Skrevet av Emne: Energirik mat.  (Lest 11843 ganger)

Utlogget Tivie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Energirik mat.
« : 10. oktober 2006, 18:06 »
Går veldig mye tur, hver dag hele dagen. Sliter med å holde vekten oppe, samtidig som jeg blir fort matlei. Skulle gjerne hatt tips til energirik mat man kan lage i full fart eller helst kjøpe ferdig og småspise på mellom måltidene. Noe som er litt mer sunt enn potetgull og sjokolade. Lager en del nudler, omeletter, ostesmørbrød med mye ost, prøver å ha middager hver dag. Spiser kaker og godterier så fremt det er noe i huset, men det er jo mest bare luft og sukker.
Mangler ca 5 kilo på å se normal ut, men energien jeg får i meg renner av når jeg vandrer opp fjellet. Å sitte stille klarer jeg ikke.
I dag kjøpte jeg frokostblanding som jeg tror var høyt i energi(Fitness, het det visst). Er det noe? Frokostblandinger er noe jeg aldri kjøper, annet enn som fuglemat.
Har prøvd ulike typer proteintilskudd, men det var ikke det helt store. Utvalget her er lite, og jeg syns ikke særlig om ernæring som er giftigrosa på farge.

Utlogget Gulldokka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 407

SV: Energirik mat.
« #1 : 12. oktober 2006, 09:15 »
tørket frukt og nøtter i alle varianter som du godt kan ta med deg i en pose overallt. 1 ss god olje i tilegg til alle måltidene du spiser. lettmelk istedet for skummet. melk/juice istedet for vann. banan istedet for annen frukt. om du ikke er sulten,spis mindre fiber; lysere brød feks. ta på godt med pålegg og smør under. proteintilskudd får deg ikke opp i vekt,prøv heller en gainer. aboteket har også næringsrike drikker jeg vil ambefale.
grunnen til du er så rastløs kan også ha sammenheng med at du er i lav vekt; man blir rastløs av å være for tynn(tenk at kroppen vil opp og ut for å sanke mat for å gå opp,slik som urmennesket) sats på mer fett/karbo og mindre protein,da det metter veldig. du kan berike mat med en skvett fløte og eggeplommer. øk gradvis med mer og mer. nb: spis brød i stedet for knekkebrød,her er det mye luft! Smiley du kan ellers se på sidene her under bulk/gå opp ii vekt. håper dette var til litt hjelp. lykke til

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!