Skrevet av Emne: Utrolig uheldig Thomas Stellander  (Lest 6850 ganger)

Utlogget Omar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 515
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 515

  • Den der tavlå!
Sv: Utrolig uheldig Thomas Stellander
« #30 : 07. desember 2006, 13:20 »
Bra det finnes noen optimister i denne verden  Wink
Springe t eg ser maen me ljåen!

Treningslogg

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Utrolig uheldig Thomas Stellander
« #31 : 07. desember 2006, 13:43 »
For litt over 3 år siden fikk jeg en delvis avrivning i den ene leggen/gastrocnemius når jeg kjørte tunge negative tåhev på ett bein (HST programmet). Det var veldig ubehagelig når det skjedde, men egentlig ikke veldig smertefullt. Det røyk akkurat når jeg hadde max stretch i bånn. Jeg følte noe ga etter, og så var det som et strømskudd som gikk fra leggen og helt opp i hjernen. Det var omstrent som en pianostreng som ryker, hvis man tenker seg at den er i maks spenn fra hælen og opp i hodet. Slik føltes det. Jeg klarte såvidt å hinke bortover ved å sette hælen ned i golvet, men så raskt jeg bare berørte gulvet med tærne så kjentes det ut som massive kramper i hele leggen. Det føltes som om man har den værst tenkelige treningsverken i leggen, og så får man i tillegg krampe. Det hovnet opp ganske voldsomt. PÅ legevakta undersøkte de det og kom frem til at det var en delvis avrivning. Fikk krykker. Senere måtte jeg på legevakta igjen fordi det hovnet opp enda mer og muskelen ble helt hard. Heldigvis var det ikke noe problem, men de var redd for "compartment syndrom", hvor det blir så trangt at blodtilførselen kan stoppe. Etter noen dager ble hele foten og ankelen helt blå gul og rød, akkurat  som bildene av beinet til Stellander. Likevel så ble det mye bedre forbausene raskt. Allerede etter ca en uke så var jeg på VM i Danmark, og da gikk jeg mye, men med en lett haltende gange. Men på flyet hjem så var nesten hele foten helt svart, pga blodet. Det tok flere måneder før jeg kunne legge på noe ekstra belastning utover å gå vanlig. Det var og en liten bulk inn i leggen, men den ble borte etterhvert. Nå tre år etter husker jeg ikke engang hvilken legg det var...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget workoholic

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 54

  • yes
Sv: Utrolig uheldig Thomas Stellander
« #32 : 07. desember 2006, 15:52 »
off. de så ikke godt ut!!:S
heller drikke vann enn svak saft!!!!!

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48254.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!