Skrevet av Emne: Gen-I-Alt-på vei mot sterkere kropp...  (Lest 165008 ganger)

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #570 : 12. april 2007, 18:49 »
12.04.07 Dag 1 uke 2 forbrenning

Sykle til trening
Tøye rygg og bryst

Benk
oppvarming
40kgx5 x3
40kgx12

Roing bredt grep
52kgx5 x3
52kgx13

Skulderpress

20kgx8
25x6x2

Upright rows (fikk så lyst kjørte ofte øvelsen før, savner)
20kgx15x2

Nedtrekk omvendt smaltgrep
39kgx10
45kg x8
59kg x9

Sidehev kabel
4,5x2 x8
4,5x2 x9

Støtteøvelser
Bulgarsk utfall
20kgx20
20kgx21
20kgx22

Lett tøying ben

2sett biceps m/gostanga
+10kgx11
+10kgx9
2sett triceps Smiley
+10kgx5x2


Kommentar trening:
Kjempefin trening Grin Motivert og deilig å komme seg litt bort fra semesteroppgaver. Holdt på å gå i bakken endel ganger under utfall, ikke spesielt bra kondis. Men utførelse var kjempe! Gelè i bena etterpå. *me like*
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #571 : 14. april 2007, 22:07 »
Lørdag 14.04.07

Satt med oppgave, og tror du ikke at plutselig så var klokka nærmere 4.. Og stengt på treningssenteret

-Men på en annen side hadde jeg en sabla god grunn til å dra frem sykkelen Så ble en hurtig, med et minutts stillhet ved sjøen...høre bølgene slå inn under meg (i'm home)...fikk roen. Så var det å klatre i oppover hjem Finfin tur, selv om det sikkert ikke ble lengre enn 2,5mil eller no..

Kost.
1. biola,prot,havreg,solsikkekj,litt fiber
2. honning,yoghurt,prot,kakao (guri litt av en blanding) + 2powerking med påfølgende klorofyll for å få ned syre i kropp (skal snart kutte tullet)
TRENING
3. 2 skjeèr honning (har litt honningdilla fortiden)kylling grønnsaker
MM et eple
4. tunfisktandori grønnsaker olje
5. kylling chilli/hvitløk sak og grønnsaker (regner vi med?)
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #572 : 15. april 2007, 22:49 »
15.04.07 dag 2 uke 2

Midt på dag: Dans 30 min.

Sykle til trening
tøying rygg og ben

Mark

40kgx 20 (hadde ikke reimer så ble ingen 5 rep av 80%)

Benpress (et ben)
90kgx8 x3 (null pauser)

Legger
Kuttet-får heller kjøre det neste trening-glemte sko og har lett for å strekke ting under foten

Bicepscurl (pr arm)
11kgx7
7kgx25

Triceps (tricepstang)
+10kgx8

triceps cc(enhånds)
9kgx20
14kgx10

Biceps cc
9kgx20
14kgx15

Forbrenning
 
    * Benk 20kgx25 x2
    * Roing smaltgrep 32kgx 20/13
    * skulderpress 20kgx15/12
    * WTWL 2kgx5

Kommentar til trening: Glemte jo alt i dag, reimer, sko, vannflaske. Where's my head at?  Shocked
Følte økten var god.. Likte spesielt første forbrenningsettet på roing smaltgrep... den var god. Ellers følte jeg at ting gikk på in flames autopilot, med andre ord lots of willpower i en ellers omtåkete kropp. Hoho, liker benpress også.. Finfin trening.  biggrin
Kost: Fornøyd i dag;)
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #573 : 15. april 2007, 22:58 »
La også spesielt merke til skuldrene =) Imponerende!
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #574 : 15. april 2007, 23:01 »
Takk for det.. De 2 første åra jeg trente, ble de faktisk ikke trent i det hele tatt. Men da jeg så på dem som et prioriteringsområde og kjørte 2 ganger i uka ble det litt forandringer.. Selvfølgelig kan alt bli bedre, men er på rett vei;) Nå prøver jeg å bygge litt på forside skuldre;)
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #575 : 15. april 2007, 23:21 »
Høres ut som en plan! Ingenting å utsette på bakside skuldre i alle fall =)

7kgx25 Bicepscurl per arm.. Det må jeg si! Hehe. hadde blitt lei av å stå så lenge å slenge på de vektene.    biggrin
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #576 : 15. april 2007, 23:50 »
Høres ut som en plan! Ingenting å utsette på bakside skuldre i alle fall =)

7kgx25 Bicepscurl per arm.. Det må jeg si! Hehe. hadde blitt lei av å stå så lenge å slenge på de vektene.    biggrin
Ja tar ikke sååå lang tid da.. Men er inne på et forbrenningsprogram så er rett å slett for å tømme glykogenlagrenen...
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #577 : 16. april 2007, 09:22 »
"Number of Reps per Set

The muscle fibers that need to be stimulated are of course the FTF, the Glycolytic ones, since these are the only fibers that show a high affinity for anaerobic glucose catabolism (anaerobic glycolysis) and are then able to breakdown glycogen into glucose for energy production during high intensity lactacid anaerobic training.

This has been shown because the enzyme Phosphofructo kinase (PFK) is highly active when these kinds of fibers are stimulated. This enzyme plays a dominant role in regulating the glycolytic process. In fact this enzyme operates in the isomerization catalysis process of Glucose-6-phosphate into Fructose-6-fosphate.

This is a process that occurs in the cytosol only when glucose has to be used for energy production. This shows that the stimulation of FTF is highly connected to the catabolism of glucose. Most of this glucose derives directly from muscle glycogen breakdown therefore ultimately causing its depletion.

The STF instead have oxidative metabolic properties and very poor glycolytic ones. This has been shown by the observation of the activity of the enzyme "Succinic Dehydrogenase" (SDH) that plays a crucial role in the oxidative metabolism.

This enzyme permits both the conversion of the Succinic Acid into the Fumaric Acid (this happens in the Krebs Cycle inside the mitochondria) that is important for continuing the Krebs Cycle and the Reduction of the Co-Enzyme FADH2 which in turn is involved in the production of ATP inside the "Transport Chain of Electrons" on the inner membrane of the mitochondria. Even though this chemical reaction is very important in the energy production process, it has no impact on glycogen stores as much as PFK does when FTF are properly stimulated.

All this is to clarify that the stimulation of STF is useless for promoting the muscle glycogen depletion in the best way possible.

Remember that your goal is to create that "hunger muscle state" that will allow you to increase the glycogen depots as much as 4 grams per 100 grams of muscle tissue during the "Carb Replenishment Phase". To cause this, the best kind of training should consist of a "Lactacid hypertrophic" workout with reps in the 8 to 12 range per set. This range of reps stimulates the FTF at their maximum, in fact the High Lactic Acid production that this causes is the natural proof of their stimulation, because lactate is the last step of anaerobic glycolysis when Pyruvate goes under reduction because of the absence of Oxygen availability.

In this case lactic acid is derived from glucose catabolism (glycolysis), and glucose is derived (in this case during weight training) from glycogen catabolism (glycogenolysis).

A lower number of reps (with a heavier weight) involves the FTF much more than a moderate weight lifted for 12 reps but the energy substrates to which the FTF rely on to produce energy is not glucose deriving from glycogenolysis, but ATP CP. A range of reps that goes beyond 12 begins to stimulate more STF than FTF.


To sum this all up, stay in a range of 8 to 12 reps during the depleting carb phase in order to assure glycogenolysis as much as possible for energy production. "

http://www.bodybuilding.com/fun/casi3.htm

Smiley


Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #578 : 16. april 2007, 13:46 »
Om jeg har forstått artikkel riktig.. må man ligge på mellom 8-12 reps.. og at jeg ved å kjøre mellom 15-25 heller vil sette igang STF, som ikke er best for uttømming av disse lagrene. Er dette noe alle vet, eller er det bare jeg som henger etter her? Føler meg jo langtifra tom om jeg kjører 8-12 reps.. Blir sliten på en helt annen måte. Vil gjerne ha flere input om dette..

Programmet er satt opp, og følger det ganske ukritisk så lenge jeg får resultatene jeg vil ha.
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Unforgiven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 637
  • Honnør: 228
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 637

  • the alpha and the omega
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #579 : 17. april 2007, 00:28 »
lenge siden geniealt Tongue hvordan går det med deG biggrin??

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #580 : 18. april 2007, 15:28 »
Her er et bilde jeg mener jeg lovt eå poste i denne loggen, hvis ikke får jeg bare slette det. Bildet er av skjolden i påskeferien, tatt fra vinduet på hytten min.
Støttes av Lånekassen

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #581 : 18. april 2007, 16:49 »
Her er et bilde jeg mener jeg lovt eå poste i denne loggen, hvis ikke får jeg bare slette det. Bildet er av skjolden i påskeferien, tatt fra vinduet på hytten min.

wow! vakkert.. hva har du gjort med bildet?
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #582 : 18. april 2007, 17:01 »
tatt midt på natten med 30s lukkeråpning. Har bare dempet litt bildestøy og gitt det en litt dypere farge på himmelen. Ellers er bildet helt slik som det såg ut den kvelden! Det var et sinnsykt måneskinn, tatt midt i påskeferien.
Støttes av Lånekassen

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #583 : 18. april 2007, 17:03 »
Vanvittig fint bilde.. Ahh.. *me like nature*
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt -Deff ,Bilder s.18,22,30,38
« #584 : 18. april 2007, 23:56 »
Litt dårlig til å poste pga null tid.. Rakk ikke innom trening i dag heller.. Ja er faktisk ikke en dårlig unskyldning.. Ingenting jeg har mer lyst til enn å ta en skikkelig styrkeøkt, men.. I morgen;)

I dag.
Morgentur på sykkel før frokost litt over 2,5mil. 1time og 10 min.

Kort sykkeltur på 4 km sen kveld.

Kost: Knall, litt lite kanskje.. Ikke rukket butikken heller;) Så gått i kesam, cottage cheese og kylling og salat.. (ikke andre grønnsaker igjen)
Become your potential...

*Min profil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!