Skrevet av Emne: Gen-I-Alt-på vei mot sterkere kropp...  (Lest 164997 ganger)

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #495 : 05. mars 2007, 22:52 »
05.03.07 Mandag

Min "fridag"

Gå til trening

Dagens trening
  • Mage
  • 2sett xchins og dips
  • 40 min sittesykkel woot

Gå hjem

Kosthold: Bra!  Grin
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #496 : 06. mars 2007, 22:50 »
06.03.07 Tirsdag


Morgentur:
50min

Kveld:
Gå til trening
5 min sittesykkel
lett tøying rygg og bryst

Skulderpress
32,5kgx 3
32,5kgx 2
32,5kgx 2
30kgx 3

Nedtrekk bredt grep
59kgx3 x4

Skråbenk db
16kgx 6
18,5kgx3
21kgx2
21kgx3 Grin

Roing smaltgrep
52kgx3 (tuuungt)
49,6kgx3 dropp 32kgx10

Sidehev til 45 grader
5kgx4 x3

Støtte:
Bugarske utfall
20x15 x2

smaltgrep roing skuldre
20x20

Gå hjem
MAAAAAAATTTT

Kommentar til trening:
Følte jeg hadde litt lite piff på trening i dag, og noen av øvelsen føltes i overkant tunge. Grunnen til at jeg kjørte 3 rep og ikke 1-2 (om du lurer Børge) er at jeg ikke har treningspartner der til å hjelpe meg, så litt usikker på hvor mye jeg faktisk kan greie å få ned/eller opp. Så da blir det gjerne til at jeg kjører litt safe og tar noen jeg iallefall greier 3 med (istedenfor å ødlegge seg på 1 rep).
Har aldri løftet 21kg db i skråbenk, og for å være helt ærlig trodde jeg ikke jeg skulle få dem opp engang. Men det viste seg at det var mye lettere enn jeg noen gang kunne forestilt meg.. Noe mystisk med dette programmet altså..Smiley Litt sliten i kropp.

Kosthold:Wuhuu... Dette går faktisk etter planen og jeg er flink til å spise bra mat nå. I dag har de fleste måltider gått på laks, brokkoliblanding og ris(tilsatt gurkemeie; leste i et bb magasin en gang om dens mange positive effekter)... Og vekten går også sakte men sikkert, riktig vei----> nedover  Grin Torsdag er det veiedag og evaluering av uken som har gått siden ordentlig deff. ble startet 1 mars!!! (Men hadde noen inngåings uker i start)
Hatt en rimelig høy carb dag i dag, og siden jeg har stresset rundt i hele dag kom det godt med Grin Cheesy Wink

Become your potential...

*Min profil

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #497 : 06. mars 2007, 23:18 »
Nå ble jeg nysgjerrig. Hvilke positive egenskaper har gurkemeie? Annet enn at ordet er kult å skrive, og det faktisk gir litt god smak....
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #498 : 06. mars 2007, 23:57 »
Fin treningsdag! Bra at du er så strukturert selv på travle dager! *misunnelig*
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #499 : 07. mars 2007, 07:26 »
Nå ble jeg nysgjerrig. Hvilke positive egenskaper har gurkemeie? Annet enn at ordet er kult å skrive, og det faktisk gir litt god smak....
-Ler, var en tosiders artikkel i et Australsk eller Amerikansk blad (husker ikke helt hva det heter). Og det typiske er at jeg ikke husker hva som stod der heller Tongue Annet at det skulle være bra for en hel del ting Smiley

Raskt søk :
Turmeric is a common ingredient of traditional oriental medicine for use as a stomach tonic and blood purifier, and was used for a variety of skin conditions and minor injuries. Today, turmeric is considered potentially beneficial for use in connection with symptoms associated with a variety of health conditions due to its purported antioxidant, anti-tumor, anti-inflammatory, and antibacterial effects.

The active constituent in turmeric is known as curcumin, which is believed to be responsible for the following medicinal and therapeutic properties:

    * Acts as anti-inflammatory by lowering histamine levels
    * Acts as anti-oxidant protecting against free radical damage
    * Protects liver from certain toxins
    * Improves circulation by inhibiting blood platelets from sticking together

Turmeric has been used in connection with the following conditions and symptoms:

    * Digestive disorders - Curcumin, one of the active ingredients in turmeric, induces the flow of bile, which breaks down fats. Extracts of turmeric root inhibited gastric secretion and protected against injuries caused by medications such as indomethacin and reserpine in an animal study. Further studies are needed to confirm these effects in humans.
    * Arthritis - Curcumin is an anti-inflammatory agent that relieves the aches and pains associated with arthritis.
    * Cardiovascular conditions
    * Cancer Turmeric has shown to decrease symptoms of skin cancers and reduced the incidence of chemically caused breast cancer in lab animals.Bra for meg, siden jeg har mye hudkreft i fam. (er iallefall en positiv ting å tilføre kosthold!!)
    * Bacterial infection - The herb's volatile oil functions as an external antibiotic, preventing bacterial infection in wounds.

Animal studies lead researchers to believe that ethanol extracts of turmeric may protect the gastric lining against injury caused by drugs such as indomethacin and reserpine. More research is required to substantiate all of turmeric's purported health benefits.

Become your potential...

*Min profil

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #500 : 07. mars 2007, 07:29 »
Fin treningsdag! Bra at du er så strukturert selv på travle dager! *misunnelig*

Smiler tusen takk Smiley Var texas i går. Men det er merkelig når man har 120 ting man MÅ gjøre, så er det liksom ikke noe rom for slakk/slurv heller Smiley Man jobber somregel bedre under slike omstendigheter (jeg iallefall)... Håper på en slik dag i dag også;) .....med kanskje bare enda bedre trykk på trening i kveld.. Tung dag;)
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #501 : 07. mars 2007, 12:01 »
Smiler tusen takk Smiley Var texas i går. Men det er merkelig når man har 120 ting man MÅ gjøre, så er det liksom ikke noe rom for slakk/slurv heller Smiley Man jobber somregel bedre under slike omstendigheter (jeg iallefall)... Håper på en slik dag i dag også;) .....med kanskje bare enda bedre trykk på trening i kveld.. Tung dag;)

Jepp, man jobber som oftest bedre når man må! Derfor jeg er litt slapp når jeg har friuker som denne.. Smiley Du får komme for å sparke meg bak snart.. Tongue Lykke til med tung økt i kveld!
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #502 : 07. mars 2007, 15:24 »
Du har sikkert nevnt det et sted, men hvorfor kjører du så få reps?

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #503 : 07. mars 2007, 17:50 »
Du har sikkert nevnt det et sted, men hvorfor kjører du så få reps?

Er et program jeg har holdt på med i over 5 uker nå, siden jeg har startet deff er det noe redigert fra det opprinnelige programmet.. (skulle egnetlig kjørt 10 sett på tunge øvelser etc, nå kjører jeg mellom 4-6 isteden
Prog tar sikte på å bygge volum og øke styrke. Trening gjennom 6 uker sees på som en helhet, hvor jeg starter med vekter tilsvarende hva jeg greier 12 rep med men heller ser på antall rep i løpet av settene som en helhet isteden for å kjøre et sett med mange rep, kjører jeg heller flere sett. Øker i vekter fra hver uke, går ned i rep og øker sett. Jeg var vel veldig skreptisk til programmet i starten, siden jeg var vant til en 4 eller 5 splitt hvor jeg ofte kjørte til failure. Men jeg løfter nå vekter jeg ikke engang var i nærheten av å prøve meg på. Så har virkelig troen på prg. Man må prøve litt "nye ting", og se hva man får resultater fra. Ikke bare blindt følge hva alle andre driver på med.

For mange virker det rart å drive på å kjøre 1-3 rep. Før jeg startet hadde jeg det som en tommelfinger regel at jeg aldri sku kjøre sett under 5-6reps, trodde faktisk jeg fikk skader av slikt! Men det viser seg at jeg ble lettere overtrent med den tidligere treningen min(skuldre/kne etc). Dette prg. er lagt opp til å få et overskudd, og er balansert ift øvelser og støttemuskelatur.

Treningspartner følte det samme som meg, forsto ingenting og tvilte i starten, men nå, etter å ha økt veldig i styrke (noe som alltid er gøy) sverger han til programmet).


Mer informasjon(hovedsakelig hva min trening nå bygger på):

http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=24

http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=19

Ligger også mye mer info under de andre artiklene.. -Bra lesning siden jeg ikke er så flink til å forklare.. Tongue

Ellers noen andre spm. Er nok Børge A.Fagerli en bedre person å ta diskusjoner rundt prg. enn med meg. Smiley Han som sitter med kunnskapen Grin Alt jeg vet er at jeg får resultater fra det! Og resultater er det man ønsker Wink
Become your potential...

*Min profil

Utlogget ark

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #504 : 07. mars 2007, 17:55 »

 Alt jeg vet er at jeg får resultater fra det! Og resultater er det man ønsker Wink

Poeng, hvorfor tenker noen så vanskelig når ting egentlig er så enkelt. Det funker, eller det funker ikke

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #505 : 07. mars 2007, 18:14 »
Poeng, hvorfor tenker noen så vanskelig når ting egentlig er så enkelt. Det funker, eller det funker ikke

Sant sant, nå skal det sies at jeg ikke synes prg. var så enkelt i starten. Forstod ikke så veldig mye igrunn. Men det er vel litt slik at om man blir vant til "et sett å trene på" virker avvik fra dette forvirrende. Spesielt om man har kjørt samme splitten, med bare hovedsakelig øvelser/rep/sett/failure endringer igjennom endel år.
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #506 : 07. mars 2007, 18:19 »
Høres jo bra ut. Er greit å prøve ut litt av hvert, så finner man ut hva som passer best for deg, og hva kroppen din reagerer best på =)

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #507 : 07. mars 2007, 18:20 »
Høres jo bra ut. Er greit å prøve ut litt av hvert, så finner man ut hva som passer best for deg, og hva kroppen din reagerer best på =)
Veldig veldig sant. Jeg er veldig åpen for å prøve ut nye ting. Man kan som sagt ikke vite om man får resultater fra det før man har prøvd. Og kroppen responderer vel bra på litt variasjon også. Wink
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #508 : 07. mars 2007, 18:21 »
Sant nok. Hode reagerer også positivt på å kjøre litt annerledes nå og da, kan gjerne gå fort lei av samme opplegge hele tiden Wink

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30
« #509 : 07. mars 2007, 18:26 »
Sant nok. Hode reagerer også positivt på å kjøre litt annerledes nå og da, kan gjerne gå fort lei av samme opplegge hele tiden Wink

Sant, og man stagnerer vel raskere om man bare gjør det samme hele tiden. Samtidig er det vel en ting å trene HARDT (hvilket må til), men man må prøve å kjøre SMART også.. (har jeg endelig lært meg).. Lytte til kroppen:)
Become your potential...

*Min profil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!