Skrevet av Emne: Hvordan bli "større" uten bruk av vekter??(lite tilgang på helsestudio)  (Lest 1504 ganger)

Utlogget Varvik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Hei!

Jeg er en ung "atlet" som driver med sykling, har begynnt og trent i det siste( for og forhindre skader osv... men i det siste så har jeg fått sansen på trening eller bodybuilding om du vil) men har fått mindre tilgang på helsestudio i det siste....

Derfor lurer jeg på:
Hvordan bli større og sterkere uten bruk av for mye vekter...
Hvilken øvelse er best??(bruker manualer, tar armhevinger nesten hver kveld.., pull ups osv..)
Så hvilke øvelser anbefaler dere?? Håper dere vil hjelpe meg Smiley
Si ifra om dere ikke forsto posten helt så skal jeg rette på den og forklare litt bedre!

Mvh. Varvik

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

med to hantler får du jo trent helle kroppen.

her er en link: http://www.iform.no/pub/art.php?id=35

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

For å bli sterkere og større må du stadig øke vektbelastningen du bruker. Uten "for mye vekter" vil det ikke være mulig å provosere kroppen til å vokse. Du vil kanskje vokse en bitteliten stund, men etterhvert vil kroppen ha vent seg til belastningene.

Å trene styrke hver dag blir også feil, kroppen din trenger tid til å restituere seg og det får den ikke om du trener hver dag.

De øvelsene som bygger mest (både styrke og volum) er markløft, knebøy, benkpress og militærpress. Du bør også inkludere stangroing og en øvelse for ryggbredde (f.eks chins). 

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

med to hantler får du jo trent helle kroppen.

her er en link: http://www.iform.no/pub/art.php?id=35

Programmet du linker til trener bare halve kroppen. Og du vil etterhvert trenge noen seriøst tunge hantler.  :Smiley

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

å fa..^^     bare linka noe jeg^^ har så vidt lest på den, men antok at de er flinke når det er forside matriale^^

Som han sa varier mye legg på vekter etter vært beggyn lett og øk litt vær uke også når du stoper finner du deg en ny øvelse eller tar av noen kilo og tren med fære reps feks.

3 serier med 12 reps på vær muskel gruppe 3 ganger i uken funker bra i beggynelsen:)

3x12 benkpress
3x12 en arms tricpes press over hode '
3x12 side hev
3xmax chins
3x12 rygghev
2x12 hammer curl
3x12 utfall
3x12 strak mark løft m/ hantler
3x12 crunch
3x12 hantel roing

Øvelsene skal gjøres kontrolert og sakte.

Varm opp godt med en løpe tur/ sykkel tur og noen veldig lette reps med vektene, sov og spiss godt.

Øvelsene kan du finne på Iform.no til venstre i en av de øverste linkene. merket med øvelser.

Håper dette kan hjelpe

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

3 ganger i måneden blir vel litt lite..? Tongue

Synes kanskje programforslaget ditt er litt feilprioritert (like mange sett bryst som biceps osv), pluss at det mangler en ro-øvelse.

Utlogget Varvik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11



Å trene styrke hver dag blir også feil, kroppen din trenger tid til å restituere seg og det får den ikke om du trener hver dag.

 
Jeg trener forskjellige muskelgrupper(eller blir det også feil?)..og ikke kanskje hver dag da...
Takker for svar!

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

De fleste pleier å få best resultater i beggynelsen med et full kropps program, dette jeg skrev er ganske likt  det man får på trenings sentrer.

Månden ja sorry får den.

Etter vært kan du jo skifte til et anna program får eks: mandag:bryst/rygg , onsdag: skuldre/bein/ mage, fredag: triceps/biceps. 

Har små forandrett det nå håper det ser litt bedre ut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!