Skrevet av Emne: Hasj ;/  (Lest 11639 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hasj ;/
« #15 : 13. september 2006, 16:40 »
Er det ulovlig å røyke hasj før konkurranser? Jeg trodde dem bare testa etter spesifike prestasjons-økende midler jeg.
Det er ULOVLIG å være i besittelse av hasj! Det er også regnet som doping selv om det ikke er direkte styrkefremmende.

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: Hasj ;/
« #16 : 13. september 2006, 16:40 »
Kan du vise til noen som har blitt tatt for å ha brukt hasj? Uten at de ble tatt med stoffet på seg?
Hehe det er mange ! hvis politiet f.eks mistenker bruk av narkotika (i en bilulykke, slåsskamp etc..) Vil det blitt tatt urinprøve/blodprøve av vedkommede.

Hvis prøven viser positiv, vil ikke bare vedkommede bli bøtelagt. Men kan også få strengere straffeutmåling.

Utlogget thomasan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Spartaner
SV: Hasj ;/
« #17 : 13. september 2006, 16:46 »
Uendelig teit. Hvor mange prøver tar dem egentlig av hver deltaker? For å finne THC (cannabis, hasj) i blodet til noen må dem ta en prøve som leter etter BARE THC. Ja, det VET jeg.

At det blir påvist THC i blodet til noen kan ikke føre til høyere straffeutmåling eller straff i det hele tatt (i Norges Lover). Det er nemlig ikke ulovlig å røyke hasj Smiley Bare å selge, kjøpe og oppbevare.

Hvordan de forskjellige arrangørene av konkurranser etc. reagerer og utmåler straff basert på, det vet jeg ikke. Som sagt; uendelig teit.
Det ER en skam å snu!

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

SV: Hasj ;/
« #18 : 13. september 2006, 16:52 »
Det er ULOVLIG å være i besittelse av hasj! Det er også regnet som doping selv om det ikke er direkte styrkefremmende.

Jeg vet det, men jeg trodde ikke man kunne bli tatt om man ikke var i besittelse. Altså, utenfor idrettssammenhegn.

At noen blir utestengt fra idrett kan jeg forstå. At noen blir tatt for å gå rundt med et gram eller ti, det kan jeg forstå.

Men hvilken lov sier at man ikke kan være rusa? Har aldri lest om noen som har blitt tatt for akkurat det. Men om det er noe som skjer til vanlig, så skal jeg stå corrected. Smiley

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

SV: Hasj ;/
« #19 : 13. september 2006, 16:56 »

At det blir påvist THC i blodet til noen kan ikke føre til høyere straffeutmåling eller straff i det hele tatt (i Norges Lover). Det er nemlig ikke ulovlig å røyke hasj Smiley Bare å selge, kjøpe og oppbevare.

Var det jeg prøvde å si, litt dårlig til å formulere Tongue

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: Hasj ;/
« #20 : 13. september 2006, 17:08 »
Jeg jobber som advokatsekretær, så at folk blir bøtelagt for BRUK av hasj, er noe jeg ser så og si daglig. Hvis dere tror annet, er dere bra naiv. - Ring den lokale politistasjon f.eks - og spør de !

http://www.oblad.no/apps/pbcs.dll/artikkel?AID=/20040114/NYHETER/182755/0/

"En 16 år gammel gutt ble også ilagt forelegg på 2000 kroner for bruk av hasj etter aksjonen."

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

SV: Hasj ;/
« #21 : 13. september 2006, 17:28 »
Then I stand corrected.

Men uansett, litt back-to-topic, trådstarter har ingenting å uroe seg for. Smiley

Utlogget Generalen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 470
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 470

SV: Hasj ;/
« #22 : 13. september 2006, 17:40 »
Snowboarder utestengt fra OL i Salt Lake

At bare en ble tatt er helt utrolig.

Utlogget thomasan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Spartaner
SV: Hasj ;/
« #23 : 13. september 2006, 18:16 »
Sitat
§ 162. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, erverver, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler med hjemmel i lov er ansett som narkotika, straffes for narkotikaforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.

Grov narkotikaforbrytelse straffes ...

Der står nok ingenting om å bruke.. Merk at "utføre" betyr eksportere i denne sammenhengen da språket er forholdsvis gammelt (1950 elns). Jeg skal gå med på at "tilvirker" er et ganske generelt begrep, og kan deriblant omfatte "bruk". Men det går jo fint an å nekte kjennskap til. Hvem som helst kan stappe hasj i en sigarett og gi deg liksom.

Så enten er den artikkelen bullshit eller så har den lille gutten et sinnsykt stort erstatningskrav til staten Smiley
Det ER en skam å snu!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hasj ;/
« #24 : 13. september 2006, 19:31 »
Uendelig teit. Hvor mange prøver tar dem egentlig av hver deltaker? For å finne THC (cannabis, hasj) i blodet til noen må dem ta en prøve som leter etter BARE THC. Ja, det VET jeg.
I blodet ja.. men det tar 5 minutter å teste urin med en hurtigtest på THC, Mariuahna, Opiater, Benzodia, Kokain, Meth, Amf ... alle i samme test, til en kostnad av 75 kroner... Tro meg, vi bruker dem i fengselet daglig! Smiley

Og har man THC i seg i så store konsentrasjoner at det slår ut på hurtigtest (som trenger høy kons for utslag) så har man vært i besittelse også. Wink

Utlogget thomasan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Spartaner
SV: Hasj ;/
« #25 : 13. september 2006, 19:45 »
I blodet ja.. men det tar 5 minutter å teste urin med en hurtigtest på THC, Mariuahna, Opiater, Benzodia, Kokain, Meth, Amf ... alle i samme test, til en kostnad av 75 kroner... Tro meg, vi bruker dem i fengselet daglig! Smiley

Og har man THC i seg i så store konsentrasjoner at det slår ut på hurtigtest (som trenger høy kons for utslag) så har man vært i besittelse også. Wink

Det er jeg klar over. Men THC blir bare i urinen i rundt 14 dager eller noe? Dette kan i tillegg reduseres ved å spise løk, fet mat og mye vann (om jeg ikke tar helt feil). I blodet derimot, kan man finne THC over en langt lengre tidsperiode (2-3 mnd?). Her kan man vel redusere tiden med 2-3 uker ved bruk av effedrin. Og skal man teste etter THC i blodet må del vel testes etter THC spesielt? Er ikke helt sikker, men...
Det ER en skam å snu!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hasj ;/
« #26 : 13. september 2006, 19:59 »
Det kan det hende at det er... men siden det har blitt tatt utøvere for cannabis. Sist under et OL, så må jo det bety at WADA tester for det?!

Utlogget thomasan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Spartaner
SV: Hasj ;/
« #27 : 13. september 2006, 20:02 »
Jada, greit det Smiley Jeg syns bare at det er teit at dem skal teste for det, da det har 0-nada-niks-null, ingenting, å si for prestasjonene til utøverne. Det blir mer som å snoke i privatliv. Nå er jeg for legalisering av cannabis, så det er ikke sikkert jeg er helt nøytral her Tongue
Det ER en skam å snu!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hasj ;/
« #28 : 13. september 2006, 20:27 »
Og jeg er mot, så jeg er heller ikke nøytral.. bare gøy ed uenighet! Smiley

Utlogget thomasan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Spartaner
SV: Hasj ;/
« #29 : 13. september 2006, 20:49 »
Hyggelig Smiley Skulle gjerne tatt en debatt om legalisering en dag, men det passer vel ikke helt inn her og nå, pluss det hadde tatt for lang tid Tongue
Det ER en skam å snu!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!