Skrevet av Emne: Gen-I-Alt-på vei mot sterkere kropp...  (Lest 164916 ganger)

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #450 : 23. februar 2007, 09:24 »
Heisann!! Det må jo være noe genialt du gjør, for dette ser jo veldig bra ut! Stå på!
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #451 : 23. februar 2007, 09:33 »
Hei. Veldig flotte bilder igjen. Det er tydelig at du jobber hardt og får resultater av det. Jeg personlig ville nok ikke tenkt så mye på en deff. Hadde jeg kunne holdt en slik offseason form og samtidig vokst så hadde jeg vært glad. Blir spennende å følge med videre her.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #452 : 23. februar 2007, 09:50 »
Smiler, jeg skjønner veldig godt:)
Føler jeg trenger en prøve diett for erfarings skyld, før jeg begir meg ut på en konkurranse diett. Jeg vet heller ikke hvor lang til/år jeg trenger for å bli stor nok til å faktisk stille. Så all hjelp i denne sammenheng settes pris på.
Vet at denne dietten vil gi meg tap fra å legge på meg ekstra muskelmasse, men jeg tror også at jeg kan holde muskelsvinn minimalt om jeg bare er nøye nok på hva jeg får i meg. Jeg har god tid...

Jag går emot strömmen som säger "glöm deffen, bulka!" här... Kör på med deff du. Jag lärde mig otroligt mycket om hur kroppen fungerar under min första deff som jag aldrig hade anledning till att lära annars.

Arv eller miljø? Det er ikke noe galt med genene til en isbjørn som dør av overopphetning på savannen. Det er ikke noe galt med genene til en mann som får hjerte-karsykdommer, kreft og diabetes ved å leve og spise vestlig.

Gott argument. Det tror jag att jag skall stjäla av dig Wink


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #453 : 23. februar 2007, 10:41 »
Dvocatus Diaboli- SM metoder får man/du(?) diskutere på annet forum tror jeg.. din sjel er for sart til å leke med ild her inne Tongue

Hehe, det var jo ikke ild, men ganske nære.. Grin

Nok om det.

Jeg tror faktisk jeg skal slenge meg på Biffkaken og si at JonBlonds analogi var bra!
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #454 : 23. februar 2007, 17:37 »
Kikker innom her, jeg...du får lov å kjefte litt, jeg vet det er lenge siden Smiley

På markløften kjører du kun ett toppsett, og i stedet for å løfte tungt hver uke nå, kjører du tungt kun annehver uke. Neste uke skal du altså heller kjøre på ca 80% og noe sånt som 3x3 med fokus på eksplosivitet.

Synes også du skal kutte tunge sett ned til noe sånt som 9-12 totale reps på baseløftene. Kjør heller ett ekstra sett på noen av støtteøvelsene.

På dietten synes jeg det høres ut som om du allerede har kuttet litt for hardt - så her gjelder det å skynde seg sakte, såpass lavt som du er i fettprosent fra før av. Øk karbohydratinntaket med 30g like etter trening, så 30g ekstra i måltidet 1 time etterpå, og muligens også 30g ekstra 2-3 timer etter det. Dette kun på treningsdager.

Neste uke LOVER jeg at det skal bli treningstime Smiley
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #455 : 24. februar 2007, 14:17 »
Jeg kunne nesten gjettet fra nicket ditt at du leker med ord og forsker på gener. Hva slags forskning er dette?

En ting jeg tror er undervurdert er miljøets (hva du gjør, hva du spiser) evne til å i veldig stor grad påvirke hvilke gener som uttrykkes og ikke. Dette "makromiljøet" drypper ned på cellenivå og gir seg utslag i hvilke proteiner som påvirker signalproteiner i cellemembranene, som igjen påvirker hvilke gener som uttrykkes. Celledifferensiering skjer også på denne måten tror jeg. Jeg har ikke grep på detaljene, men fascinerende er det. Problemer oppstår når det ikke er samsvar mellom gener og miljø. Standard vitenskaplig reduksjonisme fungerer også veldig dårlig til å forklare ting her, fordi nettverket av antall molekyler, gener og miljøfaktorer som påvirker hverandre er veldig stort.

Arv eller miljø? Det er ikke noe galt med genene til en isbjørn som dør av overopphetning på savannen. Det er ikke noe galt med genene til en mann som får hjerte-karsykdommer, kreft og diabetes ved å leve og spise vestlig.

 Grin Ja nicket kommer fra min hyppige bruk av ordet Genialt men også fra studie: Litt gener i alt ja Tongue
Jeg er på masternivå nå, men har ikke startet hovedoppgave enda, så det er jo ikke direkte forskning/strengt heller lab og pensum som man tar for seg. Selv om mye av lab på dette nivået er lagt opp på en slik måte at man skal få resultater som man kan sette i sammenheng med publikasjoner som er gjort i iht nyere forskning. Men selfølgelig også mye fra protokoll, for å få inn metoder man bruker på lab. Er mange felles metoder som brukes i flere av retningene innenfor bioteknologi -molekylærbio, genetikk, mikrobiologi og biokjemi.

Fortiden går det på eksperimentell mikrobiologi, genomanalyse, utviklingslære, og molekylærbiologi. Men har også vært innom felt som proteomics, genetic engineering, medical biotech, forensic science, cellebio, molekylærbio, anatomi (og business for egen interesse). Starten er vel bygd opp som mange andre retninger, med matte, fysikk, kjemi, og statestikk. Vi har riktignok noe mindre enn dere har i trondheim (noe jeg egentlig er glad for, selv om jeg ser fordelen med å ha mer matte) Er ikke et 5 årstudie, men 3+2.  Wink

Forøvrig vil jeg tro du har du rett i det du sier ift påvirkningen av miljøet. Miljøet vil kunne påvirke hvilke gener som uttrykkes og vil kanskje også fremme noen signalstoffer over andre. Et eksempel på dette er kreft. Et komplekst samspill mellom faktorer som bidrar til økt vekst, faktorer som hemmer vekst og faktorer som styrer celledød. Endringer i gener som koder for en eller flere av disse faktorene, kan føre til at homeostasen forstyrres og cellene transformeres. Man hører jo til stadighet at enkelte typer mat er kreftfremkallende. Så de må jo påvirke disse prosessene, altså en endring i genekspressjon(?).

Man kan kanskje også si at det ikke er galt med genene til en person som dør av hjerte og karsykdommer med en vestlig type diett. Og hva man spiser og hvordan man lever spiller jo i stor grad en rolle som du sier. Men det er jo enkelte som faktisk har genetiske feil som gjør til at de er dårligere rustet til disse miljøpåvirkningene.
F.eks
Familial hypercholesterolemia: Mutasjoner i LDL reseptor eller i ApoB protein som vil gi høyere kolesterol verdier i blodet og ofte hjerte/karsykdom i ung alder.

Har en liten fasinasjon av denne sykdommen, siden jeg har hørt at man kan bedre sin sjanse til å overleve ved å følge den "alkaliske dietten". (miljøpåvirkninger på sitt beste?)At man mener  kroppen holder mer kolesterol i blodet om man har har mye syre i kroppen. Man mener at kroppen "beskytter" segselv ved å holde kolesterol for å styrke(?) cellevegg i blodårer. Som skal hindre en endring i pH i blodet. Som kjent er jo relativt små pH forandringer i blodet livstruende og bør holdes stabilt. Vil man da med en basisk diett, og trenings/miljø/ungå stress etc. greie å få mindre syre i kroppen som igjen vil gi lavere kolesterol verdier. --Om noen vet mer om dette, er det bare å skrive i vei. Er takknemlig for alt jeg kan lære.
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #456 : 24. februar 2007, 14:18 »
Heisann!! Det må jo være noe genialt du gjør, for dette ser jo veldig bra ut! Stå på!
Grin Tusen takk Bow Dance
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #457 : 24. februar 2007, 14:26 »
Hei. Veldig flotte bilder igjen. Det er tydelig at du jobber hardt og får resultater av det. Jeg personlig ville nok ikke tenkt så mye på en deff. Hadde jeg kunne holdt en slik offseason form og samtidig vokst så hadde jeg vært glad. Blir spennende å følge med videre her.
Vet at mange av de som er her inne og har peiling råder meg til å glemme deffen, og i de siste par dagene har jeg også gjort det Smiley Men jeg har vel forstått at jeg må gå etter mine mål, og mine tanker om hva jeg trenger for å lykkes. Man vil alltid finne folk som sier at man ikke vil klare det, at hva man gjør er feil, eller at man gjør det til feil tidspunkt etc. Det eneste riktige (etter min mening) man kan gjøre da, om man virkelig vil en ting, er å bevise for alle at de tok feil! Selvfølgelig er dette i denne sammenhengen en litt dumdristig ting å si. Siden jeg da skulle burde legge på meg muskelmasse mens jeg er på diett. Noen som vel ikke er en umulighet, men heller ikke så veldig sannsynlig. Så alle innspill her, mottaes med takk.. Smiley 
(Og man bør ha troen på seg selv, tror man ikke selv at man skal greie det, vil det heller ikke skje!)
Jag går emot strömmen som säger "glöm deffen, bulka!" här... Kör på med deff du. Jag lärde mig otroligt mycket om hur kroppen fungerar under min första deff som jag aldrig hade anledning till att lära annars.
Tusen takk, flotte ord. Virkelig noen jeg trengte Wink -Pinky
Hehe, det var jo ikke ild, men ganske nære.. Grin
Grin
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #458 : 24. februar 2007, 14:52 »
Kikker innom her, jeg...du får lov å kjefte litt, jeg vet det er lenge siden Smiley

På markløften kjører du kun ett toppsett, og i stedet for å løfte tungt hver uke nå, kjører du tungt kun annehver uke. Neste uke skal du altså heller kjøre på ca 80% og noe sånt som 3x3 med fokus på eksplosivitet.

Synes også du skal kutte tunge sett ned til noe sånt som 9-12 totale reps på baseløftene. Kjør heller ett ekstra sett på noen av støtteøvelsene.

På dietten synes jeg det høres ut som om du allerede har kuttet litt for hardt - så her gjelder det å skynde seg sakte, såpass lavt som du er i fettprosent fra før av. Øk karbohydratinntaket med 30g like etter trening, så 30g ekstra i måltidet 1 time etterpå, og muligens også 30g ekstra 2-3 timer etter det. Dette kun på treningsdager.

Neste uke LOVER jeg at det skal bli treningstime Smiley
Grin Grin Blir ikke noe kjefting her nei, tror jeg har mangelfull opplæring på slikt Wink Er bare takknemlig for alle innspill du har jeg. Cheesy Cheesy Bare fryd å gammen!

Må jo også få lov til å si at min naturlige skepsis har endret seg noe i ukene som har gått. Både jeg og treningspartner løfter vekter som virker lettere ift hva man man før var vant til. Og det bare etter 4 uker!!!!!  Weightlifter (at jeg kanskje kunne kjent det enda lettere har nok noe med rygg som jeg var flink nok til å lande litt skeivt på etter det hoppet i hemsedal)   Doktor

-Så selv om jeg fra tid til tid virkelig savner oppdelingen og et større hardkjør slik jeg hadde før, må jeg nok si at denne treningen er både TUNG OG SMART. Og kanskje viktigere, man ser fremgang!

Når du sier at jeg i neste uke skal kjøre lettere dvs 80% 3x3, vil det si 3repx3sett på de tunge øvelsene istedenfor 1-2repx 8-10 sett (el samlet 9-12rep)? Ikke endringer i lettere øvelser?
Litt vanskelig å forstå helt nøyaktig hva du mener, men har jo 2 tunge uker igjen nå, hvor jeg også skal prøve å øke? Eller skal jeg øke fra uke 4 til 5, men kjøre 80% i uke 6?

Diett: Food Mulig jeg kjørte litt ekstra hardt ut, men tror kanskje grunnen til at jeg følte meg sliten bunnet i noen private rariteter  :Smiley Tongue Forresten med mengde carbs. Daglig har jeg trening såpass sent at jeg ikke rekker allverdens av måltider før jeg går i seng. Er ikke uvanlig at jeg er på trening fra 8-halv 9 om kvelden. Noen tips i den sammenheng?

Og er helt klart med på treningstime. Dro ikke til hafjell denne uka likevel, måtte prioritere litt skole ja Book! Men neste uke har jeg frie tøyler, så du får si ifra når du har tid. Smiley

Become your potential...

*Min profil

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #459 : 26. februar 2007, 02:42 »
Dag 1 Uke 5 Søndag 25 feb

Gåtur til trening
-5min på sittesykkel før start
-tøying med "tau"

Benkpress
40x5
50x3 x4

Skulderpress bb stående (forran)
20kg x 5
25kg x5
32,5kg x2 x4/5

Chins
3 sett

Nedtrekk smaltgrep
52x3
54,3x3
56,6x3 x3

Sidehev 45
4x4
5x4

Støtteøvelser:
*Bulgarsk utfall
20kgx20 x2(kontrollert eksplosiv med tyngdepunkt og bevegelse fra hel/såle)

kroppshev smaltgrep (måtte bare prøve)
4x2

+ 3 sett mage (pilatesball m/vektskive)
+ 3 sett i apparat (artig sak)

Gå hjem

Kommentar til trening:
Gikk ikke helt etter prg oppsett i dag, siden jeg glemte prg hjemme og ikke husket nøyaktig hvordan det skulle gå til, pluss at jeg la til et par øvelser bare for å sjekke form. (har jeg blitt no sterkere montro?)
Bryst er jo som sagt en muskelgruppe jeg har slitt med. Har alltid vært kjempesvak her. Husker godt den gangen en kompis ville ha meg til å prøve maksløft i benk (50kg) og jeg ikke hadde sjans i havet. Har i ettertid greit 50 en gang, men i dag kjørte jeg 4 sett m tre rep. Litt stolt selv om jeg vet det er pinglevekter.

kost: Litt på vei til å bli syk i dag, og føler derfor ikke jeg har fått i meg nok mat i dag. Forresten vært en aktiv dag, så litt mer mat burde jeg greid å fått i meg... Men men, føler likevel ikke jeg gjør annet enn å spise..

spise trene spise lese spise lese spise trene spise trene sove trene spise sove spise lese

Become your potential...

*Min profil

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #460 : 26. februar 2007, 07:54 »
Vet at mange av de som er her inne og har peiling råder meg til å glemme deffen, og i de siste par dagene har jeg også gjort det Smiley Men jeg har vel forstått at jeg må gå etter mine mål, og mine tanker om hva jeg trenger for å lykkes. Man vil alltid finne folk som sier at man ikke vil klare det, at hva man gjør er feil, eller at man gjør det til feil tidspunkt etc. Det eneste riktige (etter min mening) man kan gjøre da, om man virkelig vil en ting, er å bevise for alle at de tok feil!
...

Den innstillingen liker jeg! Arnold Schwarzenegger sa noe veldig glupt: Hear me now, believe me later.

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #461 : 26. februar 2007, 09:50 »
Den innstillingen liker jeg! Arnold Schwarzenegger sa noe veldig glupt: Hear me now, believe me later.

Bra quote det der ja Smiley
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #462 : 26. februar 2007, 14:43 »
Når du sier at jeg i neste uke skal kjøre lettere dvs 80% 3x3, vil det si 3repx3sett på de tunge øvelsene istedenfor 1-2repx 8-10 sett (el samlet 9-12rep)? Ikke endringer i lettere øvelser?
Litt vanskelig å forstå helt nøyaktig hva du mener, men har jo 2 tunge uker igjen nå, hvor jeg også skal prøve å øke? Eller skal jeg øke fra uke 4 til 5, men kjøre 80% i uke 6?

Diett: Food Mulig jeg kjørte litt ekstra hardt ut, men tror kanskje grunnen til at jeg følte meg sliten bunnet i noen private rariteter  :Smiley Tongue Forresten med mengde carbs. Daglig har jeg trening såpass sent at jeg ikke rekker allverdens av måltider før jeg går i seng. Er ikke uvanlig at jeg er på trening fra 8-halv 9 om kvelden. Noen tips i den sammenheng?

Og er helt klart med på treningstime. Dro ikke til hafjell denne uka likevel, måtte prioritere litt skole ja Book! Men neste uke har jeg frie tøyler, så du får si ifra når du har tid. Smiley



Det var KUN markløft jeg ville du skulle kjøre 3x3 på 80% av den vekta du løftet sist trening, altså fokus på eksplosivitet. Uka etter det igjen kan du kjøre tung mark igjen, men kun ett tungt toppsett. Markløft egner seg sjelden til å kjøre mange sett nært maks, det vil ikke bare gi dårligere framgang for de fleste, men også belaste hele systemet (spesielt på diett).

Du har vel fått nytt program på mail nå også Smiley Husk å endre markløften til det jeg sa her, ser at jeg ikke fikk det med på oppsettet.

Anbefaler at du inntar en bra mengde karbs etter trening siden du trener så sent - forsøker å få inn ett ekstra måltid før leggetid (med karbs) også passer på litt mer karbs i frokosten dagen etterpå før du går over på lavkarb resten av dagen. Se artikkelen min på forsiden om periodisk faste for å skjønne tankegangen her.

Vi snakkes nærmere om treningsøkt da, onsdag og torsdag passer bra for meg Smiley
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #463 : 28. februar 2007, 11:38 »
Mandag:syk
Tirsdag:syk
Onsdag: Fremdeles syk...  Undecided

Har virkelig prøvd hardt å fått i meg ren og bra mat, men det hjelper ikke, greier nesten ikke holde på noe.  Lips Sealed

Dagens vekt: (etter noen glass vann) 65,4

Nedgang: 2,3 kg på 15 dager.

Kommentar:
Kroppen verker og føles slapp. Redd noe av nedgang er pga dehydrering. Om noen har tips om mat som taes lett opp i kroppen settes det pris på. Har prøvd å få i meg kokt ris, kokte grønnsaker og litt woket kylling, siden jeg ble satt på denne "dietten" da jeg ble matforgiftet, og legene sa maten var lett fordøyelig og skulle få igang opptak av næring igjen.
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #464 : 28. februar 2007, 11:50 »
Jeg er i samme "båt" selv, jeg spiser tomatsuppe.. Wink Mest fordi mamma alltid matet meg med tomatsuppe da jeg var liten og sjuk. Fungerer greit så langt hvertfall. Jeg får ikke i meg mer enn 1/3-1/2 av dagsbehovet, men jeg beveger meg uansett ikke så mye her jeg stort sett ligger/sitter..

God bedring!
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!