Skrevet av Emne: Drikkevarer  (Lest 4241 ganger)

Utlogget natas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 150

SV: Drikkevarer
« #15 : 31. oktober 2006, 19:49 »
har trent over et år nå. Har hvert mye på ``fylla``... Det jg har erfart er at det er viktig å få i seg mye mat i loøpet av den kvelden/natten man drikker.
Dagen derpå er det igjenn også veldig viktig å få i seg masse nering. Kroppen tømmes faktisk for neringsstoffer.
Har også lest at noen kommer med salt som et tips. Ville jeg ha droppet tror jeg.
Salt binder fett i kroppen og øker kolesterloet i blodet.

Noe som er bombesikkert er at testosteron nivået/produskjonen i kroppen synker drastisk.
Tren masse spis sunt, (FEST SÅ LENGE MAN ER UNG)
Go Hard!


Pain is  temporary glory is forever

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
SV: Drikkevarer
« #16 : 31. oktober 2006, 22:36 »
har trent over et år nå. Har hvert mye på ``fylla``... Det jg har erfart er at det er viktig å få i seg mye mat i loøpet av den kvelden/natten man drikker.
Dagen derpå er det igjenn også veldig viktig å få i seg masse nering. Kroppen tømmes faktisk for neringsstoffer.
Har også lest at noen kommer med salt som et tips. Ville jeg ha droppet tror jeg.
Salt binder fett i kroppen og øker kolesterloet i blodet.

Noe som er bombesikkert er at testosteron nivået/produskjonen i kroppen synker drastisk.
Tren masse spis sunt, (FEST SÅ LENGE MAN ER UNG)

Salt binder ikkje fett i kroppen, det er rett og slett berre tull. Ved høgt inntak av salt vil saltet binde ein del vatn i kroppen slik at ein vil få ein vektøkning. Dessuten aukar ikkje saltet fettinnhaldet i kroppen.
Men det stemmer at produksjonen av testosteron synker ved alkoholinntak, spesielt over tid.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget natas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 150

SV: Drikkevarer
« #17 : 01. november 2006, 18:03 »
så da er det helt greiet å drikke av og til da el ??

Jeg en instutisjons kokk... Det jeg i hvertfall er sikker på er at det ikke er bra å gi salt til hjertesyke pasienter. Fordi det binder fett og øker kolestrol nivået i blode. Det er jeg helt sikker på.
Go Hard!


Pain is  temporary glory is forever

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Drikkevarer
« #18 : 01. november 2006, 20:52 »
så da er det helt greiet å drikke av og til da el ??

Jeg en instutisjons kokk... Det jeg i hvertfall er sikker på er at det ikke er bra å gi salt til hjertesyke pasienter. Fordi det binder fett og øker kolestrol nivået i blode. Det er jeg helt sikker på.

Forklar den reint fysiologisk.Det er riktig det med at for mykje salt til hjertesjuke pasienter er usunt/farlig, men at salt binder fett har eg aldri hørt om, heller ikkje at det øker kolesterol nivået i kroppen. Dessuten vil alle typer fett(metta, umetta og flerumetta) øker kolesterol verdiane.
For mykje salt derimot vil påvirke mineralbalansen negativt, nyrene påverkast, blodtrykket stiger, mengden vatn i kroppen øker, og av alt det her blir hjertet påvirka i negativ retning.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
SV: Drikkevarer
« #19 : 01. november 2006, 21:10 »
så da er det helt greiet å drikke av og til da el ??

Jeg en instutisjons kokk... Det jeg i hvertfall er sikker på er at det ikke er bra å gi salt til hjertesyke pasienter. Fordi det binder fett og øker kolestrol nivået i blode. Det er jeg helt sikker på.

Frå eit fysiologiskt synspunkt er alkohol rein og skjær gift for kroppen. Det er forskjell å ta seg nokre øl eit par ganger i månaden og grøftfylla 2-3 ganger pr. veke, men det er alltid forskjell på mennesker. Ka ein tåler, kor masse ein klarer å forbrenne osv osv varierer frå individ til individ.

Seier meg veldig lite ka du kan fysiologiskt og biologiskt når du seier du er kokk. Fakta er iallefall klinkande klare her. Salt binder vatn i kroppen. Det opprettholder ein stor del av det såkalla osmotiske trykket (vatnbindingsevna) i blodet. Det er ein heilt avgjerande betydning for regulering av væskevolumet i dei sirkulerande kroppsvæskene. Det stemmer at det ikkje er bra å gje salt til hjertesjuke pasienter, men det gjelder forsåvidt alle. Grunnen er at menneskekroppen er utrusta for å ta vel vare på alt natrium (salt) som vi får i oss via føden. Slik har det vert sia menneskehetens begynnelse. Våre nyrer kan spare på det slik at veldig lite skilles ut med urinen. Men med dagens normale kost får dei fleste i seg for mykje salt, nyrene har ikkje hengt med i utviklinga som har skjedd på matfronten ( det skulle ta hundretusentals år for ein slik evulosjonsprosess å ta form). Nyrene arbeider fortsatt slik at dei skal spare på natrium. Dette kan føre til eit for høgt blodtrykk og som kjent så er høgt blodtrykk ein viktig riskofaktor for hjerneslag og hjarte og karsjukdommar.

Når det gjelder fettet som du skriv om her så har det null og niks å sei i sammenhengen med salt. Det er ikkje i første hand kolesterol i maten som er årsaken til at vi har høge blod kolesterol verdier, men det er att dei fleste med slike problem eter for masse fett.

If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Lurvegutt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

SV: Drikkevarer
« #20 : 06. november 2006, 23:15 »
Tenk mindre, tren mer .... Wink

Dette fikk meg til å tenke:D

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!