Skrevet av Emne: bakside skuldrer  (Lest 4472 ganger)

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

SV: bakside skuldrer
« #30 : 23. september 2006, 13:20 »
Nå trener jeg ikke pressøvelser pga skade/skadefare i nakke/skulderområdet.
Dette har jeg fått beskjed av lege , naprapat og kiropraktor om at jeg ikke skal gjøre , da vridning og press ikke er i samsvar med anantomisk riktighet.

Nann

Har "du" en skade eller spesiell skadefare eller mener legen din dette generelt...?
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget RiZLa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

SV: bakside skuldrer
« #31 : 23. september 2006, 14:10 »
har fått beskjed om fare for skade og skal derfor IKKE ta denne øvelsen.
Pressøvelser på skuldre er ikke riktig for kroppen, da rotasjonen og vridninger er skadelig for nakke/øvredel av rygg.

Hadde vi IKKE hatt hode  , så hadde nok øvelsen vært fortreffelig, men dog kan en ikke kutte av hodet og nakken for å gjøre en øvelse som kan medføre ganske farlige skader..
Som jeg skrev også ; Lege , kiropraktor OG naprapat!!

Sant nok, det er ikke ideelt å gjøre pressøvelser for kroppen..

Men, det er jo så mangt som skal være farlig for oss mennesker, har ikke opplevd noe antydning til skader i den regionen fra pressøvelser så jeg har ingen planer i det hele tatt om å droppe det... Smiley
"This sport is about extremes - using weights you havent used previously, taking in amounts of food to build greater muscle mass-in amounts you never have done previously, & doing the cardio to keep you at an acceptable offseason training bodyfat that keeps you happy. Get your act together & think this all out or quit your complaining & dreaming and take up tennis."

Utlogget E-man

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

  • 96kg badevekt
SV: bakside skuldrer
« #32 : 23. september 2006, 15:53 »
har fått beskjed om fare for skade og skal derfor IKKE ta denne øvelsen.
Pressøvelser på skuldre er ikke riktig for kroppen, da rotasjonen og vridninger er skadelig for nakke/øvredel av rygg.

Hadde vi IKKE hatt hode  , så hadde nok øvelsen vært fortreffelig, men dog kan en ikke kutte av hodet og nakken for å gjøre en øvelse som kan medføre ganske farlige skader..
Som jeg skrev også ; Lege , kiropraktor OG naprapat!!

Det er helt greit at fagpersonell har frarådet deg fra å gjøre disse øvelsene, men det innebærer ikke en direkte link til at deres individuelle råd til deg kan kalles en generell regel.  Wink

Pressøvelser over hodet er ikke farlige, såfremt de utføres med riktig teknikk og egna vektbelastning. Press med stang bak nakken bør imidlertid begrenses siden det kan gi unødig stress på skulderleddet dersom man har begrenset bevegelighet.

Så  Offtopic

En nybegynner vil i de aller fleste tilfeller få tilstrekkelig trening av bakre skulder ved å utføre roøvelser, slik at mindre isolasjonsøvelser heller kan vente til treningserfaringa er blitt større!
halvseriøs slask - sterk, kool og katabol...
flex, flex, så får du deg pecs!

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
SV: bakside skuldrer
« #33 : 24. september 2006, 03:56 »
Min personlige favoritt for baksiden av skuldra er fremoverbøyd sidehev i kabeltrekk. Synes jeg får mye bedre kontakt enn ved f.eks. fremoverbøyd sidehev med hantel.
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!