroider (som er lovlig), så må du vel ha kjøpt de også?! Og det er jo ulovlig?

Noen som har flere eksempler på hvor noen har blitt tatt for BRUK? Og da ikke i sammenhegn med salg osv, det kan ha vært en feilformulering fra avisens side det jeg leste i stad, for alt jeg vet.

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Hasj ;/
« #33 : 13. september 2006, 21:55 »
Hyggelig Smiley Skulle gjerne tatt en debatt om legalisering en dag, men det passer vel ikke helt inn her og nå, pluss det hadde tatt for lang tid Tongue

- I wanna get high.

- You can get big problems.

- I wanna get high.


Hadde sikkert blitt en ganske meningsløs diskusjon om ganske meningsløse midler. Kunne likegodt diskutert Røyking vs. Ikke røyking.

- Vi har rett til å gjøre som vi vil.

- Dere kan dø tidligere.

- Vi har rett til å gjøre som vi vil.
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Hasj ;/
« #34 : 13. september 2006, 22:00 »
Hvilke mengder er det snakk om i studiene som mener å påvise dette? Jeg kan komme med ganske mange skumle virkninger av overdrevent alkoholforbruk, uten at alkohol er ulovlig av den grunn.

Jeg har vel å merke aldri røkt hasj, men etter å ha bodd i en av Europas mest cannabisliberale byer, har jeg bare et litt annet syn på saken enn de fleste her til lands.
Staten har et monopol på alkohol, derfor er det lovlig Smiley

roddan

  • Gjest
SV: Hasj ;/
« #35 : 13. september 2006, 22:32 »
Noen som har flere eksempler på hvor noen har blitt tatt for BRUK? Og da ikke i sammenhegn med salg osv, det kan ha vært en feilformulering fra avisens side det jeg leste i stad, for alt jeg vet.
Japp, flere kamerater av meg som har blitt tatt inn til pisseprøve og blitt bøtelagt etter snuten hadde blitt tipset om at de røyka.

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: Hasj ;/
« #36 : 13. september 2006, 23:00 »
Der står nok ingenting om å bruke.. Merk at "utføre" betyr eksportere i denne sammenhengen da språket er forholdsvis gammelt (1950 elns). Jeg skal gå med på at "tilvirker" er et ganske generelt begrep, og kan deriblant omfatte "bruk". Men det går jo fint an å nekte kjennskap til. Hvem som helst kan stappe hasj i en sigarett og gi deg liksom.

Så enten er den artikkelen bullshit eller så har den lille gutten et sinnsykt stort erstatningskrav til staten Smiley
Men du er selv ansvarlig for at du røyker den !

Du kan jo prøve å overbevise en dommer (for nekter du forelegg, vil det gå rettens vei), at det var noen andre som hadde "lurt" i deg narkotika - etter at du har testa positivt.

Det er mange som har prøvd dette tidligere, uten noe hell.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Hasj ;/
« #37 : 14. september 2006, 07:18 »
Staten har et monopol på alkohol, derfor er det lovlig Smiley

Nå er det ikke så mange land lenger som har et statlig monopol på alkohol da, hverken produksjonsmessig eller distribusjonsmessig... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

paulramone

  • Gjest
SV: Hasj ;/
« #38 : 14. september 2006, 09:00 »
cannabis gir slapp tiss blei jeg lært når jeg var liten.

janne

  • Gjest
SV: Hasj ;/
« #39 : 14. september 2006, 09:47 »
Jeg er også mot.. Dvs jeg er VELDIG mot.. Gammel UMN trasker..
Så veldig mot.. jaja

Me too....jeg er også en "gammel" UMN "aksjonist"......hehe....hadde det gøy i den tiden ja!

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Hasj ;/
« #40 : 14. september 2006, 14:54 »
Og det hjalp å få med "gamle platatravere" som fortalte..

De fleste på Plata har fått i seg litt mer enn bare hasj...

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

SV: Hasj ;/
« #41 : 14. september 2006, 15:26 »
At de skulle teste noen for tjall på ett treningsenter virker helt vilt men...
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

SV: Hasj ;/
« #42 : 14. september 2006, 18:34 »
lol..Hørte no i denne tråden at hasj kan føre til alzheimers..

De fleste forskere og proffesorer, mener det er faktisk SUNT å ta seg en joint iblant, leste det også faktisk tilogmed på dagbladet.no

Det er ikke no tull, cannabis er tilogmed medesin for enkelte folk, de får det på respet!

Men jeg må nok innrømme at man ikke må bruke det altfor mye..

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
SV: Hasj ;/
« #43 : 14. september 2006, 18:44 »
Inlegg fra HITman som tåler å bli postet igjen:

Sitat fra: roolfe på 20. august 2006, 22:56
Kan du vise til en saklig kilde som sier dette? Gjerne over PM slik at vi slipper å grøftekjøre tråden off-topic.
Slik jeg har forstått det er det kun statistikk som viser at man finner en større gruppe schizofrene blant hasjrøykere, enn blant annen ungdom. Det kan forklares ved at folk med psykiske lidelser oftere søker ting som hasj, men noen sier også at folk med ANLEGG for slike lidelser gjerne kan få det "trigget" av hasj, men at man skal kunne få schizofreni e.l. kun ved hasjrøyking, det vil jeg gjerne se dokumentasjon på!


"Sammenhengen mellom hasjbruk og utvikling av schizofreni og andre psykotiske lidelser (samt klare tegn til hjerneskade bedømt vha. PET/SPECT-scanning) har det de siste årene kommet mye dokumentasjon på. Artikkelen nedenfor er fra 2004 og gir en kort oppdatering på forskningen som er gjort, og diskusjon av de ulike hypotesene:

Cannabis use and psychotic disorders: an update.Hall W, Degenhardt L, Teesson M.
Office of Public Policy and Ethics, Institute for Molecular Bioscience University of Queensland Australia. w.hall@imb.uq.edu.au

This paper evaluates three hypotheses about the relationship between cannabis use and psychosis in the light of recent evidence from prospective epidemiological studies. These are that: (1) cannabis use causes a psychotic disorder that would not have occurred in the absence of cannabis use; (2) that cannabis use may precipitate schizophrenia or exacerbate its symptoms; and (3) that cannabis use may exacerbate the symptoms of psychosis. There is limited support for the first hypothesis. As a consequence of recent prospective studies, there is now stronger support for the second hypothesis. Four recent prospective studies in three countries have found relationships between the frequency with which cannabis had been used and the risk of receiving a diagnosis of schizophrenia or of reporting psychotic symptoms. These relationships are stronger in people with a history of psychotic symptoms and they have persisted after adjustment for potentially confounding variables. The absence of any change in the incidence of schizophrenia during the three decades in which cannabis use in Australia has increased makes it unlikely that cannabis use can produce psychoses that would not have occurred in its absence. It seems more likely that cannabis use can precipitate schizophrenia in vulnerable individuals. There is also reasonable evidence for the third hypothesis that cannabis use exacerbates psychosis."

Har sett og mött min andel av hassmissbrukere med psykose sykdommer selv, og det er nok for å få meg til å holde meg langt unna.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget neven

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 436

  • ssk
SV: Hasj ;/
« #44 : 14. september 2006, 18:53 »
http://www.mozon.no/andre_saker/andre_saker/hasj_kan_stoppe_alzheimer

Kanskje man skulle ha skaffet et gramm eller 3 til sine besteforeldre?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!