Skrevet av Emne: Dopingtesting på treningssentre  (Lest 20115 ganger)

Utlogget zultan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 170

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #15 : 20. september 2006, 10:17 »
Poenget er vel å gi tydelige signaler til dem som er i faresonen til å bli brukere, at AAS ikke er godtatt på gymmet.

De som begynner med AAS gjør det på helt andre grunnlag enn om det er lovlig/godtatt eller ikke, tviler på at dette vil føre til færre brukere. De kommer til å oppsøke gymene hvor andre brukere går.
Representant fra helvete

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingtesting på treningssentre
« #16 : 20. september 2006, 10:21 »
Men det vil vel muligens fortsatt være en frivillig sak? I såfall kan en jo sikkert få noen artige situasjoner der en person ikke vil skrive under på en godkjenning om å la seg teste - noe som ganske sikkert vil medføre at han/hun ikke får tegne medlemskap der. Og hva med alle de som trener der allerede, som muligens heller ikke vil skrive under - kan de kastes ut?

Kommer sikkert ikke til å by på de største problemene, men noen situasjoner vil det sikkert bli. Uansett vil jeg tro de fleste sentrene gir en lang f*** i å ta del i opplegget. De aller fleste gymeiere bryr seg neppe alt for mye om at noen få av senterets 500-1000 medlemmer doper seg vil jeg tro. Trist men sikkert sant...... Sad

Ja det vil det enda være. Det blir frivilig.
Tror ikke det vil skje så mye. De kaster ikke ut medlemmene sine og det blir vel kanskje bare til at noen få skriver under.
Jeg konkurrerer i styrkeløft og vil derfor gjerne at jeg kan testes der jeg er nå!
Utover det vil jeg ikke at andre som eventuelt bruker skal kastes ut.
Men jeg vil selv testes.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingtesting på treningssentre
« #17 : 20. september 2006, 10:23 »
Det blir vel litt feil å si at det ikke er lov så lenge testing kun skjer på frivillig grunnlag, og så lenge man skriver under på en slik "kontrakt" på frivillig grunnlag..... Slik har de hatt der jeg trener leeeenge, og det er faktisk bare noen uker siden dopingkontrollørene var der.....hmmm....tenker lovbrudd nå jeg....mtp at man faktisk må ha tillatelse fra Datatilsynet for å drive med slike tester.

Vi krever at alle våre medlemmer skriver under. Derfor er det ikke lov.
Om sentrene gjør det samme er vel heller tvilsomt.
Det er opp til de.
Noen senter vil nok ha en anti doping profil og innføre en slik kontrakt til alle sine medlemmer.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #18 : 20. september 2006, 10:31 »
De som begynner med AAS gjør det på helt andre grunnlag enn om det er lovlig/godtatt eller ikke, tviler på at dette vil føre til færre brukere. De kommer til å oppsøke gymene hvor andre brukere går.

Det er et godt, og velkjent argument ja. Men i forhold til ulovlige ting der man går "under jorden" for å kunne fortsette med det, kan man jo se det slik:

-Dersom alt var tillatt i samfunnet, hadde vi jo ikke hatt noe kriminalitet!  woot

Selvsagt en flåsete måte å si det på, og en dårlig sammenlikning, men poenget er at vi trenger visse grenser å forholde oss til. Om jeg skulle byttet gym, hadde jeg uansett valgt et "rent". At gymmet ikke tillater dopingbruk, ville for meg være et meget godt argument for å velge nettopp det stedet. Det tror jeg ikke jeg er alene om, så får det bli opp til hvert enkelt senter om de vil ha mange medlemmer eller ei. Tror nok de fleste vil gå for 1000 "mannen i gata" enn 100 "bolere".

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingtesting på treningssentre
« #19 : 20. september 2006, 10:40 »
Å sammenligne en styrkeløfterklubb med tilhørende treningslokaler med de treningssenter som her omtales blir jo helt feil. Hos dere så kan alle testes i samhold med deres tilknytning til NSF, mens på treningssenterene som er omtalt i artikkelen er det snakk om testing på frivillig basis. Altså er det ikke snakk om lovbrudd, men at man på FRIVILLIG basis tar avstand fra doping og lar seg teste.

Her er sitat fra sidene til Datatilsynet:


Det har du rett i. Men jeg synes allikevel dette er et bra tilltak. For nå kan jeg skrive kontrakt også der jeg trener nå.
Det er mitt poeng!

Men det kan være senteret som også ønsker å holde en slik linje. Det vil jo vise seg.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingtesting på treningssentre
« #20 : 20. september 2006, 10:47 »
Det kommer ikke til å skje!
Men om et treningsstudio utenfor NIF ønsker å teste alle sine uttøvere bør de da kunne kreve en slik kontrakt signering av samtlige medlemmer!
Da får de som ikke vil skrive under trene en anne plass.

Men juridisk sett er det kanskje ikke lov?
Hr. Thyve vil kunne svare på det.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dopingtesting på treningssentre
« #21 : 20. september 2006, 10:53 »
Det er vel strengt tatt kontraktsfrihet her i landet, forsåvidt, men jeg har nok ikke satt meg så godt inn i ting at jeg vet hvor dyt datatilsynets hensyn griper når det er nødvendig. TT vil nok gi et langt bedre svar på dette enn meg.

(som et apropos: Paracetamol dreper langt fler, prosentvis, enn f.eks efedrin som er på dopinglisten, årlig.. man burde kanskje teste for dette også? Wink )
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingtesting på treningssentre
« #22 : 20. september 2006, 10:56 »
scenario:
Jeg åpner et gym.
Jeg vil ikke ha doping i lokalet. Og ønsker at alle medlemmene mine skriver under kontrakt før de melder seg inn.
Må jeg da melde meg inn i Norges idrettsforbund for å få lov til dette?

De aller fleste som henvedte seg og fikk denne beskjeden hadde snudd i døren om de var brukere. Men noen ville vel saksøkt meg eller lignende?

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #23 : 20. september 2006, 10:59 »
Nann: Hva er et A4 menneske? Er det ikke A4 å måtte ty til doping for å få en kropp som er mest mulig lik "idealet"?

Jeg vil _gjerne_ la meg teste, og jeg kommer definitivt ikke inn under det som kan kalles "stor" (i hvert fall ikke på de "rette" stedene  dry ), men å ha en negativ test å slå i bordet med, må da bare være positivt? Test meg! Dette er et kjempeflott tiltak!  Smiley


Utlogget belsebub

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 202
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 202

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #24 : 20. september 2006, 11:00 »


(som et apropos: Paracetamol dreper langt fler, prosentvis, enn f.eks efedrin som er på dopinglisten, årlig.. man burde kanskje teste for dette også? Wink )
Dreper fler, prosentvis?
Altså enten er er´n dau- eller ikke.


Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
SV: Dopingtesting på treningssentre
« #25 : 20. september 2006, 11:04 »
Jeg trodde at man ikke har lov til og lage en privat lov som strider mot den norske loven. Hvis det er lovlig og bruke doping, hvordan kan da treningsentre lage lover som strider mot den norske loven.

Selv er jeg motstander av doping men så lenge det er lovlig så er det jo et ganske stort dilemma da.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dopingtesting på treningssentre
« #26 : 20. september 2006, 11:05 »
Dreper fler, prosentvis?
Altså enten er er´n dau- eller ikke.



Altså.. du tuller nå, right? Tongue

hvis ikke:

Paracetamol dreper fler pr 100 brukere enn det effedrin gjør.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #27 : 20. september 2006, 11:09 »
A4 mennesker er de som faller inn under "standard slank og spjælete kategorien" , som det finnes MANGE av på elixia/sats/ og andre gym...


Hehe, på de gymmene jeg har vært, har det vært en salig blanding av alle fasonger.  Wink De trener fordi det gir dem bedre helse og økt velvære, samt at de syns det er kjekt! Etter mine definisjoner er ikke dette A4, men de som gjør _hva_ som helst, inkludert disse "snarveiene",  for å bli en ny Mr./Ms. Olympia, er veldig A4 etter min mening.

Dog tror jeg den eneste korrekte definisjonen av A4, er et papirark hvis mål jeg ikke husker i farta  Wink

A4 mennesker har vi tydeligvis forskjellige meninger om, og det er jo bra. For da er ikke vi to A4 i hvert fall!  Wink

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #28 : 20. september 2006, 11:09 »
Nå er det vel strengt tatt ikke treningssenterene som lager loven.  Vi sentereiere får bare forholde oss til lovene og reglene som blir satt.  Det er ett dilemma med testing så lenge det er lov å bruke steroider, er helt enig i det.  Jeg mener at det burde forbys på samme linje som narkotika, da hadde det vært enklere å holde en striks linje på dette.

Om en person nekter å skrive under på en kontrakt der det står at ADN kan komme å ta en doptest av deg så er det jo ikke noe problem, skriver han ikke kontrakt så er han ikke medlem, er han ikke medlem så får han ikke trene.  Ganske enkelt igrunn.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Dopingtesting på treningssentre
« #29 : 20. september 2006, 11:11 »
Nå er det vel strengt tatt ikke treningssenterene som lager loven.  Vi sentereiere får bare forholde oss til lovene og reglene som blir satt.  Det er ett dilemma med testing så lenge det er lov å bruke steroider, er helt enig i det.  Jeg mener at det burde forbys på samme linje som narkotika, da hadde det vært enklere å holde en striks linje på dette.

Om en person nekter å skrive under på en kontrakt der det står at ADN kan komme å ta en doptest av deg så er det jo ikke noe problem, skriver han ikke kontrakt så er han ikke medlem, er han ikke medlem så får han ikke trene.  Ganske enkelt igrunn.

Det irriterer meg at jeg ikke kan skrive så bra og enkelt som dette.  Cheesy
Honnør fortjent og tildelt.  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!