Skrevet av Emne: Min venn snusen...  (Lest 12107 ganger)

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

SV: Min venn snusen...
« #30 : 15. oktober 2006, 01:02 »
Nikotin frigjører stoffer i hjernen som gir en beroligende og stimulerende effekt.
Nikotin fører til at blodårene trekker seg sammen, pulsen blir høyere og du får dermed også høyere blodtrykk.

Med andre ord:
Nikotin trekker blodårene sammen noe som resulterer til høyere puls, men samtidig virker det beroligende.

Edit:
Høres kanskje rart ut men Dette er fakta!
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget Lurvegutt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

SV: Min venn snusen...
« #31 : 22. oktober 2006, 23:53 »
Snusen får blodårene til og trekke seg sammen, det kan gjøre att de tetter seg til og så kan man miste potensen.... Snus kan gi munnkreft så jeg anbefaler deg og slutte nå...

Du får bare høyere blodtrykk mens du har snusen i kjeften. Jeg spurte en lege om farer med snus, og han sa at den eneste faren kan være at du får kreft i kjeften. Men han hadde aldri hørt om noen slike tilfeller.

Det med at snus gjør slik at du mister potensen er kun bull.

Snus gir dårlig ånde og det er knust glass i snus. Snus gir deg dårligere ideretts prestasjoner siden hjerte må jobbe mer på grunn av att blodårene trekker seg sammen, dette gir økt puls...

Snus gir ikke dårlig ånde, med mindre du puster ut av overleppa. Det er ikke knust glass i snus. Det at du får dårligere idretsprestasjoner er bare hvis du snuser mens du trener.


Og dessuten så er det bevist at snus forebygger hull i tennene:) Jeg har bare hatt ett hull i mitt liv, og det var før jeg begynte å snuse.

men back to topic; jeg vet ikke hvordan dette påvirker deffingen din. Jeg ble bare litt fyrt av alle som tror at de har peiling, men egentlig snakker ut av raua.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Min venn snusen...
« #32 : 22. oktober 2006, 23:59 »
Pizzabudet:
Eneste nevneverdig måten jeg tror det vil påvirke deffen, er at det hjelper mot sulten.

Utlogget Castle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

SV: Min venn snusen...
« #33 : 30. oktober 2006, 06:54 »
Snus gir dårlig ånde og det er knust glass i snus. Snus gir deg dårligere ideretts prestasjoner siden hjerte må jobbe mer på grunn av att blodårene trekker seg sammen, dette gir økt puls...
Ser du har lite peiling på snus og hva det egentlig er. Det at det er glassbiter i snus er noe som er over 6 år gammelt. Hadde en morfor som døde mest sannsynlig av all snusbruken og han ble bare 60. Snust siden han var 16. På den tiden va det nok mye glass i som skapte avhengighet osv. Men snus idag er ikke noe sammenliknet med før. SLutt på "glassbruken" nå du Wink

OT: Tror du gjerne kan prøve å minke bruken på snus i denne perioden du holder på. Evt. starte opp igjen på et senere tidspunkt. Lykke til!

Utlogget Solum

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

SV: Min venn snusen...
« #34 : 30. oktober 2006, 07:13 »
Begynn med Choise, Nikotin fri snus;)
Kroppsvekt på 72-73 kg
Benker 100 kg

Utlogget Christer-R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 446
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 446

  • feit1
Sv: Min venn snusen...
« #35 : 24. november 2006, 15:24 »
Og vitsen med det er hva?

Folk som har snust en stund, snuser somregel ikke for å være tøff, de gjør det for nikotinen sin del. Choise, peppersnus etc. uten nikotin, ser jeg på som snus for de "tøffe gutta" som er redd for å bli avhengig, men likevell må snuse for å opprettholde statusen som "tøffing".

Utlogget theGriiivshow

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 199

Sv: Min venn snusen...
« #36 : 24. november 2006, 16:10 »
Choise, peppersnus etc. uten nikotin, ser jeg på som snus for de "tøffe gutta" som er redd for å bli avhengig, men likevell må snuse for å opprettholde statusen som "tøffing".

Fint valg for de som gjerne vil slutte med snus da..
Hoiahåå!

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Min venn snusen...
« #37 : 24. november 2006, 16:15 »
Ser du har lite peiling på snus og hva det egentlig er. Det at det er glassbiter i snus er noe som er over 6 år gammelt. Hadde en morfor som døde mest sannsynlig av all snusbruken og han ble bare 60. Snust siden han var 16. På den tiden va det nok mye glass i som skapte avhengighet osv. Men snus idag er ikke noe sammenliknet med før. SLutt på "glassbruken" nå du Wink

OT: Tror du gjerne kan prøve å minke bruken på snus i denne perioden du holder på. Evt. starte opp igjen på et senere tidspunkt. Lykke til!

Glasskår i snus har nok aldri bidratt til avhengighet. Heller det at glasskårene har ført til skader i slimhinnen i munnen som videre har ført til bedre opptak av nikotin..

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Sv: Min venn snusen...
« #38 : 24. november 2006, 16:21 »
Ser du har lite peiling på snus og hva det egentlig er. Det at det er glassbiter i snus er noe som er over 6 år gammelt. Hadde en morfor som døde mest sannsynlig av all snusbruken og han ble bare 60. Snust siden han var 16. På den tiden va det nok mye glass i som skapte avhengighet osv. Men snus idag er ikke noe sammenliknet med før. SLutt på "glassbruken" nå du Wink

OT: Tror du gjerne kan prøve å minke bruken på snus i denne perioden du holder på. Evt. starte opp igjen på et senere tidspunkt. Lykke til!

Tror nok ikke det var snusen som tok livet av ham..
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: Min venn snusen...
« #39 : 24. november 2006, 20:52 »
Begynn med Choise, Nikotin fri snus;)

Hva i all verden er vitsen å snuse hvis du ikke får nikotin? Tongue

Folk dør som 60-åringer fordi de har spist for mye kreftfremkallende aspargis og potet. Ikke pga de har snust siden de var 16! Men livet er dødsfarlig! Jeg foreslår dere kjøper en pappboks som dere hopper oppi og teiper igjen! Så kan noen servere økologiskmat gjennom et lite hull - så kanskje dere lever til dere er 150år! Hvem vet?
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget respekt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Min venn snusen...
« #40 : 19. desember 2006, 12:25 »
hehe...  veeldig mye feilaktig info her angående snusen! først, om det er kreftfarlig eller ei vet vi faktisk ikke! men snusen har aldri fått skylen for noen dødafall! neste er at niktotinet i snusen trekker blodårene sammen, og dermed kommer det mindre oksygen gjennom blodårene per sekund enn før niktotinet ble tilsatt kroppen. Derfor økerpulsen, for hjertet må jobbe hardere for å få like mye røde blodlegmer gjennom blodårene som før.

Man burde ikke snuse rett før trening(snuser selv, vet hvor hardt det kan være!), ettersom oksygenopptaket blir dårligere! da får du dårligere ytelsesevne, og klarer ikke gi like mye som du ville om du hadde droppet snusen!

men dett til tross, når rapeen sitter i leppa er jeg i himmel'n!

Utlogget minimaSS

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 853
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 853

Sv: Min venn snusen...
« #41 : 19. desember 2006, 14:35 »
hehe...  veeldig mye feilaktig info her angående snusen! først, om det er kreftfarlig eller ei vet vi faktisk ikke! men snusen har aldri fått skylen for noen dødafall! neste er at niktotinet i snusen trekker blodårene sammen, og dermed kommer det mindre oksygen gjennom blodårene per sekund enn før niktotinet ble tilsatt kroppen. Derfor økerpulsen, for hjertet må jobbe hardere for å få like mye røde blodlegmer gjennom blodårene som før.

Man burde ikke snuse rett før trening(snuser selv, vet hvor hardt det kan være!), ettersom oksygenopptaket blir dårligere! da får du dårligere ytelsesevne, og klarer ikke gi like mye som du ville om du hadde droppet snusen!

men dett til tross, når rapeen sitter i leppa er jeg i himmel'n!

say whaaaaaaaaat? du mener vel SKRUF?
Mål 2013: Fullføre Berlin maraton
Startvekt Nov-2012 : 160kg
Loggbok

Utlogget radiobil

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: Min venn snusen...
« #42 : 19. desember 2006, 16:44 »
Hvorfor er det 10-15 snustråder i hvert eneste delforum? Snus har ingen merkbar virkning på trening eller forbrenning, bare drit i å ha snusen i leppa under trening. Som boksen sier; det kan være helseskadelig. Det er mye som kan være helseskadelig, gjør et valg selv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!