Skrevet av Emne: ADN Slår til igjen: Årst.  (Lest 4607 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: ADN Slår til igjen: Årst.
« #15 : 15. oktober 2006, 12:32 »
Da kommer jo oppfølgingsspørsmålet: Hvis ADN vet at Årst er i Hellas sammen med det norske fotballlandslaget. Hvofor får han da advarsel (og ja, jeg vet at han strengt tatt skal melde fra - men i dette tilfellet vet de jo hvor han er) Jeg forstår begge leire, men synes dette blir litt vel firkantet Huh
Regler er regler,og det er viktig de blir fulgt til punkt og prikke og ikke gjøre unntak selv om enkelte er mere i fokus/media enn andre.
Jeg er også enig i at dette kan til tider være plagsomt,men det er tross alt tidligere fuskmakere og dagens fuskmakere som er grunnen til at systemet har blitt sånn. Angry
Og mtp.de stoffene som er ute av kroppen på noen timer er det vel en grunn til overvåking ja for å prøve å få bukt med denne dritten.

Som sagt det går utover de som er ærlige i sin respektive idrett/sport.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

SV: ADN Slår til igjen: Årst.
« #16 : 15. oktober 2006, 12:38 »
Jeg er i prinsippet enig med deg J.A. men når hele poenget med systemet er at man skal vite hvor utøverne befinner seg....så synes jeg det burde holde at de visste hvor de befant seg...sms eller ei...Det er jo å få tatt jukserne og de som sniker seg unna som er poenget....men, men...dette får vi neppe gjort noe med uansett, men tipper det blir bråk den dagen de prøver å utestenge noen pga krøll med meldeplikten...tror en sånn rettsak vil velte hele systemet.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget H. Farstad

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 217
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 217

  • Latsabb
SV: ADN Slår til igjen: Årst.
« #17 : 15. oktober 2006, 12:39 »
Talentløst. Overvåkning, er det det er. Tullete opplegg, drive å rapportere i tide og utide hvor i huleste man skulle befinne seg. Latterlig.

Her er jeg helt enig. Jeg begynner å miste helt respekten for Antidoping Norge. Når man er på landslagsoppdrag bør det jo soleklart gå utenfor meldeplikten uansett idrett... Når folk representerer nasjonen bør ADN holde seg oppdatert på det selv.. Private ferie/hytteturer kan utøver melde fra om.

De kan heller konsentrere seg om å komme rundt å ta flere tester. Om man vil dope seg nå er man rimelig trygg om man bare venter til ADN kommer og tester, etter en test er det bare å stikke i vei...for ADN kommer vel ikke innom igjen på et halvår/år eller noe!! Systemet er jo latterlig - og nå vurderer de i tillegg at vanlige helsestudiofolk skal kunne testes!?!? Så lenge man ikke driver med organisert idrett  syns jeg folk kan trykke i seg akkurat hva de vil, det som må stoppes er at folk jukser i organisert idrett.
Sponset av: MYOSHOP

Personlige rekorder: 322,5-207,5-310
187cm, 123kilo


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: ADN Slår til igjen: Årst.
« #18 : 15. oktober 2006, 14:22 »
I prinsippet burde ingen dope seg... Men når nå folk gjør dette, så er det VIKTIGST å stanse dopingen blandt aktive utøvere, og også mest formålstjenlig forebyggende sett, da disse positive testene blir offentliggjort og juks blir hengt ut!

Enig med Kokoon.. ALT FOR LITE TESTING for tiden!! I fjor var det mere testing på trening hos oss ihvertfall...

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: ADN Slår til igjen: Årst.
« #19 : 15. oktober 2006, 14:40 »
En telefon var alt som skulle til fra Årst, systemet er faktisk veldig enkelt så jeg kan ikke se at dette er noe å arrestere ADN for.

Ja hvis ADN hadde blitt arrestert så hadde det ikke blitt mye testing.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: ADN Slår til igjen: Årst.
« #20 : 15. oktober 2006, 14:51 »
Det er et par år siden jeg skrev innlegget under, men nå ser det jo ut til å være mer aktuelt enn noensinne:

Jeg synes man burde installere et stativ med et web kamera på hodet til alle som driver idrett (se bilde). Da kan dopingkontrollørene følge med til enhver tid hva de gjør. Man kan også ha et bildegjenkjenningsprogram som gjenkjenner tabletter, sprøyter, ord som forbindes med doping etc hvis man kommer i nærheten av det. Man vil da automatisk bli utestengt. Det eneste unntaket er skjortene med "Sterk, blid og dopingfri". Programmet vil gjenkjenne denne setningen. Imidlertid må man være forsiktig slik at man ikke utilsiktet dekker over "fri" i "dopingfri". Hvis man gjør dette så vil man automatisk bli utestengt. Man kan søke om benådning, men denne prosessen vil ta ca 5 år, så det har liten hensikt. Man trenger selvsagt en PC som web kameraet er koblet til, men den kan man ha på ryggen. Denne PCen må ha en mobiltelefon som til enhver tid er oppkoblet mot internett, slik at videoen fra web kameraet blir overført 24 timer i døgnet. Mobilen overfører også alle lyder, slik at hvis man selv, eller andre i hørbar avstand ytrer ord som "doping", "tabletter", "sprøyter", "bol", "vekst", "80-tallet", etc så blir man automatisk utestengt. Det er heller ikke lov å uttale navnene til noen som er tatt i doping, eller navnet på noen i deres familie eller omgangskrets. Hvis man uheldigvis har en forretningsforbindelse som heter f.eks "Sturla" eller "Eddy", så må han enten skifte navn, utøveren må skifte jobb, eller slutte å trene på toppidrettssenteret. Hvis man skal si ordet "dopingfri" så må man være nøye med å si "FRI" høyt og tydelig. Hvis man mister mobilforbindelsen blir man automatisk utestengt. Det kan ikke være smutthull her. Hvis det hadde vært det så kunne man jo bare la være å lade telefonen, eller slå den av, og så skylde på Telenor eller NetCom.

Selv med all denne overvåkningen, så kan det være mulig å jukse. F.eks så kan man late som man gjesper høyt, og så kan noen på lang avstand hive tabletter gjennom lufta og inn i munnen på utøveren. Hvis man gjør dette raskt så vil man kunne klare å svelge rett etter kameraet har tatt ett bilde, men før det neste. "Frame raten" kan være på alt fra 25 til 60 bilder i sekundet, men det er mulig å få til dette hvis man er rask.  For å være ekstra sikker så må man til enhver tid ha på en bleie kalt "Tena Doping". Hver gang man skal på do så må man tisse litt i denne bleien. Inne i bleien er det innebygget en liten dopingtestlab som øyeblikkelig analyserer urinen, og sende resultatet til kontrollørene. Det nytter ikke å holde seg, fordi bleien registrerer selv den minste fuktighet. Hvis det oppstår fuktighet i bleien, og man ikke urinerer innen 20 minutter, så blir man automatisk utestengt. Hvis man bevisst unngår å innta væske for å slippe å gå på do, så vil web kameraet heldigvis oppdage dette.

Dette er bare noen av de tiltakene jeg vil innføre.


Gloria in Excelsis Deo


Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

SV: ADN Slår til igjen: Årst.
« #21 : 15. oktober 2006, 15:51 »
Du burde få deg jobb i WADA eller ADN.
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!