Skrevet av Emne: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser  (Lest 6751 ganger)

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #15 : 28. september 2006, 22:11 »
placebo sier no jeg..
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #16 : 29. september 2006, 00:17 »
At de bruker "bolere blir aggressive" er vel for å holde overskriften kort, presis og litt på spissen, som seg hør og bør i en avis.
Overskriften kan vel kalles kort, men er jo ikke akkurat presis.
Dette er i mine øyne generalisering på linje med "alle muslimer er terrorister". Vet om folk som har bolt i årevis og som aldri har hatt andre bivirkninger enn gyno. Nettopp det skulle vel bare bevise at man ikke BLIR (som i garantert) aggressiv av å bole, men at sjansen selvsagt er der, i og med at vi har sett tilfeller av det stikk motsatte også.
En persons psyke må jo også tas i betraktning; tviler _sterkt_ på at en rolig, avslappa kar flyr i syna på noen bare fordi han kjører en kur. Er han derimot aggressiv fra før, av natur, har han vel kanskje enda kortere lunte enn før om han begynner å stikke seg.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #17 : 29. september 2006, 01:06 »
placebo sier no jeg..

Hjernecellene dør som følge av placeboeffekt?

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #18 : 29. september 2006, 09:31 »
placebo sier no jeg..

Sammen med Shemhazai trenger jeg en forklaring her. Hvordan kan dette være en placeboeffekt?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Ksvensen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 529
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 529

SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #19 : 29. september 2006, 09:45 »
De burde heller ikke hatt bilde av en bygger i artikkelen, akkurat som om de er de eneste som bruker testosteron.... Blr det samme om vi skulle skrevet i avisen, at kriminaliteten øker kraftig og hatt bilde av en mann med turban under overskriften, da hadde det ihvertfall blitt bråk...

Meida er fæle til å henge ut visse folk, særlig kroppsbyggere i negativ sammenheng. Det er helt greit å henge ut kroppsbyggere og gym folk generelt i media...


Konkurrerende utover i Kroppsbygging.

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #20 : 29. september 2006, 09:52 »
Sammen med Shemhazai trenger jeg en forklaring her. Hvordan kan dette være en placeboeffekt?

Litt sånn ny bil faktor?
Stolt som en hane over de nye store musklene, og når noen er småfrekke etter alt for mange pils på byen, så er det "bang smell"?

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #21 : 29. september 2006, 10:56 »
Tulleartikkel. Studien viser at høyt nivå av testosteron fører til at noen hjerneceller dør. Det står ingenting om effekten av dette. 

Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #22 : 29. september 2006, 11:20 »
Nei, nei og nei.  Angry Merket at jeg ble irritert da jeg leste den artikkelen, og jeg bruker ikke AAS engang. Jeg ønsker å bidra til forebygging på dette feltet, men ikke gjennom bruk og oppblåsing av åpenbare logiske brister, samt åpenbar forutinntatthet.
For dette er uten tvil en forutinntatt artikkel hvis eneste formål er å øke folks forutinntatthet ytterligere.

Vi burde få en lov som stiller krav til logisk resonnement i såkalte informative artikler i media, eller aller helst en lov som regulerer utøvelsen av journalistyrket generelt (på samme måte som vi f. eks. har en lov som regulerer utøvelsen av helsehjelp - helsepersonelloven).

Dette var lavmålspropaganda på sitt verste, og slikt bidrar i verste fall til å undergrave antidopingarbeidet.

Dagbladet tar utgangspunkt i en studie på rotter, hvor man finner at mikromolare nivåer av testosteron kan føre til generelt tap av hjerneceller. Studien fremhever at nanomolare nivåer ikke har denne negative effekten. 1 mikromol = 1000 nanomol. Sist jeg målte mitt serumtesto-nivå, var verdien rundt 20 nanomol/liter. Jeg måtte tilføre flere gram testo i uken for å komme opp i mikromolare nivåer, dvs. nesten hundredoble mine nåværende nivåer. For å dra nytte av dette, måtte jeg være bortimot IFBB-pro. (De fleste som velger å begynne med AAS, starter opp med rundt 500mg test/uke.)

Videre forutsettes at tap av hjerneceller nærmest automatisk fører til endret psyke og atferd, og ikke minst fører til økt aggresjonsnivå. Dette er heller ikke uten videre riktig. Ferdig utvokste mennesker taper daglig hjerneceller, samtidig som vi (vanligvis) blir mer modne, robuste og reflekterte hva angår psyke og atferd.
Viktigere enn antall hjerneceller, er hvordan forbindelsene (synapsene) mellom hjernecellene fungerer. Hjernen består av ulike sentre og forbindelser som regulerer ulike hjernefunksjoner (emosjoner, språk, hukommelse, persepsjon etc.) og kroppsfunksjoner generelt (muskeltonus, balanse, indre organers funksjon m.m.). Særlig sentre som amygdala, thalamus og frontallappskorteks er viktig for regulering av fright-flight-fight-responser og atferdsregulering, og økt aggresjonsnivå vil oftest være knyttet til hjernecelletap i akkurat disse sentrene og forbindelsene mellom dem. Studien diskuterer ikke disse aspektene.

Dagbladet sidestiller altså påstanden:

"Derfor blir bolere aggressive"

med

"Dagbladet mener/synes at bolere blir aggressive fordi en av våre journalister tilfeldigvis kom over en studie som viser at rotter som får 100-doblet sitt testosteronnivå mister hjerneceller, og vi lærte vel alle i naturfagen en gang at det er en sammenheng mellom hjerne og aggresjon"

 Huh


At Dagbladet på denne måten sidestiller rotter og bolere, må vel mildt sagt kunne kalles ekstrem forutinntatthet, men dette bør ikke komme som noen overraskelse fra den kanten.  Cool

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #23 : 29. september 2006, 11:33 »
Ekstremt bra skrevet! Honnør.

Grunnen til at jeg blir provosert av dette er fordi det gir mitt valg i livet (trening og kosthold) ett generelt dårlig rykte, på helt feil grunnlag, og derfor synes jeg det er irriterende, det er som de sier i artikkelen her helt unødvendig å dra kroppsbygging inn i dette uansett (og drar vinkling på å putte inn en svart mann under stjeling.)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #24 : 29. september 2006, 11:53 »
Er det ikke slik at man kan gi DB rettelse egentlig? Hvis fks Adressa skriver noe feil, bruker det å stå i et lite gjørne at informajsonen var feil noen dager etter..
I så fall må DB legge ved et ekstra bilag hver torsdag...

Utlogget Great

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 948
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 948

  • -Rest When You're Dead!
SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #25 : 29. september 2006, 16:06 »
godt å høre at det var flere enn meg som stusset litt på denne artikkelen.. hadde overskriften vært en annen, hadde det vært en meget interessant tekst.. men jeg blir egentlig bare sittende å irritere meg over det tårelige valget av overskrift..

Det er merkelig hvor hissige "bolerne" blir når det blir fremstillt negativitet om doping..

"bra og saklig kommentar.."

- Tren hardt, spis mye!
     Weightlifter3       Food

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #26 : 29. september 2006, 16:09 »
Det er merkelig hvor hissige "bolerne" blir når det blir fremstillt negativitet om doping..

Vil det si at jeg, HITman, Expedite, Stripe m.fl. er "bolere"...?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #27 : 29. september 2006, 17:34 »
Det som skal sies er vel sagt her. Må si meg enig de som mener Dagbladet har driti seg ut her (nok en gang).

Fast Ford: Ser du virkelig ikke noe galt med denne artikkelen?

Utlogget Johs Steinbraut

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

  • FWWM
SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #28 : 29. september 2006, 23:17 »
Nei, nei og nei.  Angry Merket at jeg ble irritert da jeg leste den artikkelen, og jeg bruker ikke AAS engang. Jeg ønsker å bidra til forebygging på dette feltet, men ikke gjennom bruk og oppblåsing av åpenbare logiske brister, samt åpenbar forutinntatthet.
For dette er uten tvil en forutinntatt artikkel hvis eneste formål er å øke folks forutinntatthet ytterligere.

Vi burde få en lov som stiller krav til logisk resonnement i såkalte informative artikler i media, eller aller helst en lov som regulerer utøvelsen av journalistyrket generelt (på samme måte som vi f. eks. har en lov som regulerer utøvelsen av helsehjelp - helsepersonelloven).

Dette var lavmålspropaganda på sitt verste, og slikt bidrar i verste fall til å undergrave antidopingarbeidet.

Dagbladet tar utgangspunkt i en studie på rotter, hvor man finner at mikromolare nivåer av testosteron kan føre til generelt tap av hjerneceller. Studien fremhever at nanomolare nivåer ikke har denne negative effekten. 1 mikromol = 1000 nanomol. Sist jeg målte mitt serumtesto-nivå, var verdien rundt 20 nanomol/liter. Jeg måtte tilføre flere gram testo i uken for å komme opp i mikromolare nivåer, dvs. nesten hundredoble mine nåværende nivåer. For å dra nytte av dette, måtte jeg være bortimot IFBB-pro. (De fleste som velger å begynne med AAS, starter opp med rundt 500mg test/uke.)

Videre forutsettes at tap av hjerneceller nærmest automatisk fører til endret psyke og atferd, og ikke minst fører til økt aggresjonsnivå. Dette er heller ikke uten videre riktig. Ferdig utvokste mennesker taper daglig hjerneceller, samtidig som vi (vanligvis) blir mer modne, robuste og reflekterte hva angår psyke og atferd.
Viktigere enn antall hjerneceller, er hvordan forbindelsene (synapsene) mellom hjernecellene fungerer. Hjernen består av ulike sentre og forbindelser som regulerer ulike hjernefunksjoner (emosjoner, språk, hukommelse, persepsjon etc.) og kroppsfunksjoner generelt (muskeltonus, balanse, indre organers funksjon m.m.). Særlig sentre som amygdala, thalamus og frontallappskorteks er viktig for regulering av fright-flight-fight-responser og atferdsregulering, og økt aggresjonsnivå vil oftest være knyttet til hjernecelletap i akkurat disse sentrene og forbindelsene mellom dem. Studien diskuterer ikke disse aspektene.

Dagbladet sidestiller altså påstanden:

"Derfor blir bolere aggressive"

med

"Dagbladet mener/synes at bolere blir aggressive fordi en av våre journalister tilfeldigvis kom over en studie som viser at rotter som får 100-doblet sitt testosteronnivå mister hjerneceller, og vi lærte vel alle i naturfagen en gang at det er en sammenheng mellom hjerne og aggresjon"

 Huh


At Dagbladet på denne måten sidestiller rotter og bolere, må vel mildt sagt kunne kalles ekstrem forutinntatthet, men dette bør ikke komme som noen overraskelse fra den kanten.  Cool

H


Ja, helt enig.

Man bør være klar over hvor ufattelig forenklende og uetterrettelig media dessverre er. Jeg har vel brukbar kunnskap om ett par-tre emner i mitt eget fagområde, og må bare le av hvordan journalistene fremstiller i og for seg omstridte spørsmål innen disse områdene.
Men dette bryr ikke journalistene seg om - den "4. statsmakt" bryr seg nemlig bare om å selge, hvilket fører til at jo mer man kan bygge opp under fordommer og synsing, jo bedre.

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Anabole steroider og agressivitet/sucidale tendenser
« #29 : 30. september 2006, 13:59 »
Dette faller egentlig godt under grunnen på "hvorfor jeg elsker treningsforum" som er en topic her inne for øyeblikket, utrolig mange opplyste folk her inne!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!