Skrevet av Emne: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet  (Lest 3304 ganger)

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« : 29. september 2006, 23:21 »
Vet ikke helt hvor jeg skal poste denne, men jeg prøver her.

Jeg vet ikke hva som er galt med meg. Treningsmotivasjonen kan gå fra å være på topp til bunn, bare på noen få timer. Dessuten har jeg ikke matlyst. Eller det vil si jeg er sulten, men det er ingenting jeg har lyst på. Det eneste som faktisk frister, er Wasa Sport knekkebrød eller FiberRik med cottage cheese, salat, ost og skinke. Jeg spiser bare for å spise. Lørdag er spisedagen, men jeg forandrer ingen av måltidene før kvelden kommer. Da er det som regel ei flaske vin, og kanskje et par øl på menyen. Dette topper jeg med store porsjoner nattemat, ofte bestående av noe svært usunt. Den eneste gangen i uka jeg tillater meg selv å spise akkurat det jeg vil.

Jeg har så liten tid. Det føles om som jeg har så utrolig mye å gjøre. Vanligvis klarer jeg alltid å presse inn fire økter i uka, men nå har det bare blitt TO treninger siden søndag  Shocked  :Smiley Jeg har hatt mye lekser og mange prøver, så det var først da jeg satte meg ned i går, jeg kjente hvor sliten jeg var. Droppet treningen til fordel for søvn. Det hender ofte jeg må legge meg nedpå litt etter skolen, men det er ikke en god vane!! Kommer meg som regel aldri i seng før halv 12, og jeg står vanligvis opp rundt hall 6, så det er ingen tvil om at jeg sover for lite i forhold til aktivitetsnivået mitt. Jeg VET hva problemet mitt er; jeg sover for lite og stresser for mye, MEN det er så mye lettere sagt enn gjort å ville forandre på det. Jeg har så ubeskrivelig dårlig samvittighet for treningsøktene mine denne uka. I tillegg skal jeg i bursdagsfest i morgen, og jeg VET det kommer til å bety en del alkohol. Jeg holder på å bli gal!! Men på den andre siden, ville jeg aldri vært foruten festingen. Noen som har det samme problemet??
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

SV: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« #1 : 29. september 2006, 23:56 »
Kanskje det er litt høstdepresjoner?
Smiley

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
SV: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« #2 : 01. oktober 2006, 23:02 »
Sånn ble det av og til på videregående for meg også.. Alt for lite søvn og for mye å gjøre.
Men det som er lurt å gjøre da er faktisk å få kontroll på dagene, prioritere det man syns er det viktigste. Stresse ned er også veldig relevant.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« #3 : 01. oktober 2006, 23:09 »
Samme gjelder for meg.

Et råd:

Ta deg en dag der du ikke tenker på noe som heter lekser, skole, mat, trening osv.. Bare slapp helt av, drikk te, gå en liten tur, ta en lang dusj osv, så legger du deg skikkelig tidlig den dagen (gjerne en søndag).. Så prøver du å legge deg tidligere på hverdagene, så du kan bruke tiden du må sove fordi du legger deg for sent på lekser evt andre ting du må gjøre Smiley Ting går så mye raskere om du ikke er trøtt!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
SV: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« #4 : 01. oktober 2006, 23:20 »
eller gjør som meg, ta det du rekker over av skole osv, men pass på å ikke ta på deg for mye, du skal ha tid til venner, deg selv osv.

vil du feste, fester du, vil du ikke feste fester du ikke! livet går vidre, du kan stå over en dryss med treninger, en dryss med fester osv.. alt er opp til deg, se litt lysere på det så ordner det seg....
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« #5 : 02. oktober 2006, 11:59 »
Sånn ble det av og til på videregående for meg også.. Alt for lite søvn og for mye å gjøre.
Men det som er lurt å gjøre da er faktisk å få kontroll på dagene, prioritere det man syns er det viktigste. Stresse ned er også veldig relevant.


Du kjenner til problemet, ja. Går allmenn, så det er kanskje ikke så rart jeg har mye å gjøre. Men alt tar så mye tid, jeg kan sitte i timevis med ETT fag! I tillegg er jeg en veldig stresset person i utgangspunktet, og det gjør ikke saken bedre. Treningen er det viktigtste, jeg føler meg så mye bedre da, men når tiden ikke strekker til er det lite jeg kan gjøre Sad

eller gjør som meg, ta det du rekker over av skole osv, men pass på å ikke ta på deg for mye, du skal ha tid til venner, deg selv osv.

vil du feste, fester du, vil du ikke feste fester du ikke! livet går vidre, du kan stå over en dryss med treninger, en dryss med fester osv.. alt er opp til deg, se litt lysere på det så ordner det seg....

Ja, jeg vet det, men det er bare så mye lettere sagt enn gjort.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
SV: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« #6 : 02. oktober 2006, 18:26 »
Du kjenner til problemet, ja. Går allmenn, så det er kanskje ikke så rart jeg har mye å gjøre. Men alt tar så mye tid, jeg kan sitte i timevis med ETT fag! I tillegg er jeg en veldig stresset person i utgangspunktet, og det gjør ikke saken bedre. Treningen er det viktigtste, jeg føler meg så mye bedre da, men når tiden ikke strekker til er det lite jeg kan gjøre Sad

Ja, jeg vet det, men det er bare så mye lettere sagt enn gjort.

Er også en veldig stressa person.. Og det tar tid å lære seg til å slappe av. Men man må bare ta seg i det, og tvinge seg sjøl til å la være å stresse. Så kommer det seg etter hvert.
For meg hjelper i alle fall trening litt på å gi slipp på stresset.

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

SV: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« #7 : 02. oktober 2006, 18:30 »
Jeg har masse lekser og prøver, får dårlig samvittighet når jeg bare dropper alle lekser. Ellers sover jeg alltid en time etter skolen, jeg legger meg sjeldent før 1 om natta, står opp 7. Dvs jeg sover også for lite. Jeg spiser og hiver i meg shakes (tvinger de i meg). Likevel har jeg aldri økt like mye i styrke og muskelmasse som jeg har gjort de siste 5 ukene. Merkelig nok, så jeg tror noe av grunnen til dette er fordi jeg ikke stresser mye. Selvom perioden kan være mye stressinvolvert pleier jeg enkelt å greit bare gi faen. kan ikke ligge å lese, gjøre lekser og alt HELE dagen. Du må hvertfall ha 2 timer daglig hvor du kan gjøre hva du vil f.eks. trening. Dropper ALDRI trening, ikke faen. Tren uansett hvor mye ting du må gjør, få ned stressnivået å begynn med noe proteinshakes eller lignenes, slik at du får i deg nok proteiner daglig hvertfall. Så poenget mitt er enkelt, lær deg å koble totalt ut. Dropp alt stresset, finn en ting du føler funker mot stress for deg.. Ellers blir du bare en tikkende bombe med alt for mye hengende over skuldrene dine! For meg er trening et perfekt middel mot stress.

Selvom kostholdet, restitusjonen osv ikke er helt 100% kan du i hvertfall med hånda på hjertet sier at du prøver.
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« #8 : 02. oktober 2006, 21:22 »
Sant det Alexander, men jeg klarer ikke å gi faen i leksene. Vil gå ernæring etter at jeg har fullført allmenn, og da trenger jeg svært gode karakterer. Jeg blir bare så frustert når tiden ikke strekker til. Jeg MÅ jobbe en del da jeg trenger pengene, jeg MÅ gjøre alle leksene grundig da jeg trenger gode karakterer, jeg MÅ trene tilstrekkelig for å holde kondisjonen oppe og kroppen i form, jeg MÅ spise sunt for å få maksimalt ut av treningen, jeg VIL prioritere vennene mine ganske høyt og jeg FORTJENER å gjøre akkurat det jeg vil i helgene. Bare disse tankene sliter meg helt ut  Sad
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« #9 : 02. oktober 2006, 21:28 »
Sant det Alexander, men jeg klarer ikke å gi faen i leksene. Vil gå ernæring etter at jeg har fullført allmenn, og da trenger jeg svært gode karakterer. Jeg blir bare så frustert når tiden ikke strekker til. Jeg MÅ jobbe en del da jeg trenger pengene, jeg MÅ gjøre alle leksene grundig da jeg trenger gode karakterer, jeg MÅ trene tilstrekkelig for å holde kondisjonen oppe og kroppen i form, jeg MÅ spise sunt for å få maksimalt ut av treningen, jeg VIL prioritere vennene mine ganske høyt og jeg FORTJENER å gjøre akkurat det jeg vil i helgene. Bare disse tankene sliter meg helt ut  Sad
Jeg tror du trenger å rangere disse momentene:

1. Trenger du penger for å klare deg bør denne stå øverst

2. Har du yrkesrettede ambisjoner har du nå en unik mulighet til å legge et godt grunnlag å jobbe videre ut fra. Følgelig ville jeg plassert skole/lekser som nummer to.

3. Tilstrekkelig hvile trenger alle, ellers går ingenting til slutt. Jeg mener derfor at du bør prioritere å få hentet deg skikkelig inn. For å få til det må du tydeligvis kutte ned på andre ting. Da punkt 1 og 2 virker for å være prekære, burde det ikke være så vanskelig å plassere trening og diett etter disse.

4. Gode venner trenger alle, så disse bør også komme før trening!

5. Trening og riktig mat er selvsagt viktig, men her må man også være realistisk. Det er selvsagt kjipt å måtte kutte ned på hobbyer til fordel for gjerne litt kjedeligere men på lang sikt mer fornuftige ting. Å senke kravene dine til din egen trening betyr jo ikke at du ikke får trent i det hele tatt. Du sier jo at du har fått trent to ganger allerede denne uken; tenk så mange som ikke får tid til det engang!
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Lurvegutt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

SV: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« #10 : 08. november 2006, 00:09 »
Hehe, har samme problemet noe ganger. Av og til når jeg legger meg, så plutselig får jeg dødsmasse energi fordi det kommer en rekke kick-ass sanger på radioen, og jeg får utrolig lyst til å trene. Jeg føler at jeg har energi til å gjøre alt som jeg ellers aldri gidder - jeg skal gjøre lekser, ace på skolen, trene ræva av meg osv, men når alt kommer til alt neste morgen, så er jeg bare trøtt og oppgitt over at jeg lå å tenkte på alt dette natten før.. Og slik fortsetter det:p

Men det som er med trening, og de fleste ting. Er at når du føler at du ikke orker, så er det bare å ta på seg klærne\gå til gymmen\lete fram leksene osv, og hoppe i det, så blir det gøy:p

Til slutt så vil jeg si at jeg ikke har aning om hvor relevant dette var til den originale posten.. Cheesy

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« #11 : 08. november 2006, 00:21 »
ja. jeg er av den typen som ALLTID prioriterer treningen. Det kom en kompis på besøk fra tyskland som jeg ikke hadde sett på to år, men jeg skulle trene, spurte om han ville være med, men det gadd han ikke. Men fikk vært sammen med han et par timer før trening.

Da min mor ble begravet, var det sørgesamling hjemme i stuen etterpå, og folk satt der og gjorde ikke noe fornuftig, og jeg stakk inn på rommet gjorde klar sekken og stakk på trening.

Utallig er de gangene hvor jeg har sagt nei til festligheter fordi jeg skal opp og trene neste dag.

Jeg tenker alltid på å få i meg nok næringstoffer, og prøver så godt jeg kan å prioritere å få nok hvile og søvn, selv om det noen ganger ikke blir optimalt.

For å kunne få resultater av treningen må den prioriteres først, planlegger du kan du alltids få tid til noe. 30 min trening kan faktisk være mer enn nok om du kjører intensivt.

Alt handler om prioritering.

Å ha konstant dårlig samvittighet for deg angående alt bryter bare deg selv ned.

Jeg har selv hatt deadlines i forbindelse med studier, og måttet ta skippertak i siste liten og sitte lenge med pc. det er et rent helvete, men må man, så må man.

på meg virker det som at du ikke prioriterer treningen høgt nok.

dersom du synes du fortjener å feste i helgene, så gjør gjerne det, men ikke forvent at du får noe særlig resultater av treningen da. alkohol, lite søvn, og mye stress og lite mat er katastrofalt for treningen.

det handler om prioritering, og dersom vennene dine fester hver helg, kanskje på tid å få seg noen nye venner? langt de fleste vennene jeg har har samme type livsstil som meg - jeg ser ikke noen grunn til å omgås mennesker som har totalt ulik livsstil enn meg på daglig basis.

trening er den eneste livsstil.

får du deg en livspartner som også har samme livsstil som deg, så kommer du nok til å slå deg mer til ro. Og selv om du går ut, kan du la være å drikke. Selv har jeg aldri drukket når jeg går ut, men likevel har jeg hatt det gøy.

Lar du være å drikke og spiser bra, så har det ikke så mye å si om du er sent oppe! Og en fest en gang i blant er mye bedre enn en fest hver eneste helg, som er totalt meningsløst egentlig.

Sett deg ned, og tenk gjennom hva som er viktig for deg, og planlegg dagene. Smiley

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

Sv: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« #12 : 12. november 2006, 15:50 »
Jeg tror du har et poeng stallion, kanskje jeg ikke prioriterer treningen høyt nok. Men det har gått langt over en måned siden jeg skrev innlegget, så det er på tide med noen oppdateringer. Akkurat nå går det mye bedre. Jeg har trent tre ganger denne uka, og det er helt akseptabelt med tanke på hvor mye lekser jeg har hatt og hvor mye jeg har jobbet. Har forresten fått en ny og bedre jobb nå, så det hjalp betraktelig på humøret. Selv om alt ikke går min vei, har jeg innsett at jeg må bare leve med det. Tror også det er bedre å ha tre harde og intensive økter i uka, enn seks dårlige.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« #13 : 12. november 2006, 23:40 »
Kjenner følelsen, Melissa... Har hatt en veldig lignenge periode her selv. Og nesten uansett hvor mye jeg sover så er det for lite.. Sov feks ca 13 timer i natt, stod opp i 20-tida og nå er jeg klar for å legge meg igjen... Tongue Alt jeg har gjort er å trene og spise. Skulle ha lest men har ikke energi til det.. Kan vel fort bli sånn i perioder med lite søvn, lite motivasjon osv. I allefall bra det har blitt bedre. Smiley Og som du nevner, jobb har ganske stor innvirkning ja... Det veit jeg alt om. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Frustert - sint - lei - dårlig samvittighet
« #14 : 13. november 2006, 10:10 »
For lang søvn og helt feil døgnrytme Wink






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!